Zeg ik: autisten:quote:Op dinsdag 28 mei 2024 11:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lees het topic eens zou ik zeggen.
Zo maar een greep uit deze pagina:
[..]
[..]
Ik heb geen bullshit job, maar werk soms ook effectief max 4 uur op een dag. Soms thuis, soms op kantoor. En de werkgever weet dat en is daarmee akkoord. Heerlijk.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:56 schreef Twiitch het volgende:
Ik heb een bullshitjob en ben dus maar max 2 á 3 uur per dag daadwerkelijk productief. Of ik nou thuis zit of op kantoor. Vind het overigens wel prima zo, ik werk om te leven. Het kan me allemaal gestolen worden wat er op het werk gebeurd zolang ik m'n centen maar krijg.
Redelijk wat wel, niet alle.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 12:06 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Denk dat met de opkomst van AI veel kantoorwerk wel geautomatiseerd kan worden, zie dat eerder gebeuren dan robots die de billen van bejaarden wassen.
Laat ik het dan anders stellen; een groot deel van de werktijd wordt bij kantoorbanen met bullshit gevuld. En daarmee bedoel ik niet zo nu en dan een praatje maken met je collega's of een kop koffie drinken, dat gebeurt bij andere banen immers net zo goed.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 11:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dus de enige banen die wél van belang zijn, zijn die van winkelmedewerkers, verplegers, etc? Die banen komen niet in de problemen zonder de banen die grotendeels op kantoor (of thuis) uit worden gevoerd? Ok dan.
Kun je beter als operator 1x per uur een test draaien aan je machine en een eventuele storing oplossen en de rest van de tijd wat voor je uit staren of netflixen.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 12:54 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Laat ik het dan anders stellen; een groot deel van de werktijd wordt bij kantoorbanen met bullshit gevuld. En daarmee bedoel ik niet zo nu en dan een praatje maken met je collega's of een kop koffie drinken, dat gebeurt bij andere banen immers net zo goed.
Wat voor werk doe jijquote:Op dinsdag 28 mei 2024 12:54 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Laat ik het dan anders stellen; een groot deel van de werktijd wordt bij kantoorbanen met bullshit gevuld. En daarmee bedoel ik niet zo nu en dan een praatje maken met je collega's of een kop koffie drinken, dat gebeurt bij andere banen immers net zo goed.
Dat klinkt een beetje als 'elke vorm van overleg is onzin'.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 12:54 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Wat voor werk doe jijquote:Op dinsdag 28 mei 2024 13:09 schreef Ronald het volgende:
Ik schat in dat de meeste kantoorbanen makkelijk in 70 tot 80% van tijd ingevuld kunnen worden. En heel veel ook nog wel in nog minder tijd.
Al die figuren die hier bijna verontwaardigd in dit topic reageren dat ze heus wel 100% van tijd met werk bezig zijn, zitten vervolgens wel de godganse dag te Fok!ken.
En ja, er zijn uitzonderingen waarbij mensen echt alle uren met nuttig werk bezig zijn, het is niet zwart/wit. Maar ik heb al bij meerdere bedrijven gewerkt en overal lopen wel types rond die je ook rustig een tijd kunt missen.
Die vooral jaquote:Op dinsdag 28 mei 2024 13:09 schreef Ronald het volgende:
Al die figuren die hier bijna verontwaardigd in dit topic reageren dat ze heus wel 100% van tijd met werk bezig zijn, zitten vervolgens wel de godganse dag te Fok!ken.
Dan kan ik je post wat beter inschatten, maar met zo iets waanzinnig vaags als iets in de IT lukt dat nog steeds niet. Waarom denk jij ook maar enigszins capabel te zijn om in te schatten hoe de gemiddelde kantoorbaan eruitziet?quote:
Ten eerste houd ik het bewust vaag, ik hou van de anonimiteit van Fok!, anders post ik wel op Feesboek. Mijn eigen baan is totaal niet relevant voor dit topic.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 13:29 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dan kan ik je post wat beter inschatten, maar met zo iets waanzinnig vaags als iets in de IT lukt dat nog steeds niet. Waarom denk jij ook maar enigszins capabel te zijn om in te schatten hoe de gemiddelde kantoorbaan eruitziet?
Maar dat laatste, dat is juist iets wat het bedrijf nu mist. Als ervaren werknemer krijg je juist daarom meer betaald. Ik reken juist dat tot productiviteitquote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:56 schreef Vincent_student het volgende:
De voordelen zijn enorm. Als ik naar kantoor moet heb ik eerst een uur reistijd. Op kantoor loop ik tegen collega's aan die een praatje maken. Met een beetje geluk start ik dan om half negen, negen uur met werken. Thuis heb ik er al twee-en-een-half uur opzitten, productief. Op een kantoordag heb ik veel aanloop, omdat ik barst van de ervaring. Thuis heb ik daar geen last van.
Ik voel mij absoluut niet aangesproken, ik vind het alleen enorm verwonderlijk dat zoveel mensen denken te weten wat iemand anders voor de kost doet. Je zal zelfs binnen de IT niet weten hoe veel mensen hun dagen vullen doordat het zo'n breed divers vakgebied is dus laat staan daarbuiten.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 13:32 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ten eerste houd ik het bewust vaag, ik hou van de anonimiteit van Fok!, anders post ik wel op Feesboek. Mijn eigen baan is totaal niet relevant voor dit topic.
En waarom voel je je zo aangesproken eigenlijk, ik plaats gewoon een bericht zoals ik het bedrijsleven tot nu toe ervaren heb. Notabene zeg ik er nog bij dat er ook genoeg mensen zijn die wel alle uren nuttig invullen, maar een heleboel kan in minder tijd. Een hele afgewogen genuanceerde post eigenlijk.
Ik zie gewoon niet de toegevoegde waarde dat er miljoenen Nederlanders rondlopen die daags een beetje naar een schermpje turen en 'iets' aan het 'doen' zijn vaak voor een grote multinational die de wereld alleen maar een beetje kutter maakt. Vaak zijn het ook gezonde mensen die ook agent, verpleegkundige of leraar zouden kunnen worden of een ander beroep waar de maatschappij wat aan heeft.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 13:35 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik voel mij absoluut niet aangesproken, ik vind het alleen enorm verwonderlijk dat zoveel mensen denken te weten wat iemand anders voor de kost doet. Je zal zelfs binnen de IT niet weten hoe veel mensen hun dagen vullen doordat het zo'n breed divers vakgebied is dus laat staan daarbuiten.
Ik had een beeld van dat zal wel iemand zijn die met zijn handen werkt en denkt dat iedereen met een kantoorbaan een beetje excel sheets zit in te vullen of zo.
Ook het inwerken/coachen van juniors gaat veel langzamer als ze remote werken. Als een naast een senior werkt dan pakken ze veel sneller de "kneepjes" van het vak op.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 12:20 schreef matthijst het volgende:
Bij ons merken we dat het nu lastig is om mensen aan te nemen en voor langere tijd vast te houden, omdat je die vanuit huis moet gaan zitten inwerken. Dus weinig binding met "het team". Verloop is hoog.
Ja je hebt dus werkelijk waar geen flauw benul. Wat denk je dat er met een ziekenhuis, politieapparaat of universiteit gebeurd als er geen software meer ontwikkeld wordt?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 13:46 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Ik zie gewoon niet de toegevoegde waarde dat er miljoenen Nederlanders rondlopen die daags een beetje naar een schermpje turen en 'iets' aan het 'doen' zijn vaak voor een grote multinational die de wereld alleen maar een beetje kutter maakt. Vaak zijn het ook gezonde mensen die ook agent, verpleegkundige of leraar zouden kunnen worden of een ander beroep waar de maatschappij wat aan heeft.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |