Bij mij staan ze nog open, geen specifieke linkquote:Op dinsdag 28 mei 2024 15:12 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Niet meer, heb je misschien de linkjes opgeslagen?
Inderdaad, dat werkt.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 15:28 schreef impact9 het volgende:
[..]
Bij mij staan ze nog open, geen specifieke link
Via desktop -> uitgelogd - kan ik op de oranje banner drukken "inschrijving lening"
Wanneer je op die oranje knop drukt, staat vervolgens de gevraagde link in de adresbalk van je browser.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 15:28 schreef impact9 het volgende:
[..]
Via desktop -> uitgelogd - kan ik op de oranje banner drukken "inschrijving lening"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Automatisch bevestigen voor 50% toegekend, intussen voor 39% vol.quote:
quote:Op dinsdag 28 mei 2024 15:35 schreef delcielo het volgende:
[..]
Wanneer je op die oranje knop drukt, staat vervolgens de gevraagde link in de adresbalk van je browser.
Die ziet er dan ongeveer zo uit (als voorbeeld linkje naar *m*l* B.V.: )
Via desktop krijg ik, in of uitgelogd, geen oranje knop/banner.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je dan ook een dergelijk linkje voor WR en JP?
Als je op de oranje banner drukt, kan je dat linkje wat dan in de adresbalk staat hier delen zodat meer mensen kunnen investeren. Volgens mij staat hij nu weer dicht.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 15:28 schreef impact9 het volgende:
[..]
Vroeg ik me ook al af. Misschien vanwege de 1e hypotheek, aantrekkelijker dan een 2e hypotheek zoals bij WR, hoger eigen vermogen en winst dan WR.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 15:14 schreef KrekelJapie het volgende:
JP Holding B.V.
¤ 100.000 | 7,0% rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/jp-transport-bouwdiensten-b-v/
Waarom deze maar 7% is, snap ik niet zo goed
Een solvabiliteit idd van 73%. Die knaap is goed bezig.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 15:51 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Vroeg ik me ook al af. Misschien vanwege de 1e hypotheek, aantrekkelijker dan een 2e hypotheek zoals bij WR, hoger eigen vermogen en winst dan WR.
Die "inschrijven" knop is soms slechts enkele minuten zichtbaar. Als je op het juiste moment kijkt, kun je er gebruik van maken (en vervolgens uiteraard het linkje (url in de adresbalk) hier delenquote:Op dinsdag 28 mei 2024 15:43 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Via desktop krijg ik, in of uitgelogd, geen oranje knop/banner.
Heb je dan ook een dergelijk linkje voor WR en JP?
Als iemand een linkje heeft dan zou dat fijn zijn om vast te verhogen.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 15:41 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Automatisch bevestigen voor 50% toegekend, intussen voor 39% vol.
Ik denk hier nog even over na. Ik heb liever geen HCN voor de helft van mijn vaste bedrag mocht het niet lukken later mijn investering te verhogen. En met de vele vervroegde aflossingen bij Collin is mijn uitstaand saldo daar ineens een stuk lager, dus nu liever weer een nieuwe Collin dan een HCN.
Er staan in de pitch nog meer relevante zaken , het draait niet alleen om hypotheken bij crowdfundingquote:Op dinsdag 28 mei 2024 15:56 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Ze stonden rond 14:58 per ongeluk een paar minuten open volgens mij, ik kreeg ook een alert, ben meteen maar in die WR Montage gesprongen.
Die JP Holding vind ik voor 5.8% netto met 90% LTV op een bedrijfsunit een slechtere deal.
Grappig, ik ben dus niet de enige die op hete kolen zit als ik crowdfund cash over heb. Ik probeer actief meer geduld te hebben, 2-3 weken wachten op een goed project is het eigenlijk wel waard.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 14:59 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Ja, het zijn er bij mij nu wel veel in korte tijd. Die Moqui heb ik nu verwerkt in de administratie en met de boeterente is deze maand nu de maand met het hoogste bedrag aan rente ooit qua crowdfunding. Dat is op zich natuurlijk wel fijn, maar het weer ontvangen geld moet natuurlijk wel opnieuw geinvesteerd worden. Bij die Giraffe was dat geen probleem, met gelijk weer een nieuwe lening van hen. Maar nu is het toch wachten op nieuwe goede projecten. Ik zie dat die Brasserie nu open staat, maar die heeft geen hypotheek. En er gaat in mijn hoofd een alarmbelletje af vanwege die hoge rente van 10%, dat die niet voor niets zo hoog is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lijken soort CF te doen, zonder dat ze een AFM vergunning hebben voor CF. Dat hechten ze dan weer af met een vage Q&A. Volgens mij is dit ook gewoon eigen woonhuisfinanciering, hetgeen onder de WFT valt officieel .
Hier komen we op de al langer gevoerde discussie, trek er nog 2,2% VRH vanaf is 3,6 netto. Ik krijg op mijn vrij opneembare renterekening bij Distingo in Frankrijk 3,32% (moet ook nog klein VRH vanaf) dan is de risico premie te klein.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 15:56 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Ze stonden rond 14:58 per ongeluk een paar minuten open volgens mij, ik kreeg ook een alert, ben meteen maar in die WR Montage gesprongen.
Die JP Holding vind ik voor 5.8% netto met 90% LTV op een bedrijfsunit een slechtere deal.
Ja eens. Ik zit ook bij Distingo. In feite een crowdfund voor werkkapitaal om Peugeots van te bouwen, maar dan met een hypotheek op Frankrijkquote:Op dinsdag 28 mei 2024 16:16 schreef Crowdmeister het volgende:
[..]
Hier komen we op de al langer gevoerde discussie, trek er nog 2,2% VRH vanaf is 3,6 netto. Ik krijg op mijn vrij opneembare renterekening bij Distingo in Frankrijk 3,32% (moet ook nog klein VRH vanaf) dan is de risico premie te klein.
Op zich wel leuk voor een enquête waar de grens ligt voor box 3 beleggers die aan VRH onderhevig zijn boven de vrijstellingen. Op gevoel zeg ik minimaal 1,5%, maar dan kom je natuurlijk ook in een cluster van leningen met slechtere zekerheden.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 16:30 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Ja eens. Ik zit ook bij Distingo. In feite een crowdfund voor werkkapitaal om Peugeots van te bouwen, maar dan met een hypotheek op Frankrijk![]()
Om precies te zijn zou je voor JP Holding een risico opslag van 0,66% op jaarbasis krijgen tov Distingo, na belastingen.
Hete kolen is misschien weer iets te veel gezegd, maar met de vele vervroegde aflossingen is mijn uitstaand saldo bij Collin in één keer met zo'n 10% gedaald deze maand. Wat betreft de 3 eerdere vervroegde aflossingen is dat wel weer opgevangen, had daar al eerder 2 nieuwe projecten voor met een gezamelijk bedrag wat ongeveer 25% meer is dan wat er nog bij die afgeloste projecten openstond, dus daar zit ook nog wat aan reguliere aflossing bij. Maar zonder die 2 nieuwe projecten ter vervanging van die 3 afgeloste projecten had ik in mei of begin juni al gewoon een nieuw project mee willen nemen vanwege de regulier aflossingen en dat heb ik nu nog niet gedaan, al zit er dus wel een deel van de reguliere aflossingen in de 2 nieuwe projecten. En dan is er nu weer een 4e project vervroegd afgelost en bij deze Moqui stond er nog wat meer open dan bij elk van de andere die eerder deze maand vervroegd werden afgelost.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 16:08 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Grappig, ik ben dus niet de enige die op hete kolen zit als ik crowdfund cash over heb. Ik probeer actief meer geduld te hebben, 2-3 weken wachten op een goed project is het eigenlijk wel waard.
Ik zit wel in de Brasserie, die is nu net vol, ik meld me wel hier als de problemen beginnen
Dat zou inderdaad fijn zijn, maar als die niet al te snel volloopt zou het ook moeten kunnen lukken om kort voor de livegang te verhogen, is me bij een vorige met 50% toekennen ook gelukt. Blijft dat mijn Collin uitstaand saldo deze maand flink lager is geworden en ik dat graag weer wat hoger zie.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 15:58 schreef Erinco71 het volgende:
[..]
Als iemand een linkje heeft dan zou dat fijn zijn om vast te verhogen.
Ik hoop voor je dat dat niet nodig zal zijn.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 16:08 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Ik zit wel in de Brasserie, die is nu net vol, ik meld me wel hier als de problemen beginnen
Scheelt al wel 0,48% als je diamant status hebt en in een maatwerk project zit. En dan een project van minimaal 8% rente, nu zit je op een risico opslag van 2,14% tov Distingo. Ofwel je kan 50% verlies pakken op 1 op 24 projecten om quitte te spelen.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 16:35 schreef Crowdmeister het volgende:
[..]
Op zich wel leuk voor een enquête waar de grens ligt voor box 3 beleggers die aan VRH onderhevig zijn boven de vrijstellingen. Op gevoel zeg ik minimaal 1,5%, maar dan kom je natuurlijk ook in een cluster van leningen met slechtere zekerheden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |