SP van Dijkquote:Op woensdag 22 mei 2024 11:34 schreef SnertMetChoco het volgende:
Wie was die man daarnet trouwens? Was dat Van Dijk van de PvdA?
Ah, PvdA Van Dijk is allang exit. Maar wie is deze man nu dan?quote:
Jimmy Dijk (SP)quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:34 schreef SnertMetChoco het volgende:
Wie was die man daarnet trouwens? Was dat Van Dijk van de PvdA?
Dit was Jimmyquote:Op woensdag 22 mei 2024 11:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ah, PvdA Van Dijk is allang exit. Maar wie is deze man nu dan?
Dat helpt niet echt want dat staat pas voor 2027 op de rol, waar gaat bijvoorbeld het geld in de tussentijd vandaan komen om boeren uit te kopen want dat moet toch echt gebeuren, realiteit kan je even ontkennen maar verdwijnt niet.quote:
Ja, die vorige, maar die nu net dan met die baard?quote:
Van Denk bedoel je?quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, die vorige, maar die nu net dan met die baard?
Hij was van Denk toch?quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, die vorige, maar die nu net dan met die baard?
Dat is een eenmalige uitgave dus dat zou je eventueel op de staatsschuld kunnen plakken. Dat gehannes met die ambtenaren gaat ook niet lukken en de asielkosten liggen ook hoger dan gepland, maar dat blijkt allemaal pas na een jaar. Wie weet of ze er dan nog zitten.quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat helpt niet echt want dat staat pas voor 2027 op de rol, waar gaat bijvoorbeld het geld in de tussentijd vandaan komen om boeren uit te kopen want dat moet toch echt gebeuren, realiteit kan je even ontkennen maar verdwijnt niet.
Ah ja, dat was Van Baarle van Denk.quote:
Voor de extreem-rechtse tranen! /squote:Op woensdag 22 mei 2024 11:41 schreef xpompompomx het volgende:
Ik zet mijn warmtepomp straks nog een tandje harder.
Nee juist wel.(wmb)quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:40 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ah ja, dat was Van Baarle van Denk.
Ik had de indruk dat Dijk wel goed overkwam voor de SP?! Maar kennelijk vonden de meesten dat hier niet.
Alweer, ook hier word de realiteit terzijde geschoven voor een fantasie wereldje, een van de redenen voor de problemen van de visserij is het feit dat het Noordzee water warmer is dan ooit en dat de vis die ze normaliter vingen nu in meer Noordelijke wateren zwemt.quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:43 schreef Tomatenboer het volgende:
Visserij is überhaupt een uitstervende bedrijfstak.
Maar de BBBquote:Op woensdag 22 mei 2024 11:43 schreef Tomatenboer het volgende:
Visserij is überhaupt een uitstervende bedrijfstak.
Gooi er maar een getal tegenaan zonder enige onderbouwing behalve hurrrrrr durrrrrrrrr asielzoekers!quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:53 schreef Tomatenboer het volgende:
20%?![]()
Dat zou wat zijn als dat gebeurd.
Raar hč met rechts dat alles kapot maakt.quote:
Dat iddquote:Op woensdag 22 mei 2024 11:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Raar hč met rechts dat alles kapot maakt.
Als D66/Volt-stemmer ben ik het eens met deze constatering.quote:Op woensdag 22 mei 2024 12:02 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik vind van Dijk van de SP toch beter in debat dan Timmermans.
Terwijl ik PvdA-er ben.
Met jouw nick kan dat ook nauwelijks andersquote:Op woensdag 22 mei 2024 12:02 schreef Tomatenboer het volgende:
Terwijl ik PvdA-er ben.
Jaquote:Op woensdag 22 mei 2024 12:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Rechts is dus gewoon een oplichter die zijn rekeningen niet betaald?
Bij tomaten denk ik juist aan SPquote:Op woensdag 22 mei 2024 12:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Met jouw nick kan dat ook nauwelijks anders![]()
Ik heb Timmermans nog nooit sterk gevonden in de debatten. Helaas.quote:Op woensdag 22 mei 2024 12:02 schreef Tomatenboer het volgende:
Terwijl ik PvdA-er ben.
"blijkbaar heeft het voor u geen prio"... Dat was een sterke en snelle diss.quote:Op woensdag 22 mei 2024 12:02 schreef Tomatenboer het volgende:
Terwijl ik PvdA-er ben.
Ik had de hoop dat hij zich op dat vlak nog zou ontwikkelen.quote:Op woensdag 22 mei 2024 12:04 schreef viceversa het volgende:
[..]
Ik heb Timmermans nog nooit sterk gevonden in de debatten.
Lijkt me echt onzin gezien zijn SGP verleden. Een anti-abortus, anti-euthanasie, anti-homohuwelijk, anti-vrouwenrechten man als premier. Gaat de VVD (terecht) never nooit mee akkoord.quote:Op woensdag 22 mei 2024 12:00 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
De HI zet ondertussen in op Elbert.
Hij is nu met VVD-er Tamara van Ark. Is dat nu dan nog een bezwaar?quote:Op woensdag 22 mei 2024 12:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Lijkt me echt onzin gezien zijn SGP verleden. Een anti-abortus, anti-euthanasie, anti-homohuwelijk, anti-vrouwenrechten man als premier. Gaat de VVD (terecht) never nooit mee akkoord.
van Dijk is vandaag langer al aan het woord geweest dan Wilders.quote:Op woensdag 22 mei 2024 12:08 schreef tong80 het volgende:
Wilders verwijt anderen nu wat hij 20 jaar zelf gedaan heeft. Verdomme nu hij bijna beet heeft moet Dijk z'n mond houden.
Jaquote:Op woensdag 22 mei 2024 12:08 schreef tong80 het volgende:
Wilders verwijt anderen nu wat hij 20 jaar zelf gedaan heeft. Verdomme nu hij bijna beet heeft moet Dijk z'n mond houden.
Als je van homohaat en ongelijkheid van vrouwen houdt wel ja.quote:
Dat maak jij ervanquote:Op woensdag 22 mei 2024 12:12 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als je van homohaat en ongelijkheid van vrouwen houdt wel ja.
Maar dan wel moslims hetzelfde verwijten.
Allemaal pro Israėl tjaquote:Op woensdag 22 mei 2024 12:12 schreef tong80 het volgende:
Op een briefje kijken of ze de Oekraļne blijven steunen.
Vergeet de theocratie niet die de SGP wil invoeren, hoeveel moslim partijen hebben we ook alweer die dat willen in Nederland?quote:Op woensdag 22 mei 2024 12:12 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als je van homohaat en ongelijkheid van vrouwen houdt wel ja.
Maar dan wel moslims hetzelfde verwijten.
Minder dan 1.quote:Op woensdag 22 mei 2024 12:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vergeet de theocratie niet die de SGP wil invoeren, hoeveel moslim partijen hebben we ook alweer die dat willen in Nederland?
Met speels gemak dit.quote:
Ik lig dubbel. Lachen om de crimineel Kamp.quote:
Omdat die maatregelen niet daadwerkelijk diervriendelijk zijn.quote:Op woensdag 22 mei 2024 12:33 schreef TAmaru het volgende:
Ouwehand over een dieronvriendelijk kabinet en Wilders die meteen 5 maatregelen opneemt voor diervriendelijkheid.Ouwehand die vervolgens toch haar punt maakt dat een dieronvriendelijk kabinet ook een mensonvriendelijk kabinet is.
En Geert laat zich nu naakt zien.quote:
Je kijkt voor het eerst? Want anders zou je weten dat elke kans wordt aangegrepen om de tegenstand het leven zuur te maken, of het nou ontopic is of niet.quote:Op woensdag 22 mei 2024 12:36 schreef ashardalan het volgende:
Ik val net in, maar wat heeft een lokaal conflict in een permanente oorlogszone te maken met het formatieproces?
Omdat de Palestijnen recent een nepvolk zijn genoemd door een PVVer en er in grote lijnen ook wat staat over Jeruzalem en antisemitisme in het verslag staat. Dat heeft daar direct mee te maken.quote:Op woensdag 22 mei 2024 12:36 schreef ashardalan het volgende:
Ik val net in, maar wat heeft een lokaal conflict in een permanente oorlogszone te maken met het formatieproces?
Je hoopt (tegen beter weten in) elke keer weer dat ze een keertje bij het onderwerp van de dag blijven. Het zou de politici sieren als ze gewoon zouden weigeren om antwoord te geven op vragen die niets met het onderwerp te maken hebben.quote:Op woensdag 22 mei 2024 12:38 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Je kijkt voor het eerst? Want anders zou je weten dat elke kans wordt aangegrepen om de tegenstand het leven zuur te maken, of het nou ontopic is of niet.
Het onderwerp interesseert ze niet, want elke politicus kan elk onderwerp verdedigen, zowel van de ene kant als van totaal de andere kant. Als je Bikker zou vragen om te verdedigen dat op elke eerste maandag van de maand elke Nederlander een varken moet neuken, dan zou ze dat kunnen. Het gaat ze alleen maar om het kapotmaken van hun tegenstander.quote:Op woensdag 22 mei 2024 12:40 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Je hoopt (tegen beter weten in) elke keer weer dat ze een keertje bij het onderwerp van de dag blijven. Het zou de politici sieren als ze gewoon zouden weigeren om antwoord te geven op vragen die niets met het onderwerp te maken hebben.
Ik heb ‘m weleens overtuigender horen speechen.quote:
Ik niet, maar volg hem niet zo. Ben ook geen PvdA-kiezer verder. Sowieso een stuk sterker dan zijn interrupties.quote:Op woensdag 22 mei 2024 12:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik heb ‘m weleens overtuigender horen speechen.
Nou ja, als extreemrechts in de regering komt, dan zijn hun zorgen over racisme toch gewoon terecht? In de PVV bestaat bijvoorbeeld veel sympathie voor Orania in Zuid-Afrika en allerlei andere racistische drek.quote:Op woensdag 22 mei 2024 12:41 schreef ashardalan het volgende:
DENK die het over racisme heeft
De ironie
Die migranten die ons tekort aan werknemers verhogen…quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gooi er maar een getal tegenaan zonder enige onderbouwing behalve hurrrrrr durrrrrrrrr asielzoekers!
DENK-stemmers hebben meer last van racisme dan PVV-stemmers.quote:Op woensdag 22 mei 2024 12:41 schreef ashardalan het volgende:
DENK die het over racisme heeft
De ironie
Dat is idd wel een PVV tactiek : anderen de schuld geven.quote:Op woensdag 22 mei 2024 13:41 schreef Toby56 het volgende:
Wilders en zijn club neofascisten gaan, na decennia van rücksichtslos gescheld aan de zijlijn, nu zelf ervaren hoe lastig het is om te regeren, overleggen, onderhandelen en wat al niet. Het vervelende is: bij iedere mislukking of tegenslag gaan ze anderen de schuld geven, en de kiezer gaat dat geloven.
Een tactiek die wereldwijd steeds succesvoller aan het worden is. Het succes van frustratie en ressentiment.
Wat dat betreft is een gezonde dosis liberalisme met daaraan gekoppelde eigen verantwoordelijkheid wel welkom inderdaad.quote:Op woensdag 22 mei 2024 13:44 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dat is idd wel een PVV tactiek : anderen de schuld geven.
Ontkennen Armeense genocide.quote:Op woensdag 22 mei 2024 13:31 schreef Bluesdude het volgende:
Kun je uitspraken van DENK-toplui noemen die racistisch zijn?
quote:Kuzu en ztürk hebben op sociale media verscheidene keren het stemgedrag van Turks-Nederlandse en Marokkaans-Nederlandse Kamerleden onder de aandacht gebracht. Daarbij werden foto’s van de Kamerleden getoond. Deze Kamerleden zouden hun achtergrond verloochenen, aldus Kuzu en ztürk.
Ook bekritiseerde Arib uitspraken van Kuzu dat artsen bij allochtone ouderen eerder de stekker eruit trekken dan bij mensen zonder een migrantenachtergrond. Ze noemde deze bewering ,,onethisch”. Dit soort uitspraken zijn ,,slecht voor het imago van het parlement”.
Omdat het een vrouw is dan?quote:Op woensdag 22 mei 2024 13:56 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik trek Dilan zó slecht hé, zij zit echt in mijn irritatiezone om één of andere reden.
Niet omdat ik het niet met haar eens ben want met Rutte had ik dat niet.
Eigenlijk wel slecht, maar misschien is dat het dan…quote:
Dit idd.quote:Op woensdag 22 mei 2024 13:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Mwah, ze ontwijkt vaak de vragen en als men daar op blijft aandringen wordt ze boos
Maar dat doen ze allemaal.quote:Op woensdag 22 mei 2024 13:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Mwah, ze ontwijkt vaak de vragen en als men daar op blijft aandringen wordt ze boos
Ontkennen van een genocide is niet racistischquote:Op woensdag 22 mei 2024 13:53 schreef nostra het volgende:
[..]
Ontkennen Armeense genocide.
[ afbeelding ]
[..]
Het gespeelde zelfbewust zijn. Ze kijkt ook veel omhoog. Moet ze nadenken hoe ze een leugen gaat verwoorden.quote:
Ik verwoordde het met omhoogkijken. Jij hebt het beter verwoord.quote:Op woensdag 22 mei 2024 13:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 22 mei 2024 13:59 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ontkennen van een genocide is niet racistisch
Maar wie zei zoiets in welke woorden, wanneer ?
https://www.ewmagazine.nl(...)18/02/589972-589972/quote:DENK-Kamerlid Tunahan Kuzu heeft op de Turkse tv gezegd dat de erkenning van de Armeense genocide door de Tweede Kamer voor de bühne is. Ook zei hij dat Turks-Nederlandse raadsleden in deze zaak kleur moeten bekennen.
In het interview met de Turkse zender Ahaber ‘duidt’ Kuzu de affaire rond de erkenning van de Armeense genocide door de Nederlandse Tweede Kamer. Hij noemt die een ‘stunt om zieltjes te winnen voor de aankomende gemeenteraadsverkiezingen’.
‘KANDIDATEN KUNNEN ZICH NIET LANGER VERSTOPPEN’
Volgens Kuzu moeten kandidaat-raadsleden van partijen als VVD ‘en vooral D66’ openheid geven over wat ze van de kwestie vinden. ‘De Turkse staatsburgers zijn sowieso van mening dat het erkennen van zoiets onacceptabel is voor ons. Dus moeten de kandidaten voor de gemeenteraad zichzelf hierover bevragen.’ Volgens Kuzu kunnen die Turks-Nederlandse kandidaten ‘zich niet langer verstoppen’: ‘Ze moeten nu heel duidelijk laten zien wat ze verdedigen en aan wiens kant ze staan.’
Zij is echt niet aan te horen inderdaadquote:Op woensdag 22 mei 2024 13:56 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik trek Dilan zó slecht hé, zij zit echt in mijn irritatiezone om één of andere reden.
Meh, Halsema heeft de irritante neiging om d'r kaken op elkaar te houden, ipv te articuleren. Wellicht dat dįt hetgeen is wat irriteert?quote:Op woensdag 22 mei 2024 13:58 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Eigenlijk wel slecht, maar misschien is dat het dan…
Ik had het bijvoorbeeld ook bij Femke Halsema, terwijl ik het vaak wel met haar eens was.
Ik vind Bontenbal heel steekquote:Op woensdag 22 mei 2024 14:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Jetten is goed ja.
Ook Bontenbal vind ik best goed. Lang geleden dat ik dat over een CDA-er heb gezegd.
Dassen en Dijk ook. Kunnen die vier niet gaan samenwerken als dit kabinet is gevallen ?quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Jetten is goed ja.
Ook Bontenbal vind ik best goed. Lang geleden dat ik dat over een CDA-er heb gezegd.
Herkenbaarquote:Op woensdag 22 mei 2024 14:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Jetten is goed ja.
Halsema lijkt op een hier bekende ex van me. Die hield niet bepaald haar kaken op elkaar.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:02 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Meh, Halsema heeft de irritante neiging om d'r kaken op elkaar te houden, ipv te articuleren. Wellicht dat dįt hetgeen is wat irriteert?
Zoals Wiegel alles vertegenwoordigde waar ik niet achter stond. Maar een gruwelijk goeie debater.quote:
quote:Onze cultuur, en westerse manier van leven wordt bedreigd door het binnenlaten van grote aantallen mensen, vaak uit niet-westerse, islamitische landen.
Ik vond de insteek van Kuzu daarin ontstellend slecht en beschamend maar ik kan hier toch niet echt racisme in zien.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:00 schreef nostra het volgende:
[..]
[..]
https://www.ewmagazine.nl(...)18/02/589972-589972/
Als ik hier en daar de redenen van irritatie over politici lees, dan wordt wel duidelijk dat we in een tijdperk van uiterlijkheden leven. Instagram in de tweede kamer.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:02 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Meh, Halsema heeft de irritante neiging om d'r kaken op elkaar te houden, ipv te articuleren. Wellicht dat dįt hetgeen is wat irriteert?
quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:04 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zoals Wiegel alles vertegenwoordigde waar ik niet achter stond. Maar een gruwelijk goeie debater.
Ik vond Halsema altijd goed.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:05 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Als ik hier en daar de redenen van irritatie over politici lees, dan wordt wel duidelijk dat we in een tijdperk van uiterlijkheden leven.
Ik hoor nog 1000x liever de opinies van Halsema, zelfs als ze de plank eens misslaat, dan de extremistische en ophitsende praat van Wilders. Ook al is het nog zo'n lekker ventje.
Wat mij betreft zijn het puur constateringen. Ik baseer er mijn stemvoorkeur niet op.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:05 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Als ik hier en daar de redenen van irritatie over politici lees, dan wordt wel duidelijk dat we in een tijdperk van uiterlijkheden leven.
Ik hoor nog 1000x liever de opinies van Halsema, zelfs als ze de plank eens misslaat, dan de extremistische en ophitsende praat van Wilders. Ook al is het nog zo'n lekker ventje.
Waar wordt gezegd dat dat de redenen zijn om tegen GL, of voor de PVV, te zijn? Stukje projectie, denk ik. Dat ik een persoon niet uit kan staan omdat ze praat alsof d'r kaken aan elkaar genaaid zijn, heeft niets te maken met de standpunten van haar partij. Noch oordeel ik de standpunten van een partij enkel op een groot orator.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:05 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Als ik hier en daar de redenen van irritatie over politici lees, dan wordt wel duidelijk dat we in een tijdperk van uiterlijkheden leven. Instagram in de tweede kamer.
"De mensen in het land" is van hemquote:Op woensdag 22 mei 2024 14:04 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zoals Wiegel alles vertegenwoordigde waar ik niet achter stond. Maar een gruwelijk goeie debater.
Spreiding afschieten betekent gewoon dat mensen zich illegaal gaan verspreiden met alle gevolgen van dien maar dat is wel een stemmenkanon voor Wilders, natuurlijk.quote:
Wat? Wie zat er godverdomme als grootste partij in al die regeringen????quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:07 schreef Knipoogje het volgende:
Ach gut, ze vindt ter APel verschrikkelijk en dat de vorige regeringen hebben zitten slapen. DAT HEBBEN JULLIE GEDAAN VVD!
"Sinterklaas ? Daar zit-ie." Tegen den Uyl.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
"De mensen in het land" is van hem
Het frame dat links geld verkwist en slecht met financiėn kan omgaan ook.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
"De mensen in het land" is van hem
Dat een Turk iets moet vinden, omdat hij Turk is, is niet racistisch? Bijzonder.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vond de insteek van Kuzu daarin ontstellend slecht en beschamend maar ik kan hier toch niet echt racisme in zien.
En dat wordt alleen maar erger door de spreiding af te keuren. Het wordt zelfs nog erger. En als er tentjes buiten worden neergezet door mensen met wel een hart worden die afgebroken.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:07 schreef Knipoogje het volgende:
Ach gut, ze vindt ter APel verschrikkelijk en dat de vorige regeringen hebben zitten slapen. DAT HEBBEN JULLIE GEDAAN VVD!
Het ging over ergernissen, en dat die op uiterlijkheden waren gebaseerd. Dat viel me nogal op.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:07 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Waar wordt gezegd dat dat de redenen zijn om tegen GL, of voor de PVV, te zijn? Stukje projectie, denk ik. Dat ik een persoon niet uit kan staan omdat ze praat alsof d'r kaken aan elkaar genaaid zijn, heeft niets te maken met de standpunten van haar partij. Noch oordeel ik de standpunten van een partij enkel op een groot orator.
Als je de Ambtenaren salarissen en de rest van de publieke sector genereus laat stijgen en de uitkeringen daaraan koppelt, dan is dat niet echt een frame. Net als de WAO voldumpen met massaontslagen omdat het dan geen werklozen zijn.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het frame dat links geld verkwist en slecht met financiėn kan omgaan ook.
En zelf vice-premier zijn in het meest verkwistende kabinet ooit.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het frame dat links geld verkwist en slecht met financiėn kan omgaan ook.
Niet echt? Nationalistisch meer dan racistisch, lijkt mij.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:09 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat een Turk iets moet vinden, omdat hij Turk is, is niet racistisch? Bijzonder.
Yesilgöz is een chatbot: steeds hetzelfde antwoord geven op een vraag die je helemaal niet stelde.quote:Op woensdag 22 mei 2024 13:56 schreef Tomatenboer het volgende:
Regering onder leiding van de VVD heeft de grootste stijging van de ambtenarensalarissen doorgevoerd, dacht ik, 15%. Dit jaar.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als je de Ambtenaren salarissen en de rest van de publieke sector genereus laat stijgen en de uitkeringen daaraan koppelt, dan is dat niet echt een frame.
Turks is geen ras.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:09 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat een Turk iets moet vinden, omdat hij Turk is, is niet racistisch? Bijzonder.
Zie je, jij gelooft nog altijd in dat hardnekkige fabeltje.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als je de Ambtenaren salarissen en de rest van de publieke sector genereus laat stijgen en de uitkeringen daaraan koppelt, dan is dat niet echt een frame. Net als de WAO voldumpen met massaontslagen omdat het dan geen werklozen zijn.
We hebben sinds Den Uyl geen links kabinet meer gehad. Word ook nog wel eens vergeten.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:12 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zie je, jij gelooft nog altijd in dat hardnekkige fabeltje.
Terwijl rechtse kabinetten verkwistender blijken dan linkse kabinetten in ons land.
Maar welke linkse kabinetten hebben we gehad afgelopen 15 jaar?quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als je de Ambtenaren salarissen en de rest van de publieke sector genereus laat stijgen en de uitkeringen daaraan koppelt, dan is dat niet echt een frame. Net als de WAO voldumpen met massaontslagen omdat het dan geen werklozen zijn.
Of eigenlijk sinds Paars 2, welke meer centrum rechts dan links was.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maar welke linkse kabinetten hebben we gehad afgelopen 15 jaar?
Nee.... niet racistisch.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:09 schreef nostra het volgende:
[..]
Waaromquote:
De jaren waarin links een flinke ruk naar neo-liberaal rechts maakten en de bomen tot in de hemel groeiden. Alle problemen naar de toekomst schuiven.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:14 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Of eigenlijk sinds Paars 2, welke meer centrum rechts dan links was.
Tegenwoordig wordt door velen de VVD al als links beschouwd.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We hebben sinds Den Uyl geen links kabinet meer gehad. Word ook nog wel eens vergeten.
wel waar, maar als MP. alsjeblieft niet.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:17 schreef Knipoogje het volgende:
Jetten is trouwens wel flink gegroeid als persoon zeg. Zo iemand zou ik ook wel als MP kunnen zien.
Maar dat doet iedereen in die zaalquote:Op woensdag 22 mei 2024 14:16 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Omdat ze haar eigen gefaal verbloemd
Koppeling uitkeringen was een besluit Kabinet Den Uyl, van 73 tot 77 steeg het aantal mensen in de WAO met 94%.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:12 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zie je, jij gelooft nog altijd in dat hardnekkige fabeltje.
Die hebben geen 14 jaar het land bestuurdquote:Op woensdag 22 mei 2024 14:17 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Maar dat doet iedereen in die zaal
Yesilgoz ook nietquote:Op woensdag 22 mei 2024 14:19 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Die hebben geen 14 jaar het land bestuurd
Grootste probleem van toen is dat de dualiteit in de Kamer is afgeschaft door PvdA, VVD & D66 toen. Vóór Paars 1 had de Kamer een eigen mening en waren de partijen niet gebonden aan een regeerakkoord. Enkel het kabinet was dat. Zo zijn er meerdere crises ontstaan doordat een Kamerlid een andere mening had dan de partij. Zowel in de Tweede, als de Eerste Kamer. Eén van de bekendste is de Nacht van Wiegelquote:Op woensdag 22 mei 2024 14:15 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
De jaren waarin links een flinke ruk naar neo-liberaal rechts maakten en de bomen tot in de hemel groeiden. Alle problemen naar de toekomst schuiven.
Wat een kapitale misser was dat zeg. Daar zijn ze ook de arbeider een beetje kwijtgeraakt.
Ze staat daar namens de VVD.quote:
Ik ga ook lenzen nemen.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:17 schreef Knipoogje het volgende:
Jetten is trouwens wel flink gegroeid als persoon zeg. Zo iemand zou ik ook wel als MP kunnen zien.
Truequote:Op woensdag 22 mei 2024 14:20 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Grootste probleem van toen is dat de dualiteit in de Kamer is afgeschaft door PvdA, VVD & D66 toen. Vóór Paars 1 had de Kamer een eigen mening en waren de partijen niet gebonden aan een regeerakkoord. Enkel het kabinet was dat. Zo zijn er meerdere crises ontstaan doordat een Kamerlid een andere mening had dan de partij. Zowel in de Tweede, als de Eerste Kamer. Eén van de bekendste is de Nacht van Wiegel
Snap ik. Maar het ging er om dat hij haar een vreselijk mens vind. En ik benieuwd was waarom ze een vreselijk mens is.quote:
Die anderen namens partijen die wél hebben geregeerd de afgelopen 14 jaar. Waarom reken je dat Dilan (achternaam te moeilijk) wel, maar de rest niet, aan?quote:
Dat lag natuurlijk niet aan de werkgevers die mensen in de WAO dumpten? Staat mij wat van bij.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Koppeling uitkeringen was een besluit Kabinet Den Uyl, van 73 tot 77 steeg het aantal mensen in de WAO met 94%.
Dat heb ik inmiddels uitgelegd, hypocriet wijf is hetquote:Op woensdag 22 mei 2024 14:22 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Snap ik. Maar het ging er om dat hij haar een vreselijk mens vind. En ik benieuwd was waarom ze een vreselijk mens is.
Ja mag je vinden. Maar neem aan dat je dat dan van vrijwel iedereen in de kamer vind.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:24 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat heb ik inmiddels uitgelegd, hypocriet wijf is het
Dat is ze sowieso.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:24 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat heb ik inmiddels uitgelegd, hypocriet wijf is het
Nee wel van meerdere maar zij springt er ver boven uitquote:Op woensdag 22 mei 2024 14:25 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja mag je vinden. Maar neem aan dat je dat dan van vrijwel iedereen in de kamer vind.
Grote werkgevers gingen in die tijd massaal failliet, scheepswerven en zo mede door de Hollandse ziekte, de Gulden werd te duur door de aardgasbaten, . Mensen werden werkloos en als het maar enigszins kon werden ze in de WAO gezet, want dan niet werkloos, dat hield de werkloosheidscijfers laag.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat lag natuurlijk niet aan de werkgevers die mensen in de WAO dumpten? Staat mij wat van bij.
Zij heeft als minister de Spreidingswet ingediend, he? Ze zit er mischien niet al 14 jaar maar doen alsof ze geen enkele rol heeft gespeeld is lachwekkende onzin.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:25 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja mag je vinden. Maar neem aan dat je dat dan van vrijwel iedereen in de kamer vind.
Amerikaanse toestanden zijn datquote:Op woensdag 22 mei 2024 14:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Grote werkgevers gingen in die tijd massaal failliet, scheepswerven en zo mede door de Hollandse ziekte, de Gulden werd te duur door de aardgasbaten, . Mensen werden werkloos en als het maar enigszins kon werden ze in de WAO gezet, want dan niet werkloos, dat hield de werkloosheidscijfers laag.
Regering blij
Bonden blij
This is my surprised face.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:27 schreef Knipoogje het volgende:
Dat hele lijstje is symptoombestrijding Yesilgoz, terwijl je de oorzaak bewust in stand houdt
Waar doe ik dat?quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zij heeft als minister de Spreidingswet ingediend, he? Ze zit er mischien niet al 14 jaar maar doen alsof ze geen enkele rol heeft gespeeld is lachwekkende onzin.
Ach, dat hebben toch echt wel een groot aantal in die Kamer. Wilders voorop. Ben bang dat je nooit een "schoon" kabinet gaat krijgen.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zij heeft als minister de Spreidingswet ingediend, he? Ze zit er mischien niet al 14 jaar maar doen alsof ze geen enkele rol heeft gespeeld is lachwekkende onzin.
Ben tot nu toe tevreden met mij stem (voor het eerst in jaren) op D66.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:17 schreef Knipoogje het volgende:
Bijzonder relevant ook wat er vijftig jaar terug exact gebeurde.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat lag natuurlijk niet aan de werkgevers die mensen in de WAO dumpten? Staat mij wat van bij.
Huh? Een groot aantal in de Kamer is als minister verantwoordelijk geweest hiervoor en doet nu alsof ze dat niet waren?quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:28 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Ach, dat hebben toch echt wel een groot aantal in die Kamer. Wilders voorop. Ben bang dat je nooit een "schoon" kabinet gaat krijgen.
T'is maar wat je een "afstraffing" noemt.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:29 schreef kree het volgende:
en ze kan mooi lullen maar vergeet niet dat de VVD 1 grote leugenaarspartij is geweest. en terecht dat ze ervoor afgestraft zijn ook.
Verbaasde me nog dat ze nog zoveel stemmen kregen.
Ja ik zeg wat ik bedoel, je kan maar beter duidelijk zijn over Dilan en haar partijquote:
Mss niet, maar hebben wel degelijk mee geregeerd. Oa Wilders met zijn gedoogsteun, etc.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Huh? Een groot aantal in de Kamer is als minister verantwoordelijk geweest hiervoor en doet nu alsof ze dat niet waren?
Wat ik ook niet ontkenquote:Ik heb het nergens over schoon, ik zeg dat Yesilgoz gewoonweg belachelijke uitspraken doet als ze vorige regeringen de schuld geeft.
helaas nog teveel op gestemd.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:30 schreef ashardalan het volgende:
[..]
T'is maar wat je een "afstraffing" noemt.
Los van wat er tijdens het kabinet Den Uyl wel/niet exact is gebeurd met de WAO: het kan soms geen kwaad om iets te weten over wat er heel lang geleden precies ongeveer exact is gebeurd om hedendaagse gebeurtenissen te duiden.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:29 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Bijzonder relevant ook wat er vijftig jaar terug exact gebeurde.
Maar het leidt natuurlijk lekker af van de vorming van een kabinet met extreemrechts.
naja het is hoe het werkt he enzo, en zo is er gewoon gestemd.quote:
Allicht maar de relevantie hier ontgaat me eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:34 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Los van wat er tijdens het kabinet Den Uyl wel/niet exact is gebeurd met de WAO: het kan soms geen kwaad om iets te weten over wat er heel lang geleden precies ongeveer exact is gebeurd om hedendaagse gebeurtenissen te duiden.
De laatste verkieizingen waar Rutte lijststrekker was gaf de VVD een overwinning en maakte het wederom de grootste partij, de verkiezingen waar Yesilgoz de leider was gaf de VVD een zware nederlaag.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:34 schreef kree het volgende:
[..]
naja het is hoe het werkt he enzo, en zo is er gewoon gestemd.
Maar vergeet ook niet dat ze naar voren is gezet juist omdat het hele verhaal van geen actieve geheugen eraan en alle andere shit wat ze uithaalden nou niet echt lekker werkte voor rutte. hoewel ie als MP best ok was he.
in de modbreak zag ik dat je politici niet schijnt te mogen beledigen, maar Bosma is een clownquote:
quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:36 schreef Puzzie het volgende:
in de modbreak zag ik dat je politici niet schijnt te mogen beledigen, maar
Ik vraag om een beetje normaal te doen en dit geen free for all scheldpartij te maken wat ik al veel te veel zie op FOK! zodat er ook nog wat normale discussie kan plaatsvinden.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:36 schreef Puzzie het volgende:
[..]
in de modbreak zag ik dat je politici niet schijnt te mogen beledigen, maar Bosma is een clown
Alleen complimenten graagquote:Op woensdag 22 mei 2024 14:36 schreef Puzzie het volgende:
[..]
in de modbreak zag ik dat je politici niet schijnt te mogen beledigen, maar Bosma is een clown
Het begon over de vergelijkingen van debaters van nu met grote sprekers uit het verleden, waarvan eentje (H. Wiegel) het zinloos smijten met geld een typisch linkse eigenschap noemde.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:36 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Allicht maar de relevantie hier ontgaat me eerlijk gezegd.
Ken je Annemarie Jorritsma nog ?quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:30 schreef Tomatenboer het volgende:
Yesilguz is een moreel slechte vrouw.
U las het hier het eerst.
euhm wellicht wel, maar dat is ook meer omdat men denk ik over het algemeen wel respect heeft voor rutte en sowieso was ie op dat moment de beste persoon die zoiets kan als mp.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De laatste verkieizingen waar Rutte lijststrekker was gaf de VVD een overwinning en maakte het wederom de grootste partij, de verkiezingen waar Yesilgoz de leider was gaf de VVD een zware nederlaag.
Ik denk het met Rutte qua zetels anders was gelopen als hij weer lijsttrekker was geweest.
Drommels. Potjandorie nog an toe.quote:
Jazeker, haar man was bij de bouwfraude betrokken.quote:
Ze heeft een mooie, warme en tedere stem.quote:
Zij bij nog wel meer dingen.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:41 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Jazeker, haar man was bij de bouwfraude betrokken.
Voor al die mensenquote:Op woensdag 22 mei 2024 14:42 schreef Cupfighter het volgende:
Niet wegkijken, wat ze heeft ze dan jaren gedaan
https://nos.nl/artikel/25(...)ingswet-te-schrappenquote:Het voornemen van de nieuwe coalitie om de spreidingswet in te trekken, leidt direct tot verlies van duizenden opvangplekken voor asielzoekers. Dat schrijft het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA), de organisatie die verantwoordelijk is voor de opvang van asielzoekers.
Nu de toekomst van de wet onzeker is, zien steeds meer gemeenten af van plannen om opvangplekken te realiseren. Andere gemeenten stellen het besluit over nieuwe opvangplekken uit tot er duidelijkheid is over de toekomst van de spreidingswet. Volgens de organisatie gaan daardoor zo'n 2000 tot 2500 plekken verloren.
Het zou mij niet verbazen maar ik verwacht niet dat nieuwe verkiezingen het probleem echt oplossen wat er nu ligt.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:40 schreef kree het volgende:
Maar let op mijn woorden. dit lukt niet en we gaan opnieuw stemmen.
Geweldig mooie partij ook.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:41 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ze heeft een mooie, warme en tedere stem.
Ja dat plaatst die krokodillentranen van Yesilgoz meteen in een ander daglicht.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)ingswet-te-schrappen
Maar het is de schuld van de andere partijen!quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:45 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja dat plaatst die krokodillentranen van Yesilgoz meteen in een ander daglicht.
nee zeker niet, dan is er nl nog een probleem. want wss PVV meer stemmen nog. maar ok dan zien we wel weer.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het zou mij niet verbazen maar ik verwacht niet dat nieuwe verkiezingen het probleem echt oplossen wat er nu ligt.
Jules Deelder: "Met een goed hart, gekookt op hun rug."quote:
Het is best wel hilarisch om te zien hoe weinig er overblijft van wat de PVV claimde te gaan eisen voor de verkiezingen wat dan ook meteen de vraag oproept waarom men dan op de PVV stemt.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:47 schreef kree het volgende:
[..]
nee zeker niet, dan is er nl nog een probleem. want wss PVV meer stemmen nog. maar ok dan zien we wel weer.
Ik ben van mening he en niet eens omdat ik erop stem, dat eigenlijk wilders gewoon MP had moeten worden. maarja dit is typisch NL en hoe dit gaat. allemaal water bij de wijn en uiteindelijk waarom je op een partij stemt komt weinig van terecht.
*beeld*quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:48 schreef tong80 het volgende:
[..]
Jules Deelder: "Met een goed hart, gekookt op hun rug."
Ja. En dat is niet geheel zonder reden, het advies is gegeven om het tekort niet boven de 2% te laten komen om de buffers intact te laten. Het valt niet te ontkennen dat we in wat onzekere tijden leven.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:48 schreef Tomatenboer het volgende:
Valt me trouwens op dat er al een paar keer is gezegd “in economisch moeilijke tijden”.
Worden we voorzichtig bewerkt voor aanstaande bezuinigingen?
ja dat ook, hij heeft zich beetje laten kennen en in laten pakken door de rest idd.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is best wel hilarisch om te zien hoe weinig er overblijft van wat de PVV claimde te gaan eisen voor de verkiezingen wat dan ook meteen de vraag oproept waarom men dan op de PVV stemt.
Is dat niet inherent bij het vormen van een coalitie? Elke partij moet water bij de wijn doen en partijen met extremere standpunten meer.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is best wel hilarisch om te zien hoe weinig er overblijft van wat de PVV claimde te gaan eisen voor de verkiezingen wat dan ook meteen de vraag oproept waarom men dan op de PVV stemt.
Het getuigt juist van Realpolitik van de kant van Wilders, wat ik overigens niet had verwacht. Je kan ook weglopen, zoals Klaver deed, omdat niet al je puntjes gegund worden. Hij is ook gewoon eerlijk in wat hij niet heeft geleverd.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik voorzie nu al problemen met illegalen die over straat gaan zwerven en in de grote steden terecht komen. En dan hebben weer meer mensen reden om PVV te stemmen.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Spreiding afschieten betekent gewoon dat mensen zich illegaal gaan verspreiden met alle gevolgen van dien maar dat is wel een stemmenkanon voor Wilders, natuurlijk.
Daarom zette Geert extreem in. Dan blijft het iets minder extreem over. Maar het blijft extreem.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:50 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Is dat niet inherent bij het vormen van een coalitie? Elke partij moet water bij de wijn doen en partijen met extremere standpunten meer.
Water bij de wijn of vrijwel ieder punt volledig verliezen. Het is maar waar je op stemt, denk ik.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:50 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Is dat niet inherent bij het vormen van een coalitie? Elke partij moet water bij de wijn doen en partijen met extremere standpunten meer.
Net als bezuinigen op het GGZ.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik voorzie nu al problemen met illegalen die over straat gaan zwerven en in de grote steden terecht komen. En dan hebben weer meer mensen reden om PVV te stemmen.
Ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen de komende jaren.
euhm vraag ik me af he? als er wat harder gaat worden tegen alle migratie? gewoon 1 fout en je bent weg, dat zou ik terecht vinden, want je mag blij zijn als je hier komt. en mag. maar dit word natuurlijk misbruikt als een malle. enne. mss klinkt dat hard, maar ik denk toch ook eigen volk eerst.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik voorzie nu al problemen met illegalen die over straat gaan zwerven en in de grote steden terecht komen. En dan hebben weer meer mensen reden om PVV te stemmen.
Ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen de komende jaren.
Het wrange is dat het allemaal zo “penny wise, pound foolish” is.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:55 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja dat is ook enorm succesvol geweest
Fijn dat Wilders 1 (ik noem ze maar even zo) een manier heeft gevonden om mensen gedwongen uit te zetten. Ben benieuwd wat andere landen daar van vinden, zo'n Nederlands vliegtuig wat een stel illegalen (want zonder papieren zijn die mensen ook gewoon illegaal in dat land) af komt zetten.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:55 schreef kree het volgende:
[..]
euhm vraag ik me af he? als er wat harder gaat worden tegen alle migratie? gewoon 1 fout en je bent weg, dat zou ik terecht vinden, want je mag blij zijn als je hier komt. en mag. maar dit word natuurlijk misbruikt als een malle. enne. mss klinkt dat hard, maar ik denk toch ook eigen volk eerst.
Hoe de hel leg je dit uit dan aan alle jongeren die 15 jaar op een wachtlijst staan en die hier nieuw binnenkomen op ze voor gaan en binnen jaar huis hebben.
Dat irriteert me nog het meest. maar bovenal, we moeten het klimaat hier niet zo maken dat migranten hier graag heen willen komen.
Dan moeten we beginnen met Nederland plat te bombarderen. Dan komt er niemand meer.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:55 schreef kree het volgende:
Dat irriteert me nog het meest. maar bovenal, we moeten het klimaat hier niet zo maken dat migranten hier graag heen willen komen.
Is toch allemaal niet zo moeilijk, als je hier als jongere woont, heb je toch ook 15 jaar om ingeschreven te staan voor je woning. Als je moet vluchten omdat zeg Duitsland Nederland overneemt, zou je dan accepteren dat waar je wordt opgevangen je 15 jaar dakloos moet zijn?quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:55 schreef kree het volgende:
[..]
euhm vraag ik me af he? als er wat harder gaat worden tegen alle migratie? gewoon 1 fout en je bent weg, dat zou ik terecht vinden, want je mag blij zijn als je hier komt. en mag. maar dit word natuurlijk misbruikt als een malle. enne. mss klinkt dat hard, maar ik denk toch ook eigen volk eerst.
Hoe de hel leg je dit uit dan aan alle jongeren die 15 jaar op een wachtlijst staan en die hier nieuw binnenkomen op ze voor gaan en binnen jaar huis hebben.
ze moeten er niet eens komen? ik zou zeggen gooi 50 miljoen erin om mensen op te vangen in een naburig land enzo. En dan gaan we daar wel uitzoeken of ze echt vluchteling zijn en etc etc. Als het helemaal uitgezocht is hoe en wat, prima, dan wmb welkom.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Fijn dat Wilders 1 (ik noem ze maar even zo) een manier heeft gevonden om mensen gedwongen uit te zetten. Ben benieuwd wat andere landen daar van vinden, zo'n Nederlands vliegtuig wat een stel illegalen (want zonder papieren zijn die mensen ook gewoon illegaal in dat land) af komt zetten.
nee, ga ff lekker in land ernaast wonen dan? waarom hier?quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan moeten we beginnen met Nederland plat te bombarderen. Dan komt er niemand meer.
Ik wil niet lullig doen maar bekijk de situatie eens in de landen waar die mensen vandaan komen en bekijk dan Nederland eens, hoe wil je ooit voor elkaar krijgen dat mensen denken "Nou, dat Nederland is niks, dan blijft ik wel in een ruine in Syrie zonder eten zitten, hoor"
Dat doen we al kree...quote:Op woensdag 22 mei 2024 15:02 schreef kree het volgende:
[..]
ze moeten er niet eens komen? ik zou zeggen gooi 50 miljoen erin om mensen op te vangen in een naburig land enzo. En dan gaan we daar wel uitzoeken of ze echt vluchteling zijn en etc etc. Als het helemaal uitgezocht is hoe en wat, prima, dan wmb welkom.
Ik ben voor mensen helpen he. maar ok onderhand loopt het de spuigaten uit. enne de mensen die er de mond van vol hebben, van we moeten ze helpen en wir schaffen das. Dat zijn degene die er het meest ver van af staan.
Die buurlanden vangen toch al 10 keer meer op dan wij doen. Als jij het zat bent zijn die buurlanden dat natuurlijk nog extreem veel meer.quote:Op woensdag 22 mei 2024 15:02 schreef kree het volgende:
[..]
ze moeten er niet eens komen? ik zou zeggen gooi 50 miljoen erin om mensen op te vangen in een naburig land enzo. En dan gaan we daar wel uitzoeken of ze echt vluchteling zijn en etc etc. Als het helemaal uitgezocht is hoe en wat, prima, dan wmb welkom.
Ik ben voor mensen helpen he. maar ok onderhand loopt het de spuigaten uit. enne de mensen die er de mond van vol hebben, van we moeten ze helpen en wir schaffen das. Dat zijn degene die er het meest ver van af staan.
moeten jongeren in NL dan dakloos zijn? of zich scheel betalen aan iets particulier dan?quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Is toch allemaal niet zo moeilijk, als je hier als jongere woont, heb je toch ook 15 jaar om ingeschreven te staan voor je woning. Als je moet vluchten omdat zeg Duitsland Nederland overneemt, zou je dan accepteren dat waar je wordt opgevangen je 15 jaar dakloos moet zijn?
Migranten niet hier laten komen is niet zo moeilijk, maak het duurder voor bedrijven om expats aan te nemen in plaats van goedkoper zoals nu. Moet je het tegenovergestelde beleid voeren wat deze 'anti-migratie' partijen doen.
Waarom zouden deze partijen het probleem oplossen wat ze stemmen oplevert?
Omdat die landen al helemaal vol zitten? Libanon heeft 1.5 miljoen vliuchtelingen opgenomen op een bevolking van 5.5 miljoen.quote:Op woensdag 22 mei 2024 15:03 schreef kree het volgende:
[..]
nee, ga ff lekker in land ernaast wonen dan? waarom hier?
Dan moet je de regels veranderen dat ze direct aan werk kunnen en hun bijdrage kunnen leveren aan de maatschappij. Dat kan nu niet. Dat zou een betere klacht zijn.quote:Op woensdag 22 mei 2024 15:05 schreef kree het volgende:
[..]
moeten jongeren in NL dan dakloos zijn? of zich scheel betalen aan iets particulier dan?
Denk ook niet he? terwijl Mohamed met zijn nieuwe woning en inrichting en uitkering op kosten van de staat lekker zit????
chargeer het he nu, maar dit is wel hoe het is
lolquote:Op woensdag 22 mei 2024 15:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Beetje gratuit dat de oppositie niet verder komt dan enkel als/dan vragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |