Schone energie kost toch ook gewoon geld? Je kan wel 15 miljard besparen op een kerncentrale. Maar als je dat geld uit moet geven aan miljoenen windmolens/zonnepanelen (die ook nog eens in zéér vervuilende landen als China geproduceerd worden) én diezelfde miljoenen windmolens en zonnepanelen gedurende de lifecycle van een kerncentrale 3 of 4 moet vervangen ben je onderaan de streep toch ook bizar veel geld + vervuiling kwijt?quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:44 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Diverse redenen.
Een locatie voor één of twee vinden is al verdomde lastig (in Borssele past die ene al niet), laat staan voor vier.
Kerncentrales zijn gewoon achterlijk duur. Het nu gereserveerde bedrag is ongeveer wat je aan staatssteun nodig hebt voor ééntje.
De planning is vaag maar nu al onhaalbaar om bij te dragen aan de doelen waar we ons op hebben vastgelegd.
Leuk op papier dus
Het probleem is nu ook niet de hoeveelheid stroom; we hebben stroom genoeg.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat ze godvergeten veel geld kosten per opgewekte kwh.
Is "Kolen is goedkoop" dan wel ook een argument?quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat ze godvergeten veel geld kosten per opgewekte kwh.
Uiteindelijk gaan die overal mee akkoord, gezien het geweldige pakket voor het niet krijgen van de marinierskazerne.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En de Provincie Zeeland heeft een hele waslijst met eisen voordat ze ook maar willen denken aan akkoord gaan.
Jaquote:Op donderdag 16 mei 2024 11:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Is "Kolen is goedkoop" dan wel ook een argument?
De compensatie voor het eigen risico valt weg met dit akkoord.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:48 schreef alopio het volgende:
Kan iemand mij bijpraten waarom het voor Chronisch zieken een slecht akkoord is?
In 2027. Of deze nog niet bestaande regering 2025 haalt is nog afwachten dus mischien kunnen we dat gewoon even buiten beschouwing latenquote:Op donderdag 16 mei 2024 11:49 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
De compensatie voor het eigen risico valt weg met dit akkoord.
Moeten we niet eerst investeren in verzwaring van het net in plaats van 4 kerncenrales? Dacht namelijk dat er geen ruimte meer was op het net..quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:48 schreef xzaz het volgende:
[..]
Het probleem is nu ook niet de hoeveelheid stroom; we hebben stroom genoeg.
Tegemoetkoming voor arbeidsongeschikten wordt geschrapt geloof ik.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:48 schreef alopio het volgende:
Kan iemand mij bijpraten waarom het voor Chronisch zieken een slecht akkoord is?
¯\_(ツ)_/¯quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Moeten we niet eerst investeren in verzwaring van het net in plaats van 4 kerncenrales? Dacht namelijk dat er geen ruimte meer was op het net..
Yep. En we moeten inzicht krijgen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Moeten we niet eerst investeren in verzwaring van het net in plaats van 4 kerncenrales? Dacht namelijk dat er geen ruimte meer was op het net..
Ja, ik zei het verkeerd. Dit inderdaad.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Tegemoetkoming voor arbeidsongeschikten wordt geschrapt geloof ik.
Bovendien is het niet de eindoplossing voor het probleem, maar een basislijn van een procent of tien in de energiebehoefte. Zowel vanuit autarkie, als continuheid van beschikbaarheid, als één van de manier om van grijs af te komen is dat gewoon prima. We zijn bovendien ook wereldleider op het gebied van medische isotopen, kan je ook nog mooi mee verdienen en heeft nut.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:47 schreef onlogisch het volgende:
Schone energie kost toch ook gewoon geld? Je kan wel 15 miljard besparen op een kerncentrale. Maar als je dat geld uit moet geven aan miljoenen windmolens/zonnepanelen (die ook nog eens in zéér vervuilende landen als China geproduceerd worden) én diezelfde miljoenen windmolens en zonnepanelen gedurende de lifecycle van een kerncentrale 3 of 4 moet vervangen ben je onderaan de streep toch ook bizar veel geld + vervuiling kwijt?
Dat is inderdaad correct maar de bouw van een kerncentrale duurt lang genoeg om dat parallel te kunnen laten lopen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En en. Die dingen staan er niet morgen. Ze staan alleen wel wat onhandig voor TenneT.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als ze nu beginnen dan draait er mischien een over 10 jaar. Tijd zat om aan het net te sleutelen wat sowieso al gaande is.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:54 schreef nostra het volgende:
[..]
En en. Die dingen staan er niet morgen. Ze staan alleen wel wat onhandig voor TenneT.
Duidelijk. Bedanktquote:Op donderdag 16 mei 2024 11:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Tegemoetkoming voor arbeidsongeschikten wordt geschrapt geloof ik.
Eerder 15-20 jaarquote:Op donderdag 16 mei 2024 11:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als ze nu beginnen dan draait er mischien een over 10 jaar. Tijd zat om aan het net te sleutelen wat sowieso al gaande is.
Met het hele voortraject lijkt mij dat accuraat, ja. Ik had het puur over de bouw maar op dat punt zijn we nog lang niet.quote:
Je kan tegelijk bouwen maar je kan het geld maar 1 keer uitgeven.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als ze nu beginnen dan draait er mischien een over 10 jaar. Tijd zat om aan het net te sleutelen wat sowieso al gaande is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |