abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213668428
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 17:00 schreef FrenkDeTank het volgende:
Failliet bouwbedrijf..

In 2022 heeft u geïnvesteerd in Bouwbedrijf Haitsma met leningnummer 40921. Volledigheidshalve wijzen wij u middels de volgende link op de oorspronkelijke pitch.

Helaas is ons recent medegedeeld dat J.O. Haitsma handeld onder naam Bouwbedrijf Haitsma is gefailleerd. De vordering hebben wij ingediend bij de curator.

De rente en aflossing van 13 maart en 13 april zijn niet voldaan. Door de uitspraak van het faillissement verwachten wij ook niet dat deze op korte termijn zullen worden voldaan.

Zodra hierover meer bekend is zullen wij u opnieuw informeren.

Gelukkig ook beter nieuws:

quote:
Beste investeerder,
In maart jl . Hebben wij u voor het laatst geïnformeerd over de betalingsachterstand bij Gi*zz met leningnummer: 35645.
Inmiddels heeft de ondernemer de betalingen hervat en is de achterstand ingelopen. Op 25-05-2024 zullen wij het automatische incassotraject hervatten.
Vertrouwende u hiermede naar behoren te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
B.D.
pi_213668583
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 15:21 schreef eenjongen... het volgende:
Weer een nieuwe APOC. Lijkt weer hard te gaan, ondanks het ontbreken van de borgstelling van het moederbedrijf
Geen zekerheden, maar wel trackrecord van 28 eerdere leningen die ze allemaal specificeren in de pitch. Das wel sterk, want als ze zo'n BV met lening laten ploffen is het daarna snel afgelopen met crowdfund voor ze.
pi_213668637
Ik vind het een nadeel dat het een flexlening is. Bij tegenslag kunnen ze de lening aflossingsvrij houden met alle risico's voor de investeerders. Dat in combinatie met de relatief korte looptijd en de lage rente zorgt ervoor dat ik hem niet meeneem.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_213668667
Hier ook weer nieuwe GVE

Bedrag ¤ 50.000
Rente 9,5%
Looptijd 60 mnd.

https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=28990

Volledige aflossing. Negatieve hypotheekverklaring op hypotheekvrij pand twv 100k in België, dus 50% LTV. Vergt wel wat vertrouwen dat deze jonge man gewoon eerlijk is en geen rare dingen van plan is. Zo te zien werkt hij nu voor een Re/Max makelaar in Oisterwijk en wil hij z'n eigen franchise beginnen in Eindhoven. Ik twijfel nog een beetje vanwege de zachte zekerheid in België.
pi_213668925
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 14:13 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project met een 2e hypotheek:

De Poel Groep B.V.
¤ 150.000 | 8,0% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/de-poel-groep-b-v-2/

Voor mij is de netto rente t.o.v. het risico te laag, mede door de taxatiewaarde/WOZ-waarde en de teruglopende omzet.

Op zich niet echt vreemd dat een taxatiewaarde eind 2023 hoger is dan de WOZ waarde begin van het jaar aangezien in de loop van 2023 de huizenprijzen weer zijn gestegen, maar het verschil is bij deze prijs wel wat te veel. Huispedia is het wel eens met taxatiewaarde.

Ook opvallend, in de pitch staat "Inmiddels is er meer rust op de markt voor zonnepanelen omdat het besluit over de salderingsregeling is uitgesteld." Dat is dus duidelijk opgesteld voor de plannen van de nieuwe coalitie bekend zijn geworden.
Aan de andere kant, als die nieuwe onderneming in verschillende soorten batterijen zich ook gaat bezig houden met thuisbatterijen kan hij daar wel weer van profiteren.

Ik wacht nog even af tot er een betere voorbij komt.
pi_213669236
Brasserie Westerkade B.V.
¤ 200.000 | 10,0% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/brasserie-westerkade-b-v/

Opeens een hoop nieuwe lening geweld. Deze wel interessant, maar 2e hypotheek niet toegestaan (wel ruime overwaarde) en tsja die coaches komen me bekend voor.....
pi_213669420
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 17:18 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Geen zekerheden, maar wel trackrecord van 28 eerdere leningen die ze allemaal specificeren in de pitch. Das wel sterk, want als ze zo'n BV met lening laten ploffen is het daarna snel afgelopen met crowdfund voor ze.
Zeker, maar vroeger zat die zekerheid er wel altijd bij en dat maakte het toch beter.
pi_213671336
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 12:54 schreef Bobby100 het volgende:

[..]
Dat heeft best wat weg van een verwachting.
En best wel positief nog. Ik teken er voor :7
Pecunia non olet
pi_213671737
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 18:43 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Zeker, maar vroeger zat die zekerheid er wel altijd bij en dat maakte het toch beter.
Daar staat tegenover dat een paar jaar geleden APOC in handen is gekomen van Egeria (daarvoor was het Antea).
Dat is een grote beleggingsinstelling. Dat geeft ook een stuk rust en vertrouwen. Gaat om enorme bedragen , die zullen voor de inleg in één project, wat voor hun peanuts is, hun reputatie en het vertrouwen van de kapitaalmarkt niet willen schaden. Blijkbaar is dit (CF) een manier van financieren die hun past als een handschoen.
Pecunia non olet
pi_213671854
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 22:12 schreef obligataire het volgende:

[..]
Daar staat tegenover dat een paar jaar geleden APOC in handen is gekomen van Egeria (daarvoor was het Antea).
Dat is een grote beleggingsinstelling. Dat geeft ook een stuk rust en vertrouwen. Gaat om enorme bedragen , die zullen voor de inleg in één project, wat voor hun peanuts is, hun reputatie en het vertrouwen van de kapitaalmarkt niet willen schaden. Blijkbaar is dit (CF) een manier van financieren die hun past als een handschoen.
Ik denk dat 8% serieus goedkoop is voor zo'n lening in deze markt, banken raken het ws. niet aan, private equity zou meer willen. Maar hij zit morgen lijkt het al vol. Op GVE. Non-public 1.6mio. Stukje vertrouwen dat ze hebben opgebouwd in de loop der jaren vermoed ik? Zie ook serieus veel investeerders er 5 figures in dumpen.

Ik neem hem basis mee. Ik vertrouw op de trackrecord en ook hun eigen belang om deze winning streak gaande te houden.
pi_213671905
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 22:22 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Ik denk dat 8% serieus goedkoop is voor zo'n lening in deze markt, banken raken het ws. niet aan, private equity zou meer willen. Maar hij zit morgen lijkt het al vol. Op GVE. Non-public. Stukje vertrouwen dat ze hebben opgebouwd in de loop der jaren vermoed ik? Zie ook serieus veel investeerders er 5 figures in dumpen.

Ik neem hem basis mee. Ik vertrouw op de trackrecord en ook hun eigen belang om deze winning streak gaande te houden.
Ik had hem normaal genomen misschien ook meegepakt, maar de afwikkeling rondom de Comfort projecten, ben ik bij deze club echt gestopt.

Wel geld ophalen, maar bij defaults niet thuis zijn.
pi_213672155
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 22:27 schreef quepos het volgende:

[..]
Ik had hem normaal genomen misschien ook meegepakt, maar de afwikkeling rondom de Comfort projecten, ben ik bij deze club echt gestopt.

Wel geld ophalen, maar bij defaults niet thuis zijn.
Ik geef GVE vooralsnog voordeel van de twijfel. Het is zeker allemaal minder strak georganiseerd dan CCF en ze krijgen duidelijk niet de AAA rated projecten, maar het is ook in niemands belang als CCF straks de Ticketmaster van crowdfund wordt. :s)
pi_213672572
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 22:46 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Ik geef GVE vooralsnog voordeel van de twijfel. Het is zeker allemaal minder strak georganiseerd dan CCF en ze krijgen duidelijk niet de AAA rated projecten, maar het is ook in niemands belang als CCF straks de Ticketmaster van crowdfund wordt. :s)
Eens! Ik neem deze ook mee. En investeer nog steeds bij GVE ook al ben ik flink het schip in gegaan bij de comfort projecten. Kwestie van niet alles bij CCF willen zetten. Er vallen er steeds meer af. Bij KOM en WvjG ben ik echt wel gestopt.
pi_213674224
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 23:39 schreef Erinco71 het volgende:

[..]Kwestie van niet alles bij CCF willen zetten. Er vallen er steeds meer af. Bij KOM en WvjG ben ik echt wel gestopt.
CCF is al heel lang 'too big to fail' geworden. Ik wil er liever niet over nadenken wat er zou gebeuren als die in de problemen zouden komen. Gelukkig is dat niet aan de orde. Maar een klein platform kan vrij makkelijk geabsorbeerd worden door een (veel) groter, andersom lijkt me bijna onmogelijk.
Pecunia non olet
pi_213678291
APOC vol, heb hem zelf voor de helft meegenomen van wat ik volgende maand van APOC Leasing VI terug krijg. Overigens staat er in de aanvraag dat APOC Leasing VII niet ook in juni 2024 wordt afgelost, maar augustus 2026. Dit stond in de vorige aanvraag nog wel op juni 2024.
pi_213686975
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 23:46 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dat is heel goed mogelijk. Die BV is waarschijnlijk nu al leeg, die zullen dat niet hebben afgewacht, lijkt mij.
Het zou onderwerp kunnen zijn van een rechtszaak, en dat kan jaren duren.
CCF kan niets doen om te voorkomen dat de BV die (materieel) borg staat wordt leeggetrokken. Ze gaan er vanuit dat dit niet wordt gedaan omdat deze ondernemer in de eigen woning wil blijven wonen.
pi_213688162
Dit pandje moet over drie maanden (samen met 2 bovenliggende appartementen) afgelost/hergefinancierd worden bij SIG en staat nu leeg/te huur:
https://www.fundainbusine(...)350-westerstraat-29/

Op basis van de foto's uit de bouwhistorische beschijving van het pand staat de winkel in ieder geval sinds november 2021 leeg: https://pure.uva.nl/ws/files/76606111/Westerstraat_29.pdf

[ Bericht 9% gewijzigd door KrekelJapie op 26-05-2024 10:34:09 ]
pi_213688417
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 10:20 schreef KrekelJapie het volgende:
Dit pandje moet over drie maanden (samen met 2 bovenliggende appartementen) afgelost/hergefinancierd worden bij SIG en staat nu leeg/te huur:

Op basis van de foto's uit de bouwhistorische beschijving van het pand staat de winkel in ieder geval sinds november 2021 leeg: https://pure.uva.nl/ws/files/76606111/Westerstraat_29.pdf
Google maps geeft een beeld met een te huur bord van september 2021
pi_213688435
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 13:13 schreef Horsemen het volgende:
Middenweg 221-3 Amsterdam LIVE 26 mei 2024 om 11.00 uur

https://investeren.sameni(...)rdam-middenweg-221-3
Gevaarlijk dakterras:
pi_213688484
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 10:57 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Gevaarlijk dakterras:
[ afbeelding ]
Is in strijd met het bouwbesluit :o
https://rijksoverheid.bou(...)t/bb2012/hfd2/afd2-3

[ Bericht 9% gewijzigd door Faraday01 op 26-05-2024 11:09:52 ]
pi_213688528
https://www.funda.nl/koop(...)404-middenweg-221-1/ ter info

wel mooi vloertje maar geen hekkie, met een beetje mazzel val je nog op balkon 221-1.
pi_213688831
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 10:20 schreef KrekelJapie het volgende:

Met een woz waarde van 569k voor alleen de appartementen al moet een herfinanciering wel lukken lijkt me (hoewel de woz-waarde van 14a mogelijk te hoog is ivm te hoog aantal m2 tov de sig pitch).

[ Bericht 2% gewijzigd door gaanmetdiebanaan op 26-05-2024 12:00:35 ]
pi_213688918
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2024 11:53 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Met een woz waarde van 569k voor alleen de appartementen al moet een herfinanciering wel lukken lijkt me (hoewel de woz-waarde van 14a mogelijk te hoog is ivm te hoog aantal m2 tov de sig pitch).
WOZ is inderdaad sterk gestegen. In 2020 nog E 315.000
pi_213688988
Reminder GVE 14569 MCS (failliet) , hiervan wordt jaarlijks nog een royalty-regeling voor 7,5 jaar / 3% vd omzet met een max van 750k (zie 4jul18) Bellman & Symfon // over 2018 - 2022 is resp 18k-147k-151k-190k-176k uitgekeerd meestal in april vh daaropvolgende jaar (na def depo jaarrek) Er zou dus nog wat moeten komen binnenkort daar jaarek 2023 al publi is.
pi_213689486
quote:
12s.gif Op zondag 26 mei 2024 12:09 schreef peterc het volgende:
Reminder GVE 14569 MCS (failliet) , hiervan wordt jaarlijks nog een royalty-regeling voor 7,5 jaar / 3% vd omzet met een max van 750k (zie 4jul18) Bellman & Symfon // over 2018 - 2022 is resp 18k-147k-151k-190k-176k uitgekeerd meestal in april vh daaropvolgende jaar (na def depo jaarrek) Er zou dus nog wat moeten komen binnenkort daar jaarek 2023 al publi is.
Er staat me iets voor de geest, dat er een einddatum zou zitten aan de uitbetaling van royalty's. Echter ik kan dat in de updates van de laatste jaren zo gauw niet terugvinden.
Op basis van de betaling van vorig jaar, zou het nog ongeveer 2 betalingen duren om grofweg breakeven uit te komen dus hopelijk komt er ook nog een derde voor in ieder geval nog een beetje rendement :)

Gelukkig heb ik maar 1x en tevens bescheiden meegedaan, die oordoppenvogel had geloof ik wel 4 projecten uitstaan. Blijkbaar was het toch wel een goed produkt wat ze verkochten wat je uit die royalty stroom zou kunnen afleiden. De verkoop is niet ingestort integendeel.

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 26-05-2024 13:05:55 ]
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')