Nee toch?quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:46 schreef Troel het volgende:
Joost zelf? (https://twitter.com/joost_kleinn) op X:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Nee want dat zelfde account had gister nog dit als bio. Fan account stond er. En kocht daarna een vinkje waarschijnlijk.quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:46 schreef Troel het volgende:
Joost zelf? (https://twitter.com/joost_kleinn) op X:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Let maar op, volgend jaar loopt iedereen in een Pinopak. En ja, VK was ook nog eens enorm vals, al was de studio versie van het lied niet slecht. Maar visueel was het deels interessant met die kubus.quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:42 schreef Nizno het volgende:
[..]
van mij had dat pinopak niet gehoeven. Maar ja als hij zich prettiger voelde om in een pinopak er te staan dan zonder is dat ook prima.
Enige staging wat ik echt niets vond was dat van Engeland. Een darkroom in de Gaybar was nog minder ranzig dan dat beeld.
Altijd even door een timeline scrollen, zegt vaak al wel genoeg.quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:48 schreef Troel het volgende:
[..]
Elyanna is een palestijnse zangeres. Maar dat verklaart waarschijnlijk wel waarom ik verder niets kon vinden inderdaad. Ik ga de tweet weghalen
Het was gewoon allemaal écht leuk en helemaal Joost. Ik maakte me in het begin zorgen om Appie als vogel, maar zelfs dat vond ik leuk in de act. Op de een of andere manier was het niet storend en paste het er wel bij?quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:39 schreef Lt.Bookman het volgende:
Een week geleden maakten we ons hier nog vooral druk om de staging. Ik ook. Na de gelekte beelden was ik heel kritisch, maar als ik de act nu terugkijk kan ik alleen maar concluderen dat het op wat kleine puntjes na wel heel goed is gedaan. Het is echt, samen met Ierland, de meest memorabele staging geworden.
Wat vinden jullie ervan, zo bijna een week later?
ik had het bewust alleen over de staging van de nummers. over de toonsoorten heb ik weinig meningquote:Op woensdag 15 mei 2024 11:48 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Let maar op, volgend jaar loopt iedereen in een Pinopak. En ja, VK was ook nog eens enorm vals, al was de studio versie van het lied niet slecht. Maar visueel was het deels interessant met die kubus.
\
Ah, maar die blauwe vink is niet zo leuk als die andere blauwe vogel.quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:49 schreef Momo het volgende:
Jongens niet zo makkelijk trappen in dat soort online grappen, iedereen kan tegenwoordig een blauwe vink kopen.
Ik wilde de finale niet kijken, maar mijn kind heeft me overgehaald. Die had zich daar al maanden op verheugd en was al zo verdrietig door de diskwalificatie van Joost. Dus we hebben wel gekeken, maar toen Israël aan de beurt was zijn we weggezapt en hebben we de halve finale van Joost opgezet op YouTube. Dat gaf wel even een klote gevoel eigenlijk. Hebben we hem nog een tweede keer gedaan en toen halverwege Litouwen weer ingeschakeld.quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:41 schreef Eurochacha het volgende:
[..]
Sorry ik kan hier nog steeds niet naar kijken hahaha
Ik vind het optreden fantastisch en het wordt ook elke keer als ik er naar kijk beter. De zang is eigenlijk het enige minpunt. De contrasten zijn groot: de haast lieve presentatie van Joost Klein en de cliché-songefestivalgebaartjes in de camera tegenover de muziek die zeer atypisch is voor het songfestival, de serieuze ondertoon tegenover de over-the-top opening en het knalfeest dat muzikanten en publiek er samen van maken. Wat een energie, wat een feest, wat een ode aan het songfestival eigenlijk. Zo jammer dat het zo gelopen is, het zou een ware hymne zijn geworden. Maar misschien zit dat laatste nog wel in het vat.quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:39 schreef Lt.Bookman het volgende:
Een week geleden maakten we ons hier nog vooral druk om de staging. Ik ook. Na de gelekte beelden was ik heel kritisch, maar als ik de act nu terugkijk kan ik alleen maar concluderen dat het op wat kleine puntjes na wel heel goed is gedaan. Het is echt, samen met Ierland, de meest memorabele staging geworden.
Niks mis mee, alleen de verwachtingen werden iets te ver omhoog geschroefd .quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:39 schreef Lt.Bookman het volgende:
Ik vond het echt een BIZAR gaaf optreden. Zoveel beter dan al het andere wat ik heb gezien. Niet normaal gewoon. Zang iets minder maar dat is een detail. Meest finalewaardige ooit!quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:39 schreef Lt.Bookman het volgende:
quote:Niet alleen Songfestival-baas beslist: zeker 15 partijen betrokken bij diskwalificatie van Joost Klein
De beslissing om Joost Klein (26) te diskwalificeren op het Eurovisiesongfestival was unaniem en werd genomen door 15 vertegenwoordigers van verschillende deelnemende omroepen. In tegenstelling tot wat het publiek denkt, lag het besluit dus niet alleen in handen van directeur Martin Österdahl, schrijft het Zweedse ‘Aftonbladet’.
In een verklaring van de European Broadcasting Union, de organisatie achter het Songfestival, staat dat de diskwalificatie van Joost Klein samen met 15 vertegenwoordigers van verschillende andere omroepen is genomen.
De Zweedse krant ‘Aftonbladet’ meldt dat de beslissing om de Nederlandse inzending uit te sluiten niet alleen door Eurovisiedirecteur Martin Österdahl werd genomen. “De beslissing werd gesteund door het adviesorgaan van het festival en de Raad van Bestuur van de EBU,” klinkt het. Die groep bestaat uit diverse vertegenwoordigers van de verschillende omroepen die aangesloten zijn bij de EBU.
Zeker 15 van hen waren betrokken bij de beslissing om Klein te diskwalificeren, waaronder voorzitters, delegatieleiders, producenten en experts. Concreet gaat het om betrokkenen uit onder meer Frankrijk, Italië, Zweden, Oekraïne, het Verenigd Koninkrijk, Litouwen, Zwitserland, Bulgarije, Portugal en Duitsland. Boven deze referentiegroep staat het topmanagement van de EBU, en daarboven bevindt zich het bestuur van de gehele organisatie.
Steeds meer details
Ondertussen blijven er steeds meer details opduiken over het incident tussen Joost Klein en een cameravrouw backstage bij het Songfestival. Volgens informatie van ‘Aftonbladet’ heeft Klein zich na het voorval uitgebreid verontschuldigd. Eerder werd al bekend dat de zanger heeft toegegeven een vuistbeweging richting de cameravrouw te hebben gemaakt. Volgens het hoofd van de Zweedse politieafdeling die het onderzoek voerde, zal de zaak waarschijnlijk begin juni naar het Openbaar Ministerie gaan.
Was hier ook gepost, niet vreemd dat de medewerkers het eens zijn met de Directeur.quote:Op woensdag 15 mei 2024 12:13 schreef Tekaschi het volgende:
Had hem al in NWS gepost, maar misschien ook interessant hier:
[..]
Ook dat pinopak scheen een dubbele lading te hebbenquote:Op woensdag 15 mei 2024 11:42 schreef Nizno het volgende:
[..]
van mij had dat pinopak niet gehoeven. Maar ja als hij zich prettiger voelde om in een pinopak er te staan dan zonder is dat ook prima.
Enige staging wat ik echt niets vond was dat van Engeland. Een darkroom in de Gaybar was nog minder ranzig dan dat beeld.
Wat was die lading dan? Ik snap al die boodschappen niet hoorquote:Op woensdag 15 mei 2024 12:14 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ook dat pinopak scheen een dubbele lading te hebben
Ik wist niet dat dat de betekenis was, maar als dat inderdaad de achterliggende gedachte was, dan is dat wel een mooiequote:Op woensdag 15 mei 2024 12:14 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Meesterlijk optreden vol vrolijkheid. In deze tijd waarin mensen de grootst mogelijke diarree uit hun toetsenbord weten te toveren erg nodig ook.quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:39 schreef Lt.Bookman het volgende:
alsnogquote:Op woensdag 15 mei 2024 12:14 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Heb hem voor het eerst weer kunnen kijken na het debacle van zaterdag.quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:39 schreef Lt.Bookman het volgende:
Ik moest het kijken op een tablet met een brakke internetverbinding dus vond het toen ik het zag een vrij matig optreden(maar wel heel tof).quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:39 schreef Lt.Bookman het volgende:
"De Nederlandse artiest heeft een medewerker aangevallen en we hebben besloten hem te diskwalificeren. Iemand die daar bezwaar tegen heeft?"quote:Op woensdag 15 mei 2024 12:14 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Was hier ook gepost, niet vreemd dat de medewerkers het eens zijn met de Directeur.
Dit. Heel erg dit. Maar het is wel weer tekenend voor de EBUquote:Op woensdag 15 mei 2024 12:42 schreef Jane het volgende:
[..]
"De Nederlandse artiest heeft een medewerker aangevallen en we hebben besloten hem te diskwalificeren. Iemand die daar bezwaar tegen heeft?"
Die vertegenwoordigers van die omroepen waren er ook niet bij, dus als je dan als organisatie doet voorkomen alsof er overduidelijk een DSQ-waardige situatie heeft plaatsgevonden, is het idd niet raar dat er niemand tegenin gaat.
Persoonlijk vind ik het eigenlijk een enorm zwaktebod dat ze met een 'Maar hunnie vonden het ook'-argument aan komen zetten. In feite proberen ze de verantwoordelijkheid nu mede in de schoenen van die mensen te schuiven.
Ik neem aan dat ze echt wel te horen hebben gekregen wat er is gebeurd. Het zou wat zijn als je iemand gaat beoordelen of niets.quote:Op woensdag 15 mei 2024 12:42 schreef Jane het volgende:
[..]
"De Nederlandse artiest heeft een medewerker aangevallen en we hebben besloten hem te diskwalificeren. Iemand die daar bezwaar tegen heeft?"
Die vertegenwoordigers van die omroepen waren er ook niet bij, dus als je dan als organisatie doet voorkomen alsof er overduidelijk een DSQ-waardige situatie heeft plaatsgevonden, is het idd niet raar dat er niemand tegenin gaat.
Persoonlijk vind ik het eigenlijk een enorm zwaktebod dat ze met een 'Maar hunnie vonden het ook'-argument aan komen zetten. In feite proberen ze de verantwoordelijkheid nu mede in de schoenen van die mensen te schuiven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |