abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213673477
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 05:18 schreef kree het volgende:
of was alleen je ex lid van jehova? dat kan ook nog. vertel ff want vraag het me onwijs af nu :)
Heel de familie was Jehova.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 05:24:58 #77
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_213673480
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 05:20 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Moest je ook mee naar "De zaal? "
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_213673481
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 05:20 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
aha ok, nouja uiteindelijk kom je er weg, maar moet je breken dus met je familie. En dat is dan nog een keuze weer.

Maar alsnog vind ik het dan lafjes wel, zeker terwijl die andere familie het van hem dan wel accepteerden?

das wel beetje de essentie van Jehova he, dat ze je dat maken te doen of niet?
Do what you love, love what you do!
pi_213673486
ik snap het persoonlijk niet he? zeker niet als je een kind hebt met elkaar hoe je dan alsnog meer voor dat kiest als voor je relatie en met kind. maarja. ???
  zaterdag 25 mei 2024 @ 05:29:07 #80
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_213673488
Waar ik vroeger woonde kwamen ze ook graag langs.Dat waren best vriendelijke mensen.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_213673489
zou daar nooit in meegaan. geloof of niet, tis best wel triest. Maar heb het gezien ook he? die het wel aanhielden of die braken ermee. het blijft een klote keuze. Maarre geloof of niet, ik zou kiezen voor vrouw en kind waar je van houd en niet dan voor geloof. of aanhang moet ik het meer noemen. want geloof opzich is daar niet het doel van.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 05:30:38 #82
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_213673490
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 05:29 schreef kree het volgende:
zou daar nooit in meegaan. geloof of niet, tis best wel triest. Maar heb het gezien ook he? die het wel aanhielden of die braken ermee. het blijft een klote keuze. Maarre geloof of niet, ik zou kiezen voor vrouw en kind waar je van houd en niet dan voor geloof. of aanhang moet ik het meer noemen. want geloof opzich is daar niet het doel van.
Is makkelijk praten kree.
pi_213673491
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 05:29 schreef FreshFruit het volgende:
Waar ik vroeger woonde kwamen ze ook graag langs.Dat waren best vriendelijke mensen.
vriendelijk zijn ze zo, maar ze komen niet over de drempel bij mij. Ik ben het niet eens nl met hun idee van geloof.
pi_213673493
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 05:30 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Is makkelijk praten kree.
weet ik en dat ligt niet aan mascara die het verteld, maar meer aan hun dus.
pi_213673494
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 05:24 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Moest je ook mee naar "De zaal? "
Nee want hij was uitgesloten. Het heeft echt maanden geduurd voordat hij weer geaccepteerd werd. En alles moest stiekem.

Anders zouden die ouders en broer uitgesloten worden als de gemeenschap ervan afwist.

Het is een sekte.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 05:34:18 #86
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_213673496
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 05:31 schreef kree het volgende:

[..]
vriendelijk zijn ze zo, maar ze komen niet over de drempel bij mij. Ik ben het niet eens nl met hun idee van geloof.
Bij ons kwamen ze op de manege,vaak nam ik ze dan mee naar de kantine voor een kopje koffie waar mijn vader zat,een echte bijbelkenner.Meestal was het geloof verhaal dan snel klaar.En ging het over heel andere dingen.
pi_213673497
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 05:31 schreef kree het volgende:

[..]
Je kan ook gewoon een nietbelverzoek indienen.
pi_213673498
tis zo jammer, want er zijn best goeie verhalen ook. Maar ok het negatieve komt er hier altijd meer uit als positieve.

Ik kan er genoeg vertellen die echt goeie dingen doen nl, of liefde vonden door geloof ofzo.
Maar ik ben het sowieso niet eens met extremen of dus zoals ik zei die er een business idee van maken
  zaterdag 25 mei 2024 @ 05:37:13 #89
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_213673499
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 05:34 schreef kree het volgende:
tis zo jammer, want er zijn best goeie verhalen ook. Maar ok het negatieve komt er hier altijd meer uit als positieve.

Ik kan er genoeg vertellen die echt goeie dingen doen nl, of liefde vonden door geloof ofzo.
Maar ik ben het sowieso niet eens met extremen of dus zoals ik zei die er een business idee van maken
Liefde vinden door het geloof ja? Daar heb ik dus mijn bedenkingen bij.
pi_213673500
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 05:34 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Bij ons kwamen ze op de manege,vaak nam ik ze dan mee naar de kantine voor een kopje koffie waar mijn vader zat,een echte bijbelkenner.Meestal was het geloof verhaal dan snel klaar.En ging het over heel andere dingen.
jawel als je kritisch bent en ook echt teksten kent he, wat ik niet zozeer kan.
Dan heb je ze snel onder de tafel. Maar zoals ik zei dat is de ellende van de bijbel, want er staan tegenstellingen in.

Ik ben klaar met ze en weiger ze bij de deur, nadat ik wel vriendelijk ff praat hoor./. Maar totaal geen voorstander van hun idee, tis mij te extreem en idd sekte achtig. En is omdat ik er meer van weet.

Maar kan me zo voorstellen dat het ineens mensen aanspreekt met hun verhalen die er wel op ingaan. En dat is een slechte keus wmb, maarja moet iedereen zelf maar bepalen.
pi_213673501
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 05:37 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Liefde vinden door het geloof ja? Daar heb ik dus mijn bedenkingen bij.
het kan wel toch hoor? Maar idd niet op die manier.
pi_213673502
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 05:34 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Je kan ook gewoon een nietbelverzoek indienen.
mjah langskomen aan de deur kunnen ze toch wel, en mooie is voet tussen de deur zetten.

Hahaha na kan wel zeggen dan hebben ze zere voet bij mij. Ik hoor het aan en paar min wil ik nog wel ff praten dat ik geen zin heb in ze, en dan ram ik die deur dicht. pech voor hun voet.

Laatste keer gezien jaartje terug en heb ze niet meer terug gezien onderhand.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 05:40:46 #93
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_213673503
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 05:37 schreef kree het volgende:

[..]
jawel als je kritisch bent en ook echt teksten kent he, wat ik niet zozeer kan.
Dan heb je ze snel onder de tafel. Maar zoals ik zei dat is de ellende van de bijbel, want er staan tegenstellingen in.

Ik ben klaar met ze en weiger ze bij de deur, nadat ik wel vriendelijk ff praat hoor./. Maar totaal geen voorstander van hun idee, tis mij te extreem en idd sekte achtig. En is omdat ik er meer van weet.

Maar kan me zo voorstellen dat het ineens mensen aanspreekt met hun verhalen die er wel op ingaan. En dat is een slechte keus wmb, maarja moet iedereen zelf maar bepalen.
Dat is ook hoe het werkt,voordat ze bij deuren langsgaan pakken ze in passage uit de bijbel en maken er een verhaal omheen wat hun uitkomt.Met een beetje kennis kan je dat weerleggen.
pi_213673504
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 05:40 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Dat is ook hoe het werkt,voordat ze bij deuren langsgaan pakken ze in passage uit de bijbel en maken er een verhaal omheen wat hun uitkomt.Met een beetje kennis kan je dat weerleggen.
klopt maar niet iedereen dus......

en nog drammen ze dan door terwijl ik zeg hoeft niet ben gelovig maar op andere manier. en dan ben ik er klaar mee.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 05:43:00 #95
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_213673505
quote:
84s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 05:38 schreef kree het volgende:

[..]
het kan wel toch hoor? Maar idd niet op die manier.
Was vroeger wel een voorkomend iets.Uitwisseling heeft mijn vader het wel eens over gehad herinner ik me nu.
pi_213673506
ik sta er totaal niet achter die manier van geloof promoten.

Ik doe het ook wel, maar ok dan nog in de open zin van wil wel uitleggen en zie wat je ermee doet.
Maar hun veroordelen haast als je niet met ze eens bent. En dat zou ik nooit doen. Zie het zelf maar.?

Geen idee??? zie maar wat je er zelf mee doet, als vragen antwoord ik wel. Maar ik ben niet van dat promoten zo. zeker niet op die manier. En ben daar dik tegen ook.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 05:45:12 #97
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_213673508
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 05:44 schreef kree het volgende:
ik sta er totaal niet achter die manier van geloof promoten.

Ik doe het ook wel, maar ok dan nog in de open zin van wil wel uitleggen en zie wat je ermee doet.
Maar hun veroordelen haast als je niet met ze eens bent. En dat zou ik nooit doen. Zie het zelf maar.?

Geen idee??? zie maar wat je er zelf mee doet, als vragen antwoord ik wel. Maar ik ben niet van dat promoten zo. zeker niet op die manier. En ben daar dik tegen ook.
De EO jongerendag. *O*
pi_213673509
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 05:43 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Was vroeger wel een voorkomend iets.Uitwisseling heeft mijn vader het wel eens over gehad herinner ik me nu.
vroeger wel, maar zelfs in het gereformeerde waar ik mee opgroeide is die mening aardig anders nu.
pi_213673510
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 05:40 schreef kree het volgende:

[..]
mjah langskomen aan de deur kunnen ze toch wel, en mooie is voet tussen de deur zetten.

Hahaha na kan wel zeggen dan hebben ze zere voet bij mij. Ik hoor het aan en paar min wil ik nog wel ff praten dat ik geen zin heb in ze, en dan ram ik die deur dicht. pech voor hun voet.

Laatste keer gezien jaartje terug en heb ze niet meer terug gezien onderhand.
Nogmaals: je kan gewoon zeggen dat ze niet meer hoeven aan te bellen.
En dat doen ze dan ook niet meer voor de komende 5 jaar. Daarna kun je wederom een nietbelverzoek indienen.
pi_213673511
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 05:45 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
De EO jongerendag. *O*
niks mis mee opzich? wie erheen wil kan gaan toch?

Ik was btw nog benieuwd ff maar was geen live stream.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')