Gelukkig ook beter nieuws:quote:Op vrijdag 24 mei 2024 17:00 schreef FrenkDeTank het volgende:
Failliet bouwbedrijf..
In 2022 heeft u geïnvesteerd in Bouwbedrijf Haitsma met leningnummer 40921. Volledigheidshalve wijzen wij u middels de volgende link op de oorspronkelijke pitch.
Helaas is ons recent medegedeeld dat J.O. Haitsma handeld onder naam Bouwbedrijf Haitsma is gefailleerd. De vordering hebben wij ingediend bij de curator.
De rente en aflossing van 13 maart en 13 april zijn niet voldaan. Door de uitspraak van het faillissement verwachten wij ook niet dat deze op korte termijn zullen worden voldaan.
Zodra hierover meer bekend is zullen wij u opnieuw informeren.
quote:Beste investeerder,
In maart jl . Hebben wij u voor het laatst geïnformeerd over de betalingsachterstand bij Gi*zz met leningnummer: 35645.
Inmiddels heeft de ondernemer de betalingen hervat en is de achterstand ingelopen. Op 25-05-2024 zullen wij het automatische incassotraject hervatten.
Vertrouwende u hiermede naar behoren te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
B.D.
Geen zekerheden, maar wel trackrecord van 28 eerdere leningen die ze allemaal specificeren in de pitch. Das wel sterk, want als ze zo'n BV met lening laten ploffen is het daarna snel afgelopen met crowdfund voor ze.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 15:21 schreef eenjongen... het volgende:
Weer een nieuwe APOC. Lijkt weer hard te gaan, ondanks het ontbreken van de borgstelling van het moederbedrijf
Op zich niet echt vreemd dat een taxatiewaarde eind 2023 hoger is dan de WOZ waarde begin van het jaar aangezien in de loop van 2023 de huizenprijzen weer zijn gestegen, maar het verschil is bij deze prijs wel wat te veel. Huispedia is het wel eens met taxatiewaarde.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 14:13 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project met een 2e hypotheek:
De Poel Groep B.V.
¤ 150.000 | 8,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/de-poel-groep-b-v-2/
Voor mij is de netto rente t.o.v. het risico te laag, mede door de taxatiewaarde/WOZ-waarde en de teruglopende omzet.
Zeker, maar vroeger zat die zekerheid er wel altijd bij en dat maakte het toch beter.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 17:18 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Geen zekerheden, maar wel trackrecord van 28 eerdere leningen die ze allemaal specificeren in de pitch. Das wel sterk, want als ze zo'n BV met lening laten ploffen is het daarna snel afgelopen met crowdfund voor ze.
En best wel positief nog. Ik teken er voorquote:Op vrijdag 24 mei 2024 12:54 schreef Bobby100 het volgende:
[..]
Dat heeft best wat weg van een verwachting.
Daar staat tegenover dat een paar jaar geleden APOC in handen is gekomen van Egeria (daarvoor was het Antea).quote:Op vrijdag 24 mei 2024 18:43 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Zeker, maar vroeger zat die zekerheid er wel altijd bij en dat maakte het toch beter.
Ik denk dat 8% serieus goedkoop is voor zo'n lening in deze markt, banken raken het ws. niet aan, private equity zou meer willen. Maar hij zit morgen lijkt het al vol. Op GVE. Non-public 1.6mio. Stukje vertrouwen dat ze hebben opgebouwd in de loop der jaren vermoed ik? Zie ook serieus veel investeerders er 5 figures in dumpen.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 22:12 schreef obligataire het volgende:
[..]
Daar staat tegenover dat een paar jaar geleden APOC in handen is gekomen van Egeria (daarvoor was het Antea).
Dat is een grote beleggingsinstelling. Dat geeft ook een stuk rust en vertrouwen. Gaat om enorme bedragen , die zullen voor de inleg in één project, wat voor hun peanuts is, hun reputatie en het vertrouwen van de kapitaalmarkt niet willen schaden. Blijkbaar is dit (CF) een manier van financieren die hun past als een handschoen.
Ik had hem normaal genomen misschien ook meegepakt, maar de afwikkeling rondom de Comfort projecten, ben ik bij deze club echt gestopt.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 22:22 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Ik denk dat 8% serieus goedkoop is voor zo'n lening in deze markt, banken raken het ws. niet aan, private equity zou meer willen. Maar hij zit morgen lijkt het al vol. Op GVE. Non-public. Stukje vertrouwen dat ze hebben opgebouwd in de loop der jaren vermoed ik? Zie ook serieus veel investeerders er 5 figures in dumpen.
Ik neem hem basis mee. Ik vertrouw op de trackrecord en ook hun eigen belang om deze winning streak gaande te houden.
Ik geef GVE vooralsnog voordeel van de twijfel. Het is zeker allemaal minder strak georganiseerd dan CCF en ze krijgen duidelijk niet de AAA rated projecten, maar het is ook in niemands belang als CCF straks de Ticketmaster van crowdfund wordt.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 22:27 schreef quepos het volgende:
[..]
Ik had hem normaal genomen misschien ook meegepakt, maar de afwikkeling rondom de Comfort projecten, ben ik bij deze club echt gestopt.
Wel geld ophalen, maar bij defaults niet thuis zijn.
Eens! Ik neem deze ook mee. En investeer nog steeds bij GVE ook al ben ik flink het schip in gegaan bij de comfort projecten. Kwestie van niet alles bij CCF willen zetten. Er vallen er steeds meer af. Bij KOM en WvjG ben ik echt wel gestopt.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 22:46 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Ik geef GVE vooralsnog voordeel van de twijfel. Het is zeker allemaal minder strak georganiseerd dan CCF en ze krijgen duidelijk niet de AAA rated projecten, maar het is ook in niemands belang als CCF straks de Ticketmaster van crowdfund wordt.
CCF is al heel lang 'too big to fail' geworden. Ik wil er liever niet over nadenken wat er zou gebeuren als die in de problemen zouden komen. Gelukkig is dat niet aan de orde. Maar een klein platform kan vrij makkelijk geabsorbeerd worden door een (veel) groter, andersom lijkt me bijna onmogelijk.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 23:39 schreef Erinco71 het volgende:
[..]Kwestie van niet alles bij CCF willen zetten. Er vallen er steeds meer af. Bij KOM en WvjG ben ik echt wel gestopt.
CCF kan niets doen om te voorkomen dat de BV die (materieel) borg staat wordt leeggetrokken. Ze gaan er vanuit dat dit niet wordt gedaan omdat deze ondernemer in de eigen woning wil blijven wonen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:46 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dat is heel goed mogelijk. Die BV is waarschijnlijk nu al leeg, die zullen dat niet hebben afgewacht, lijkt mij.
Het zou onderwerp kunnen zijn van een rechtszaak, en dat kan jaren duren.
Google maps geeft een beeld met een te huur bord van september 2021quote:Op zondag 26 mei 2024 10:20 schreef KrekelJapie het volgende:
Dit pandje moet over drie maanden (samen met 2 bovenliggende appartementen) afgelost/hergefinancierd worden bij SIG en staat nu leeg/te huur:
https://www.fundainbusine(...)350-westerstraat-29/
Op basis van de foto's uit de bouwhistorische beschijving van het pand staat de winkel in ieder geval sinds november 2021 leeg: https://pure.uva.nl/ws/files/76606111/Westerstraat_29.pdf
Gevaarlijk dakterras:quote:Op vrijdag 24 mei 2024 13:13 schreef Horsemen het volgende:
Middenweg 221-3 Amsterdam LIVE 26 mei 2024 om 11.00 uur
https://investeren.sameni(...)rdam-middenweg-221-3
Is in strijd met het bouwbesluitquote:Op zondag 26 mei 2024 10:57 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Gevaarlijk dakterras:
[ afbeelding ]
Met een woz waarde van 569k voor alleen de appartementen al moet een herfinanciering wel lukken lijkt me (hoewel de woz-waarde van 14a mogelijk te hoog is ivm te hoog aantal m2 tov de sig pitch).quote:Op zondag 26 mei 2024 10:20 schreef KrekelJapie het volgende:
Dit pandje moet over drie maanden (samen met 2 bovenliggende appartementen) afgelost/hergefinancierd worden bij SIG en staat nu leeg/te huur:
https://www.fundainbusine(...)350-westerstraat-29/
Op basis van de foto's uit de bouwhistorische beschijving van het pand staat de winkel in ieder geval sinds november 2021 leeg: https://pure.uva.nl/ws/files/76606111/Westerstraat_29.pdf
WOZ is inderdaad sterk gestegen. In 2020 nog E 315.000quote:Op zondag 26 mei 2024 11:53 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Met een woz waarde van 569k voor alleen de appartementen al moet een herfinanciering wel lukken lijkt me (hoewel de woz-waarde van 14a mogelijk te hoog is ivm te hoog aantal m2 tov de sig pitch).
Er staat me iets voor de geest, dat er een einddatum zou zitten aan de uitbetaling van royalty's. Echter ik kan dat in de updates van de laatste jaren zo gauw niet terugvinden.quote:Op zondag 26 mei 2024 12:09 schreef peterc het volgende:
Reminder GVE 14569 MCS (failliet) , hiervan wordt jaarlijks nog een royalty-regeling voor 7,5 jaar / 3% vd omzet met een max van 750k (zie 4jul18) Bellman & Symfon // over 2018 - 2022 is resp 18k-147k-151k-190k-176k uitgekeerd meestal in april vh daaropvolgende jaar (na def depo jaarrek) Er zou dus nog wat moeten komen binnenkort daar jaarek 2023 al publi is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |