het gaat ook diep en zeker als je in specifieke teksten komt, want dan vind je dus tegenstrijdigheden.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 04:54 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik heb voor de kerk gewerkt maar dit gaat te diep hoor
Hier kwam een Jehova getuige mee.We zijn nog niet uitgepraat.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 04:54 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik heb voor de kerk gewerkt maar dit gaat te diep hoor
Ik heb 5 jaar lang een relatie gehad met een Jehova. Helaas weet ik dus de ellende die een geloof met zich mee kan brengenquote:Op zaterdag 25 mei 2024 04:56 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Hier kwam een Jehova getuige mee.We zijn nog niet uitgepraat.
ja omdat ze tever gaan in het letterlijk nemen ervan dus wss?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 04:58 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik heb 5 jaar lang een relatie gehad met een Jehova. Helaas weet ik dus de ellende die een geloof met zich mee kan brengen
omdat je dat verteld. en ok snap waren dingen die je dan tegenstonden uiteindelijk.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 04:58 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik heb 5 jaar lang een relatie gehad met een Jehova. Helaas weet ik dus de ellende die een geloof met zich mee kan brengen
Ik weet er ook het een en ander van.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 04:58 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
En daar heb ik letterlijk de ellende van ondervonden. Ex nog meer natuurlijk omdat hij met een wereldse vrouw ging.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:00 schreef kree het volgende:
[..]
ja omdat ze tever gaan in het letterlijk nemen ervan dus wss?
nou vertel maar? want ben dan wel benieuwd?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:03 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Ik weet er ook het een en ander van.
Ben jij mijn ex?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:03 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Ik weet er ook het een en ander van.
ja ok, nou bv, maar snap je hele verhaal niet zo dan nog ff. En hoef je ook allemaal niet hier te vertellen wmb.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:04 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
En daar heb ik letterlijk de ellende van ondervonden. Ex nog meer natuurlijk omdat hij met een wereldse vrouw ging.
Kudo's voor zijn ouders en 1 broer die mijn dochter en mij uiteindelijk hebben geaccepteerd en hun zoon weer in hun leven, tegen de wil van de Jehova-gemeenschap.
Nee.Ben zelf geen Jehova getuige.quote:
Die uitsluiting is heel erg,ze doen gewoon alsof je niet meer bestaat.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:10 schreef kree het volgende:
het lijkt btw meer op een meer familie kwestie als btw je ex. maar dit is btw wel typisch voor Jehova, heb dit verhaal meer gehoord. worden ze verstoten etc etc.
Weet dat dit niet zo werkt in de meeste andere christelijk gemeenschappen trouwens? Hoewel ik denk daar is ook nog wel meer winst mee te behalen, maar wat ik hier zie, tis wel meer open nu. Maar je blijft die extremen altijd houden.
dat langs de deuren is nog het minst erge.....?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:09 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Nee.Ben zelf geen Jehova getuige.![]()
Maar maak ze al wel wat jaren mee.Weet ook een beetje hoe het gaat met hoe ze langs de deuren gaan etc.
En er staat een docu op Videoland volgens mij.
Uitsluiting is naast erg vooral ook heel erg eng.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:11 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Die uitsluiting is heel erg,ze doen gewoon alsof je niet meer bestaat.
ja klopt en daarom ben ik het niet met Jehova eens ook.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:11 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Die uitsluiting is heel erg,ze doen gewoon alsof je niet meer bestaat.
ik ben het 100% met je eens wat dat aan gaat wel.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:13 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Uitsluiting is naast erg vooral ook heel erg eng.
Nee, dat is geen familiekwestie dat is hoe Jehova werkt.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:10 schreef kree het volgende:
het lijkt btw meer op een meer familie kwestie als btw je ex. maar dit is btw wel typisch voor Jehova, heb dit verhaal meer gehoord. worden ze verstoten etc etc.
Weet dat dit niet zo werkt in de meeste andere christelijk gemeenschappen trouwens? Hoewel ik denk daar is ook nog wel meer winst mee te behalen, maar wat ik hier zie, tis wel meer open nu. Maar je blijft die extremen altijd houden.
nouja bedoel dus, familie kwestie in de zin van dat de rest wel onwijs Jehova aanhangt.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:15 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Nee, dat is geen familiekwestie dat is hoe Jehova werkt.
Nogmaals kudo's voor de ouders en 1 broer die hun zoon niet lieten vallen.
nah denk die hoef je niet eens te kijken want je kent het verhaal uit IRL dus.quote:
Hij is uitgesloten. Hij wilde sowieso wel weg maar zo makkelijk kom je er niet weg.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:17 schreef kree het volgende:
[..]
nouja bedoel dus, familie kwestie in de zin van dat de rest wel onwijs Jehova aanhangt.
Tis jammer eigenlijk, want als ik zo hoor. En kind dus. wilde hij dan niet gewoon afscheid nemen van Jehova dan?
Terwijl bv ouders en broer het wel acceptereerden? Dat snap ik dan ff niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |