abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 september 2024 @ 18:24:46 #276
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215130000
Oude gewoontes zijn moeilijk af te leren

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 29 september 2024 @ 20:00:54 #277
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215130892
Wilders kraait victorie op Twitter maar vroeg of laat krijgen dit type leiders onderling ruzie - dat is nu al aan de hand op die flank - en wat er dan volgt kan iedereen zelf wel invullen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215131547
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 20:00 schreef Klopkoek het volgende:
Wilders kraait victorie op Twitter maar vroeg of laat krijgen dit type leiders onderling ruzie - dat is nu al aan de hand op die flank - en wat er dan volgt kan iedereen zelf wel invullen.
Natuurlijk krijgen nationalisten ruzie. De FPÖ zal zeker een opt-out voor Nederland niet steunen, die willen hun asielzoekers hier heen sturen. Een Oostenrijkse nationalistische partij komt puur op voor Oostenrijk, een Nederlandse puur voor Nederland. Ze hebben dus tegengestelde belangen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zondag 29 september 2024 @ 21:07:53 #279
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215131606
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 21:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Natuurlijk krijgen nationalisten ruzie. De FPÖ zal zeker een opt-out voor Nederland niet steunen, die willen hun asielzoekers hier heen sturen. Een Oostenrijkse nationalistische partij komt puur op voor Oostenrijk, een Nederlandse puur voor Nederland. Ze hebben dus tegengestelde belangen.
Er is wel sprake van grensoverschrijdende netwerken en financiering (waar ook de CU van mee-eet ;) als het even kunnen veranderen ze de publieke opinie naar meer anti-homo).

Maar belangen lopen uiteen inderdaad. Dat is op zich niet nieuw (Macron heeft ook meestal een ander belang dan geestverwanten van de FDP) alleen zijn de karakters en partij structuren nu eenmaal zo dat dit in splitsingen en oorlog resulteert. Het van binnenuit uithollen van de EU breekt schokdempers en processen af.

Ik vraag me af hoe oprecht het pro-Israel standpunt van Wilders echt is (soms zet hij bedekte hondenfluitjes neer) maar in principe zou zo een Markuszower never nooit de hand kunnen schudden van de SSers in Oostenrijk (nog deze dag SS liedjes gezongen door FPO kopstukken; merkwaardig hoe de Telegraaf dat vermeldt in hun stuk maar de Van Thillo media niet).

Het belangrijkste is denk ik: het zit niet in de karakters en structuren om tot samenwerking te komen. Ruzie resulteert al snel in gewapend conflict.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215131687
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 21:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
(waar ook de CU van mee-eet ;) als het even kunnen veranderen ze de publieke opinie naar meer anti-homo).
Dat mee-eten is onzin, CU is betrokken bij ECPM, maar stuurt ECPM niet aan. Ze wisten van niks. En dat anti-homo gooien richting één van de weinige partijen in Nederland met een praktiserende homo in het parlement is zo langzamerhand wel heel vermoeiend. Je kunt net zo goed GL anti-hoofddoek noemen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zondag 29 september 2024 @ 21:28:31 #281
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215131755
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 21:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat mee-eten is onzin, CU is betrokken bij ECPM, maar stuurt ECPM niet aan. Ze wisten van niks. En dat anti-homo gooien richting één van de weinige partijen in Nederland met een praktiserende homo in het parlement is zo langzamerhand wel heel vermoeiend. Je kunt net zo goed GL anti-hoofddoek noemen.
Natuurlijk weet je wel waarmee je in laat.

Ik heb nog steeds het idee dat als het even kan de klok wordt teruggedraaid voor wat betreft abortus, euthanasie, homohuwelijk, fiscale neutraliteit naar tweeverdieners enzovoort.

De SGP, de voormalige vriend van CU in het Europees Parlement, schurkt al tegen extreem-rechts aan. Lekker in dezelfde kamer zitten met neo-fascist Meloni. Wanneer maakt de CU deze zwaai? Een deel van de CU kiezers is immers uitgeweken naar de SGP.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215132139
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 21:28 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Natuurlijk weet je wel waarmee je in laat.

Ik heb nog steeds het idee dat als het even kan de klok wordt teruggedraaid voor wat betreft abortus, euthanasie, homohuwelijk, fiscale neutraliteit naar tweeverdieners enzovoort.

De SGP, de voormalige vriend van CU in het Europees Parlement, schurkt al tegen extreem-rechts aan. Lekker in dezelfde kamer zitten met neo-fascist Meloni. Wanneer maakt de CU deze zwaai? Een deel van de CU kiezers is immers uitgeweken naar de SGP.
CU heeft net een visie uitgeschreven, heb jij ook vast meegekregen. Een linksere visie dan ooit. CU was al links en wordt linkser en linkser, ze rechts noemen is echt iets van de beginjaren van de partij. Dus nee, ze zijn absoluut niet rechts. En nee, ze willen homorechten niet terugdraaien. Ja, ze willen meer fiscale gelijkheid tussen één en tweeverdieners, maar het is ook absurd dat je soms met hetzelfde totaalinkomen 3 keer zo veel belasting betaald. En dat terwijl de meeste eenverdieners dat zijn omdat ze voor iemand zorgen die niet zonder kan. En nee, nergens staat dat de CU de abortuswetgeving wil terugdraaien. Ze willen hem wellicht wat beperken in weken, maar dat komt omdat kinderen die levensvatbaar zijn (vanaf week 22) nog geaborteerd kunnen worden.
En ze willen al helemaal niet met Meloni geassocieerd worden, hoe je daar bij komt is me een enorm raadsel. Ze stemmen in de EU vaker mee met links dan met hun eigen fractie, dat weet je?
  zondag 29 september 2024 @ 23:29:56 #283
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215132762
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 22:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
CU heeft net een visie uitgeschreven, heb jij ook vast meegekregen. Een linksere visie dan ooit. CU was al links en wordt linkser en linkser, ze rechts noemen is echt iets van de beginjaren van de partij. Dus nee, ze zijn absoluut niet rechts. En nee, ze willen homorechten niet terugdraaien. Ja, ze willen meer fiscale gelijkheid tussen één en tweeverdieners, maar het is ook absurd dat je soms met hetzelfde totaalinkomen 3 keer zo veel belasting betaald. En dat terwijl de meeste eenverdieners dat zijn omdat ze voor iemand zorgen die niet zonder kan. En nee, nergens staat dat de CU de abortuswetgeving wil terugdraaien. Ze willen hem wellicht wat beperken in weken, maar dat komt omdat kinderen die levensvatbaar zijn (vanaf week 22) nog geaborteerd kunnen worden.
En ze willen al helemaal niet met Meloni geassocieerd worden, hoe je daar bij komt is me een enorm raadsel. Ze stemmen in de EU vaker mee met links dan met hun eigen fractie, dat weet je?
De SGP schurkt daar al tegenaan. Is algemeen bekend (de raakvlakken tussen orthodox christenen en radicaal-rechts). SGP zit nu in dezelfde Europese fractie als neo-fascist Meloni. De SGP was tot voor kort de partner van CU in Europa en in veel gemeenten werken zij met een gecombineerde lijst.

De CU is nog steeds tegen een verbod op conversietherapie. Tegen een neutrale X in je paspoort (dat je bedenkingen hebt bij de Transgenderwet begrijp ik heel goed). Natuurlijk weet je als partij wel met welke internationale koepelverbanden je in laat.

Als het even kan, en de ruimte opent zich, dan wordt er een reactionaire bocht gemaakt, vrees ik. Vooral wanneer electoraal succes uit blijft, kiezers blijven weglopen (naar SGP) en het ledenaantal van SGP blijft groeien.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215133705
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 23:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Als het even kan, en de ruimte opent zich, dan wordt er een reactionaire bocht gemaakt, vrees ik. Vooral wanneer electoraal succes uit blijft, kiezers blijven weglopen (naar SGP) en het ledenaantal van SGP blijft groeien.
Die vrees is totaal ongegrond. Je kunt bij de CU de achterban namelijk vrij makkelijk volgen: steeds meer kerken kunnen LHBTI trouwen en aan het avondmaal, transgenders schreef één van de grootste Nederlandse christelijke denkers in 1988 al over dat we dat moeten accepteren, CU heeft daar dan ook nooit moeilijk over gedaan (wel over de wet, idd): https://www.christengende(...)20anders%20te%20zijn.

De ChristenUnie heeft net een visie neergezet. En daarbij hebben zowel alle bestuursleden als de politieke top aangegeven: het aantal zetels, leden of de invloed, die doen er feitelijk niet toe. We zijn gewend een steeds kleinere minderheid te zijn als actieve christenen, maar dat is nooit een reden geweest om de boodschap te wijzigen.

En nogmaals: er zit een homo namens de CU in de Eerste Kamer. 1 van de 6 huidige LHBTI parlementsleden, 1 van de 9 LHBTI Eerste Kamerleden ooit. Die man schreef mee aan de visie. Denk je dat ze dan van plan zijn de draai te maken die jij vreest?

Echt, jouw angst is irrationeel. We hebben niet voor niets bijna overal gebroken met de SGP: het schuurde eigenlijk al een jaar of 15. Als je op het congres loopt ontmoet je een aantal leden die tegen BBB aan schuurt en een hoop leden die tegen PvdD aan schuren, maar de leden die tegen PVV aan schuren zijn echt op 1 hand te tellen.
pi_215135289
https://www.meinbezirk.at(...)s-als-junge_a6923661

FPÖ haalt een aandeel van bijna 50% onder werknemers zonder Havo/VWO diploma.

https://en.wikipedia.org/wiki/Matura

Geen wonder dus dat rechts een oorlog tegen onderwijs voert.

Types als luxerobots zullen wel weer verhaaltjes ophangen over wat er van de sociaal-democratie is geworden maar er is gewoon een ideologische oorlog aan de gang (met door miljardairs gesponsord extreem-rechts). Net als in Nederland heb je daar een vrij rechtse media dominantie; Servus TV is bijvoorbeeld het FPÖ propaganda kanaal.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 30 september 2024 @ 12:02:54 #286
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215135406
First, they fascinate the fools. Then they muzzle the intelligent.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215137996
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 08:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die vrees is totaal ongegrond. Je kunt bij de CU de achterban namelijk vrij makkelijk volgen: steeds meer kerken kunnen LHBTI trouwen en aan het avondmaal, transgenders schreef één van de grootste Nederlandse christelijke denkers in 1988 al over dat we dat moeten accepteren, CU heeft daar dan ook nooit moeilijk over gedaan (wel over de wet, idd): https://www.christengende(...)20anders%20te%20zijn.

De ChristenUnie heeft net een visie neergezet. En daarbij hebben zowel alle bestuursleden als de politieke top aangegeven: het aantal zetels, leden of de invloed, die doen er feitelijk niet toe. We zijn gewend een steeds kleinere minderheid te zijn als actieve christenen, maar dat is nooit een reden geweest om de boodschap te wijzigen.

En nogmaals: er zit een homo namens de CU in de Eerste Kamer. 1 van de 6 huidige LHBTI parlementsleden, 1 van de 9 LHBTI Eerste Kamerleden ooit. Die man schreef mee aan de visie. Denk je dat ze dan van plan zijn de draai te maken die jij vreest?

Echt, jouw angst is irrationeel. We hebben niet voor niets bijna overal gebroken met de SGP: het schuurde eigenlijk al een jaar of 15. Als je op het congres loopt ontmoet je een aantal leden die tegen BBB aan schuurt en een hoop leden die tegen PvdD aan schuren, maar de leden die tegen PVV aan schuren zijn echt op 1 hand te tellen.
Is Tijs van den Brink niet ook een ChristenUnie man? Schurkt soms wel erg dicht bij de PVV aan.

Dubieuze column dit, met de aanname dat PVV niet extreem-rechts zou zijn:
https://www.eo.nl/artikel(...)uit-in-eenzijdigheid

Nooit van Bonhoeffer gehoord?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215138057
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 16:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Is Tijs van den Brink niet ook een ChristenUnie man? Schurkt soms wel erg dicht bij de PVV aan.

Dubieuze column dit, met de aanname dat PVV niet extreem-rechts zou zijn:
https://www.eo.nl/artikel(...)uit-in-eenzijdigheid

Nooit van Bonhoeffer gehoord?
Voor zover ik weet is hij geen CU lid, hij leek me altijd typisch CDA. Daar is hij ook een paar keer op het congres geweest, bij de CU nooit zover ik weet. Maar dat er enkele tegen PVV aanschurende leden bij de CU zijn ontkende ik ook niet. Dat zijn mensen die de islam zien als het grootste gevaar voor het christendom (mensen met weinig bijbelkennis vrees ik). Maar dat is een kleine groep. Zie ook stemmingen over asielbeleid op CU congressen.

PVV niet extreem-rechts noemen, maar radicaalrechts vind ik trouwens niet zo vreemd, dat doen historici ook: https://nos.nl/l/2521526
pi_215138259
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 16:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Voor zover ik weet is hij geen CU lid, hij leek me altijd typisch CDA. Daar is hij ook een paar keer op het congres geweest, bij de CU nooit zover ik weet. Maar dat er enkele tegen PVV aanschurende leden bij de CU zijn ontkende ik ook niet. Dat zijn mensen die de islam zien als het grootste gevaar voor het christendom (mensen met weinig bijbelkennis vrees ik). Maar dat is een kleine groep. Zie ook stemmingen over asielbeleid op CU congressen.

PVV niet extreem-rechts noemen, maar radicaalrechts vind ik trouwens niet zo vreemd, dat doen historici ook: https://nos.nl/l/2521526
Vd Brink haalt politicologen aan.

Dezelfde politicologen zeggen tegenwoordig dat het onderscheid tussen radicaal-rechts en extreem-rechts vervaagd. Vandaar ook dus de felicitaties van radicaal-rechts voor de Oostenrijkse nazi's en SS liederen zangers.

De PVV flirt al tijden met geweld ("neuzen afhakken") en dat ze de democratie zouden accepteren is ook een aanname. PVV is uiteindelijk maar één man, natuurlijk. Kijk eens wie er allemaal worden begroet: Orban, Trump, Poetin, Oostenrijkse neonazis. Hoe duidelijk wil je het hebben.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215138328
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 17:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Vd Brink haalt politicologen aan.

Dezelfde politicologen zeggen tegenwoordig dat het onderscheid tussen radicaal-rechts en extreem-rechts vervaagd. Vandaar ook dus de felicitaties van radicaal-rechts voor de Oostenrijkse nazi's en SS liederen zangers.

De PVV flirt al tijden met geweld ("neuzen afhakken") en dat ze de democratie zouden accepteren is ook een aanname. PVV is uiteindelijk maar één man, natuurlijk. Kijk eens wie er allemaal worden begroet: Orban, Trump, Poetin, Oostenrijkse neonazis. Hoe duidelijk wil je het hebben.
Ik zeg ook niet dat ik het net hem eens ben. Al vind ik radicaalrechts al duidelijk en erg genoeg, radicaalrechts staat voor het afpakken van vrijheden, voor het laten verdwijnen van gelijkheid tussen mensen.
pi_215141775
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 11:44 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.meinbezirk.at(...)s-als-junge_a6923661

FPÖ haalt een aandeel van bijna 50% onder werknemers zonder Havo/VWO diploma.

https://en.wikipedia.org/wiki/Matura

Geen wonder dus dat rechts een oorlog tegen onderwijs voert.

Types als luxerobots zullen wel weer verhaaltjes ophangen over wat er van de sociaal-democratie is geworden maar er is gewoon een ideologische oorlog aan de gang (met door miljardairs gesponsord extreem-rechts). Net als in Nederland heb je daar een vrij rechtse media dominantie; Servus TV is bijvoorbeeld het FPÖ propaganda kanaal.
twitter

:(
Deuger, Woke & Gutmensch
  Moderator dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:44:10 #292
375570 crew  Cyan9
pi_215210135
Ik krijg hier toch een ietwat ongemakkelijk gevoel bij..
twitter
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_215210215
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 13:44 schreef Cyan9 het volgende:
Ik krijg hier toch een ietwat ongemakkelijk gevoel bij..
[ x ]
Ben wel benieuwd hoe dat "teruggeven aan de Europese bevolking" waar Orban het over heeft er uit zou moeten zien.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 9 oktober 2024 @ 16:29:26 #294
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_215219321
quote:
Het Europees Parlement gaat vol op het orgel tegen Orban. :9
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 9 oktober 2024 @ 16:30:30 #295
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_215219331
quote:
7s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 16:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Het Europees Parlement gaat vol op het orgel tegen Orban. :9
Jammer dat ik het niet kan lezen.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 9 oktober 2024 @ 16:32:24 #296
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_215219343
quote:
8s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 16:30 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Jammer dat ik het niet kan lezen.
Hoe is je Engels?

The Guardian:
quote:
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 9 oktober 2024 @ 16:33:41 #297
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_215219350
quote:
7s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 16:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Hoe is je Engels?

The Guardian:
[..]

^O^
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215224078
twitter

:')
pi_215224182
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 09:43 schreef Nober het volgende:
[ x ]

:')
Tja, daar zat tot voor kort Orban gewoon in de fractie, maar tegenwoordig zit zijn grote opponent Magyar bij de EPP met 7 zetels. Beetje goedkoop dit.
pi_215328170
Moldavië ongeveer 50/50 voor EU lidmaatschap: https://www.trouw.nl/buit(...)toetreding~b975b565/

Een land waar Rusland een deel helpt om de onafhankelijkheid te bewaren en de vorige president in de gevangenis zit wegens corruptie en hoogeverraad door samenwerking met Rusland de EU in, wat is dat eigenlijk voor waanzin? Wanneer is de groeihonger van de EU eindelijk gestopt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')