abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 04:21:01 #1
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213577035
quote:
Onderzoek naar incident rond Joost Klein, mag voorlopig niet repeteren voor finale songfestival

Joost Klein is vrijdagmiddag de grote afwezige bij de generale repetitie voor de finale van het Eurovisie Songfestival zaterdag. Volgens de EBU, de organisator van het festival, is de aanleiding ‘een incident’ rond de Europapa-zanger. AvroTros is vooralsnog niet bereikbaar voor commentaar.

Joost Klein zou eigenlijk als vijfde act aantreden, maar na nummer 4 - Luxemburg - ging de repetitie gelijk door naar nummer 6, Israël. In de zaal werd daar verder niets over gezegd. Hij werd wel aangekondigd in de vlaggenparade, daar liep de zanger nog gewoon over het podium.

Onderzoek
De EBU liet vrijdag weten onderzoek te doen naar ‘een incident’ en dat Nederland voorlopig niet repeteert. Het gaat duidelijk om een lastminute-beslissing. Na de Luxemburgse act werden de decorstukken voor Europapa al naar het podium gereden, waarna de leider op het podium gebaarde dat ze moesten worden teruggebracht.

Op social media wordt inmiddels druk gespeculeerd over de aanleiding. De woordvoerster van AvroTros, verantwoordelijk voor de Nederlandse inzending, reageert vooralsnog niet op telefoontjes en vragen over de toedracht.

Na de generale repetitie volgt vrijdagavond ook de juryshow, waarin de vakjury’s hun punten uitdelen. Zowel de generale repetitie als de juryshow worden niet op tv uitgezonden.
AVROTROS antwoord

quote:
Omroep AVROTROS heeft een verklaring uitgegeven over het incident van donderdagavond rondom Joost Klein. Daarin staat dat Klein is gefilmd, net nadat hij van het podium was gestapt. Hij had aangegeven niet gefilmd te willen worden, daarom heeft hij een "dreigende beweging" naar de cameravrouw gemaakt.
NOS: officiele AVROTROS uitleg.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_213578166
quote:
OMSTANDERS INCIDENT JOOST KLEIN ONTHULLEN WAT ER WERKELIJK IS GEBEURD
NIEUWS.
joost klein gediskwalificeerd
Alhoewel de AVROTROS het in eerste instantie deed lijken alsof Joost Klein enkel gediskwalificeerd werd van het Eurovisie Songfestival jegens een 'dreigende beweging' richting een cameravrouw, hoorden we van de Zweedse media heel wat anders. De zanger zou zelfs de hele camera gesloopt hebben. Omstanders van het incident vertellen nu hun kant van het verhaal.
CAMERAVROUW

Het verhaal gaat dat Joost niet gefilmd mag worden na zijn optredens, omdat de afsluiting van zijn nummer erg emotioneel is. Hier hield een van de cameravrouwen geen rekening mee, waarna de zanger erg overstuur werd. Volgens AVROTROS: "Na het optreden van afgelopen donderdag heeft zich een incident voorgedaan. Tegen duidelijk gemaakte afspraken in is Joost gefilmd toen hij net van het podium af kwam en zich moest haasten naar de greenroom. moment heeft Joost herhaaldelijk aangegeven niet gefilmd te willen worden.[/b] Daar werd geen gehoor aan gegeven. Dit heeft geleid tot een dreigende beweging van Joost naar de camera. Hierbij heeft Joost de cameravrouw niet aangeraakt."[/b]
SPIJT
De Zweedse krant Aftonbladet zegt dat Joost de waarheid heeft opgebiecht bij de politie tijdens de verhoring. Omdat hij overstuur werd door alle fotografen die om hem heen cirkelden, hief hij zijn vuist op naar de camera. Daarbij zou hij de cameravrouw per ongeluk hebben geraakt en haar camera hebben beschadigd. Direct hierna zou Joost enorm veel berouw hebben getoond achter de schermen: “Het spijt me, het spijt me…” Hij was zelf ook geschrokken van zijn reactie, zo meldt de krant. “Dat had niet mogen gebeuren'' citeren ze zijn woorden. Maar welke versie van het verhaal de waarheid is, is nog niet helemaal duidelijk.
VERVOLGING
Ondanks de vervolging van Joost nog in de lucht hangt, mocht hij gelukkig wel terug naar Nederland vliegen vanuit Zweden. AVROTROS reageert niet inhoudelijk op het nieuws rondom Joost: "We wachten nu eerst de uitkomst van het onderzoek van de Zweedse justitie af. Pas daarna kunnen we weer een update geven", aldus een woordvoerder.
Camera gesloopt is gewoon fysiek toch ? Eerder was het verhaal/speculatie dat de dame de camera uit schrik liet vallen toch ?
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 08:59:42 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213578185
niemand weet het
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_213578246
Joost heeft bijna niks gedaan maar heeft er wel enorm veel spijt van, duidelijk.
pi_213578280
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:58 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
Camera gesloopt is gewoon fysiek toch ? Eerder was het verhaal/speculatie dat de dame de camera uit schrik liet vallen toch ?
Wat is de bron?
  donderdag 16 mei 2024 @ 09:10:42 #6
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213578291
quote:

[..]
Ja van mensen die aan het speculeren waren op een wijze waarop dit het beste uitkwam voor Joost.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_213578761
quote:

[..]
Vermeld de bron dan ook, dan kan iedereen dit stukje op waarde schatten.

https://rumag.nl/nieuws/o(...)werkelijk-is-gebeurd

Rumag ("Rude Magazine") schrijft een verhaaltje voor de traffic, want dat is hun doel altijd, op basis van een gerecycled artikeltje van Zweeds pulproddelblad Aftonbladet.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_213578977
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 09:46 schreef recursief het volgende:

[..]
Vermeld de bron dan ook, dan kan iedereen dit stukje op waarde schatten.

https://rumag.nl/nieuws/o(...)werkelijk-is-gebeurd

Rumag ("Rude Magazine") schrijft een verhaaltje voor de traffic, want dat is hun doel altijd, op basis van een gerecycled artikeltje van Zweeds pulproddelblad Aftonbladet.
Vergeten inderdaad, excuus. Maar goed dat doen de meeste online 'kranten' toch.

Als dit het is in ergste geval ,vind ik het als nog overtrokken. EBU gaf al aan dat de camera vrouw een andere verhaal heeft van wat er zich afspeelde. het zal wel ergens in het midden liggen
pi_213579687
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:03 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
Vergeten inderdaad, excuus. Maar goed dat doen de meeste online 'kranten' toch.

Als dit het is in ergste geval ,vind ik het als nog overtrokken. EBU gaf al aan dat de camera vrouw een andere verhaal heeft van wat er zich afspeelde. het zal wel ergens in het midden liggen
Bij een journalistiek medium is er een redactiestatuut dat de journalistieke redactie de vrijheid geeft onafhankelijk van de commerciele afdeling te opereren. Ik durf er wel een fles wijn op te zetten dat Rumag niet zo een redactiestatuut heeft en dat de "berichtgeving" volledig wordt gestuurd door commerciele belangen.
pi_213580461
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:11 schreef recursief het volgende:

[..]
Bij een journalistiek medium is er een redactiestatuut dat de journalistieke redactie de vrijheid geeft onafhankelijk van de commerciele afdeling te opereren. Ik durf er wel een fles wijn op te zetten dat Rumag niet zo een redactiestatuut heeft en dat de "berichtgeving" volledig wordt gestuurd door commerciele belangen.
Klopt, maar welke medium doet dat wel _O- ? alles word via een Zweedse blad doorgespeelt
pi_213580555
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:12 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
Klopt, maar welke medium doet dat wel _O- ? alles word via een Zweedse blad doorgespeelt
Ieder journalistiek medium heeft een redactiestatuut. Aftonbladet is een roddelblad.
  donderdag 16 mei 2024 @ 12:29:30 #12
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_213580604
Volgens mij is het hele incident gewoon een misverstand en heeft de cameravrouw Joost simpelweg verkeerd begrepen toen hij riep dat hij haar lens zou slaan.
pi_213580624
Op de Israëlische tv:

https://www.reddit.com/r/Joostklein/s/I6XPLGPnoO

The premise of the sketch is that the IDF kidnaps the artists, brings them in blindfolded and they have to apologise to Eden for whatever they supposedly did to her.

That is some weird power fantasy. And they end it with "karma will get them?" For yawning at a press conference?

Still “zero tolerance” from EBU?

Also here’s an Israeli article about it, showing that they literally have zero remorse for these actions: [https://m.jpost.com/israel-news/culture/article-801185](https://m.jpost.com/israel-news/culture/article-801185)

One quote here that stands out is “Karma doesn’t forgive them” which could be seen as a literal threat to Joost. Also they’re calling him an “euro-brat” as well…….
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  donderdag 16 mei 2024 @ 14:47:52 #14
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_213582024
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:31 schreef Akathisia het volgende:
Op de Israëlische tv:

https://www.reddit.com/r/Joostklein/s/I6XPLGPnoO

The premise of the sketch is that the IDF kidnaps the artists, brings them in blindfolded and they have to apologise to Eden for whatever they supposedly did to her.

That is some weird power fantasy. And they end it with "karma will get them?" For yawning at a press conference?

Still “zero tolerance” from EBU?

Also here’s an Israeli article about it, showing that they literally have zero remorse for these actions: [https://m.jpost.com/israel-news/culture/article-801185](https://m.jpost.com/israel-news/culture/article-801185)

One quote here that stands out is “Karma doesn’t forgive them” which could be seen as a literal threat to Joost. Also they’re calling him an “euro-brat” as well…….
Ja, en? Het is een satirisch tv-programma dat de draak steekt met de hele gang van zaken.
pi_213582668
De uitgewerkte complottheorie;

https://www.reddit.com/r/Joostklein/s/YLAiRtsQPy
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_213584327
Aran Bade nu bij Boulevard met nieuwe informatie.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_213584413
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:29 schreef Leshy het volgende:
Volgens mij is het hele incident gewoon een misverstand en heeft de cameravrouw Joost simpelweg verkeerd begrepen toen hij riep dat hij haar lens zou slaan.
Dat vindt van Nieuwkerk nou ook. En Ali B. idem.
pi_213589233
"het incident" op 3/4 ?

twitter

("vond plaats net na het afstappen van het podium" etc)
pi_213589270
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 15:57 schreef Akathisia het volgende:
De uitgewerkte complottheorie;

https://www.reddit.com/r/Joostklein/s/YLAiRtsQPy
Wappie flath-earth antivaccies present. Dat topic is echt een goed voorbeeld van de psychotische samenleving van tegenwoordig, alles wordt aan elkaar gehangen.
pi_213589443
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 05:18 schreef Za het volgende:
"het incident" op 3/4 ?

[ x ]

Dan zouden er toch heel veel getuigen zijn geweest?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_213589599
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 05:18 schreef Za het volgende:
"het incident" op 3/4 ?

[ x ]

Er staan daar 1 miljoen miljard mensen omheen, dit lijkt me niet per se 'achter de schermen'.
-nee-
pi_213592916
quote:
Advocaat: Joost Klein ontkent elk strafbaar feit
Joost Klein ontkent dat hij zich schuldig heeft gemaakt aan strafbare feiten tijdens het Eurovisie Songfestival. Dat zegt zijn advocaat Jan-Åke Fält tegen Zweedse media, waaronder de SVT.
De Nederlandse inzending van het Eurovisie Songfestival raakte tijdens het evenement betrokken bij een incident, waarbij hij iemand zou hebben bedreigd. De advocaat zegt daarover dat Klein de camera van een fotograaf had weggeduwd, maar dat de artiest ontkent deze persoon te hebben bedreigd.

Klein werd na het incident gediskwalificeerd en de Zweedse politie begon een onderzoek. Volgens Zweedse media is dat onderzoek nog niet klaar. Wel moet Klein zich begin juni melden bij de rechtbank in Malmö voor het voorval, zegt zijn advocaat. De advocaat zegt ook dat ze verzoeken om een aantal Nederlanders te horen. „Ik zie de kans op vrijspraak als goed.”
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_213593383
quote:
88s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:59 schreef sp3c het volgende:
niemand weet het
Joost mag zal het weten.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 14:13:06 #24
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213593398
Deze jongen is overmoedig geworden met een ietwat oppertunistisch karakter, op een goed moment dacht hij dat ie zich kon gaan bemoeien met het conflict in Gaza, dat hij op zijn verzoek er niet gefilmd wordt. Tjah, beetje dom, en ik denk dat hij dat ook is.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_213593402
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 13:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Alles hierover mag ook wel even breed in de Europese persberichten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')