Niet alles in het onderwijs is bedoeld voor de arbeidsmarkt natuurlijk.quote:Op maandag 27 mei 2024 18:56 schreef Tijger_m het volgende:
Ik zal eerlijk zijn, ik zie het nut niet om geschiedenis een verplicht examenvak te maken en ik zie ook niet goed hoe dat jongeren voorbereid op een arbeidsmarkt zoals we die nu kennen.
quote:Op maandag 27 mei 2024 19:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Niet alles in het onderwijs is bedoeld voor de arbeidsmarkt natuurlijk.
Mensen die geschiedenis kennen, kunnen gevolgen zie van fouten uit het verleden en daar van leren.
Wat is daar de relevantie van?quote:Op maandag 27 mei 2024 19:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Denk niet dat de faculteit geesteswetenschappen van de UvA daar onder valt.
Je valt constant de persoon aan in plaats van de argumenten zelf. Dat al die protesterende studenten religieuze (je bedoelt waarschijnlijk islamitische) motieven hebben is een onjuiste aanname, maar zelfs als dat zo zou zijn, doet dat niks af aan de geldigheid van de humanitaire argumenten.quote:Op maandag 27 mei 2024 19:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Welke argumenten?
Die demonstraties zijn puur politiek en religieus gedreven, hebben bar weinig met oprechte zorgen voor mensenrechten te maken en staan bol van de selectieve verontwaardiging.
En als je werkelijk denkt dat het religieuze component hier niet speelt, ben je volstrekt blind.
Jawel hoor.quote:Op maandag 27 mei 2024 19:05 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Wat een onzin! Je hebt echt geen idee waar je het over hebt.
Dat is het probleem niet. Het probleem is dat mensen ondanks dat ze weten waar het fout ging in het verleden nu precies hetzelfde doen omdat ze door emoties gestuurd worden. Angst voornamelijk.quote:Op maandag 27 mei 2024 19:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, ik vind gebrek aan historisch besef van veel mensen best problematisch eigenlijk.
Nee, aangezien ik het bij voorbaat weren van mensen puur op basis van hun etniciteit of nationaliteit t.a.t. afkeur. Dat heb ik je al vaker gezegd, waardoor vooral jij in een spagaat terechtkomt.quote:Op maandag 27 mei 2024 19:09 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat is daar de relevantie van?
En is het weren van Iraniërs of Chinezen op de gronden die ik aangaf ook kwaadaardig? Of ben je een tikje selectiever in je verontwaardiging?
Nou ik heb het idee dat veel van die mensen dat helemaal niet weten.quote:Op maandag 27 mei 2024 19:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is het probleem niet. Het probleem is dat mensen ondanks dat ze weten waar het fout ging in het verleden precies hetzelfde doen omdat ze door emoties gestuurd worden. Angst voornamelijk.
Westen?quote:Op maandag 27 mei 2024 19:10 schreef Tijger_m het volgende:
Als het W woord nu ook nog valt heb ik weer bingo.
Wélke argumenten?quote:Op maandag 27 mei 2024 19:10 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Je valt constant de persoon aan in plaats van de argumenten zelf. Dat al die protesterende studenten religieuze (je bedoelt waarschijnlijk islamitische) motieven hebben is een onjuiste aanname, maar zelfs als dat zo zou zijn, doet dat niks af aan de geldigheid van de humanitaire argumenten.
Wat bedoel je nu precies? Je spreekt jezelf binnen deze reactie nogal tegen.quote:Op maandag 27 mei 2024 19:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, aangezien ik het bij voorbaat weren van mensen puur op basis van hun etniciteit of nationaliteit t.a.t. afkeur. Dat heb ik je al vaker gezegd, waardoor vooral jij in een spagaat terechtkomt.
Ik niet. En als ze het wel weten zullen ze reageren met "Maar het is nu heel anders" of een andere dooddoener van dien aard.quote:Op maandag 27 mei 2024 19:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou ik heb het idee dat veel van die mensen dat helemaal niet weten.
O, god, deze complotonzin weer...quote:Op maandag 27 mei 2024 19:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het marxistische en intersectionele denken
Shit, ik had marxisme niet op mijn bingo kaart staan voor maandagquote:Op maandag 27 mei 2024 19:13 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
O, god, deze complotonzin weer...
Excuses, ik had niet op zoek moeten gaan naar redelijkheid binnen het Ettoversum.
Lijkt me nogal logisch: mensen puur beoordelen op hun afkomst is kwaadaardig.quote:Op maandag 27 mei 2024 19:13 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat bedoel je nu precies? Je spreekt jezelf binnen deze reactie nogal tegen.
Mensen die zo overtuigd zijn van hun eigen volledige gelijk vervallen wel vaker in complotdenkerij. Zie je ook wel bij types als Baudet.quote:Op maandag 27 mei 2024 19:13 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Excuses, ik had niet op zoek moeten gaan naar redelijkheid binnen het Ettoversum.
Redelijkheid?quote:Op maandag 27 mei 2024 19:13 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Inhoudelijk reageren is weer een brug te ver, zie ik.quote:Op maandag 27 mei 2024 19:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Shit, ik had marxisme niet op mijn bingo kaart staan voor maandag
Ja.quote:
Er is geen complot.quote:Op maandag 27 mei 2024 19:15 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Mensen die zo overtuigd zijn van hun eigen volledige gelijk vervallen wel vaker in complotdenkerij. Zie je ook wel bij types als Baudet.
Ok, even concretiseren. Als een Chinese of Iraanse student zich meldt bij een faculteit die (staats)gevoelig onderzoek doet, dan moet die dus juist warm onthaald worden?quote:Op maandag 27 mei 2024 19:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Lijkt me nogal logisch: mensen puur beoordelen op hun afkomst is kwaadaardig.
Waar ik mezelf tegenspreek is wederom een stelling waar ik geen chocola van kan maken.
Tja, het is een manier die bijdraagt aan voorkomen op een leeftijd waar gevormd wordt. Niet om ouwe starre mannetjes om te krijgen.quote:Op maandag 27 mei 2024 19:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik niet. En als ze het wel weten zullen ze reageren met "Maar het is nu heel anders" of een andere dooddoener van dien aard.
Nee; het a priori beoordelen van mensen op basis van afkomst verwerp ik t.a.t.quote:Op maandag 27 mei 2024 19:17 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ok, even concretiseren. Als een Chinese of Iraanse student zich meldt bij een faculteit die (staats)gevoelig onderzoek doet, dan moet die dus juist warm onthaald worden?
Je taalgebruik was nogal gek, dus vandaar de verwarring.
Of misschien komt dat omdat Westerse regeringen direct betrokken zijn bij dit bloedbad door wapens en financiële steun te blijven leveren aan de partij die burgers blijft neermaaien en uithongeren? En dat we die regeringen kunnen oproepen daarmee te stoppen door middel van protesten?quote:Op maandag 27 mei 2024 19:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
Waarom zien we overal in het Westen ineens demonstraties voor dit conflict? Omdat de meeste Palestijnen islamitisch zijn. Dergelijke grootschalige demonstraties voor Darfur, Afghanen in Pakistan, Jemen zien we nergens.
Precies; ik zat al in het kamp der 'vijanden', niet gebaseerd op zogenaamde 'extreem-conservatieve' denkbeelden die ik zou hebben - aangezien ik die niet heb - maar omdat ik kritiek lever op een bestaand fenomeen, dat ook gewoon controleerbaar is, maar wat kennelijk in POL heel gevoelig ligt.quote:Op maandag 27 mei 2024 19:17 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ja.
Anyway, om een discussie te kunnen voeren moet je dezelfde werkelijkheid en logica accepteren en dat doen jij en ik totaal niet, dus dit is zinloos.
We hebben banden met een keur aan dubieuze regimes. Wanneer wordt daar tegen gedemonstreerd?quote:Op maandag 27 mei 2024 19:20 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Of misschien komt dat omdat Westerse regeringen direct betrokken zijn bij dit bloedbad door wapens en financiële steun te blijven leveren aan de partij die burgers blijft neermaaien en uithongeren? En dat we die regeringen kunnen oproepen daarmee te stoppen door middel van protesten?
Aha, nu doe je het weer. Je antwoord nee maar bedoelt ja?quote:Op maandag 27 mei 2024 19:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee; het a priori beoordelen van mensen op basis van afkomst verwerp ik t.a.t.
Dat deed ik bij Wilders, en dat doe ik bij universiteiten.
Ach, het is meer dat ik het gewoon niet serieus meer kan nemen, het is iedere keer exact dezelfde riedel wat ook het onderwerp is. Dan ga ik daar niet meer (serieus) op reageren tenzij ik geen keuze heb.quote:Op maandag 27 mei 2024 19:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Inhoudelijk reageren is weer een brug te ver, zie ik.
Waarom organiseer jij die demonstratie niet?quote:Op maandag 27 mei 2024 19:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
We hebben banden met een keur aan dubieuze regimes. Wanneer wordt daar tegen gedemonstreerd?
Nee, volgens mij ben jij geen PVV'er. We delen alleen niet dezelfde realiteit. Dus no hard feelings of zo. Maar ik vind je opvattingen wel echt idioot.quote:Op maandag 27 mei 2024 19:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
Precies; ik zat al in het kamp der 'vijanden'
Je hebt er nog nooit serieus op gereageerd.quote:Op maandag 27 mei 2024 19:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach, het is meer dat ik het gewoon niet serieus meer kan nemen, het is iedere keer exact dezelfde riedel wat ook het onderwerp is. Dan ga ik daar niet meer (serieus) op reageren tenzij ik geen keuze heb.
Te weinig, wat mij betreft. Maar hoe rechtvaardigt dat precies ander geweld?quote:Op maandag 27 mei 2024 19:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
We hebben banden met een keur aan dubieuze regimes. Wanneer wordt daar tegen gedemonstreerd?
Welke opvattingen?quote:Op maandag 27 mei 2024 19:22 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Nee, volgens mij ben jij geen PVV'er. We delen alleen niet dezelfde realiteit. Dus no hard feelings of zo. Maar ik vind je opvattingen wel echt idioot.
Niet.quote:Op maandag 27 mei 2024 19:23 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Te weinig, wat mij betreft. Maar hoe rechtvaardigt dat precies ander geweld?
quote:Op maandag 27 mei 2024 19:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je hebt er nog nooit serieus op gereageerd.
Het is dus een klassiek turflijstjes-drogargument. Je mag dus alleen tegen Israel demonstreren als je dat tegen genoeg andere dubieuze regimes doet.quote:
Mijn hemel, je hebt echt weer een nieuwe duikmethode gevonden.quote:Op maandag 27 mei 2024 19:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is dus een klassiek turflijstjes-drogargument. Je mag dus alleen tegen Israel demonstreren als je dat tegen genoeg andere dubieuze regimes doet.
Omdat dat niet voortdurend in het nieuws is waarschijnlijk. Maar mogen ze daarom niet meer tegen Israel demonstreren?quote:Op maandag 27 mei 2024 19:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mijn hemel, je hebt echt weer een nieuwe duikmethode gevonden.
Het is kennelijk echt heel veel gevraagd om te lezen wat er staat en daar op te reageren.
Bijvoorbeeld: waarom wordt níet massaal gedemonstreerd tegen China of Congo?
130 kan wel maar dan moet er ergens anders ingeleverd worden. En sowieso kan 130 alleen op bepaalde wegen, natuurlijk wat vrijwel niet het geval is in de Randstad.quote:Op maandag 27 mei 2024 19:26 schreef Blastbeat het volgende:
Maar goed, welk van de 'grote plannen' uit het zogenoemde hoofdlijnenakkoord is eigenlijk wél haalbaar? 130 kan niet, aanpassing stikstofbeleid kan niet, aanpassing asielbeleid kan niet. Als gevolg klopt de begroting niet, enzovoort.
Dat is je reden? Omdat het minder in het nieuws is? Dus een hype is voldoende?quote:Op maandag 27 mei 2024 19:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Omdat dat niet voortdurend in het nieuws is waarschijnlijk. Maar mogen ze daarom niet meer tegen Israel demonstreren?
En waarom demonstreer jij dan tegen China of Congo?
Mogen we nog wel afleiden van de inhoud door jouw motieven hier verdacht te maken, of ons af te vragen waarom je je wel hierom druk maakt maar niet om elk willekeurig topic hier beneden, of is dat ook duiken?quote:Op maandag 27 mei 2024 19:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is kennelijk echt heel veel gevraagd om te lezen wat er staat en daar op te reageren.
Niet mijn reden want ik ga er niet voor demonstreren.quote:Op maandag 27 mei 2024 19:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is je reden? Omdat het minder in het nieuws is? Dus een hype is voldoende?
Nou je ondermijnt hun demonstratie met dat soort drogargumenten. Kennelijk hoef je ze daarom niet serieus te nemen.quote:Tweedens: (tegen beter weten in), zou je aan kunnen geven waar op wordt geroepen tot het verbieden van demonstreren?
Omdat ik het niet wil weten, jij blijkbaar wel.quote:Derdens: waarom stel je deze vraag aan mij en niet aan de demonstranten?
Nee, aangezien die argumentatie (en dus motivatie) net nog is gegeven.quote:Op maandag 27 mei 2024 19:33 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Mogen we nog wel afleiden van de inhoud door jouw motieven hier verdacht te maken, of ons af te vragen waarom je je wel hierom druk maakt maar niet om elk willekeurig topic hier beneden, of is dat ook duiken?
Ik ondermijn de demonstraties met 'drogargumenten'. Kritiekloos, gezichtbedekkend slogans schreeuwen voor een zaak omdat het 'in het nieuws' is is precies de reden waarom ik huiverig tegenover demonstraties sta. Zie de Corona-'wappies', zie XR en zie thans de verzameling relschoppers aan de UvA.quote:Op maandag 27 mei 2024 19:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Niet mijn reden want ik ga er niet voor demonstreren.
Maar enkel wat ik denk dat de verklaring is.
[..]
Nou je ondermijnt hun demonstratie met dat soort drogargumenten. Kennelijk hoef je ze daarom niet serieus te nemen.
[..]
Omdat ik het niet wil weten, jij blijkbaar wel.
Dit is toch gewoon een goede oude whataboutisme.quote:Op maandag 27 mei 2024 19:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Toch grappig dat deze cancelaars hun site naar Joop de Uyl hebben vernoemd, de ministerpresident die opdracht gaf Molukse gijzelnemers zonder enige vorm van proces of mogelijkheid tot overgave te laten neermaaien maar er daarna over te doen of dat min of meer per ongeluk gebeurde.quote:Op maandag 27 mei 2024 17:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
Joop.nl weer helemaal van de leg omdat een SGP'er mee zou kunnen gaan doen aan een nieuw kabinet.
De cognitieve dissonantie in extreem-progressieve kring wordt echt bespottelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |