Halveren van het eigen risico is een broekzak-vestzak-verhaal. Zolang je de zorg niet fundamenteel anders gaat financieren, kom elke euro minder eigen risico gewoon weer terug als euro basispremie. Hooguit is dit een herverdeling van jongere generaties (gemiddeld minder zorg nodig maar gemiddeld minder welvarend) naar welvarendere oudere generaties.quote:Op donderdag 16 mei 2024 17:32 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Tsja, ik ben niet heel enthousiast.
- Het verhogen van de huurtoeslag, halveren van het eigen risico, hogere straffen en de afschaffing van verplichte warmtepomp zie ik wel als positief.
Naar mijn idee levert dit vooral weer kans op een nieuw PAS- debacle. In plaats van een structurele oplossing ga je door met aanmodderen met een schijnoplossing. Die dan t.z.t weer heel hard in je gezicht ontploft. In de reactie van de grote bouwbedrijven op het regeerakkoord staat ook al dat deze hier vooral een risico en geen oplossing in zien.quote:- Niet alle stikstofmaatregelen worden afgeschaft, maar wel flink teruggebracht. Je maakt het nu niet bepaald aantrekkelijk om te innoveren, terwijl de biodiversiteit al op omvallen staat.
Eens[/quote]quote:- Bezuinigen op het onderwijs is nooit een goed idee.
Wel goed voor de diversificatie van de energiemix. Toch nog een beetje aandacht voor diversiteit in het regeerakkoord.quote:- Kerncentrales zijn wmb vooral geldverspilling.
Eens. En goedbedoelde zaken als beperking van huren en een wankel stikstofbeleid, zullen de woningbouw ook geen goed doen.quote:- Meer woningen bouwen is een leuke belofte, maar hoe dan?
Een vijfde van de ambtenaren raus en daarna kijken we wel welke taken we niet meer gaan doen. Ik zou de volgorde omdraaien, maar ik ben geen politicus die moeilijke keuzes ontwijkt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 17:28 schreef Grishenko_ het volgende:
https://www.binnenlandsbe(...)aren-en-ambtsdragers
[..]
Met rijksambtenaren bedoelen ze toch werknemers van de belastingdienst en politie? Dus geen UWV, omdat deze semi-overheid is?
Het is mij vrij onduidelijk hoe ze dit willen bereiken? Gaan ze massa-ontslag aanvragen of gaan ze uitfaseren?
Het lijkt mij in ieder geval juridisch heel lastig omdat er ook ontslagvergoedingen kunnen worden geclaimd. In dat geval lijkt mij de saneringen diens doel missen.
Wij gaan het zien.
Das wel heel snel opgeven hoor.quote:Op donderdag 16 mei 2024 18:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Dus ik kan vast mijn biezen pakken. Terug naar Turkije.²
waarom?quote:Op donderdag 16 mei 2024 18:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Zo te lezen beheers jij de Nederlandse taal gewoon.quote:Op donderdag 16 mei 2024 18:24 schreef BansheeBoy het volgende:
.quote:Op donderdag 16 mei 2024 17:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik weet dat het de taak is van de oppositie om kritiek te leveren (zou Wilders ook hebben gedaan als het andersom was) maar moet toch wel een beetje lachen als ik dan zo'n Timmermans hoor praten over 'wensdenken'.
Ik zie bij dit nieuwe kabinet veel voortzetting van het vorige. Wensdenken dat de EU uitzonderingen gaat maken voor het irritante Nederland en daar het beleid alvast op instellen. Verder wederom een hoop uitstel van moeilijke keuzes. Ambtenaren eruit en daarna maar eens zien welke taken we niet gaan doen, want dat is minder leuk nieuws.quote:Op donderdag 16 mei 2024 18:32 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
.
Ik zie ook vooral wensdenken (stikstof) en symboolpolitiek (halvering eigen risico, 130 rijden).
Maar eens over Timmermans, op een of andere manier kan ik hem niet geloofwaardig vinden en zie er vooral een verongelijkte kleuter in. Wat een 10 jaar geleden trouwens heel anders was, toen had ik hem best hoog zitten als politicus.
Het is sowieso een mooi moment om een keer geen nieuwe seizoenkaart van Ajax te kopen, dus de overheid helpt je daar slechts bij.quote:Op donderdag 16 mei 2024 17:37 schreef Caland het volgende:
Vooral walgelijk dat kaartjes voor het voetbal en dus ook mijn seizoenskaart even 21% worden belast en dus nog duurder worden dan ze al zijn.
De roverheid pakt ook echt alles van ons af
quote:Op donderdag 16 mei 2024 18:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Oké, als cultuur geen factor is, waarom hebben we dan weinig problemen met Chinezen die hier ook arm en laaggeschoold kwamen?
Als cultuur geen factor is, hoe verklaar je dan verschillen in antisemitisme onder verschillende groepen?
Waarom is het zo erg voor je om toe te geven dat cultuur een factor is? En cultuur is verschillend onder verschillende groepen van één land he. Kijk maar naar kampers vs kakkers. Of seculiere west-Turkije Turken vs Anatolië.
Maar goed, hebben we nu ook al een C-woord?
Volgens jou is cultuur geen factor. Dus we zouden probleemloos kunnen mengen met koppensnellers uit Papoea Nieuw-Guinea of het moordeiland uit India? Jij zou zonder problemen meedraaien met een inheemse stam in de Amazone?
Jij wil een probleem ontkennen vanuit een rare reflex waarmee je de oplossing in de weg staat. Wilders wil met de botte bijl mensen het land uitgooien. De oplossing ligt ergens in het midden van deze twee uitersten. Jij bent de polariteit van Wilders (extreem erkennen vs extreem ontkennen).
Zijn Chinezen over het algemeen goed geintegreerd dan? Volstrekt niet. Dat je geen last van ze hebt zegt natuurlijk niets over de mate waarop ze meedraaien in de maatschappij. Tegelijkertijd, als cultuur wel een factor is, waarom zijn er uit diezelfde groeperingen waar jij op doelt zoveel succesverhalen? Ondanks dat ze gewoon dezelfde cultuur delen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 18:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Oké, als cultuur geen factor is, waarom hebben we dan weinig problemen met Chinezen die hier ook arm en laaggeschoold kwamen?
Anti semitisme en moslimhaat zie je vooral onder groepen mensen die een sociale, economische of leerachterstand hebben. Dat is bij migranten over het algemeen net iets meer aanwezig.quote:Als cultuur geen factor is, hoe verklaar je dan verschillen in antisemitisme onder verschillende groepen?
Voor mij is er geen taboe op het c-woord. Het wordt alleen nogal makkelijk in de mond genomen bij dit soort zaken, terwijl er zoveel andere oorzaken aan ten grondslag leggen. Zeker als we kijken naar de groepen waar je in eerste instantie naar verwijst. En dat er binnen een cultuur allerlei subculturen zijn maakt dat op zichzelf niet anders. Het is gewoon een van de vele manieren om tegenstellingen te vergroten. Jij wil namelijk perse stellen dat cultuur altijd een factor is. Terwijl de feiten op het tegenovergestelde wijzen.quote:Waarom is het zo erg voor je om toe te geven dat cultuur een factor is? En cultuur is verschillend onder verschillende groepen van één land he. Kijk maar naar kampers vs kakkers. Of seculiere west-Turkije Turken vs Anatolië.
Maar goed, hebben we nu ook al een C-woord?
Volgens jou is cultuur geen factor. Dus we zouden probleemloos kunnen mengen met koppensnellers uit Papoea Nieuw-Guinea of het moordeiland uit India? Jij zou zonder problemen meedraaien met een inheemse stam in de Amazone?
Jij wil een probleem ontkennen vanuit een rare reflex waarmee je de oplossing in de weg staat. Wilders wil met de botte bijl mensen het land uitgooien. De oplossing ligt ergens in het midden van deze twee uitersten. Jij bent de polariteit van Wilders (extreem erkennen vs extreem ontkennen).
Naar Istanbul toch?quote:Op donderdag 16 mei 2024 18:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat komt omdat die mensen, dan heb ik het over de eerste generatie, juist in hokjes bij fabrieken werden gestopt om lekker in ploegen te werken. En niet om even te leren. Daar was ook helemaal geen tijd voor en dat was ook helemaal niet de bedoeling. Die mentaliteit is vrij lang doorgezet. Bovendien waren dit vaak ongeletterden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 18:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zo te lezen beheers jij de Nederlandse taal gewoon.
Maar ik zal echt nooit snappen hoe je al tientallen jaren in een land kunt wonen en nog steeds amper de taal spreekt. Dan heb je er gewoon geen zak aan gedaan.
Wie denk je dat dat uitgespaarde eigen risico gaat betalen?quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:22 schreef Discombobulate het volgende:
Elke keer als ik 100 rij en iemand haalt me in met 130, dan kom ik diegene altijd even later tegen op een afrit en zit ik er weer gewoon achter.
Eigen risico wel heel chill, maar voor de rest, tja wat moet ik er van denken, asiel is ook wel goed, maar voor de rest moeten we het maar allemaal zien. Vraag me af of we er ook echt beter op worden.
De hardwerkende Nederlander 😄😄😄😄quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:36 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Wie denk je dat dat uitgespaarde eigen risico gaat betalen?
Gezien de veranderingen is het de vraag of je daar daadwerkelijk iets van gaat merken onder de streep.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:36 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Wie denk je dat dat uitgespaarde eigen risico gaat betalen?
De oorzaak is dat er geen sociale controle was.quote:Op donderdag 16 mei 2024 18:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zo te lezen beheers jij de Nederlandse taal gewoon.
Maar ik zal echt nooit snappen hoe je al tientallen jaren in een land kunt wonen en nog steeds amper de taal spreekt. Dan heb je er gewoon geen zak aan gedaan.
Of gewoon het over relatieve hoeveelheden hebben ipv absolute aantallen. “Ja MaAr HeT iS mAaR eEn PaAr PrOcEnT!” Ja, dat komt omdat het totaal aantal migranten enorm hoog is, dombo. Je hebt geen fluit aan relatieve cijfers alleen. Wel als je de effecten ervan wilt wegmoffelen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Standaard semantisch trucje, beetje over de aantallen gaan lullen. Terwijl het inderdaad geen reet uitmaakt of het er 50.000 of 60.000 zijn. Het zijn er gewoon veel te veel en dat blijkt ook uit alle noodopvanglocaties die we overal maar moeten openen.
Dat is gewoon een luxe en vermaak. Terecht dat dat 21% is.quote:Op donderdag 16 mei 2024 17:37 schreef Caland het volgende:
Vooral walgelijk dat kaartjes voor het voetbal en dus ook mijn seizoenskaart even 21% worden belast en dus nog duurder worden dan ze al zijn.
De roverheid pakt ook echt alles van ons af
Nee, dan zou er nog het volgende aanhangsel bij moeten:quote:
Chinezen zijn niet geïntegreerd maar ze hebben hun kinderen hard leren werken en hun best laten doen op school. Een cultuurdingetje, weetjewel.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
[..]
Zijn Chinezen over het algemeen goed geintegreerd dan? Volstrekt niet. Dat je geen last van ze hebt zegt natuurlijk niets over de mate waarop ze meedraaien in de maatschappij. Tegelijkertijd, als cultuur wel een factor is, waarom zijn er uit diezelfde groeperingen waar jij op doelt zoveel succesverhalen? Ondanks dat ze gewoon dezelfde cultuur delen.
Waarom zie je dan meer antisemitisme in bepaalde landen of bij bepaalde groepen migranten, terwijl bijvoorbeeld wederom de Chinezen hier weinig van laten zien?quote:Anti semitisme en moslimhaat zie je vooral onder groepen mensen die een sociale, economische of leerachterstand hebben. Dat is bij migranten over het algemeen net iets meer aanwezig.
Je ontwijkt mijn vragen en voorbeelden omdat ze je niet uitkomen. Als cultuur geen factor is, zouden we dus probleemloos kunnen mengen met koppensnellers, moordenaars van dat Indiase eiland en zou jij zonder moeite in een Amazonestam kunnen leven.quote:Voor mij is er geen taboe op het c-woord. Het wordt alleen nogal makkelijk in de mond genomen bij dit soort zaken, terwijl er zoveel andere oorzaken aan ten grondslag leggen. Zeker als we kijken naar de groepen waar je in eerste instantie naar verwijst. En dat er binnen een cultuur allerlei subculturen zijn maakt dat op zichzelf niet anders. Het is gewoon een van de vele manieren om tegenstellingen te vergroten. Jij wil namelijk perse stellen dat cultuur altijd een factor is. Terwijl de feiten op het tegenovergestelde wijzen.
Nee. Dat halen ze bij de arbeidsongeschikten vandaanquote:Op donderdag 16 mei 2024 19:36 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
De hardwerkende Nederlander 😄😄😄😄
quote:Op donderdag 16 mei 2024 20:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee. Dat halen ze bij de arbeidsongeschikten vandaan![]()
[ afbeelding ]
https://www.uwv.nl/partic(...)is-de-tegemoetkomingquote:Het bedrag van de Tegemoetkoming arbeidsongeschikten in 2023 is ¤ 197,72 netto. Dit jaarlijkse bedrag wordt vastgesteld door het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW). Wij maken de tegemoetkoming eind september aan u over.
Lijkt me niet - dat is een stereotypering. Geen cultuurdingetje. Er ken bovendien geen bevolkingsgroepen waar hard leren werken en je best doen op school niet gewaardeerd wordt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 20:25 schreef Richestorags het volgende:
Chinezen zijn niet geïntegreerd maar ze hebben hun kinderen hard leren werken en hun best laten doen op school. Een cultuurdingetje, weetjewel.
Dat maakt dus precies waarom het hameren op de factor cultuur zo nietszeggend is. Exact dit.quote:Het één sluit het ander niet uit. Dat we succesverhalen zien, die er zeker zijn, sluit niet het andere uit. We hebben ook wel een voorbeeld van een brave en succesvolle kamper (hoi Frans Bauer). Beetje nietszeggend dus.
Nogmaals, dat je iets niet ziet, betekent niet dat het er niet is. Altijd interessant om dat als maatstaf te gebruiken. En dat migrantengroepen uit bijv. het midden-oosten een wat uitgesprokenere mening hebben over wat er daar allemaal aan de hand is, is op zichzelf niet vreemd lijkt me.quote:Waarom zie je dan meer antisemitisme in bepaalde landen of bij bepaalde groepen migranten, terwijl bijvoorbeeld wederom de Chinezen hier weinig van laten zien?
Nee ik ontwijk je voorbeelden omdat ze te belachelijk voor woorden zijn. We hebben het hier niet over groepen mensen die afgesloten van de rest van de wereld hebben moeten wonen. Zo van kijk 'zij hebben een andere cultuur en jij zou daar nooit kunnen aarden, dus jij kan ook nooit hier aarden want jij hebt een andere cultuur dan de mijne'.quote:Je ontwijkt mijn vragen en voorbeelden omdat ze je niet uitkomen. Als cultuur geen factor is, zouden we dus probleemloos kunnen mengen met koppensnellers, moordenaars van dat Indiase eiland en zou jij zonder moeite in een Amazonestam kunnen leven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |