quote:Op dinsdag 28 mei 2024 00:41 schreef Bobby100 het volgende:
CCF M*vi vastgoed 2 en 3 zit waarschijnlijk een vervroegde algehele aflossing aan te komen. 1 woning is eind april verkocht en de andere staat nu te koop. Prima, risico was er wel uit, maar waren nog 6% en direct leningen.Niet echt prima wat mij betreft, het aanbod is de laatste tijd bagger op Collin, dus van mij mogen ze wel doorlopen. Matig rendement is beter dan geen rendement (dood geld op de wallet).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
Met de opbrengst gaat hij een lening bij NLi aflossenquote:Op dinsdag 28 mei 2024 05:30 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Hier heeft SiG waarschijnlijk wat business angels nodig voor de laatste 3 ton.
Ze mogen van mij ook de rente een procentje verhogenquote:Op dinsdag 28 mei 2024 05:30 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Zelden zo'n onsamenhangend verhaal gelezen. Ik begrijp nog steeds niet wat hij eigenlijk precies wil, behalve ons geld.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 05:30 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Hij heeft niet op tijd spitsing kunnen regelen en kan de woningen niet verkopen. Hierom verhuur voor 1 jaar. Na deze huurperiode worden de woningen alsnog verkocht.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 12:36 schreef obligataire het volgende:
[..]
Zelden zo'n onsamenhangend verhaal gelezen. Ik begrijp nog steeds niet wat hij eigenlijk precies wil, behalve ons geld.
En dat verhaal dat hij 28 B.V.'s bezit. Ik hoor er verder niemand over maar het klinkt mij nogal als gebakken lucht in de oren en ik moet ook een klein beetje aan meneer Meer**zorg denken.
En er is ook nog sprake van erfpacht. Daar worden we ook niet heel blij van?
met 2e hypotheek woonhuis (vermoedelijk in Deest)quote:
Uiteindelijk wel, maar dat het een 'gokproject' is blijkt wel uit de mededeling dat de rente+aflossing van het eerste jaar is meegefinancierd(!). Ondanks zijn 28 B.V.'s heeft hij blijkbaar geen nagel om de bips te krabben.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 12:50 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Hij heeft niet op tijd spitsing kunnen regelen en kan de woningen niet verkopen. Hierom verhuur voor 1 jaar. Na deze huurperiode worden de woningen alsnog verkocht.
1A zal wel goed komen
In Bottendaal. Daar wil je oudere jongere niet wonen met al die studenten en ander onopgevoed volk, maar doelgroep genoeg daar voor zo'n restaurantje.quote:
quote:De heer C.D. Tuip geeft een zakelijke borgstelling af voor ¤ 25.000,-. Deze borgstelling is op dit moment materieel van aard op basis van het eigen vermogen in Zyxo B.V. waar de heer Tuip 100% aandeelhouder van is.
Valt wel mee. Hij heeft ook projecten gefinancierd bij NLi waar ik in zit. Problemen komen vooral door niet binnen termijn nakomen van afspraken door allerlei instanties daar kan de ondernemer weinig aan doen, je kan hooguit stellen dat het nogal naïef van hem was om erop te rekenen dat alles op tijd geregeld zou zijn.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 12:36 schreef obligataire het volgende:
[..]
Zelden zo'n onsamenhangend verhaal gelezen. Ik begrijp nog steeds niet wat hij eigenlijk precies wil, behalve ons geld.
En dat verhaal dat hij 28 B.V.'s bezit. Ik hoor er verder niemand over maar het klinkt mij nogal als gebakken lucht in de oren en ik moet ook een klein beetje aan meneer Meer**zorg denken.
En er is ook nog sprake van erfpacht. Daar worden we ook niet heel blij van?
quote:Op dinsdag 28 mei 2024 14:03 schreef Bieselke het volgende:
Eethuisje Moqui is ook teruggestort op CCF, wel nog geen melding van CCF
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Intussen wel bericht.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 14:03 schreef Bieselke het volgende:
Eethuisje Moqui is ook teruggestort op CCF, wel nog geen melding van CCF
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is nu dan mijn 4e vevroegde aflossing bij Collin deze maand. En bij HCN komt er ook eentje aan, maar dat kan ook nog juni worden.
Het maandbedrag aan (boete)rente is zo wel een stuk hoger dan andere maanden, maar dan moeten er wel even leuke nieuwe projecten komen om het weer in te storten.
quote:Op dinsdag 28 mei 2024 14:07 schreef FrenkDeTank het volgende:
[..]Het was me al eerder opgevallen dat ze niet langer in het pand zaten in de Lange Hezelstraat. Ik ben er onlangs naar binnen gelopen en volgens de nieuwe huurder waren ze verhuisd naar de Van Welderenstraat. Volgens hun website klopt dat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu dus de aflossing, het zal allemaal wel samenhangen op een of andere manier.Pecunia non olet
Dat waren dan zeker die 28 B.V.'s van hemquote:Op dinsdag 28 mei 2024 13:53 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Valt wel mee. Hij heeft ook projecten gefinancierd bij NLi waar ik in zit. ......
foutjequote:Op dinsdag 28 mei 2024 14:09 schreef Faraday01 het volgende:
De aflossingen vliegen weer om de oren, ben daar niet erg blij mee
Ik kan niet alle informatie meer terughalen maar hij heeft naast een vastgoedportefeuille ook activiteiten in de muziekquote:Op dinsdag 28 mei 2024 14:21 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dat waren dan zeker die 28 B.V.'s van hem
Ja, het zijn er bij mij nu wel veel in korte tijd. Die Moqui heb ik nu verwerkt in de administratie en met de boeterente is deze maand nu de maand met het hoogste bedrag aan rente ooit qua crowdfunding. Dat is op zich natuurlijk wel fijn, maar het weer ontvangen geld moet natuurlijk wel opnieuw geinvesteerd worden. Bij die Giraffe was dat geen probleem, met gelijk weer een nieuwe lening van hen. Maar nu is het toch wachten op nieuwe goede projecten. Ik zie dat die Brasserie nu open staat, maar die heeft geen hypotheek. En er gaat in mijn hoofd een alarmbelletje af vanwege die hoge rente van 10%, dat die niet voor niets zo hoog is.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 14:09 schreef Faraday01 het volgende:
De aflossingen vliegen weer om de oren, ben daar niet erg blij mee
2 van de 3 staan nu open (WR en Amole)quote:Op dinsdag 28 mei 2024 14:56 schreef Crowdmeister het volgende:
Drie nieuwe Collin Direct leningen aangekondigd die ouderwets lineair aflossen. JP H*lding, WR M*ntage en Am*le. Linkjes welkom.
Niet meer, heb je misschien de linkjes opgeslagen?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 15:00 schreef impact9 het volgende:
[..]
2 van de 3 staan nu open (WR en Amole)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |