Natuurlijk krijgen nationalisten ruzie. De FPÖ zal zeker een opt-out voor Nederland niet steunen, die willen hun asielzoekers hier heen sturen. Een Oostenrijkse nationalistische partij komt puur op voor Oostenrijk, een Nederlandse puur voor Nederland. Ze hebben dus tegengestelde belangen.quote:Op zondag 29 september 2024 20:00 schreef Klopkoek het volgende:
Wilders kraait victorie op Twitter maar vroeg of laat krijgen dit type leiders onderling ruzie - dat is nu al aan de hand op die flank - en wat er dan volgt kan iedereen zelf wel invullen.
Er is wel sprake van grensoverschrijdende netwerken en financiering (waar ook de CU van mee-eetquote:Op zondag 29 september 2024 21:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Natuurlijk krijgen nationalisten ruzie. De FPÖ zal zeker een opt-out voor Nederland niet steunen, die willen hun asielzoekers hier heen sturen. Een Oostenrijkse nationalistische partij komt puur op voor Oostenrijk, een Nederlandse puur voor Nederland. Ze hebben dus tegengestelde belangen.
Dat mee-eten is onzin, CU is betrokken bij ECPM, maar stuurt ECPM niet aan. Ze wisten van niks. En dat anti-homo gooien richting één van de weinige partijen in Nederland met een praktiserende homo in het parlement is zo langzamerhand wel heel vermoeiend. Je kunt net zo goed GL anti-hoofddoek noemen.quote:Op zondag 29 september 2024 21:07 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
(waar ook de CU van mee-eetals het even kunnen veranderen ze de publieke opinie naar meer anti-homo).
Natuurlijk weet je wel waarmee je in laat.quote:Op zondag 29 september 2024 21:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat mee-eten is onzin, CU is betrokken bij ECPM, maar stuurt ECPM niet aan. Ze wisten van niks. En dat anti-homo gooien richting één van de weinige partijen in Nederland met een praktiserende homo in het parlement is zo langzamerhand wel heel vermoeiend. Je kunt net zo goed GL anti-hoofddoek noemen.
CU heeft net een visie uitgeschreven, heb jij ook vast meegekregen. Een linksere visie dan ooit. CU was al links en wordt linkser en linkser, ze rechts noemen is echt iets van de beginjaren van de partij. Dus nee, ze zijn absoluut niet rechts. En nee, ze willen homorechten niet terugdraaien. Ja, ze willen meer fiscale gelijkheid tussen één en tweeverdieners, maar het is ook absurd dat je soms met hetzelfde totaalinkomen 3 keer zo veel belasting betaald. En dat terwijl de meeste eenverdieners dat zijn omdat ze voor iemand zorgen die niet zonder kan. En nee, nergens staat dat de CU de abortuswetgeving wil terugdraaien. Ze willen hem wellicht wat beperken in weken, maar dat komt omdat kinderen die levensvatbaar zijn (vanaf week 22) nog geaborteerd kunnen worden.quote:Op zondag 29 september 2024 21:28 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Natuurlijk weet je wel waarmee je in laat.
Ik heb nog steeds het idee dat als het even kan de klok wordt teruggedraaid voor wat betreft abortus, euthanasie, homohuwelijk, fiscale neutraliteit naar tweeverdieners enzovoort.
De SGP, de voormalige vriend van CU in het Europees Parlement, schurkt al tegen extreem-rechts aan. Lekker in dezelfde kamer zitten met neo-fascist Meloni. Wanneer maakt de CU deze zwaai? Een deel van de CU kiezers is immers uitgeweken naar de SGP.
De SGP schurkt daar al tegenaan. Is algemeen bekend (de raakvlakken tussen orthodox christenen en radicaal-rechts). SGP zit nu in dezelfde Europese fractie als neo-fascist Meloni. De SGP was tot voor kort de partner van CU in Europa en in veel gemeenten werken zij met een gecombineerde lijst.quote:Op zondag 29 september 2024 22:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
CU heeft net een visie uitgeschreven, heb jij ook vast meegekregen. Een linksere visie dan ooit. CU was al links en wordt linkser en linkser, ze rechts noemen is echt iets van de beginjaren van de partij. Dus nee, ze zijn absoluut niet rechts. En nee, ze willen homorechten niet terugdraaien. Ja, ze willen meer fiscale gelijkheid tussen één en tweeverdieners, maar het is ook absurd dat je soms met hetzelfde totaalinkomen 3 keer zo veel belasting betaald. En dat terwijl de meeste eenverdieners dat zijn omdat ze voor iemand zorgen die niet zonder kan. En nee, nergens staat dat de CU de abortuswetgeving wil terugdraaien. Ze willen hem wellicht wat beperken in weken, maar dat komt omdat kinderen die levensvatbaar zijn (vanaf week 22) nog geaborteerd kunnen worden.
En ze willen al helemaal niet met Meloni geassocieerd worden, hoe je daar bij komt is me een enorm raadsel. Ze stemmen in de EU vaker mee met links dan met hun eigen fractie, dat weet je?
Die vrees is totaal ongegrond. Je kunt bij de CU de achterban namelijk vrij makkelijk volgen: steeds meer kerken kunnen LHBTI trouwen en aan het avondmaal, transgenders schreef één van de grootste Nederlandse christelijke denkers in 1988 al over dat we dat moeten accepteren, CU heeft daar dan ook nooit moeilijk over gedaan (wel over de wet, idd): https://www.christengende(...)20anders%20te%20zijn.quote:Op zondag 29 september 2024 23:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Als het even kan, en de ruimte opent zich, dan wordt er een reactionaire bocht gemaakt, vrees ik. Vooral wanneer electoraal succes uit blijft, kiezers blijven weglopen (naar SGP) en het ledenaantal van SGP blijft groeien.
Is Tijs van den Brink niet ook een ChristenUnie man? Schurkt soms wel erg dicht bij de PVV aan.quote:Op maandag 30 september 2024 08:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die vrees is totaal ongegrond. Je kunt bij de CU de achterban namelijk vrij makkelijk volgen: steeds meer kerken kunnen LHBTI trouwen en aan het avondmaal, transgenders schreef één van de grootste Nederlandse christelijke denkers in 1988 al over dat we dat moeten accepteren, CU heeft daar dan ook nooit moeilijk over gedaan (wel over de wet, idd): https://www.christengende(...)20anders%20te%20zijn.
De ChristenUnie heeft net een visie neergezet. En daarbij hebben zowel alle bestuursleden als de politieke top aangegeven: het aantal zetels, leden of de invloed, die doen er feitelijk niet toe. We zijn gewend een steeds kleinere minderheid te zijn als actieve christenen, maar dat is nooit een reden geweest om de boodschap te wijzigen.
En nogmaals: er zit een homo namens de CU in de Eerste Kamer. 1 van de 6 huidige LHBTI parlementsleden, 1 van de 9 LHBTI Eerste Kamerleden ooit. Die man schreef mee aan de visie. Denk je dat ze dan van plan zijn de draai te maken die jij vreest?
Echt, jouw angst is irrationeel. We hebben niet voor niets bijna overal gebroken met de SGP: het schuurde eigenlijk al een jaar of 15. Als je op het congres loopt ontmoet je een aantal leden die tegen BBB aan schuurt en een hoop leden die tegen PvdD aan schuren, maar de leden die tegen PVV aan schuren zijn echt op 1 hand te tellen.
Voor zover ik weet is hij geen CU lid, hij leek me altijd typisch CDA. Daar is hij ook een paar keer op het congres geweest, bij de CU nooit zover ik weet. Maar dat er enkele tegen PVV aanschurende leden bij de CU zijn ontkende ik ook niet. Dat zijn mensen die de islam zien als het grootste gevaar voor het christendom (mensen met weinig bijbelkennis vrees ik). Maar dat is een kleine groep. Zie ook stemmingen over asielbeleid op CU congressen.quote:Op maandag 30 september 2024 16:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Is Tijs van den Brink niet ook een ChristenUnie man? Schurkt soms wel erg dicht bij de PVV aan.
Dubieuze column dit, met de aanname dat PVV niet extreem-rechts zou zijn:
https://www.eo.nl/artikel(...)uit-in-eenzijdigheid
Nooit van Bonhoeffer gehoord?
Vd Brink haalt politicologen aan.quote:Op maandag 30 september 2024 16:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is hij geen CU lid, hij leek me altijd typisch CDA. Daar is hij ook een paar keer op het congres geweest, bij de CU nooit zover ik weet. Maar dat er enkele tegen PVV aanschurende leden bij de CU zijn ontkende ik ook niet. Dat zijn mensen die de islam zien als het grootste gevaar voor het christendom (mensen met weinig bijbelkennis vrees ik). Maar dat is een kleine groep. Zie ook stemmingen over asielbeleid op CU congressen.
PVV niet extreem-rechts noemen, maar radicaalrechts vind ik trouwens niet zo vreemd, dat doen historici ook: https://nos.nl/l/2521526
Ik zeg ook niet dat ik het net hem eens ben. Al vind ik radicaalrechts al duidelijk en erg genoeg, radicaalrechts staat voor het afpakken van vrijheden, voor het laten verdwijnen van gelijkheid tussen mensen.quote:Op maandag 30 september 2024 17:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Vd Brink haalt politicologen aan.
Dezelfde politicologen zeggen tegenwoordig dat het onderscheid tussen radicaal-rechts en extreem-rechts vervaagd. Vandaar ook dus de felicitaties van radicaal-rechts voor de Oostenrijkse nazi's en SS liederen zangers.
De PVV flirt al tijden met geweld ("neuzen afhakken") en dat ze de democratie zouden accepteren is ook een aanname. PVV is uiteindelijk maar één man, natuurlijk. Kijk eens wie er allemaal worden begroet: Orban, Trump, Poetin, Oostenrijkse neonazis. Hoe duidelijk wil je het hebben.
quote:Op maandag 30 september 2024 11:44 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.meinbezirk.at(...)s-als-junge_a6923661
FPÖ haalt een aandeel van bijna 50% onder werknemers zonder Havo/VWO diploma.
https://en.wikipedia.org/wiki/Matura
Geen wonder dus dat rechts een oorlog tegen onderwijs voert.
Types als luxerobots zullen wel weer verhaaltjes ophangen over wat er van de sociaal-democratie is geworden maar er is gewoon een ideologische oorlog aan de gang (met door miljardairs gesponsord extreem-rechts). Net als in Nederland heb je daar een vrij rechtse media dominantie; Servus TV is bijvoorbeeld het FPÖ propaganda kanaal.
Ben wel benieuwd hoe dat "teruggeven aan de Europese bevolking" waar Orban het over heeft er uit zou moeten zien.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:44 schreef Cyan9 het volgende:
Ik krijg hier toch een ietwat ongemakkelijk gevoel bij..
[ x ]
Het Europees Parlement gaat vol op het orgel tegen Orban.quote:
Jammer dat ik het niet kan lezen.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 16:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het Europees Parlement gaat vol op het orgel tegen Orban.
Hoe is je Engels?quote:
quote:
quote:Op woensdag 9 oktober 2024 16:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hoe is je Engels?
The Guardian:
[..]
Tja, daar zat tot voor kort Orban gewoon in de fractie, maar tegenwoordig zit zijn grote opponent Magyar bij de EPP met 7 zetels. Beetje goedkoop dit.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |