Ik las 7,5 jaar vanaf medio 2018.quote:Op zondag 26 mei 2024 13:00 schreef obligataire het volgende:
[..]
Er staat me iets voor de geest, dat er een einddatum zou zitten aan de uitbetaling van royalty's. Echter ik kan dat in de updates van de laatste jaren zo gauw niet terugvinden.
quote:De komende 7,5 jaar zal, als onderdeel van de overnamesom, een jaarlijkse royaltybetaling van ¤ 100.000,- uitgekeerd worden aan Eshuis Holding BV. Deze betaling zal door Bellman direct aan de notaris betaald worden, waarna deze de betaling zal doorboeken aan de Stichting Klantengelden Geldvoorelkaar.nl. In totaal is dit dus een uitkering van ¤ 750.000,-. Het pandrecht op deze toekomstige vordering wordt vastgelegd bij de notaris
Dus nog 68K to go?quote:Op zondag 26 mei 2024 13:28 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ik las 7,5 jaar vanaf medio 2018.
[..]
Het is een ander soort linkje dan een innercircle link. Je kan het inderdaad niet zien, maar denk dat deze max. 10% vol zit.quote:Op zondag 26 mei 2024 16:34 schreef Saskia1971 het volgende:
Zijn er nog fokkers die een mening hebben over de poelgroep??
Lijkt mij geen onaardig project.
Als ik het linkje aanklik krijg ik niet te zien voor hoeveel het project vol zit, hebben meer mensen hier last van ???
Met dit linkje wel:quote:Op zondag 26 mei 2024 17:45 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Het is een ander soort linkje dan een innercircle link. Je kan het inderdaad niet zien, maar denk dat deze max. 10% vol zit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met alle onzekerheid met zonnepanelen: ik blijf er van af. Door nieuwe regels zal er het komende jaar een flink overaanbod zijn voor het installeren van die panelen. Ik schat dat de vraag naar panelen voor bestaande woningen met misschien wel 75% zal dalen. En de markt voor thuis accu's moet zich de komende jaren nog ontwikkelen.quote:Op zondag 26 mei 2024 17:45 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Het is een ander soort linkje dan een innercircle link. Je kan het inderdaad niet zien, maar denk dat deze max. 10% vol zit.
Volgens mij ben je hier nieuw. Welkom dus!quote:Op zondag 26 mei 2024 16:34 schreef Saskia1971 het volgende:
Zijn er nog fokkers die een mening hebben over de poelgroep??
Lijkt mij geen onaardig project.
Als ik het linkje aanklik krijg ik niet te zien voor hoeveel het project vol zit, hebben meer mensen hier last van ???
Ja iig t/m 2027 zullen echt vele huizenbezitters zonder panelen de kat uit de boom kijken ivm de teruglever boetes en zwalkend beleid over salderingsregeling. En terecht.quote:Op zondag 26 mei 2024 19:12 schreef Crowdyfunder het volgende:
[..]
Met alle onzekerheid met zonnepanelen: ik blijf er van af. Door nieuwe regels zal er het komende jaar een flink overaanbod zijn voor het installeren van die panelen. Ik schat dat de vraag naar panelen voor bestaande woningen met misschien wel 75% zal dalen. En de markt voor thuis accu's moet zich de komende jaren nog ontwikkelen.
Heb wel vertrouwen in de ondernemer, maar niet in de markt waarin hij opereert.
Ben iid nieuw op dit forumquote:Op zondag 26 mei 2024 21:25 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Volgens mij ben je hier nieuw. Welkom dus!
Heb je al langer ervaring met Crowdfinance?
Zo ja, met welke platforms heb je goede en minder goede ervaringen?
Heb je al veel projecten lopen?
Nog tips voor ons?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2 dagen voor de slottermijn voldaan zou moeten zijn![]()
Ik word hier persoonlijk wel een beetje verdrietig van. Als het 2 weken geleden was gecommuniceerd had ik er misschien anders over gedacht. Maar om nu 2 voor 12 met de rug tegen de muur te worden gezet peins ik er niet over om voor te stemmen.Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
quote:Op maandag 27 mei 2024 11:32 schreef CaLeX het volgende:
voorstel van uitstellen aflossingDa's dus tegen. Voor mij ook tegen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2 dagen voor de slottermijn voldaan zou moeten zijn![]()
Ik word hier persoonlijk wel een beetje verdrietig van. Als het 2 weken geleden was gecommuniceerd had ik er misschien anders over gedacht. Maar om nu 2 voor 12 met de rug tegen de muur te worden gezet peins ik er niet over om voor te stemmen.
Maar hoe komen ze dan altijd aan zoveel voor stemmen?Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
Van investeerders die het alternatief (al dan niet gedwongen verkoop van het waarschijnlijk nog niet helemaal getransformeerde og?) slechter vinden dan een maandje of wat uitstel tegen hogere rente?quote:Op maandag 27 mei 2024 13:03 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Da's dus tegen. Voor mij ook tegen.
Maar hoe komen ze dan altijd aan zoveel voor stemmen?
Dit inderdaad.quote:Op maandag 27 mei 2024 13:20 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Van investeerders die het alternatief (al dan niet gedwongen verkoop van het waarschijnlijk nog niet helemaal getransformeerde og?) slechter vinden dan een maandje of wat uitstel tegen hogere rente?
Ik zit er niet in, maar ik zou geen reden zien om tegen te stemmen.
Je hebt een klein doch belangrijk stukje niet vermeld:quote:Op vrijdag 24 mei 2024 01:45 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Nieuwe boot op GVE: Mbs Zuiderdiep
Nu zijn anderen vast meer ervaren met GVE boten, maar deze lijkt me niet erg aantrekkelijk met een 2e hypotheek en 95% LTV op een boot voor 8,5% rente. Wij krijgen lijkt me precies het deel van de lening aangeboden die de eerste financier vertikt te verstrekken omdat het te risicovol is.
We weten zo te zien ook niet wat ze aflossen bij de eerste financier, behalve dat de looptijd daar 12 jaar is. Als ze daar weinig aflossen, neemt het risico gedurende de looptijd ook nauwelijks af, misschien wel toe?
Ahja, had het wel gezien, maar als er iets mis gaat met die boot in die 5 jaar is die toezegging denk ik niet heel waardevol? Uiteindelijk was mijn inschatting van dit project dat 95% LTV op een boot erg risicovol is, velen hier zouden dat zelfs te risicovol vinden op een net en courant woonhuis. Ik denk dat de eerste hypotheek verstrekker het ook te risicovol vond.quote:Op maandag 27 mei 2024 14:01 schreef obligataire het volgende:
[..]
Je hebt een klein doch belangrijk stukje niet vermeld:
Daarnaast is belangrijk om te weten dat de 1e financier zich schriftelijk bereid heeft verklaard om
de ze financiering over 5 jaar geheel over te nemen, mocht dat nodig zijn
Nu moet je maar afwachten of deze die toezegging kan/zal nakomen, maar het is toch de moeite om het in de overweging of hoogte investering mee te nemen.
Ik vind deze stiekem nog best goed. Hoge rente + lineaire aflossing. OK geen hypotheek omdat de bank het niet toestaat, maar 450k overwaarde op huis + de eigenaar van het complex geeft een terugkoopverklaring voor 100k. Ingebouwde gasten vanuit het hotel, tenzij niemand daar wil logeren. En 2 crowdfundcoaches voor de prijs van 1!quote:Op vrijdag 24 mei 2024 18:17 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Brasserie Westerkade B.V.
¤ 200.000 | 10,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/brasserie-westerkade-b-v/
Opeens een hoop nieuwe lening geweld. Deze wel interessant, maar 2e hypotheek niet toegestaan (wel ruime overwaarde) en tsja die coaches komen me bekend voor.....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het melden had inderdaad eerder gekund en gemoeten. Maar OK datum staat vast en die paar weken met die paar extra ¤ zijn zo voorbij. Zijn waarschijnlijk goedkopere herfinan van de ondernemer bij een andere partij zal pas recentelijk concreet geworden zijn, dit met herfinan bij CCF als achtervang. Kan het wel bergrijpen verder ook geen probleem voor mij.quote:Op maandag 27 mei 2024 13:35 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Ook ik zit niet in dit project. Overigens begrijp ik de frustratie wel maar er is weinig aan te doen vrees ik. Ook de extra 1% is erg magertjes.
Als Collin het gaat opeisen is de hele gedwongen operatie natuurlijk niet voor 11 juli afgerond. Ik vrees dat je dan snel maanden verder bent met ook nog eens alle kosten van dien.
Ik zit er ook niet in, maar hier wordt dan tenminste nog 1% extra gegeven. Misschien is het magertjes, maar beter dan geen hogere rente, zoals bij de leningen van We*js en van D*jk, die bovendien heel wat meer maanden zijn verlengd en waarvan ik laatste keer dat ik checkte nog geen panden van op Funda heb zien staan.quote:Op maandag 27 mei 2024 13:35 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Ook ik zit niet in dit project. Overigens begrijp ik de frustratie wel maar er is weinig aan te doen vrees ik. Ook de extra 1% is erg magertjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zal wel goedkomen, neem ik aan.
¤175K aan investeerders dachten er in recordtempo (voor GvE begrippen danquote:Op maandag 27 mei 2024 17:10 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Ahja, had het wel gezien, maar als er iets mis gaat met die boot in die 5 jaar is die toezegging denk ik niet heel waardevol? Uiteindelijk was mijn inschatting van dit project dat 95% LTV op een boot erg risicovol is, velen hier zouden dat zelfs te risicovol vinden op een net en courant woonhuis. Ik denk dat de eerste hypotheek verstrekker het ook te risicovol vond.
Hier heeft SiG waarschijnlijk wat business angels nodig voor de laatste 3 ton.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 13:13 schreef Horsemen het volgende:
2x Nieuwe 2 jarige SiG projecten:
Middenweg 221-2 Amsterdam LIVE 26 mei 2024 om 11.00 uur
Middenweg 221-3 Amsterdam LIVE 26 mei 2024 om 11.00 uur
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |