Voor elke minuut tussen de LAPO en de OP krijg je ook gewoon een punt.
Geldige Top 20 scores worden hieronder automatisch geupdate door Monitor.SPOILER: Top 50Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Monitor post op vaste tijden de totale scorelijst in het lopende topic. Dit rond 02:30 - 07:30 - 14:30 en 21:30 uur.
DTS statistieken voor alle maanden van DTS kunnen hier teruggevonden worden: STATS
Een seizoen bestaat uit 1 maand en begint vanaf de 1ste post op de 1ste dag van de maand. Nadat een seizoen voltooid is worden de scores weer op nul gezet.SPOILER: In Memoriam:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Winnaars van afgelopen seizoenen:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DTS GEBODENOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Winnaar AprilOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Eerder als dat ik zelf wil met die verhoging.They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.![]()
ik denk niet dat er letterlijk zoiets staat, maar vast wel iets in het idee van liefde voor elkaar.quote:Do what you love, love what you do!![]()
Heb u naasten lief.They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.![]()
quote:Op zaterdag 25 mei 2024 04:16 schreef kree het volgende:
[..]
ik denk niet dat er letterlijk zoiets staat, maar vast wel iets in het idee van liefde voor elkaar.
Proud member of the IDGAF+FU2 community![]()
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.![]()
ja ik weet dat jullie dit onwijs grappig vinden als ik hier over post, maar weet het maakt me niet uit.quote:
Voel me er niet eens aangevallen erover. Maar ok begrijp ook van mij, dat ik mijn motivatie wel wil vertellen over waarom ik toch vertrouwen heb in het geloof opzich. Want ik zie het van de goeie kant ervan nl en ik weet dat er heel veel goeds wordt gedaan ook waarover je nooit wat hoort als je niet in de "scene" zit
As wee speak is er weer heel transport om mensen in Ukraine te helpen door stuk of 5 vrijwilligers.Do what you love, love what you do!![]()
Of je moet rechter zijn.quote:
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.![]()
niet? want veroordelen en zeggen is niet goed komt meer vrede door?quote:
Ik ben meer voor het uitpraten als een complete oorlog, sta ook niet achter Israel enzo in deze want vind het te ver gaan.Do what you love, love what you do!![]()
kijk het moge duidelijk zijn, dat een aantal die in dit topic posten toch zullen branden in de hel.
Maar ok mss als er iets goed in je zit ben je nog te reddenDo what you love, love what you do!![]()
Dit is veroordelen.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 04:23 schreef kree het volgende:
kijk het moge duidelijk zijn, dat een aantal die in dit topic posten toch zullen branden in de hel.
Maar ok mss als er iets goed in je zit ben je nog te redden“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.![]()
Wie zonder zonde is,werpe de eerste steen.“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.![]()
Dit zuig je uit je duim. Staat niet in jouw heilige boek.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 04:23 schreef kree het volgende:
Maar ok mss als er iets goed in je zit ben je nog te reddenProud member of the IDGAF+FU2 community![]()
haha ja het klinkt wel heel heftig idd realiseer ik me.quote:
maar wat ik bedoel, als je maar beetje ook anderen wil helpen enzo. Waar je kunt dus he, hoeft niks groots te zijn. dan vind ik je een ok persoon.
Ongeacht nog of je later bij de rechtbank moet komen voor God die je naar de hel stuurt of de hemel
het kleine is meer waard als het grote in deze
Do what you love, love what you do!![]()
hmmmmms nou, oude testament staan wel dit soort dingen in met name.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 04:25 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Dit zuig je uit je duim. Staat niet in jouw heilige boek.
Daarom niet zo fan van. Maar ok hoe dit beslist wordt als je dood bent, geen idee.
iig in leven, kan ik de kleinste dingen waarderen om mensen te helpen, ook al heeft het niet met als uitgangspunt geloof, en dat telt voor mij mee.
tien geboden ken je denk? lees die nog eens
De barmhartige Sameritaan.“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.![]()
Hoogliederen.“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.![]()
Goedemorgen Roos.quote:
Er is maar één manier om gered te worden, broeder Kree en dat is door geloof. Niet door werken. Maar goed ik ga slapen want ik loop merk dat ik me weer ga opwinden over jouw laffe houding als christen.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 04:27 schreef kree het volgende:
[..]
hmmmmms nou, oude testament staan wel dit soort dingen in met name.
Daarom niet zo fan van. Maar ok hoe dit beslist wordt als je dood bent, geen idee.
iig in leven, kan ik de kleinste dingen waarderen om mensen te helpen, ook al heeft het niet met als uitgangspunt geloof, en dat telt voor mij mee.
tien geboden ken je denk? lees die nog eens![]()
Proud member of the IDGAF+FU2 community![]()
hmmmms denk dat ik er meer tegen in gaan als de meeste christenen hoor?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 04:32 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Er is maar één manier om gered te worden, broeder Kree en dat is door geloof. Niet door werken. Maar goed ik ga slapen want ik loop merk dat ik me weer ga opwinden aan jouw laffe houding als christen.![]()
Ook dus in gemeentes etc.
Ik ben het niet met alles eens gewoon wat in de bijbel staat, laat staan het letterlijk aannemen?
jij vraagt kritisch? waarom als je het eigenlijk ermee eens bent?Do what you love, love what you do!![]()
quote:Op zaterdag 25 mei 2024 04:32 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Er is maar één manier om gered te worden, broeder Kree en dat is door geloof. Niet door werken. Maar goed ik ga slapen want ik loop merk dat ik me weer ga opwinden over jouw laffe houding als christen.![]()
Salomo was een wijs man.quote:
Denk even aan dat verhaal van kind in tweeën hakken trouwens nu hoor, want eerste wat bij me opkomt.
Ik ken de teksten ook niet uit mijn hoofd he? maar de globale verhalen wel.
Ik heb een christelijke opvoeding genoten.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 04:34 schreef kree het volgende:
[..]
Salomo was een wijs man.
Denk even aan dat verhaal van kind in tweeën hakken trouwens nu hoor, want eerste wat bij me opkomt.
Ik ken de teksten ook niet uit mijn hoofd he? maar de globale verhalen wel.“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.![]()
ik weet ook niet, soms denk ik, wordt uitgedaagd gewoon weer hier. Om erop in te gaan.
En dat hoeft van mij niet.
Maar ok als er om gevraagd wordt dan wil ik best wel mijn mening erover geven.
Dus ok mss hielp dit iets
ja ik ook heel stichtelijk ook, wil niet zeggen dat ik later toch beetje andere mening kreeg als blindelings alles geloven.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 04:36 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Ik heb een christelijke opvoeding genoten.
Maar min of meer heb ik mijn eigen essentie ernaar uitgetrokken. En ok of die goed of fout is.... tja jullie zeggen het maar. Ik haal eigenlijk alleen de goeie delen eruit.Do what you love, love what you do!![]()
Ik daag je uit,maar wel met goede bedoeling.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 04:37 schreef kree het volgende:
ik weet ook niet, soms denk ik, wordt uitgedaagd gewoon weer hier. Om erop in te gaan.
En dat hoeft van mij niet.
Maar ok als er om gevraagd wordt dan wil ik best wel mijn mening erover geven.
Dus ok mss hielp dit iets“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.![]()
quote:Op zaterdag 25 mei 2024 04:27 schreef kree het volgende:
[..]
hmmmmms nou, oude testament staan wel dit soort dingen in met name.
tien geboden ken je denk? lees die nog eensquote:Gij zult geen afgoden vereren, maar Mij alleen aanbidden en boven alles beminnen.
Gij zult de naam van de Heer, uw God, niet zonder eerbied gebruiken.
Wees gedachtig dat gij de dag des Heren heiligt.
Eer uw vader en uw moeder.
Gij zult niet doden.
Gij zult geen onkuisheid doen.
Gij zult niet stelen.
Gij zult tegen uw naaste niet vals getuigen.
Gij zult geen onkuisheid begeren.
Gij zult niet onrechtvaardig begeren wat uw naaste toebehoort.Waar staat dat dan?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 04:23 schreef kree het volgende:
Maar ok mss als er iets goed in je zit ben je nog te redden![]()
ja jij welquote:Op zaterdag 25 mei 2024 04:39 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Ik daag je uit,maar wel met goede bedoeling.. meen ik, andere soms niet zo.
bvquote:
als je het letterlijk neemt dus, dan vallen er een hoop hier gelijk al af.
Mits letterlijk dus he genomen. dus dan moet een Killem niet doen of ie er alles over weet. ik ook niet,
maar alleen die al zouden er hier hoop afvallen in de zin van dat dus alleen.Do what you love, love what you do!![]()
Oh wow.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 04:23 schreef kree het volgende:
Maar ok mss als er iets goed in je zit ben je nog te redden![]()
Dit vind ik dus niet netjes,Killem is gaan slapen.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 04:41 schreef kree het volgende:
[..]
bv
als je het letterlijk neemt dus, dan vallen er een hoop hier gelijk al af.
Mits letterlijk dus he genomen. dus dan moet een Killem niet doen of ie er alles over weet. ik ook niet,
maar alleen die al zouden er hier hoop afvallen in de zin van dat dus alleen.“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.![]()
Heeft net mij een like gegeven in een ander topic. Is nog wakker dusquote:Op zaterdag 25 mei 2024 04:43 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Dit vind ik dus niet netjes,Killem is gaan slapen.![]()
![]()
Goedemorgen Klodder.Hoe gaat het?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 04:44 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Heeft net mij een like gegeven in een ander topic. Is nog wakker dus
ja goh niet gek, omdat ie eigenlijk het liefst drama zoekt en dat ik in de aanval ga etc etc.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 04:43 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Dit vind ik dus niet netjes,Killem is gaan slapen.
Kijk er zijn hier verschillende groepen en veroordeel "zelf" niks van ze, maar als je dus uitgaat van geloof en bijbel
1. mensen die echt geloven en letterlijk achter de bijbel staan en het ook letterlijk nemen
2. mensen die beetje er wat van weten of geleerd vroeger en nu andere mening aanhangen die niet letterlijk bijbel is. maar het idee ervan nog ok vinden in bepaalde mate
3. mensen die het alleen maar doen om te trollen en graag discussie erover willen
4. die het niks boeit.
kijk aantal wil het graag, dat ik compleet in de aanval ga. en dat ze er dan weer drama over kunnen maken en liefst dat er hoop in meegaat ook nog want versterkt hun ego.
Maar zo werkt het niet voor mij, ik wil vertellen waar ik voor sta, en niet mee eens ook prima. even goeie vrienden. maar durf best wel te zeggen hoe ik erover denk, zonder heel drama discussie te hebben. Je mag het eens of oneens zijn he, veroordeel ik je niet?Do what you love, love what you do!![]()
Ik heb een ander citaat waar ik moeite mee heb.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 04:46 schreef kree het volgende:
[..]
als je uitgaat letterlijk dus van de bijbel
Wel heel specifiek hoor."
" God zal alle tranen uit hun ogen wissen.Er zal geen dood meer zijn,
geen rouw ,geen jammerklacht.
Openbaring21,3,4.“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.![]()
Met al je vinger gewijs en veroordeel denk ik dat je toch zult branden in de hel. als ik in de hel zou gelovenquote:Op zaterdag 25 mei 2024 04:48 schreef kree het volgende:
[..]
ja goh niet gek, omdat ie eigenlijk het liefst drama zoekt en dat ik in de aanval ga etc etc.
Kijk er zijn hier verschillende groepen en veroordeel "zelf" niks van ze, maar als je dus uitgaat van geloof en bijbel
1. mensen die echt geloven en letterlijk achter de bijbel staan en het ook letterlijk nemen
2. mensen die beetje er wat van weten of geleerd vroeger en nu andere mening aanhangen die niet letterlijk bijbel is. maar het idee ervan nog ok vinden in bepaalde mate
3. mensen die het alleen maar doen om te trollen en graag discussie erover willen
4. die het niks boeit.
kijk aantal wil het graag, dat ik compleet in de aanval ga. en dat ze er dan weer drama over kunnen maken en liefst dat er hoop in meegaat ook nog want versterkt hun ego.
Maar zo werkt het niet voor mij, ik wil vertellen waar ik voor sta, en niet mee eens ook prima. even goeie vrienden. maar durf best wel te zeggen hoe ik erover denk, zonder heel drama discussie te hebben. Je mag het eens of oneens zijn he, veroordeel ik je niet?![]()
en trouwens ff los daarvan, hoezo is dat niet eerlijk? het was een vraag van hem he?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 04:43 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Dit vind ik dus niet netjes,Killem is gaan slapen.
Dat ie ineens pleitte is voor ik reageer kan ik niks aan doen?Do what you love, love what you do!![]()
ik leg het uit zoals in de bijbel staat. dat is niet mijn mening?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 04:52 schreef devzero het volgende:
[..]
Met al je vinger gewijs en veroordeel denk ik dat je toch zult branden in de hel. als ik in de hel zou geloven
het letterlijke dus in de bijbel, en heb al eerder gezegd ik heb daar problemen mee dus
Ik heb voor de kerk gewerkt maar dit gaat te diep hoorquote:Op zaterdag 25 mei 2024 04:51 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Ik heb een ander citaat waar ik moeite mee heb.
Wel heel specifiek hoor."
" God zal alle tranen uit hun ogen wissen.Er zal geen dood meer zijn,
geen rouw ,geen jammerklacht.
Openbaring21,3,4.![]()
![]()
het gaat ook diep en zeker als je in specifieke teksten komt, want dan vind je dus tegenstrijdigheden.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 04:54 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik heb voor de kerk gewerkt maar dit gaat te diep hoor
Dat maakt het altijd lastig.
precies mijn probleem met de bijbel dus........... en soms mijn twijfel erover.
maar neemt toch niemand weg om de goeie dingen eruit te pakken? zeker dus zul je snappen als je voor kerk gewerkt hebt.Do what you love, love what you do!![]()
Hier kwam een Jehova getuige mee.We zijn nog niet uitgepraat.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 04:54 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik heb voor de kerk gewerkt maar dit gaat te diep hoor“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.![]()
Ik heb 5 jaar lang een relatie gehad met een Jehova. Helaas weet ik dus de ellende die een geloof met zich mee kan brengenquote:Op zaterdag 25 mei 2024 04:56 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Hier kwam een Jehova getuige mee.We zijn nog niet uitgepraat.![]()
![]()
het zal altijd discussie blijven dit, en daarom vind ik niet dat je de bijbel Tora of Koran letterlijk moet volgen.
Maar haal er goeie dingen uit? dat kan toch ook?
en als je het zo bekijkt dan staan er best goeie dingen in ook. En neem aan als je gewoon mens bent en objectief ernaar kijkt dat je die best kunt vinden ookDo what you love, love what you do!![]()
ja omdat ze tever gaan in het letterlijk nemen ervan dus wss?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 04:58 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik heb 5 jaar lang een relatie gehad met een Jehova. Helaas weet ik dus de ellende die een geloof met zich mee kan brengenDo what you love, love what you do!![]()
omdat je dat verteld. en ok snap waren dingen die je dan tegenstonden uiteindelijk.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 04:58 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik heb 5 jaar lang een relatie gehad met een Jehova. Helaas weet ik dus de ellende die een geloof met zich mee kan brengen
maar heb je ook goeie dingen eruit gezien of iig op basis van bijbel of jehova zoals jij het meemaakte?Do what you love, love what you do!![]()
Ik weet er ook het een en ander van.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 04:58 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik heb 5 jaar lang een relatie gehad met een Jehova. Helaas weet ik dus de ellende die een geloof met zich mee kan brengen“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.![]()
En daar heb ik letterlijk de ellende van ondervonden. Ex nog meer natuurlijk omdat hij met een wereldse vrouw ging.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:00 schreef kree het volgende:
[..]
ja omdat ze tever gaan in het letterlijk nemen ervan dus wss?
Kudo's voor zijn ouders en 1 broer die mijn dochter en mij uiteindelijk hebben geaccepteerd en hun zoon weer in hun leven, tegen de wil van de Jehova-gemeenschap.![]()
nou vertel maar? want ben dan wel benieuwd?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:03 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Ik weet er ook het een en ander van.Do what you love, love what you do!![]()
Ben jij mijn ex?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:03 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Ik weet er ook het een en ander van.![]()
![]()
ja ok, nou bv, maar snap je hele verhaal niet zo dan nog ff. En hoef je ook allemaal niet hier te vertellen wmb.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:04 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
En daar heb ik letterlijk de ellende van ondervonden. Ex nog meer natuurlijk omdat hij met een wereldse vrouw ging.
Kudo's voor zijn ouders en 1 broer die mijn dochter en mij uiteindelijk hebben geaccepteerd en hun zoon weer in hun leven, tegen de wil van de Jehova-gemeenschap.
Maar snap dat iig dat geloof het de das om deed? Maar dat is niet mijn vraag, waren er niet ook goeie dingen die je meemaakte, want dat is nl wat ik nastreef. ook al ben je het niet met alles eens?
wat vond je wel goed bv? want ok relatie mee, dus zal wel iets zijn denk?Do what you love, love what you do!![]()
Nee.Ben zelf geen Jehova getuige.quote:![]()
Maar maak ze al wel wat jaren mee.Weet ook een beetje hoe het gaat met hoe ze langs de deuren gaan etc.
En er staat een docu op Videoland volgens mij.“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.![]()
het lijkt btw meer op een meer familie kwestie als btw je ex. maar dit is btw wel typisch voor Jehova, heb dit verhaal meer gehoord. worden ze verstoten etc etc.
Weet dat dit niet zo werkt in de meeste andere christelijk gemeenschappen trouwens? Hoewel ik denk daar is ook nog wel meer winst mee te behalen, maar wat ik hier zie, tis wel meer open nu. Maar je blijft die extremen altijd houden.Do what you love, love what you do!![]()
Die uitsluiting is heel erg,ze doen gewoon alsof je niet meer bestaat.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:10 schreef kree het volgende:
het lijkt btw meer op een meer familie kwestie als btw je ex. maar dit is btw wel typisch voor Jehova, heb dit verhaal meer gehoord. worden ze verstoten etc etc.
Weet dat dit niet zo werkt in de meeste andere christelijk gemeenschappen trouwens? Hoewel ik denk daar is ook nog wel meer winst mee te behalen, maar wat ik hier zie, tis wel meer open nu. Maar je blijft die extremen altijd houden.“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.![]()
dat langs de deuren is nog het minst erge.....?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:09 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Nee.Ben zelf geen Jehova getuige.![]()
Maar maak ze al wel wat jaren mee.Weet ook een beetje hoe het gaat met hoe ze langs de deuren gaan etc.
En er staat een docu op Videoland volgens mij.
Het is er meer om, dat als eentje van "hun". andere mening heeft verliefd wordt op iemand buiten met andere mening. terwijl tussen beide ok.
Dat ze soort van verstoten worden van familie onder druk van de jehova gemeenschap. enne ja daar kan ik dus nooit achter staan.Do what you love, love what you do!![]()
Uitsluiting is naast erg vooral ook heel erg eng.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:11 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Die uitsluiting is heel erg,ze doen gewoon alsof je niet meer bestaat.![]()
ja klopt en daarom ben ik het niet met Jehova eens ook.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:11 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Die uitsluiting is heel erg,ze doen gewoon alsof je niet meer bestaat.
Maar dat is niet de mainstream christelijk gemeenschap zoals ik het ken alsnog.Do what you love, love what you do!![]()
ik ben het 100% met je eens wat dat aan gaat wel.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:13 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Uitsluiting is naast erg vooral ook heel erg eng.Do what you love, love what you do!![]()
Nee, dat is geen familiekwestie dat is hoe Jehova werkt.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:10 schreef kree het volgende:
Weet dat dit niet zo werkt in de meeste andere christelijk gemeenschappen trouwens? Hoewel ik denk daar is ook nog wel meer winst mee te behalen, maar wat ik hier zie, tis wel meer open nu. Maar je blijft die extremen altijd houden.
Nogmaals kudo's voor de ouders en 1 broer die hun zoon niet lieten vallen.![]()
Dit is die docu btw:
nouja bedoel dus, familie kwestie in de zin van dat de rest wel onwijs Jehova aanhangt.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:15 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Nee, dat is geen familiekwestie dat is hoe Jehova werkt.
Nogmaals kudo's voor de ouders en 1 broer die hun zoon niet lieten vallen.
Tis jammer eigenlijk, want als ik zo hoor. En kind dus. wilde hij dan niet gewoon afscheid nemen van Jehova dan?
Terwijl bv ouders en broer het wel acceptereerden? Dat snap ik dan ff niet?Do what you love, love what you do!![]()
nah denk die hoef je niet eens te kijken want je kent het verhaal uit IRL dus.quote:Do what you love, love what you do!![]()
of was alleen je ex lid van jehova? dat kan ook nog. vertel ff want vraag het me onwijs af nu
Hij is uitgesloten. Hij wilde sowieso wel weg maar zo makkelijk kom je er niet weg.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:17 schreef kree het volgende:
[..]
nouja bedoel dus, familie kwestie in de zin van dat de rest wel onwijs Jehova aanhangt.
Tis jammer eigenlijk, want als ik zo hoor. En kind dus. wilde hij dan niet gewoon afscheid nemen van Jehova dan?
Terwijl bv ouders en broer het wel acceptereerden? Dat snap ik dan ff niet?![]()
Heel de familie was Jehova.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:18 schreef kree het volgende:
of was alleen je ex lid van jehova? dat kan ook nog. vertel ff want vraag het me onwijs af nu![]()
Moest je ook mee naar "De zaal? "quote:“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.![]()
aha ok, nouja uiteindelijk kom je er weg, maar moet je breken dus met je familie. En dat is dan nog een keuze weer.quote:
Maar alsnog vind ik het dan lafjes wel, zeker terwijl die andere familie het van hem dan wel accepteerden?
das wel beetje de essentie van Jehova he, dat ze je dat maken te doen of niet?Do what you love, love what you do!![]()
ik snap het persoonlijk niet he? zeker niet als je een kind hebt met elkaar hoe je dan alsnog meer voor dat kiest als voor je relatie en met kind. maarja. ???Do what you love, love what you do!![]()
Waar ik vroeger woonde kwamen ze ook graag langs.Dat waren best vriendelijke mensen.“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.![]()
zou daar nooit in meegaan. geloof of niet, tis best wel triest. Maar heb het gezien ook he? die het wel aanhielden of die braken ermee. het blijft een klote keuze. Maarre geloof of niet, ik zou kiezen voor vrouw en kind waar je van houd en niet dan voor geloof. of aanhang moet ik het meer noemen. want geloof opzich is daar niet het doel van.Do what you love, love what you do!![]()
Is makkelijk praten kree.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:29 schreef kree het volgende:
zou daar nooit in meegaan. geloof of niet, tis best wel triest. Maar heb het gezien ook he? die het wel aanhielden of die braken ermee. het blijft een klote keuze. Maarre geloof of niet, ik zou kiezen voor vrouw en kind waar je van houd en niet dan voor geloof. of aanhang moet ik het meer noemen. want geloof opzich is daar niet het doel van.“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.![]()
vriendelijk zijn ze zo, maar ze komen niet over de drempel bij mij. Ik ben het niet eens nl met hun idee van geloof.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:29 schreef FreshFruit het volgende:
Waar ik vroeger woonde kwamen ze ook graag langs.Dat waren best vriendelijke mensen.Do what you love, love what you do!![]()
weet ik en dat ligt niet aan mascara die het verteld, maar meer aan hun dus.quote:Do what you love, love what you do!![]()
Nee want hij was uitgesloten. Het heeft echt maanden geduurd voordat hij weer geaccepteerd werd. En alles moest stiekem.quote:
Anders zouden die ouders en broer uitgesloten worden als de gemeenschap ervan afwist.
Het is een sekte.![]()
Bij ons kwamen ze op de manege,vaak nam ik ze dan mee naar de kantine voor een kopje koffie waar mijn vader zat,een echte bijbelkenner.Meestal was het geloof verhaal dan snel klaar.En ging het over heel andere dingen.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:31 schreef kree het volgende:
[..]
vriendelijk zijn ze zo, maar ze komen niet over de drempel bij mij. Ik ben het niet eens nl met hun idee van geloof.“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.![]()
Je kan ook gewoon een nietbelverzoek indienen.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:31 schreef kree het volgende:
[..]
vriendelijk zijn ze zo, maar ze komen niet over de drempel bij mij. Ik ben het niet eens nl met hun idee van geloof.![]()
tis zo jammer, want er zijn best goeie verhalen ook. Maar ok het negatieve komt er hier altijd meer uit als positieve.
Ik kan er genoeg vertellen die echt goeie dingen doen nl, of liefde vonden door geloof ofzo.
Maar ik ben het sowieso niet eens met extremen of dus zoals ik zei die er een business idee van makenDo what you love, love what you do!![]()
Liefde vinden door het geloof ja? Daar heb ik dus mijn bedenkingen bij.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:34 schreef kree het volgende:
tis zo jammer, want er zijn best goeie verhalen ook. Maar ok het negatieve komt er hier altijd meer uit als positieve.
Ik kan er genoeg vertellen die echt goeie dingen doen nl, of liefde vonden door geloof ofzo.
Maar ik ben het sowieso niet eens met extremen of dus zoals ik zei die er een business idee van maken“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.![]()
jawel als je kritisch bent en ook echt teksten kent he, wat ik niet zozeer kan.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:34 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Bij ons kwamen ze op de manege,vaak nam ik ze dan mee naar de kantine voor een kopje koffie waar mijn vader zat,een echte bijbelkenner.Meestal was het geloof verhaal dan snel klaar.En ging het over heel andere dingen.
Dan heb je ze snel onder de tafel. Maar zoals ik zei dat is de ellende van de bijbel, want er staan tegenstellingen in.
Ik ben klaar met ze en weiger ze bij de deur, nadat ik wel vriendelijk ff praat hoor./. Maar totaal geen voorstander van hun idee, tis mij te extreem en idd sekte achtig. En is omdat ik er meer van weet.
Maar kan me zo voorstellen dat het ineens mensen aanspreekt met hun verhalen die er wel op ingaan. En dat is een slechte keus wmb, maarja moet iedereen zelf maar bepalen.Do what you love, love what you do!![]()
het kan wel toch hoor? Maar idd niet op die manier.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:37 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Liefde vinden door het geloof ja? Daar heb ik dus mijn bedenkingen bij.Do what you love, love what you do!![]()
mjah langskomen aan de deur kunnen ze toch wel, en mooie is voet tussen de deur zetten.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:34 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon een nietbelverzoek indienen.
Hahaha na kan wel zeggen dan hebben ze zere voet bij mij. Ik hoor het aan en paar min wil ik nog wel ff praten dat ik geen zin heb in ze, en dan ram ik die deur dicht. pech voor hun voet.
Laatste keer gezien jaartje terug en heb ze niet meer terug gezien onderhand.Do what you love, love what you do!![]()
Dat is ook hoe het werkt,voordat ze bij deuren langsgaan pakken ze in passage uit de bijbel en maken er een verhaal omheen wat hun uitkomt.Met een beetje kennis kan je dat weerleggen.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:37 schreef kree het volgende:
[..]
jawel als je kritisch bent en ook echt teksten kent he, wat ik niet zozeer kan.
Dan heb je ze snel onder de tafel. Maar zoals ik zei dat is de ellende van de bijbel, want er staan tegenstellingen in.
Ik ben klaar met ze en weiger ze bij de deur, nadat ik wel vriendelijk ff praat hoor./. Maar totaal geen voorstander van hun idee, tis mij te extreem en idd sekte achtig. En is omdat ik er meer van weet.
Maar kan me zo voorstellen dat het ineens mensen aanspreekt met hun verhalen die er wel op ingaan. En dat is een slechte keus wmb, maarja moet iedereen zelf maar bepalen.“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.![]()
klopt maar niet iedereen dus......quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:40 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Dat is ook hoe het werkt,voordat ze bij deuren langsgaan pakken ze in passage uit de bijbel en maken er een verhaal omheen wat hun uitkomt.Met een beetje kennis kan je dat weerleggen.
en nog drammen ze dan door terwijl ik zeg hoeft niet ben gelovig maar op andere manier. en dan ben ik er klaar mee.Do what you love, love what you do!![]()
Was vroeger wel een voorkomend iets.Uitwisseling heeft mijn vader het wel eens over gehad herinner ik me nu.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:38 schreef kree het volgende:
[..]
het kan wel toch hoor? Maar idd niet op die manier.“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.![]()
ik sta er totaal niet achter die manier van geloof promoten.
Ik doe het ook wel, maar ok dan nog in de open zin van wil wel uitleggen en zie wat je ermee doet.
Maar hun veroordelen haast als je niet met ze eens bent. En dat zou ik nooit doen. Zie het zelf maar.?
Geen idee??? zie maar wat je er zelf mee doet, als vragen antwoord ik wel. Maar ik ben niet van dat promoten zo. zeker niet op die manier. En ben daar dik tegen ook.Do what you love, love what you do!![]()
De EO jongerendag.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:44 schreef kree het volgende:
ik sta er totaal niet achter die manier van geloof promoten.
Ik doe het ook wel, maar ok dan nog in de open zin van wil wel uitleggen en zie wat je ermee doet.
Maar hun veroordelen haast als je niet met ze eens bent. En dat zou ik nooit doen. Zie het zelf maar.?
Geen idee??? zie maar wat je er zelf mee doet, als vragen antwoord ik wel. Maar ik ben niet van dat promoten zo. zeker niet op die manier. En ben daar dik tegen ook.
vroeger wel, maar zelfs in het gereformeerde waar ik mee opgroeide is die mening aardig anders nu.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:43 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Was vroeger wel een voorkomend iets.Uitwisseling heeft mijn vader het wel eens over gehad herinner ik me nu.Do what you love, love what you do!![]()
Nogmaals: je kan gewoon zeggen dat ze niet meer hoeven aan te bellen.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:40 schreef kree het volgende:
[..]
mjah langskomen aan de deur kunnen ze toch wel, en mooie is voet tussen de deur zetten.
Hahaha na kan wel zeggen dan hebben ze zere voet bij mij. Ik hoor het aan en paar min wil ik nog wel ff praten dat ik geen zin heb in ze, en dan ram ik die deur dicht. pech voor hun voet.
Laatste keer gezien jaartje terug en heb ze niet meer terug gezien onderhand.
En dat doen ze dan ook niet meer voor de komende 5 jaar. Daarna kun je wederom een nietbelverzoek indienen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: