Heel de familie was Jehova.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:18 schreef kree het volgende:
of was alleen je ex lid van jehova? dat kan ook nog. vertel ff want vraag het me onwijs af nu
Moest je ook mee naar "De zaal? "quote:
aha ok, nouja uiteindelijk kom je er weg, maar moet je breken dus met je familie. En dat is dan nog een keuze weer.quote:
Is makkelijk praten kree.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:29 schreef kree het volgende:
zou daar nooit in meegaan. geloof of niet, tis best wel triest. Maar heb het gezien ook he? die het wel aanhielden of die braken ermee. het blijft een klote keuze. Maarre geloof of niet, ik zou kiezen voor vrouw en kind waar je van houd en niet dan voor geloof. of aanhang moet ik het meer noemen. want geloof opzich is daar niet het doel van.
vriendelijk zijn ze zo, maar ze komen niet over de drempel bij mij. Ik ben het niet eens nl met hun idee van geloof.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:29 schreef FreshFruit het volgende:
Waar ik vroeger woonde kwamen ze ook graag langs.Dat waren best vriendelijke mensen.
weet ik en dat ligt niet aan mascara die het verteld, maar meer aan hun dus.quote:
Nee want hij was uitgesloten. Het heeft echt maanden geduurd voordat hij weer geaccepteerd werd. En alles moest stiekem.quote:
Bij ons kwamen ze op de manege,vaak nam ik ze dan mee naar de kantine voor een kopje koffie waar mijn vader zat,een echte bijbelkenner.Meestal was het geloof verhaal dan snel klaar.En ging het over heel andere dingen.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:31 schreef kree het volgende:
[..]
vriendelijk zijn ze zo, maar ze komen niet over de drempel bij mij. Ik ben het niet eens nl met hun idee van geloof.
Je kan ook gewoon een nietbelverzoek indienen.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:31 schreef kree het volgende:
[..]
vriendelijk zijn ze zo, maar ze komen niet over de drempel bij mij. Ik ben het niet eens nl met hun idee van geloof.
Liefde vinden door het geloof ja? Daar heb ik dus mijn bedenkingen bij.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:34 schreef kree het volgende:
tis zo jammer, want er zijn best goeie verhalen ook. Maar ok het negatieve komt er hier altijd meer uit als positieve.
Ik kan er genoeg vertellen die echt goeie dingen doen nl, of liefde vonden door geloof ofzo.
Maar ik ben het sowieso niet eens met extremen of dus zoals ik zei die er een business idee van maken
jawel als je kritisch bent en ook echt teksten kent he, wat ik niet zozeer kan.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:34 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Bij ons kwamen ze op de manege,vaak nam ik ze dan mee naar de kantine voor een kopje koffie waar mijn vader zat,een echte bijbelkenner.Meestal was het geloof verhaal dan snel klaar.En ging het over heel andere dingen.
het kan wel toch hoor? Maar idd niet op die manier.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:37 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Liefde vinden door het geloof ja? Daar heb ik dus mijn bedenkingen bij.
mjah langskomen aan de deur kunnen ze toch wel, en mooie is voet tussen de deur zetten.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:34 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon een nietbelverzoek indienen.
Dat is ook hoe het werkt,voordat ze bij deuren langsgaan pakken ze in passage uit de bijbel en maken er een verhaal omheen wat hun uitkomt.Met een beetje kennis kan je dat weerleggen.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:37 schreef kree het volgende:
[..]
jawel als je kritisch bent en ook echt teksten kent he, wat ik niet zozeer kan.
Dan heb je ze snel onder de tafel. Maar zoals ik zei dat is de ellende van de bijbel, want er staan tegenstellingen in.
Ik ben klaar met ze en weiger ze bij de deur, nadat ik wel vriendelijk ff praat hoor./. Maar totaal geen voorstander van hun idee, tis mij te extreem en idd sekte achtig. En is omdat ik er meer van weet.
Maar kan me zo voorstellen dat het ineens mensen aanspreekt met hun verhalen die er wel op ingaan. En dat is een slechte keus wmb, maarja moet iedereen zelf maar bepalen.
klopt maar niet iedereen dus......quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:40 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Dat is ook hoe het werkt,voordat ze bij deuren langsgaan pakken ze in passage uit de bijbel en maken er een verhaal omheen wat hun uitkomt.Met een beetje kennis kan je dat weerleggen.
Was vroeger wel een voorkomend iets.Uitwisseling heeft mijn vader het wel eens over gehad herinner ik me nu.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:38 schreef kree het volgende:
[..]
het kan wel toch hoor? Maar idd niet op die manier.
De EO jongerendag.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:44 schreef kree het volgende:
ik sta er totaal niet achter die manier van geloof promoten.
Ik doe het ook wel, maar ok dan nog in de open zin van wil wel uitleggen en zie wat je ermee doet.
Maar hun veroordelen haast als je niet met ze eens bent. En dat zou ik nooit doen. Zie het zelf maar.?
Geen idee??? zie maar wat je er zelf mee doet, als vragen antwoord ik wel. Maar ik ben niet van dat promoten zo. zeker niet op die manier. En ben daar dik tegen ook.
vroeger wel, maar zelfs in het gereformeerde waar ik mee opgroeide is die mening aardig anders nu.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:43 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Was vroeger wel een voorkomend iets.Uitwisseling heeft mijn vader het wel eens over gehad herinner ik me nu.
Nogmaals: je kan gewoon zeggen dat ze niet meer hoeven aan te bellen.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:40 schreef kree het volgende:
[..]
mjah langskomen aan de deur kunnen ze toch wel, en mooie is voet tussen de deur zetten.
Hahaha na kan wel zeggen dan hebben ze zere voet bij mij. Ik hoor het aan en paar min wil ik nog wel ff praten dat ik geen zin heb in ze, en dan ram ik die deur dicht. pech voor hun voet.
Laatste keer gezien jaartje terug en heb ze niet meer terug gezien onderhand.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |