Info hcn over hypotheek is altijd summier. Adres is volgens mij: Jan van Weliestraat 41, 6653 BN Deestquote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:33 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Met deze summiere info dat ze een 2e hypotheek nemen kan ik weinig.Hoeveel is de 1e hyp? Hoeveel is het bedrag van de 1e en 2e hyp? Wat is het adres ? Etc.
Inderdaad. Ik had nog nooit van dit Distingo gehoord, en zelfs al zou het wél zo zijn, dan zou ik zeker niet overwegen om er een bedrag naar toe te sturen vergelijkbaar met het kapitaal dat nu in crowdfunding zit en binnen de eigen landsgrenzen goed gespreid zit. Ook niet als ik 10 verschillende Distingootjes zou kennen.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 17:05 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Scheelt al wel 0,48% als je diamant status hebt en in een maatwerk project zit. En dan een project van minimaal 8% rente, nu zit je op een risico opslag van 2,14% tov Distingo. Ofwel je kan 50% verlies pakken op 1 op 24 projecten om quitte te spelen.
Je kan wel meer erbij halen: Is Raisin/Distingo wel echt 100% risico vrij? En eigenlijk moet je vergelijken met bv een 1-2 jaar deposito, niet met een vrij opneembare spaarrekening. En crowdfunding is ook een beetje een hobby!
Die info over een hypotheek geeft HCN inderdaad niet. Maar er zijn verder ook maar enkele projecten waarbij sprake is van een hypotheek. Het zou dan heel goed kunnen dat er alleen een hypotheek als zekerheid is wanneer er ook voldoende overwaarde is.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:39 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Info hcn over hypotheek is altijd summier. Adres is volgens mij: Jan van Weliestraat 41, 6653 BN Deest
Het kan altijd een moraliteitshypotheek zijn. Bedoeld om alle neuzen wat meer dezelfde kant op te zetten. Persoonlijk denk ik dat als er (relevante) overwaarde was dat ze het dan wel zouden hebben vermeld. Aan de andere kant, het project komt toch wel vol dus extra promoten is niet echt nodig.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:23 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Die info over een hypotheek geeft HCN inderdaad niet. Maar er zijn verder ook maar enkele projecten waarbij sprake is van een hypotheek. Het zou dan heel goed kunnen dat er alleen een hypotheek als zekerheid is wanneer er ook voldoende overwaarde is.
Als dat het adres is, zou die in 2018 voor het laatst verkocht zijn en is de WOZ waarde 1-1-2023 ¤125.000 hoger dan die van 2018. Wil natuurlijk niet alles zeggen, want wie weet hadden ze wel een hogere hypotheek of naderhand verhoogd voor een vebouwing of zo. Maar ik schat HCN niet in dat ze een 2e hypotheek als zekerheid hebben en dat die niet dekkend is.
Linkje https://www.collincrowdfu(...)a50f0ebbb7129c84c8cequote:Op dinsdag 28 mei 2024 13:18 schreef KrekelJapie het volgende:
WR Montage
¤ 45.000 | 7,5% rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/wr-montage/
Timmerman met 2e hypotheek woonhuis. Linkje is welkom
Raisin is niet meer zo eng vind ik. Ze beheren bijna ¤60 miljard voor Europeanen momenteel en er zijn inmiddels veel verschillende banken aangesloten die 3,3 tot 3,6% betalen, allemaal in veilige landen met ¤100k DGS per bank. Maar idd, ik ben ook fan van eieren in meerdere mandjes!quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:12 schreef obligataire het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik had nog nooit van dit Distingo gehoord, en zelfs al zou het wél zo zijn, dan zou ik zeker niet overwegen om er een bedrag naar toe te sturen vergelijkbaar met het kapitaal dat nu in crowdfunding zit en binnen de eigen landsgrenzen goed gespreid zit. Ook niet als ik 10 verschillende Distingootjes zou kennen.
Maar goed ik investeer in een B.V. dus dan is de hele rekensom al anders.
Kan natuurlijk. Bij een ander project met 2e hypotheek een paar jaar geleden stond er wel bij dat de "de huidige overwaarde in lijn ligt met het te financieren bedrag". Dat zou hier ook fijn geweest zijn. Maar een 5 sterren project komt altijd wel zonder problemen vol. En als dat niet met de automatisch toezeggingen is, hebben degene zonder automatisch toezeggen ingesteld ook eens een kans.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:28 schreef obligataire het volgende:
[..]
Het kan altijd een moraliteitshypotheek zijn. Bedoeld om alle neuzen wat meer dezelfde kant op te zetten. Persoonlijk denk ik dat als er (relevante) overwaarde was dat ze het dan wel zouden hebben vermeld. Aan de andere kant, het project komt toch wel vol dus extra promoten is niet echt nodig.
Ik betaal om een andere reden geen VRH (maar minimaal box 1 inkomen en het totaal te betalen bedrag aan belasting in minder dan de algemene heffingskorting) en heb helemaal geen zin om allerlei buitenlandse spaarekeningen en deposito's te openen. Vanwege geen VRH levert crowdfunding, ook met rentes van 7%, meer rendement op. Wat ik nog aan geld op een spaarrekening heb, neem ik genoegen met de lagere rentes van NIBC en NN. Voor het beperkte bedrag aan extra rente wat het zou opleveren is het voor mij teveel gedoe, die tijd en moeite besteed ik liever aan crowdfunding.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:12 schreef obligataire het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik had nog nooit van dit Distingo gehoord, en zelfs al zou het wél zo zijn, dan zou ik zeker niet overwegen om er een bedrag naar toe te sturen vergelijkbaar met het kapitaal dat nu in crowdfunding zit en binnen de eigen landsgrenzen goed gespreid zit. Ook niet als ik 10 verschillende Distingootjes zou kennen.
Maar goed ik investeer in een B.V. dus dan is de hele rekensom al anders.
Interessant. Dus als je geen box1 inkomen hebt, is de algemene heffingskorting inzetbaar voor je box3 inkomen. Begrijp ik dan goed dat je tot grofweg 200k aan beleggingen geen belasting verschuldigd bent?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 21:20 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Ik betaal om een andere reden geen VRH (maar minimaal box 1 inkomen en het totaal te betalen bedrag aan belasting in minder dan de algemene heffingskorting)
Als je geen box 1 inkomen hebt geldt de algemene heffingskorting inderdaad voor je box 3 inkomen. Bij je aangifte heb je een totaal aan te betalen inkomstenbelasting / premie volksverzekeringen en daarop is de algemene heffingskorting van toepassing.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 22:26 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Interessant. Dus als je geen box1 inkomen hebt, is de algemene heffingskorting inzetbaar voor je box3 inkomen. Begrijp ik dan goed dat je tot grofweg 200k aan beleggingen geen belasting verschuldigd bent?
Ik kom hierop door eerste 50k heffingvrij + 150k * 2,17% = ¤3255 - heffingskorting = ¤0.
Bernie Madoff beheerde 65 miljard 😉quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:51 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Raisin is niet meer zo eng vind ik. Ze beheren bijna ¤60 miljard voor Europeanen momenteel en er zijn inmiddels veel verschillende banken aangesloten die 3,3 tot 3,6% betalen, allemaal in veilige landen met ¤100k DGS per bank. Maar idd, ik ben ook fan van eieren in meerdere mandjes!
Dit geldt voor het laatst in 2024: afhankelijk van box 1 inkomen.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 22:26 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Interessant. Dus als je geen box1 inkomen hebt, is de algemene heffingskorting inzetbaar voor je box3 inkomen. Begrijp ik dan goed dat je tot grofweg 200k aan beleggingen geen belasting verschuldigd bent?
Ik kom hierop door eerste 50k heffingvrij + 150k * 2,17% = ¤3255 - heffingskorting = ¤0.
Maar als je dan in 2025 een verzamelinkomen van alle boxen bij elkaar hebt wat lager is dan waarop de afbouw van de algemene heffingskorting begint, betaal je nog steeds geen belasting.quote:Op woensdag 29 mei 2024 01:04 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Dit geldt voor het laatst in 2024: afhankelijk van box 1 inkomen.
In 2025 wordt het afhankelijk van het verzamelinkomen (box 1+2+3).
Dankje, meegepakt.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:42 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Linkje https://www.collincrowdfu(...)a50f0ebbb7129c84c8ce
Helemaal duidelijk, dit lijkt me wellicht toch wel een significant voordeeltje als je een tijdje wil overbruggen zonder inkomen en dus moet interen op vermogen.quote:Op woensdag 29 mei 2024 01:25 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Maar als je dan in 2025 een verzamelinkomen van alle boxen bij elkaar hebt wat lager is dan waarop de afbouw van de algemene heffingskorting begint, betaal je nog steeds geen belasting.
In 2024 wordt vanaf een inkomen van ¤ 24.814 de algemene heffingskorting afgebouwd. Bij het bedrag wat ShowMeTheMoney noemde is je box 3 inkomen een stuk lager dan dat.
Info van hcnquote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:33 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Met deze summiere info dat ze een 2e hypotheek nemen kan ik weinig.Hoeveel is de 1e hyp? Hoeveel is het bedrag van de 1e en 2e hyp? Wat is het adres ? Etc.
Wat je hier zegt klopt niet. Het belastingtarief in box 3 is 36% (2024), dus het maximale belastbare box 3 inkomen waarover je geen belasting hoeft te betalen is 9393 euro. Over alles daarboven betaal je belasting.quote:Op woensdag 29 mei 2024 01:25 schreef Soulfreak het volgende:
Maar als je dan in 2025 een verzamelinkomen van alle boxen bij elkaar hebt wat lager is dan waarop de afbouw van de algemene heffingskorting begint, betaal je nog steeds geen belasting.
Nu het linkje nog.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:36 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Info van hcn
Adres: Jan van Weliestraat 41 te Deest
WOZ waarde 1/1/2023: ¤385.000
Hypotheek ABN 1/4/2024: ¤256.000
Ja want het lijkt me dat je puur van de opbrengsten van 2 ton niet kunt leven; dan ga je interen al leef je nog zo zuinig en er mogen al helemaal geen defaults plaatsvinden.quote:Op woensdag 29 mei 2024 07:44 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Helemaal duidelijk, dit lijkt me wellicht toch wel een significant voordeeltje als je een tijdje wil overbruggen zonder inkomen en dus moet interen op vermogen.
OK, ik had moeten zeggen "geen of minder belasting omdat je de volledige algemene heffingskorting kan gebruiken".quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:43 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Wat je hier zegt klopt niet. Het belastingtarief in box 3 is 36% (2024), dus het maximale belastbare box 3 inkomen waarover je geen belasting hoeft te betalen is 9393 euro. Over alles daarboven betaal je belasting.
Klopt voor 2024 prima. 150k onbelast tegen 6.17%. Voor spaargeld een veelvoud.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:43 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Wat je hier zegt klopt niet. Het belastingtarief in box 3 is 36% (2024), dus het maximale belastbare box 3 inkomen waarover je geen belasting hoeft te betalen is 9393 euro. Over alles daarboven betaal je belasting.
Klopt. De panden zijn 27-5 hergefinancieerd.quote:Op woensdag 29 mei 2024 09:39 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Ik heb het mailtje van SIG hierover gemist, maar zie dat de aflossing van Bergweg 261A en 261B in Rotterdam gisteren is bijgeschreven in de wallet.
Ik doe dat nu al bijna 3 jaar en leef misschien maar een fractie zuiniger dan toen ik gewoon werkte. Bepaalde uitgvaven zijn nu wel lager, maar dat is grotendeels puur een gevolg van niet meer naar werk te hoeven gaan. Mijn maandelijkse uitgaven zijn laag, vooral omdat ik nog maar heel weinig betaal voor mijn hypotheek, staat nog maar een klein deel aflossingsvrij open.quote:Op woensdag 29 mei 2024 09:13 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ja want het lijkt me dat je puur van de opbrengsten van 2 ton niet kunt leven; dan ga je interen al leef je nog zo zuinig en er mogen al helemaal geen defaults plaatsvinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |