Bij ons is er een beetje tweedeling: vrienden zonder kinderen zien we in de kroeg/bij concerten, vrienden met kinderen zien we meer bij hen thuis. Naast wat bordspellen-dagen met vrienden bij iemand thuis. En met sommige mensen (weer vaak die met kinderen) is het lang plannen, anders is spontaan de kroeg in ook zeker een optie. En we hebben een vaste maandelijkse borrelavond, waarbij iedereen aanhaakt die zin heeft/kan.quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:39 schreef Strani het volgende:
Oh trouwens Nederland is ook veel meer een 'visite-land' dan hier. Jullie gaan allemaal bij familie en vrienden op visite op de zaterdag of zondagmiddag en dat is hier veel minder. Je spreekt voornamelijk af in een café of zo. Dat vind ik ook veel prettiger. Kan je weg wanneer je wilt en geen mensen in je eigen 'space'.
Dan heb je in ieder geval geen terugleverboete meerquote:Op donderdag 16 mei 2024 15:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De zon gaat weer schijnen maar vanaf 2027 mag je dat dan weer niet salderen.
Vooral dat laatste vind ik leuk, dat soort dingenquote:Op donderdag 16 mei 2024 15:14 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Bij ons is er een beetje tweedeling: vrienden zonder kinderen zien we in de kroeg/bij concerten, vrienden met kinderen zien we meer bij hen thuis. Naast wat bordspellen-dagen met vrienden bij iemand thuis. En met sommige mensen (weer vaak die met kinderen) is het lang plannen, anders is spontaan de kroeg in ook zeker een optie. En we hebben een vaste maandelijkse borrelavond, waarbij iedereen aanhaakt die zin heeft/kan.
Zou je het wel aankunnen om 18.00 uur aan het avondeten te zitten? Of is dat te vroeg?quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:33 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja als je daar van houdt is Nederland perfect
Maar ik wil gewoon zo even richting het dorp een koffie halen en even kletsen met wat bekenden daar. En dan zojuist voor 18 uur nog even afgesproken voor een koffie met een vriendin in het buurdorp. Ik hou daar toch wel erg van
Haha thuis ben ik sowieso heel flexibel. Ik heb twee uur geleden m'n eerste maar ook meteen hoofdmaaltijd van de dag gegeten en later vandaag nog iets kleins. Maar voor uit eten vind ik rond 14 uur of juist rond 20:00 prettigerquote:Op donderdag 16 mei 2024 15:22 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Zou je het wel aankunnen om 18.00 uur aan het avondeten te zitten? Of is dat te vroeg?
schurfthekel aanquote:Op donderdag 16 mei 2024 15:24 schreef Strani het volgende:
Trouwens, wat vinden jullie eigenlijk van de gewoonte dat zodra je deel uitmaakt van een koppel, je vaak ook opeens vooral bevriend raakt met andere koppels en daar dan dingen mee gaat doen?
ex had een stel vrienden die ineens vonden dat we als stel dan ook regelmatig met ze op stap moesten...quote:
Hier nog een. Gelukkig is het bij ons ook niet echt zo.quote:
Vreselijk.quote:Op donderdag 16 mei 2024 15:24 schreef Strani het volgende:
Trouwens, wat vinden jullie eigenlijk van de gewoonte dat zodra je deel uitmaakt van een koppel, je vaak ook opeens vooral bevriend raakt met andere koppels en daar dan dingen mee gaat doen?
Ik heb de Zweedse politie al gebeld. Ze zijn onderweg.quote:
Is dit een subtiele hint? Heb jij een relatie? Is het Em31?quote:Op donderdag 16 mei 2024 15:24 schreef Strani het volgende:
Bevriend met andere koppels: ja, want mijn kerel heeft leuke kameraden en daar hangen bij sommige mensen leuke partners aan. Maar dubbeldates nog nooit gedaanquote:Op donderdag 16 mei 2024 15:24 schreef Strani het volgende:
Idealiter koppels waarvan de vrouwen vriendinnen zijn en je als mannen weinig gespreksstof met elkaar hebtquote:Op donderdag 16 mei 2024 15:24 schreef Strani het volgende:
Geen ervaring mee.quote:Op donderdag 16 mei 2024 15:24 schreef Strani het volgende:
Wij hebben deels overlap. Ook bijvoorbeeld een stel waarvan de vrouw begon als goede vriendin van mij en de vriend als goede vriend van mijn man. En bevriende koppels waarmee we naar festivals gaan enzo. Maar we doen ook dingen los van elkaar met eigen vrienden. Altijd alles samen lijkt me sowieso niet gezond.quote:Op donderdag 16 mei 2024 15:24 schreef Strani het volgende:
Ja precies, gewoon op de dag zelf neemt iemand initiatief waar de borrel dit keer is, en dan laten mensen weten of ze aanhaken. En soms zijn we dan met zn drieën en soms met 20 ofzo.quote:Op donderdag 16 mei 2024 15:22 schreef Strani het volgende:
[..]
Vooral dat laatste vind ik leuk, dat soort dingenDaarom organiseer ik nu zelf ook sociale events zodat mensen die zin hebben gewoon lekker aan kunnen sluiten en als je eens geen zin hebt hoef je ook niks te laten weten of zo. Gewoon ongedwongen
Andersom is net zo'n hel.quote:Op donderdag 16 mei 2024 15:57 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Idealiter koppels waarvan de vrouwen vriendinnen zijn en je als mannen weinig gespreksstof met elkaar hebt
Wij hadden juist als koppel voornamelijk single vrienden, veel meer dan koppels en al helemaal koppels met kinderen, al hebben we die zelf wel.quote:Op donderdag 16 mei 2024 15:24 schreef Strani het volgende:
Wij hebben eigenlijk geen extra vrienden gekregen nadat we een koppel werden.. Maar we hadden beiden al wat koppels als vrienden en singles .quote:Op donderdag 16 mei 2024 15:24 schreef Strani het volgende:
quote:Op donderdag 16 mei 2024 15:55 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Is dit een subtiele hint? Heb jij een relatie? Is het Em31?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |