Helemaal mee eens. De zelfkennis is bij A&J ver te zoeken. Die ontboezemingen wat ze met het gewonnen geld zouden gaan doen vond ik een beetje geforceerd overkomen (leek geregisseerd). Bovendien als ze een ton winnen blijft er netto ook maar de helft over. En kennelijk heeft Hans (alimentatie?) schulden bij Famke, vandaar dat stuk saggerijn, ze gaat steeds zuurder kijken. En die domme homofobe grapjes van Rene, niet te hachelen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 16:51 schreef RobertoCarlos het volgende:
Net terug gekeken. Best zielig idd dat A&J niet inzien dat ze dit helemaal niet kunnen, maar ja als je een grote waffel hebt....
Ik vond het tijdens het Kibbeling-overleg vooral zielig voor Hans, dat hij zelf helemaal niks mocht overhouden van eventueel gewonnen geld. Ik vind die Famke nu ineens een kutwijf eigenlijk om die alimentatie zo te regelen.....![]()
Ik had trouwens wel een vileine sneer verwacht van Voice-over Harm, toen Rene zogenaamd grappig over 'wijn' en 'homo's' begon. Ik denk dat Harm ook naar het einde van Het Blok snakt![]()
En volgens mij hebben R&J al een paar opleveringen terug besloten dat ze zich richten op het eindresultaat en niet zozeer op de opleveringen. Vind ik eigenlijk wel slim. En o ja! Ik vond het best ontroerend en lief hoe R&J dat kastje naar die mensen op de hoek brachten
Ik zit trouwens wel te genieten van de droge humor van Tim, maar daar ben ik vast de enige in.
Zo, dat waren mijn gedachten over deze aflevering.![]()
Ik dacht ook dat het een grap was... zo niet dan is Hans een slappe zak... want hij heeft het leeuwendeel gedaanquote:Op donderdag 6 juni 2024 21:18 schreef Meke het volgende:
Was het geen grapje van Hans en Famke?
(Dat het gewonnen prijzengeld volledig naar haar ging)
Ik hoop het dan. Het gezicht van Famke keek niet echt vrolijk en als het een grap was had ze vast meegelachen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat het een grap was... zo niet dan is Hans een slappe zak... want hij heeft het leeuwendeel gedaan
quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:30 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik hoop het dan. Het gezicht van Famke keek niet echt vrolijk en als het een grap was had ze vast meegelachen.
Dat was heel onverwacht, wat een nare opmerking. Is hij dan toch niet die goedmoedige lobbes, waar we hem voor hielden?quote:Op donderdag 6 juni 2024 22:33 schreef Firuze60 het volgende:
Hans: "Ik had dit met iedereen behalve Famke kunnen doen." Oei, wat een sneer was dat. Toch een lamlul. Ook een grapje?
In die appartementen zaten twee schouwen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 23:21 schreef Regendans48 het volgende:
Wat ik eigenlijk niet goed snap is die schouw.
In de eerste week ging iedereen de schouw slopen. Maar bij de oplevering zien we in elk appartement weer een schouw? Of is dit wat anders?
Aha, dat verklaart het. Tnx!quote:Op donderdag 6 juni 2024 23:28 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
In die appartementen zaten twee schouwen.
Nee joh, die badkamer hebben René en Hans even samen op een avond afgemaakt. En anders heeft Jeroen vast voor een bataljon echte vakmannen gezorgd.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 07:20 schreef Irri-tante het volgende:
Gaat het huis van Jaïr en Anouk nu in de verkoop zonder badkamer??
Waarom zouden ze daarmee winnen? Het gaat om de overwaarde, niet of het huis verkocht wordt. Het appartement met de meeste overwaarde t.o.v. de initiële taxatie wint.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 00:25 schreef Firuze60 het volgende:
Op de een of andere manier heb ik een vermoeden dat de zolder gaat winnen. Heb net op Funda gekeken, alle appartementen staan nu zogenaamd nog 'onder bod'. Begane grond voor 7 ton, de rest 6.5 en de zolder voor 4k.
4k is voor hartje Amsterdam te doen, dus ik vermoed dat dat stel gaat winnen. Of de begane grond. De rest geen kans.
meeste percentuele overwaarde, toch?quote:Op vrijdag 7 juni 2024 09:30 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Waarom zouden ze daarmee winnen? Het gaat om de overwaarde, niet of het huis verkocht wordt. Het appartement met de meeste overwaarde t.o.v. de initiële taxatie wint.
Uiteraard procentueel, dat kan niet anders met de verschillende taxaties. Appartementen hadden geen gelijke startwaarde. Maar ik denk dat de zolder daar geen groot voordeel bij heeft dat het de zolder is en "maar" 400k kost. De ruimte is ook aanzienlijk kleiner dan van de rest, die allemaal voor 650k staan geloof ik.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:21 schreef pinkelmans het volgende:
[..]
meeste percentuele overwaarde, toch?
De zolder was bij de initiële taxatie nog het meest een ruimte waar het lastig was mee te doen, denk ik. Ik snap wel als daar dus in verhouding meer overwaarde gecreëerd is - zeker met het dak wat nu open is. Dat de vide mist, is wel echt een gemiste kans; extra bruikbare vierkante meters zijn erg veel geld waard.
even voor mijn duidelijkheid, die kosten voor het "verkoopklaar maken" worden van de overwaarde afgetrokken toch?quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:31 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Uiteraard procentueel, dat kan niet anders met de verschillende taxaties. Appartementen hadden geen gelijke startwaarde. Maar ik denk dat de zolder daar geen groot voordeel bij heeft dat het de zolder is en "maar" 400k kost. De ruimte is ook aanzienlijk kleiner dan van de rest, die allemaal voor 650k staan geloof ik.
Zelf denk ik dat Hans en Famke gaan winnen als ik de foto's zo zie op Funda (nu pas gekeken). Al ziet alles er verder netjes uit nadat Jeroen met zijn team de boel heeft afgemaakt. Zelfs de badkamer van Anouk en Jaïr is mooi geworden.
Volgens mij vanavond iddquote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:27 schreef TaMieke het volgende:
Wanneer is de finale? Waarom wordt dat niet genoemd? Ik snap het niet. Of is dat vanavond?
Waar kijk je dat?quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:53 schreef pinkelmans het volgende:
Ergens heb ik wat dat betreft inderdaad ook wel wat zorgen voor de zolder; voor een kleine zolder ruimte (inclusief het ongemak van trappen lopen), is er ook echt wel een plafond wat iemand er voor uitgeeft. Hoe luxe en mooi het ook is. Dat plafond verwacht ik dat echt heel erg veel hoger moet zijn voor de benedenwoning.
Maar goed, ik ken de markt in Amsterdam niet.
Ik ben ook voor het eerst begonnen met The Block AUS, en wat mij daar ook heel erg opvalt, is dat iedereen gewoon eigen vervoer heeft. Dat gezeur met het gedeelde busje (en een bakfiets, is misschien even leuk voor de kijker, maar reduceert natuurlijk ook flink wat er allemaal in een week tijd te doen is. Hetzelfde dat ze daar wel direct een eigen slaapkamer hebben en vooral veel ruimte om de klusspullen (en afval..) te stallen - ook dat scheelt veel in wat je kan bereiken in een week.
Misschien dat ik het leuker zou vinden als het budget omhoog gaat, en er geen gedeeld vervoer is. Dat men dus echt keuzes moet gaan maken.
Er zit zo veel inefficiënte in het klussen. Het verbaasde mij bijvoorbeeld ook dat je regelmatig mensen zag wachten op een vrije trap - en het blijkbaar niet overwogen werd om die paar tientjes voor een 2e klustrap uit te geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |