Niet alles in het onderwijs is bedoeld voor de arbeidsmarkt natuurlijk.quote:Op maandag 27 mei 2024 18:56 schreef Tijger_m het volgende:
Ik zal eerlijk zijn, ik zie het nut niet om geschiedenis een verplicht examenvak te maken en ik zie ook niet goed hoe dat jongeren voorbereid op een arbeidsmarkt zoals we die nu kennen.
quote:Op maandag 27 mei 2024 19:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Niet alles in het onderwijs is bedoeld voor de arbeidsmarkt natuurlijk.
Mensen die geschiedenis kennen, kunnen gevolgen zie van fouten uit het verleden en daar van leren.
Wat is daar de relevantie van?quote:Op maandag 27 mei 2024 19:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Denk niet dat de faculteit geesteswetenschappen van de UvA daar onder valt.
Je valt constant de persoon aan in plaats van de argumenten zelf. Dat al die protesterende studenten religieuze (je bedoelt waarschijnlijk islamitische) motieven hebben is een onjuiste aanname, maar zelfs als dat zo zou zijn, doet dat niks af aan de geldigheid van de humanitaire argumenten.quote:Op maandag 27 mei 2024 19:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Welke argumenten?
Die demonstraties zijn puur politiek en religieus gedreven, hebben bar weinig met oprechte zorgen voor mensenrechten te maken en staan bol van de selectieve verontwaardiging.
En als je werkelijk denkt dat het religieuze component hier niet speelt, ben je volstrekt blind.
Jawel hoor.quote:Op maandag 27 mei 2024 19:05 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Wat een onzin! Je hebt echt geen idee waar je het over hebt.
Dat is het probleem niet. Het probleem is dat mensen ondanks dat ze weten waar het fout ging in het verleden nu precies hetzelfde doen omdat ze door emoties gestuurd worden. Angst voornamelijk.quote:Op maandag 27 mei 2024 19:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, ik vind gebrek aan historisch besef van veel mensen best problematisch eigenlijk.
Nee, aangezien ik het bij voorbaat weren van mensen puur op basis van hun etniciteit of nationaliteit t.a.t. afkeur. Dat heb ik je al vaker gezegd, waardoor vooral jij in een spagaat terechtkomt.quote:Op maandag 27 mei 2024 19:09 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat is daar de relevantie van?
En is het weren van Iraniërs of Chinezen op de gronden die ik aangaf ook kwaadaardig? Of ben je een tikje selectiever in je verontwaardiging?
Nou ik heb het idee dat veel van die mensen dat helemaal niet weten.quote:Op maandag 27 mei 2024 19:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is het probleem niet. Het probleem is dat mensen ondanks dat ze weten waar het fout ging in het verleden precies hetzelfde doen omdat ze door emoties gestuurd worden. Angst voornamelijk.
Westen?quote:Op maandag 27 mei 2024 19:10 schreef Tijger_m het volgende:
Als het W woord nu ook nog valt heb ik weer bingo.
Wélke argumenten?quote:Op maandag 27 mei 2024 19:10 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Je valt constant de persoon aan in plaats van de argumenten zelf. Dat al die protesterende studenten religieuze (je bedoelt waarschijnlijk islamitische) motieven hebben is een onjuiste aanname, maar zelfs als dat zo zou zijn, doet dat niks af aan de geldigheid van de humanitaire argumenten.
Wat bedoel je nu precies? Je spreekt jezelf binnen deze reactie nogal tegen.quote:Op maandag 27 mei 2024 19:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, aangezien ik het bij voorbaat weren van mensen puur op basis van hun etniciteit of nationaliteit t.a.t. afkeur. Dat heb ik je al vaker gezegd, waardoor vooral jij in een spagaat terechtkomt.
Ik niet. En als ze het wel weten zullen ze reageren met "Maar het is nu heel anders" of een andere dooddoener van dien aard.quote:Op maandag 27 mei 2024 19:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou ik heb het idee dat veel van die mensen dat helemaal niet weten.
O, god, deze complotonzin weer...quote:Op maandag 27 mei 2024 19:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het marxistische en intersectionele denken
Shit, ik had marxisme niet op mijn bingo kaart staan voor maandagquote:Op maandag 27 mei 2024 19:13 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
O, god, deze complotonzin weer...
Excuses, ik had niet op zoek moeten gaan naar redelijkheid binnen het Ettoversum.
Lijkt me nogal logisch: mensen puur beoordelen op hun afkomst is kwaadaardig.quote:Op maandag 27 mei 2024 19:13 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat bedoel je nu precies? Je spreekt jezelf binnen deze reactie nogal tegen.
Mensen die zo overtuigd zijn van hun eigen volledige gelijk vervallen wel vaker in complotdenkerij. Zie je ook wel bij types als Baudet.quote:Op maandag 27 mei 2024 19:13 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Excuses, ik had niet op zoek moeten gaan naar redelijkheid binnen het Ettoversum.
Redelijkheid?quote:Op maandag 27 mei 2024 19:13 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Inhoudelijk reageren is weer een brug te ver, zie ik.quote:Op maandag 27 mei 2024 19:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Shit, ik had marxisme niet op mijn bingo kaart staan voor maandag
Ja.quote:
Er is geen complot.quote:Op maandag 27 mei 2024 19:15 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Mensen die zo overtuigd zijn van hun eigen volledige gelijk vervallen wel vaker in complotdenkerij. Zie je ook wel bij types als Baudet.
Ok, even concretiseren. Als een Chinese of Iraanse student zich meldt bij een faculteit die (staats)gevoelig onderzoek doet, dan moet die dus juist warm onthaald worden?quote:Op maandag 27 mei 2024 19:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Lijkt me nogal logisch: mensen puur beoordelen op hun afkomst is kwaadaardig.
Waar ik mezelf tegenspreek is wederom een stelling waar ik geen chocola van kan maken.
Tja, het is een manier die bijdraagt aan voorkomen op een leeftijd waar gevormd wordt. Niet om ouwe starre mannetjes om te krijgen.quote:Op maandag 27 mei 2024 19:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik niet. En als ze het wel weten zullen ze reageren met "Maar het is nu heel anders" of een andere dooddoener van dien aard.
Nee; het a priori beoordelen van mensen op basis van afkomst verwerp ik t.a.t.quote:Op maandag 27 mei 2024 19:17 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ok, even concretiseren. Als een Chinese of Iraanse student zich meldt bij een faculteit die (staats)gevoelig onderzoek doet, dan moet die dus juist warm onthaald worden?
Je taalgebruik was nogal gek, dus vandaar de verwarring.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |