abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213644824
quote:
88s.gif Op woensdag 22 mei 2024 10:19 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik denk dat we er achter gaan komen dat in europees wijde organisaties koppen minder makkelijk rollen dan de van nieuwkerken et al. in nederland.
Ja, en als het al gebeurt, zoals bij de FIFA of het IOC er af en toe weleens één of enkele figuren uitvliegen, dan worden die ook weer vervangen door vergelijkbare gekken, en zo blijft alles decennia lang ongeveer hetzelfde.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator woensdag 22 mei 2024 @ 10:23:08 #102
375570 crew  Cyan9
pi_213644832
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 10:16 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dit, ik geloof echt niet dat er geen koppen gaan rollen...
Daarnaast raak ik extreem in de mineur door dingen pessimistisch te benaderen (iets met een vrij drastische negatieve spiraal), dus..

Change will come! O-)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  woensdag 22 mei 2024 @ 10:27:20 #103
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_213644890
Heeft iemand een samenvatting van het artikeltje op de Telegraaf?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_213644926
Sowieso hoeft Israel van mij nu niet al definitief verbannen te worden. Volgend jaar ziet de wereld er wellicht weer anders uit politiek gezien, en daarnaast ben je er denk ik ook al een heel eind als die giftige delegatieleden niet meer worden toegelaten. De vraag is nu alleen of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_213644946
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 10:30 schreef TheVulture het volgende:
Sowieso hoeft Israel van mij nu niet al definitief verbannen te worden. Volgend jaar ziet de wereld er wellicht weer anders uit politiek gezien, en daarnaast ben je er denk ik ook al een heel eind als die giftige delegatieleden niet meer worden toegelaten. De vraag is nu alleen of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren...
Spanje, Noorwegen en Ierland gaan Palestijnse staat erkennen, Israël roept diplomaten terug

Het is denk ik ook niet van 't een op 't andere moment klaar of zo.
C’est Davie :o)
pi_213645000
Die excuses of schadevergoeding voor AT/Joost gaan ook nooit komen, zelfs als hij vrijgesproken wordt. De EBU heeft zich nu al meermaals zo ingedekt dat ze waarschijnlijk alles dichtgetimmerd hebben, ook al is dat moreel gezien natuurlijk de grootste onzin. Dus nu is het beste scenario dan maar dat meerdere landen zich terugtrekken, waaronder Nederland.
  Forum Admin woensdag 22 mei 2024 @ 10:40:13 #107
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_213645009
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 09:48 schreef Fred_B het volgende:
Voor de volledigheid uit het interview zelf:
[..]
https://www.20min.ch/stor(...)nP6qCrESSXxixeFeR1ym

Het gebruik van de term “consequent” in dit verhaal roept wel heel veel cynisme op.
Toch moet de organisatie met de billen bloot en duidelijk zeggen welke grens er overschreden is; anders staan de artiesten onder een nog grotere druk om maar niets verkeerds te doen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 22 mei 2024 @ 10:40:55 #108
163650 Greys
pi_213645014
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 10:30 schreef TheVulture het volgende:
Jij denkt echt dat Keren eruit gepleurd gaat worden als ze nu de hele twee weken heur goddelijke gang mocht gaan met nul reprimandes of wapperen met zero tolerance?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 22 mei 2024 @ 10:41:48 #109
163650 Greys
pi_213645020
En als die Walden dan zo mooi schermt met dat Eurovision niet de plek is waar wereldproblemen moeten worden opgelost neem ik aan dat we Rusland ook gewoon weer terug zien volgend jaar? Anders klopt het namelijk niet helemaal.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213645113
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2024 10:40 schreef Greys het volgende:

[..]
Jij denkt echt dat Keren eruit gepleurd gaat worden als ze nu de hele twee weken heur goddelijke gang mocht gaan met nul reprimandes of wapperen met zero tolerance?
Ijdele hoop, I know
pi_213645134
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2024 10:40 schreef Greys het volgende:

[..]
Daarmee zouden ze het tij wellicht wel Keren.
pi_213645355
Prima toch, ESF is in ieder geval duidelijk. Het beleid zal niet veranderen, daar hebben wij geen(weinig) invloed op. Waar we wel invloed op hebben is of we er aan mee gaan doen, en daarmee het beleid gaan onderschrijven. Wat mij betreft bedanken we daarvoor. Zal dat uitmaken voor het ESF? Waarschijnlijk niet, tenzij, en dat zou echt mooi zijn, er enkele landen mee doen met een boycot.
pi_213645541
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 10:27 schreef Tinkepink het volgende:
Heeft iemand een samenvatting van het artikeltje op de Telegraaf?
Songfestivalbestuurder steunt diskwalificatie Joost Klein: ‘Er was onacceptabel gedrag’

https://www.ad.nl/show/so(...)bel-gedrag~a064c876/
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_213645555
Vind het vooral pijnlijk dat we gehoord hebben over veel klachten, ook officiële klachten, we het ene na het andere filmpje van treiteren hebben gezien, maar als het over Joost gaat het ineens wel steeds over 'consequent zijn' gaat.
  woensdag 22 mei 2024 @ 11:26:54 #115
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_213645582
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 11:24 schreef Em31 het volgende:
Vind het vooral pijnlijk dat we gehoord hebben over veel klachten, ook officiële klachten, we het ene na het andere filmpje van treiteren hebben gezien, maar als het over Joost gaat het ineens wel steeds over 'consequent zijn' gaat.
Dat is het vooral.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_213645619
Het is vooral erg triest dat de EBU niet eens de schijn probeert te wekken naar de klachten en kritiek te luisteren. Alles wordt afgeschoven op factoren buiten de EBU om en dat die lui niet alleen hun artiesten en betalende omroepen niet serieus nemen, maar ook hun publiek en fans niet. En iedereen houdt elkaar maar de hand boven het hoofd, want macht is belangrijker dan menselijkheid.
pi_213645666
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 11:24 schreef Em31 het volgende:
Zeker wanneer straks blijkt dat het incident gegaan is zoals iedereen behalve de EBU beweert en het om een weggeduwde camera gaat. Had Joost maar iemand op de grond gemept, dan was het allemaal zoveel makkelijker te accepteren.
pi_213645703
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 11:33 schreef d_elise het volgende:

[..]
Zeker wanneer straks blijkt dat het incident gegaan is zoals iedereen behalve de EBU beweert en het om een weggeduwde camera gaat. Had Joost maar iemand op de grond gemept, dan was het allemaal zoveel makkelijker te accepteren.
Ja en nu ook weer, 'er was onacceptabel gedrag'. Ja WAT dan? Want nu horen we dit weer, wordt het weer overal gedeeld, maar WAT het dan was, wordt weer niet benoemd.
pi_213645729
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 11:24 schreef RipCity het volgende:

[..]
Songfestivalbestuurder steunt diskwalificatie Joost Klein: ‘Er was onacceptabel gedrag’

https://www.ad.nl/show/so(...)bel-gedrag~a064c876/
Wat me nog enigszins hoop geeft is zijn opmerking over "huiswerk" nav oa de opmerkingen van zijn eigen deelnemer Nemo....
pi_213645868
Tantu heeft vannacht een "EBU Type Beat" gepost op z'n Instagram. Het belooft een vrolijk, lichtzinnig deuntje te worden :)
pi_213645970
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 11:12 schreef zatoichi het volgende:
Prima toch, ESF is in ieder geval duidelijk. Het beleid zal niet veranderen, daar hebben wij geen(weinig) invloed op. Waar we wel invloed op hebben is of we er aan mee gaan doen, en daarmee het beleid gaan onderschrijven. Wat mij betreft bedanken we daarvoor. Zal dat uitmaken voor het ESF? Waarschijnlijk niet, tenzij, en dat zou echt mooi zijn, er enkele landen mee doen met een boycot.
Ik zou weinig solidariteit verwachten. Na de oorlog zat iedereen in het verzet, maar je zag in die finale al dat iedereen weer vrolijk in de pas liep. Vandaar waarschijnlijk dat dansende honden-filmpje van Joost.

Maar dat wil niet zeggen dat je je als land vrolijk moet laten naaien natuurlijk. Wij moeten sowieso niet meer meedoen, tenzij natuurlijk echt blijkt dat Joost dat meisje heeft mishandeld... waar nog steeds nul komma nul bewijs voor is.
pi_213646000
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 11:38 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Wat me nog enigszins hoop geeft is zijn opmerking over "huiswerk" nav oa de opmerkingen van zijn eigen deelnemer Nemo....
Gewoon een e-learning voor alle toekomstige deelnemers/medewerkers dat je je moet gedragen. Waarsch heeft vriendje van een van bestuurders wel bedrijfje daarvoor
pi_213646022
Dit is heel jammer, maar precies wat ik had verwacht adhv eerdere berichtgevingen. De EBU wordt helaas niet gerund door mensen die liefde hebben voor het songfestival en het beste voor hebben (zo lijkt het elke keer weer). In het verleden is er veel kritiek geweest, en nooit is er vanuit de EBU een serieus bekommerd signaal afgegeven. Integendeel, het wordt altijd genegeerd, of er komt altijd een zwak, nietszeggend persbericht wetende dat het toch weer overwaait. Over kwalijke zaken als het uitzetten van honderden families in Bakoe om dat stadion te bouwen, die militaire-propaganda interval act in Moskou een jaar na de invasie van Georgië, of mogelijke consequenties voor dat rare stemgedrag van meerdere juries in 2022 hoor je niemand meer over. Ik ben bang dat alle controversie wordt begraven en volgend jaar weer overgaat in een nieuwe, 'feestelijke' editie. Nu is het moment voor omroepen om een sterk signaal af te geven om verbetering af te dwingen, maar dat zie ik somber in.
pi_213646070
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 11:57 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik zou weinig solidariteit verwachten. Na de oorlog zat iedereen in het verzet, maar je zag in die finale al dat iedereen weer vrolijk in de pas liep. Vandaar waarschijnlijk dat dansende honden-filmpje van Joost.

Maar dat wil niet zeggen dat je je als land vrolijk moet laten naaien natuurlijk. Wij moeten sowieso niet meer meedoen, tenzij natuurlijk echt blijkt dat Joost dat meisje heeft mishandeld... waar nog steeds nul komma nul bewijs voor is.
En zelfs dan; als een vrouw twee weken lang was lastig gevallen door een man had de wereld staan toejuichen als ze die man in zijn ballen had geschopt en in zijn gezicht had gespuugd.
pi_213646324
Kortom, f*ck de EBU. Opgeblazen ego's leggen altijd alles buiten zichzelf en moeten iedereen en z'n moeder erbij halen om hun punt te bewijzen.
Zielige kneuzen.

Hopelijk toont het geheimzinnige gedrag van de EBU uiteindelijk aan dat ze een dubbele moraal erop nahouden als straks duidelijk wordt hoe het met Joost verdergaat en hij inderdaad niets strafbaars heeft gedaan. Hij zal hoogstens onhandig bezig zijn geweest.
Ze zeggen niks maar wijzen slechts continue op de rechtvaardiging van hun besluit. M.i. willen ze er zelf heel graag in geloven.

Wel benieuwd naar het nieuwe nummer van Joost en och ja, hij staat van het weekend in Canada.
Ik dacht dat hij pas 29 juni weer op de Brouwersdam stond.
pi_213646360
Als EBU blijft volharden in het huidige standpunt, hoop ik dat AvroTros de stekker eruit trekt voor onbepaalde tijd. Waarom zou je nog mee doen aan een festival dat van alles aan mooie idealen in het vaandel heeft staan maar uiteindelijk selectief winkelt in de eigen regelgeving? Aan een festival waar de optredende artiesten alleen maar pionnen zijn om zoveel mogelijk kijkcijfers binnen te halen. Wat valt daar nog voor eer te behalen?

Laat AvroTros een initiatief starten met landen die dit jaar al Israël-kritisch waren, om een mooi en alternatief muziekfeest te organiseren. Een alternatief waar het delen van muziek centraal staat en het competitie element buiten de deur blijft.
  Forum Admin woensdag 22 mei 2024 @ 12:25:27 #127
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_213646388
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 12:22 schreef Aadrianus het volgende:
Als EBU blijft volharden in het huidige standpunt, hoop ik dat AvroTros de stekker eruit trekt voor onbepaalde tijd. Waarom zou je nog mee doen aan een festival dat van alles aan mooie idealen in het vaandel heeft staan maar uiteindelijk selectief winkelt in de eigen regelgeving? Aan een festival waar de optredende artiesten alleen maar pionnen zijn om zoveel mogelijk kijkcijfers binnen te halen. Wat valt daar nog voor eer te behalen?

Laat AvroTros een initiatief starten met landen die dit jaar al Israël-kritisch waren, om een mooi en alternatief muziekfeest te organiseren. Een alternatief waar het delen van muziek centraal staat en het competitie element buiten de deur blijft.
Misschien iets met muziek op een plein.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_213646451
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 12:25 schreef Pharkus het volgende:

[..]
Misschien iets met muziek op een plein.
😊 Ik denk aan iets met meer ambitie 😊 :J
  Moderator woensdag 22 mei 2024 @ 12:30:35 #129
375570 crew  Cyan9
pi_213646465
Zo'n alternatief songfestival heeft in mijn optiek echt geen kans van slagen.
pi_213646500
Alle venues voor de Europese tour worden de laatste dagen geüpgrade. Hij staat nu bv. in Wenen en Berlijn in venues voor 3000-3500 man. Zeg maar de grootte van 013 of meer.
pi_213646529
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 12:22 schreef Aadrianus het volgende:
Een alternatief waar het delen van muziek centraal staat en het competitie element buiten de deur blijft.
Dat wordt een flop. Dat zie je bij de gewone tv ook, al die wedstrijden van mensen die graag muzikant willen worden worden goed bekeken, maar concerten van mensen die daadwerkelijk iets kunnen (zonder competitie-element) daar kijkt geen hond naar.
pi_213646613
Ik vind onze Eurovision in Concert een mooi platform voor alle (voormalige) deelnemers om de muziek te eren en het plezier centraal te laten staan.
pi_213646624
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 12:32 schreef blackswangreen het volgende:
Alle venues voor de Europese tour worden de laatste dagen geüpgrade. Hij staat nu bv. in Wenen en Berlijn in venues voor 3000-3500 man. Zeg maar de grootte van 013 of meer.
Maar waarom pas volgend jaar vroeg ik me af.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 22 mei 2024 @ 12:44:03 #134
163650 Greys
pi_213646639
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 12:42 schreef Sandrie het volgende:

[..]
Misschien ruimte laten om dit jaar nog lekker wat met Käärijä te doen aan optredens als ze hun gezamenlijke lied Traffic uitbrengen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213646653
Ik merk dat ik weer woedend wordt. Joost wordt om iets kleins gediskwalificeerd maar de Israëlische delegatie wordt het hand boven het hoofd gehouden. En gewoon weer doodleuk in zee gaan met een Israëlische sponsor. Echt gatverdamme :(

Zoals het er nu uitziet ga ik volgend jaar alleen de nationale finales en de interne liedjes volgen. Eurovision in Concert pak er ook wel bij want dat gaat echt om de artiesten en het feestje. Maar de semi's en de finales kunnen me gestolen worden.
pi_213646738
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 12:30 schreef Cyan9 het volgende:
Zo'n alternatief songfestival heeft in mijn optiek echt geen kans van slagen.
Kan een avond mooie Europese tv opleveren. Het is niet bedoeld om het ESF naar de kroon te steken. Maar als kleine middelvinger naar de EBU om te laten zien: United by Music kan er ook zo uitzien.
  Moderator woensdag 22 mei 2024 @ 12:55:43 #137
375570 crew  Cyan9
pi_213646755
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2024 12:45 schreef NailQueen het volgende:
Ik merk dat ik weer woedend wordt. Joost wordt om iets kleins gediskwalificeerd maar de Israëlische delegatie wordt het hand boven het hoofd gehouden. En gewoon weer doodleuk in zee gaan met een Israëlische sponsor. Echt gatverdamme :(

Zoals het er nu uitziet ga ik volgend jaar alleen de nationale finales en de interne liedjes volgen. Eurovision in Concert pak er ook wel bij want dat gaat echt om de artiesten en het feestje. Maar de semi's en de finales kunnen me gestolen worden.
Alleen staat dat er dus niet expliciet.
pi_213646815
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 12:42 schreef Sandrie het volgende:

[..]
Zie je bij al die Eurovisie artiesten eigenlijk. Meestal treden die dan jaar later in Jan/feb/maart op in Europese landen.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 22 mei 2024 @ 13:36:20 #139
163650 Greys
pi_213647026
Ik neem m'n eerdere moppertjes op Aran hierbij terug.

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213647027
Kan het nog steeds moeilijk geloven allemaal. Hele Songfestival voor ons naar de tyfus en we weten nog steeds niet waarom precies.
pi_213647043
quote:
10s.gif Op woensdag 22 mei 2024 13:36 schreef Greys het volgende:

[ x ]
Dit is toch ook bizar. Nooit een keer zeggen wat er nou precies was en ook nooit ontkennen of er inderdaad afspraken waren om niet te filmen. Als je zo zeker van je zaak bent waarom dan zo vaag blijven.
pi_213647075
quote:
10s.gif Op woensdag 22 mei 2024 13:36 schreef Greys het volgende:

[ x ]
Dat we het nog mogen meemaken dat zelfs de roddel-/entertainment pers aan de kant van Joost staat na een DQ. Had ik na die eerste paar schopjes vlak na het hele gebeuren niet verwacht, maar dat geeft des te meer aan hoe slecht de EBU heeft gefunctioneerd, als zelfs de 'sensatiepers' tegen je is.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 22 mei 2024 @ 13:48:14 #143
163650 Greys
pi_213647109
Cee en ik hebben besloten dat we deze tweet wel konden doen op het ESF account om a) Aran hierin bij te vallen en b) we in dít geval met deze mening wel een keer namens heel ESF hier durven spreken. Normaal doen we dat niet vaak omdat hier weleens tegenstrijdige meningen zijn, maar in deze staan we volgens mij wel allemaal met de neuzen dezelfde kant op.

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213647144
Nederland maakt twee keer melding van een onveilige sfeer, andere landen doen dit ook: :Z :Z

Joost reageert z’n frustratie af op een medewerker: ja nee we moeten consequent blijven!!

Had hij haar maar een klap gegeven, dan was dit alles tenminste logisch geweest.
pi_213647180
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2024 13:51 schreef Em31 het volgende:
Nederland maakt twee keer melding van een onveilige sfeer, andere landen doen dit ook: :Z :Z

Joost reageert z’n frustratie af op een medewerker: ja nee we moeten consequent blijven!!

Had hij haar maar een klap gegeven, dan was dit alles tenminste logisch geweest.

Ja, maar nee, dat ging om onveilige sfeer voor de deelnemers he, alleen de medewerkers tellen bij ons.
Nu dat allemaal opgehelderd is, we're good to go for 2025!
pi_213647214
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 12:32 schreef blackswangreen het volgende:
En nog niet 1x zelf gepromoot. _O-
pi_213647231
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2024 13:39 schreef Em31 het volgende:

[..]
Dit is toch ook bizar. Nooit een keer zeggen wat er nou precies was en ook nooit ontkennen of er inderdaad afspraken waren om niet te filmen. Als je zo zeker van je zaak bent waarom dan zo vaag blijven.
Het lijkt me duidelijk: Joost moet onder de bus, en dan gaan we vrolijk weer verder waar we gebleven waren. Hij moet hoe dan ook hangen.

quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2024 14:00 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja mooi he :) Letterlijk helemaal niks erover gezegd. Moet ook wel vreemd aanvoelen voor marketingkoning Joost. Je doet niks en je tour verkoopt uit over heel Europa.
pi_213647244
In leuker nieuws:

twitter
pi_213647262
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2024 14:00 schreef Em31 het volgende:

[..]
Zo goed!! Ik denk langzamerhand wel dat hij zich stil gaat houden totdat er een uitspraak is begin juni. En als z'n advocaat gelijk heeft, Joost dan binnen 10 minuten z'n EBU disstrack dropt _O- (Al doet ie dat misschien sowieso wel, ongeacht of hij vervolgd wordt/straf krijgt)
  woensdag 22 mei 2024 @ 14:28:31 #150
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213647516
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')