abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214723977
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 18:42 schreef CoolGuy het volgende:
nog jaren lang een vast contract zonder terugleverkosten. _O_
Geen spijt van. _O_
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 15 augustus 2024 @ 20:53:49 #277
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_214724053
quote:
10s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:46 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Ik verheug me er al decennia op.
Je zult het maar zó erg niet kunnen hebben dat iemand anders een voordeeltje heeft.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator donderdag 15 augustus 2024 @ 20:56:03 #278
16180 crew  CoolGuy
pi_214724088
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Geen spijt van. _O_
Dat bedoel ik. En nu met de EV laden wordt wat ik teruglever drastisch minder. Ik ben nu met teugwerkende kracht globaal aan het kijken welk deel van de stroom naar de EV afkomstig was/is van de panelen.

I like so far :D
pi_214724168
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat bedoel ik. En nu met de EV laden wordt wat ik teruglever drastisch minder. Ik ben nu met teugwerkende kracht globaal aan het kijken welk deel van de stroom naar de EV afkomstig was/is van de panelen.

I like so far :D
Ik wilde niet over onze EV beginnen, maar ik ben erg gelukkig met de combinatie. O+
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 15 augustus 2024 @ 21:04:46 #280
16180 crew  CoolGuy
pi_214724234
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 21:01 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik wilde niet over onze EV beginnen, maar ik ben erg gelukkig met de combinatie. O+
En het mooie is, als ik in de buurt kom van dat ik te weinig heb om het hele jaar weg te salderen ga ik hier letterlijk aan de overkant van de straat laden. :P
pi_214724265
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 21:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
En het mooie is, als ik in de buurt kom van dat ik te weinig heb om het hele jaar weg te salderen ga ik hier letterlijk aan de overkant van de straat laden. :P
Die kWh krijg je toch gewoon vergoed door je wg?

Nog een leuke: De druppel om te laden van de zaak deed het ook gewoon in het buitenland op vakantie. _O_
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 15 augustus 2024 @ 21:15:03 #282
16180 crew  CoolGuy
pi_214724342
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 21:08 schreef capricia het volgende:

[..]
Die kWh krijg je toch gewoon vergoed door je wg?

Nog een leuke: De druppel om te laden van de zaak deed het ook gewoon in het buitenland op vakantie. _O_
Ja natuurlijk krijg ik dat, maar ik vind het bijna een sport om alleen mijn overschot waar ik dus iets van 5ct voor krijg ofzo, om die 33ct per kwh waard te laten zijn. :')
  donderdag 15 augustus 2024 @ 21:29:22 #283
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_214724554
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Je zult het maar zó erg niet kunnen hebben dat iemand anders een voordeeltje heeft.
Zolang de salderingsregeling bestaat is er geen voordeel ten opzichte van een digitale meter. Dat mag ook niet omdat er rechtsongelijkheid ontstaat. Dat is de reden waarom de salderingsregeling is ingevoerd en niet als subsidieregeling zoals velen, zelfs politici, denken.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_215329609
Ben benieuwd of deze tariefwijziging zal worden ingevoerd. Ik heb nog meegemaakt dat men van mening was dat de "vervuiler betaalt", maar dat bleek al snel een doodgeboren kindje.
quote:
Stroomtarief gaat mogelijk op de schop: zuinig huishouden goedkoper uit

De beheerders van het elektriciteitsnet willen hun tarieven op de schop gooien. Nu betaalt iedereen nog hetzelfde voor toegang tot het net. Mogelijk worden de nettarieven straks voordeliger voor zuinige huishoudens en mensen die vooral elektriciteit gebruiken als de zon schijnt.
Zo'n nieuw tariefsysteem is rechtvaardiger en efficiënter, concludeert onderzoeksbureau Berenschot maandag in een studie voor brancheorganisatie Netbeheer Nederland. Maar het maakt de energierekening ook ingewikkelder.

Die energierekening is nu al best lastig te begrijpen. De factuur bestaat in feite uit drie delen: het tarief van je energieleverancier, belastingen en de kosten van het elektriciteitsnet. Voor de toegang tot het stroomnet betalen huishoudens dit jaar zo'n 350 euro.

Dat nettarief is gelijk voor elke aansluiting. Het maakt niet uit hoeveel stroom je verbruikt, en of dat tijdens de spits of daluren op het stroomnet is. De nettarieven lopen de komende jaren flink op als gevolg van miljardeninvesteringen in de uitbreiding van het stroomnet. In 2030 betaalt elk huishouden vermoedelijk ruim 600 euro per jaar.

Door het groeiende aantal warmtepompen, inductiekookplaten en e-auto's dreigt overbelasting van het stroomnet ondertussen een groter probleem te worden. Netbeheerders willen huishoudens daarom aanmoedigen om vooral 's middags of 's nachts stroom te verbruiken, in plaats van tijdens de avondpiek.

Toezichthouder moet nog oordeel vellen
Het is nog onzeker of het nieuwe tariefsysteem ook echt ingevoerd gaat worden. De netbeheerders gaan hiervoor een voorstel uitwerken en indienen bij toezichthouder ACM. Die moet er uiteindelijk over oordelen.

Als de ACM groen licht geeft, zal het nog een tijd duren om technische aanpassingen te doen bij alle leveranciers. Dat kost ook nog eens miljoenen euro's. In totaal zal het vier à zes jaar duren om het nieuwe tariefstelsel in te voeren, denkt Berenschot.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_216723661
quote:
Rendement zonnepanelen verder onder druk: Eneco verhoogt terugleverkosten

Eneco verhoogt de terugleverkosten voor bezitters van zonnepanelen. Het gaat om huishoudens met een variabel contract die per 20 maart nieuwe energietarieven krijgen. Deze klanten betalen vanaf dat moment 0,173 euro per kilowattuur stroom die ze terugleveren.
Dat is 3 cent meer dan hun huidige tarief. Het hogere tarief is bovendien exclusief btw.

De verhoging is volgens Eneco nodig omdat het bedrijf zelf hogere kosten maakt. Het gaat om zogeheten onbalanskosten, die samenhangen met onzekerheid over hoeveel stroom het elektriciteitsnet moet verwerken.

Ook klanten met een variabel contract die recent al nieuwe tarieven hebben gekregen, betalen mogelijk meer voor het terugleveren. Uiteindelijk krijgen alle panelenbezitters met een variabel contract bij Eneco hiermee te maken. Andere leveranciers hebben onlangs hun terugleverkosten ook verhoogd.

Veel huishoudens die panelen op het dak hebben liggen, leveren stroom terug aan het net. Sinds enige tijd moeten ze daar geld voor betalen. Dat maakt de panelen minder rendabel.
In de zomer overdag levert stroom geen 17 cent op, dus dat komt er mijns inziens op neer dat het goedkoper is je panelen uit te zetten als je een overschot hebt. Zelfs in de winter is de stroom regelmatig goedkoper dan 17 cent Kwh, mits het flink waait :P
  Moderator dinsdag 18 februari 2025 @ 09:46:39 #286
16180 crew  CoolGuy
pi_216728788
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 20:16 schreef Digi2 het volgende:

[..]
In de zomer overdag levert stroom geen 17 cent op, dus dat komt er mijns inziens op neer dat het goedkoper is je panelen uit te zetten als je een overschot hebt. Zelfs in de winter is de stroom regelmatig goedkoper dan 17 cent Kwh, mits het flink waait :P
In de zomer levert me dat 30ct per kwh op als ik het in de auto stop, dus prima. ^O^

Net als in de rest van het jaar trouwens :P

[ Bericht 7% gewijzigd door CoolGuy op 18-02-2025 09:53:50 ]
pi_216729284
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 09:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
In de zomer levert me dat 30ct per kwh op als ik het in de auto stop, dus prima. ^O^

Net als in de rest van het jaar trouwens :P
Niet alle bezitters van panelen hebben een EV, maar ik kan me voorstellen dat het de keuze voor een EV ipv een plofmotor-auto gaat beïnvloeden.
  Moderator dinsdag 18 februari 2025 @ 10:28:51 #288
16180 crew  CoolGuy
pi_216729395
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 10:19 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Niet alle bezitters van panelen hebben een EV, maar ik kan me voorstellen dat het de keuze voor een EV ipv een plofmotor-auto gaat beïnvloeden.
Ja, dat is hier inderdaad een van de redenen geweest. Daarmee red je het ook niet hoor, om geen terugleverkosten te hebben op termijn, maar het scheelt wel behoorlijk in de hoeveelheid die terug geleverd wordt, is mijn ervaring nu in 3kwart jaar.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 16:12:26 #289
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_216733837
17 cent terugleverkosten :') Dan kun je beter een dynamisch contract afsluiten.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 18 februari 2025 @ 23:43:16 #290
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_216741183
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 19:43 schreef Sorella het volgende:

[..]
Wij ook, maar helaas staat die op de lijst om vervangen te worden en de brief van liander hierover is al binnen gekomen :'( :'( .
Hier ook, ding is krap 20 jaar oud maar in ‘23 wel heel toevallig afgekeurd…
Dus ergens dit jaar vervangen, oktober lijkt me wel prima, nog even flink salderen zonder teruglever kosten.

En als ik de bedragen zo eens bekijk gaan de panelen dan gewoon uit in de zomer
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  Moderator woensdag 19 februari 2025 @ 07:42:51 #291
16180 crew  CoolGuy
pi_216742336
Jaarafrekening ontvangen. 13 euro betalen, maar, sinds dik half jaar een EV, zakelijk, en die stroom krijg ik wel aangeslagen logischerwijs maar die krijg ik vergoed en dat was aan kosten 460 euro maar de vergoeding was 533 euro én een groot deel daarvan was laden via de zonnepanelen dus gratis voor mij. Oftewel, aangezien die kosten niet voor mij zijn kan ik ze zien als niet bestaand en dus kun je zeggen dat 520 euro heb terug gekregen in totaal *O*

Op naar het volgende jaar :7
pi_216742360
Helaas moest ik verlengen, wel in de zomermaanden van 2024 gedaan voor de meer gunstige tarieven op dat moment.. hoewel als ik goed kijk lijkt het net alsof alleen nog variabel bestaat qua tarieven of ik lees dat verkeerd.
Wat volgens mij niet kan met een langdurig contract zonder dat je dit maandelijks moet kunnen opzeggen.

Maar goed, door die lijpe terugleveringkosten, wat een vast bedrag per dag is zo te zien a 1,55.. vieze oplichters.

Kost mij dit sowieso 400eu per jaar, wat ik ook doe.

Dat hele terugleverkosten gedoe, is in het leven geroepen vanwege salderen wat inderdaad oneerlijk werd voor energiemaatschappijen.

Maar uh.. dat word afgeschaft.. dus worden die terugleverkosten dan ook afgeschaft? Nee dit kan volgens Den Haag opeens niet verboden worden..
  woensdag 19 februari 2025 @ 08:39:04 #293
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_216742646
Doen ze dat ook voor hun eigen zonneparken? Anders lijkt me dat een gevalletje van valse concurrentie.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  woensdag 19 februari 2025 @ 08:49:02 #294
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216742767
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 07:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Helaas moest ik verlengen, wel in de zomermaanden van 2024 gedaan voor de meer gunstige tarieven op dat moment.. hoewel als ik goed kijk lijkt het net alsof alleen nog variabel bestaat qua tarieven of ik lees dat verkeerd.
Wat volgens mij niet kan met een langdurig contract zonder dat je dit maandelijks moet kunnen opzeggen.

Maar goed, door die lijpe terugleveringkosten, wat een vast bedrag per dag is zo te zien a 1,55.. vieze oplichters.

Kost mij dit sowieso 400eu per jaar, wat ik ook doe.

Dat hele terugleverkosten gedoe, is in het leven geroepen vanwege salderen wat inderdaad oneerlijk werd voor energiemaatschappijen.

Maar uh.. dat word afgeschaft.. dus worden die terugleverkosten dan ook afgeschaft? Nee dit kan volgens Den Haag opeens niet verboden worden..
Je mag de BBB in de eerste kamer bedanken, die hebben tegen het afschaffen van de salderingsregeling gestemd waardoor dat niet volgens schema verliep, toen zijn de leveranciers de terugleverkosten gaan invoeren om hun kosten te dekken.

Uiteraard bleek het niet afschaffen van de salderingsregeling niet houdbaar en wordt die in 2027 toch in één keer afgeschaft, en ja, de terugleverkosten blijven dan uiteraard, want daar hebben ze immers een argument voor.

Dus bedankt BBB, die niet verder kan kijken dan hun neus lang is en op die manier wederom meer kapotmaakt voor de Burger waar ze voor staat dan die burger werkelijk te helpen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 19 februari 2025 @ 09:00:17 #295
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216742883
quote:
80s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 19:08 schreef Mano_ het volgende:
Analoge meter _O_
Terugdraaien O+ Slechts een week oid van mogen genieten in de eerste weken dat de panelen er lagen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_216743149
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:12 schreef ACT-F het volgende:
Die ze vervolgens weer ergens voor 35ct verkopen.
Dubbel vangen!

'Maar we hebben kosten hoooooooooooooooor!'

Vuile oplichters.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_216743186
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:12 schreef ACT-F het volgende:
Er zullen ook wel providers zijn die minder terugleverkosten in rekening brengen. Met een dynamisch contract is het wel van belang je panelen uit te schakelen als de energieprijs negatief is, daar zal je dan op moeten letten.
pi_216743231
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 09:30 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Er zullen ook wel providers zijn die minder terugleverkosten in rekening brengen. Met een dynamisch contract is het wel van belang je panelen uit te schakelen als de energieprijs negatief is, daar zal je dan op moeten letten.
Heb jij er een commercieel belang bij?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_216743251
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 09:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Die ze vervolgens weer ergens voor 35ct verkopen.
Dubbel vangen!

'Maar we hebben kosten hoooooooooooooooor!'

Vuile oplichters.
De kans dat je 35 cent kan vragen overdag in de zonnige maanden is vrijwel nihil ;)
pi_216743262
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 09:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Heb jij er een commercieel belang bij?
Ik profiteer van de onbalansmarkt als anticyclisch (hoger verbruik 's zomers&lente dan herfst & 's winter) dynamisch gebruiker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')