abonnement Unibet Coolblue
  Overall beste user 2022 maandag 27 mei 2024 @ 13:21:47 #1
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_213701496
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:58 schreef AchJa het volgende:

[..]
Even los van opperkneus Scott Ritter, Zelensky heeft afgelopen februari nog 31.000 Oekraiense doden gecommuniceerd... De VS hadden het over een kleine 70.000..
70k doden (ookalweer van een tijd terug, kan nu best ergens tussen de 80k-90k liggen) klinkt bij mij best aannemellijk.

De vraag is dan, hoe veel zijn er "uitgeschakeld", dus niet meer (in de toekomst) geschikt om te vechten?
Ik denk dat het wel aannemelijk is dat de totaalsom uitgeschakeld (inclusief dood) ergens in de 150-200k range ligt. Bij de Russen ligt dit aantal schat ik in de 400k-500k range.

Naar mijn mening is dit voor Oekraine al een zeer pessimistische scenario, want deze getallen betekenen natuurlijk dat Oekraine eerder tegen een muur aanloopt dan de Russen. Oekraine moet minimaal 3 a 4 Russen uitschakelen per gesneuvelde Oekraiense.
  Overall beste user 2022 maandag 27 mei 2024 @ 13:35:16 #3
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_213701497
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 maandag 27 mei 2024 @ 13:36:53 #4
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_213701517
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 13:35 schreef Joppiez het volgende:

[..]
70k doden (ookalweer van een tijd terug, kan nu best ergens tussen de 80k-90k liggen) klinkt bij mij best aannemellijk.

De vraag is dan, hoe veel zijn er "uitgeschakeld", dus niet meer (in de toekomst) geschikt om te vechten?
Ik denk dat het wel aannemelijk is dat de totaalsom uitgeschakeld (inclusief dood) ergens in de 150-200k range ligt. Bij de Russen ligt dit aantal schat ik in de 400k-500k range.

Naar mijn mening is dit voor Oekraine al een zeer pessimistische scenario, want deze getallen betekenen natuurlijk dat Oekraine eerder tegen een muur aanloopt dan de Russen. Oekraine moet minimaal 3 a 4 Russen uitschakelen per gesneuvelde Oekraiense.
Da's aan de Oekraïense zijde inclusief burgers dacht ik. Bij de Russen is dat aantal te verwaarlozen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 maandag 27 mei 2024 @ 13:45:51 #5
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_213701587
Zweden, Finland, Nederland, Estland en het VK hebben nu allemaal gezegd dat door hun geleverde spullen gebruikt mogen worden op doelen in Rusland. Klopt dat?

In de VS is men bezig om die toestemming te krijgen. Status pending.

Italië en Duitsland zijn nog tegen.

Wat hebben Frankrijk en Polen gezegd?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_213701615
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 13:36 schreef Ulx het volgende:

[..]
Da's aan de Oekraïense zijde inclusief burgers dacht ik. Bij de Russen is dat aantal te verwaarlozen.
Als we burgerslachtoffers gaan meerekenen dan is het al helemaal gissen.

Er zijn op het moment tegen de 40k geregistreerde vermisten (beetje extrapoleren, maand oude artikel).
https://www.france24.com/(...)y-be-much-higher-war

Als we het over Mariupol alleen hebben, dan kom je allerlei verschillende cijfers tegen, varierend tussen 22k-50k tot zelfs vermoedens dat het aantal daarboven ligt.

Laten we dan nog niet beginnen over al die andere steden/gebieden die met de grond gelijk zijjn gemaakt.

Dusja. Als ik zelf een wilde gok mag maken (maar ik ben zeer betrokken bij de berichtgeving), denk ik dat het aantal burgersslachtoffers alleen al minimaal 300k is.
  Overall beste user 2022 maandag 27 mei 2024 @ 13:53:27 #7
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_213701645
Bij de toestemming van Zweden zal ook meespelen dat ze Archers, Gripens en CV90's willen leveren aan Oekraïne. Wat uiteraard een prima extra reden is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ulx op 27-05-2024 13:58:30 ]
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 maandag 27 mei 2024 @ 14:09:22 #8
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_213701771
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 27 mei 2024 @ 14:45:58 #9
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_213702062
Deze orcs hebben het voor elkaar, toilet op de slaapkamer.

twitter
&lt;signature here&gt;.
  maandag 27 mei 2024 @ 16:16:53 #10
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_213702680
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 13:45 schreef Ulx het volgende:
Zweden, Finland, Nederland, Estland en het VK hebben nu allemaal gezegd dat door hun geleverde spullen gebruikt mogen worden op doelen in Rusland. Klopt dat?

In de VS is men bezig om die toestemming te krijgen. Status pending.

Italië en Duitsland zijn nog tegen.

Wat hebben Frankrijk en Polen gezegd?
Frankrijk heeft ook al ja gezegd. De polen leveren geloof ik geen spullen waar dit voor aan de orde is.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_213702842
twitter


Zou mooi zijn maar er is geloof ik nogal wat weerstand tegen dit idee.
pi_213702864
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 16:46 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]

Zou mooi zijn maar er is geloof ik nogal wat weerstand tegen dit idee.
Rob de Wijk aan de beademing.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_213703064
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 16:46 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]

Zou mooi zijn maar er is geloof ik nogal wat weerstand tegen dit idee.
En of het überhaupt zoden aan de dijk zet gezien de staat van de krijgsmacht.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_213703422
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 17:10 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
En of het überhaupt zoden aan de dijk zet gezien de staat van de krijgsmacht.
Grappig altijd die tegenspraak.

Dan is de NAVO oppermachtig, Rusland gaat heus niet aanvallen enzo. En de volgende dag is het weer een zwak clubje wat zichzelf niet kan verdedigen.
  maandag 27 mei 2024 @ 18:04:26 #15
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213703505
Dze bombers moet EU ook kopen
kunnen zo wel als drone, als ook bemand vliegen en nucleaire ladingen vervoeren
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_213704020
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 17:10 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
En of het überhaupt zoden aan de dijk zet gezien de staat van de krijgsmacht.
Elke raket of drone die omringende landen neer kunnen halen is er 1 minder die (meestal burger-) doelwitten in Oekraïne kunnen raken.
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 16:46 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]

Zou mooi zijn maar er is geloof ik nogal wat weerstand tegen dit idee.
Polen heeft al aangegeven hier serieus over te gaan nadenken. En als zij akkoord gaan om dit te gaan doen (met hun eigen materieel) dan zullen er ongetwijfeld meer landen volgen. Waardoor het daarna niet lang zal duren (hoop ik) dat ook vanuit andere NAVO landen materieel ingezet zal kunnen worden.

Het zou dan zelfs uiteindelijk ook kunnen dat bijvoorbeeld een Nederlandse Patriot, en Nederlandse straaljagers hier aan gaan meewerken. (Nederland zie ik sowieso al als 1 van de landen die voorop in de rij zouden gaan staan).
pi_213704237
twitter

twitter

twitter
pi_213704300
https://mil.in.ua/en/news(...)an-defense-industry/
quote:
Eight EU countries support Ukraine’s integration into the European defense industry
A group of eight EU countries advocates Ukraine’s integration into the European defense industry.

Militarnyi reported on this.

The Danish Ministry of Defense stated that this Danish initiative had been supported by Sweden, Finland, Estonia, Latvia, Lithuania, the Netherlands, and Poland.

On the initiative of Defense Minister Troels Lund Poulsen, the defense ministers of these countries sent a joint letter to the European Commission, the EU’s Common Foreign and Security Policy, the European Defense Agency and other European countries regarding Ukraine’s integration into the European defense industry.

In the letter, the ministers proposed four specific areas of EU cooperation with the Ukrainian defense industry.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 27 mei 2024 @ 19:13:05 #19
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_213704379
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 13:35 schreef Joppiez het volgende:

[..]
70k doden (ookalweer van een tijd terug, kan nu best ergens tussen de 80k-90k liggen) klinkt bij mij best aannemellijk.

De vraag is dan, hoe veel zijn er "uitgeschakeld", dus niet meer (in de toekomst) geschikt om te vechten?
Ik denk dat het wel aannemelijk is dat de totaalsom uitgeschakeld (inclusief dood) ergens in de 150-200k range ligt. Bij de Russen ligt dit aantal schat ik in de 400k-500k range.

Naar mijn mening is dit voor Oekraine al een zeer pessimistische scenario, want deze getallen betekenen natuurlijk dat Oekraine eerder tegen een muur aanloopt dan de Russen. Oekraine moet minimaal 3 a 4 Russen uitschakelen per gesneuvelde Oekraiense.
Het lijkt mij nog vrij laag ingeschat.

Het aantal doden dat je kan "hebben" is ook afhankelijk van het waar en waarom. Voor de Russen is het meer de vraag hoeveel verliezen ze willen accepteren voor hun imperiale ambities. Voor de Oekraïners is het de vraag voor welk leger ze dood willen gaan. Als de Rus onverhoopt wint dan staat elke weerbare Oekraïner in de frontlinie bij de inval van Polen, een paar jaar later, in dienst van de Rus. Of zijn de inwoners van DPR en LPR gespaard gebleven voor het Russische leger?

Het gaat al erg lang niet meer om de DPR en LPR bedenk ik me nu.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 27 mei 2024 @ 19:16:58 #20
103434 Delenlill
pi_213704459
https://mil.in.ua/en/news(...)g-troops-to-ukraine/
quote:
Spiegel: Baltic states and Poland name conditions for sending troops to Ukraine
The Baltic states and Poland do not rule out sending their troops into Ukraine. However, this could happen under certain conditions.

The German publication Der Spiegel reported on this.

According to the publication, this may happen if Russia achieves significant success on the frontline due to insufficient assistance from the West.

Spiegel claims that at a conference held in the Estonian capital last week, unnamed Baltic MPs warned German government officials about the consequences of Berlin’s policy regarding the war in Ukraine.

It regards the German side’s unwillingness to provide long-range weapons to Ukraine, as well as the prohibition of strikes by Western weapons on military targets in Russia.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 27 mei 2024 @ 19:19:47 #21
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213704511
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 17:54 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Grappig altijd die tegenspraak.

Dan is de NAVO oppermachtig, Rusland gaat heus niet aanvallen enzo. En de volgende dag is het weer een zwak clubje wat zichzelf niet kan verdedigen.
Met of zonder de VS?
  maandag 27 mei 2024 @ 19:28:12 #22
103434 Delenlill
pi_213704657
https://mil.in.ua/en/news(...)lunteers-in-prisons/
quote:
1st Assault Battalion recruits volunteers in prisons

Officers of the 1st Separate Mechanized Battalion “Da Vinci Wolves” named after Dmytro Kotsiubaylo showed how they recruit volunteers in prisons for the war against Russia.

Dmytro Savchenko, a battalion officer, spoke about working with prisoners.

“We jumped into this process and addressed the prisoners in the most understandable language… After all, we were on the other side of the barricades and knew the patterns and algorithms. And our prisoners are much more ideological than the nasty PMC Wagner,” says the author of the photo.

In his post, Savchenko published a photo in one of the penitentiary institutions during the recruitment of prisoners.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 27 mei 2024 @ 19:35:43 #23
12587 oheng
pi_213704779
  maandag 27 mei 2024 @ 19:38:33 #24
103434 Delenlill
pi_213704830
https://www.theguardian.c(...)ussia-military-purge
quote:
‘Putin’s patience snapped’: Insiders marvel at Russia’s military purge
Under new defence minister Andrei Belousov, FSB is tackling corruption aggressively with serious implications for Ukraine

Andrei Belousov (left) has been charged with reducing corruption within Russia’s military. Photograph: Dmitry Harichkov/Russian defence ministry Press Service/HAND/EPA

In the weeks since Vladimir Putin sacked his longtime defence minister Sergei Shoigu, Russia’s FSB security service has pursued a series of high-level corruption cases against a deputy minister and department heads in what many insiders are now calling a purge in the defence ministry.

Andrei Belousov, the technocrat economist appointed to replace Shoigu, has a mandate to reduce corruption in the defence ministry and streamline military production for a long war against Ukraine that could largely be decided by industrial output.

But former defence and Kremlin officials, ex-officers and foreign observers have said it was likely the exit of Shoigu and loss of his protection that has allowed the FSB, the Russian security department responsible for internal investigations, to take down powerful officials in a power struggle that could have knock-on effects for how Russia fights the war in Ukraine.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 27 mei 2024 @ 19:53:55 #25
103434 Delenlill
pi_213705125
https://mil.in.ua/en/news(...)-captured-prisoners/
quote:
SOF operators attacked Russian positions in the Kharkiv region and captured prisoners

SOF operators during the battle in Kharkiv region. May 2024. Frame from the SOF`s video

Soldiers of the Special Operations Forces of the Armed Forces of Ukraine successfully raided Russian positions in the Kharkiv region.

Militarnyi reported on this.

Footage of the combat work of the Ukrainian Special Forces was shown by the press service of the SOF.

During an attack on the positions of the Russian invaders in the middle of a forest or a forest plantation, operators of the 8th Separate Special Forces Regiment of the Armed Forces of Ukraine used small arms in close combat.

Soldiers of the Special Operations Forces also used hand grenades and disposable grenade launchers to destroy the invaders in dugouts and trenches.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')