abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214253869
Ik werd laatst hier nog uitgelachen toen ik zei dat er emotionele reacties en begrip komt uit de huidige chat gtp versie.

Het is echt duidelijk en de waarschuwingen vanuit de medewerkers van openAI moeten echt wat serieuzer genomen worden.
  FOK!Fotograaf donderdag 11 juli 2024 @ 20:25:30 #102
364681 over_hedge
pi_214254610
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 18:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik werd laatst hier nog uitgelachen toen ik zei dat er emotionele reacties en begrip komt uit de huidige chat gtp versie.

Het is echt duidelijk en de waarschuwingen vanuit de medewerkers van openAI moeten echt wat serieuzer genomen worden.
Uitgelachen? Net terug gelezen ik zie niemand lachen en vooral serieus op je reageren
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  zondag 15 september 2024 @ 19:49:10 #104
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214991641
Ik vind dit een supergeweldige uitvinding.
Maar ik hoop dat ik dood ben voordat AI tot de conclusie is gekomen dat om zich verder te kunnen ontwikkelen alle mensen gebruikt moeten worden als levende batterijen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 15 september 2024 @ 20:12:23 #105
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_214991838
Als ik tegenwoordig een mooie foto zie, op X/Twitter of zo, moet ik maar raden of 'ie echt is of niet.

Muziek wordt onderhand ook al lastiger te vertrouwen, dat ik misschien al naar fakenummers zit te luisteren zonder het door te hebben. Over een van de nummers die tegenwoordig op Sterren NL meedraait zijn al twijfels.

https://www.volkskrant.nl(...)n-gedraaid~b72e377b/

pi_214993533
Die menselijke maat is toch geprogrammeerd of niet. Chatgpt is toch geen echte bewustzijn maar een model dat heftig gebruik maakt van statistiek?
pi_214993573
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:13 schreef WheatWaffles het volgende:
Die menselijke maat is toch geprogrammeerd of niet. Chatgpt is toch geen echte bewustzijn maar een model dat heftig gebruik maakt van statistiek?
Mwah,

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_214994354
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 20:12 schreef Eightyone het volgende:
Als ik tegenwoordig een mooie foto zie, op X/Twitter of zo, moet ik maar raden of 'ie echt is of niet.

Muziek wordt onderhand ook al lastiger te vertrouwen, dat ik misschien al naar fakenummers zit te luisteren zonder het door te hebben. Over een van de nummers die tegenwoordig op Sterren NL meedraait zijn al twijfels.

https://www.volkskrant.nl(...)n-gedraaid~b72e377b/

https://www.udio.com/songs/nsaR8T5aRZkTzeHXNtBYkg

Ik hoor het hier ook echt niet meer. Het is dat de tekst wat rare constructies bevat en ik geen credits had om dit te fixen. De hele opbouw, het refrein, de samenzang... het is gewoon 'echt'.
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 16 september 2024 @ 10:12:37 #109
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_214996378
quote:
10s.gif Op zondag 15 september 2024 19:49 schreef Harvest89 het volgende:
Maar ik hoop dat ik dood ben voordat AI tot de conclusie is gekomen dat om zich verder te kunnen ontwikkelen alle mensen gebruikt moeten worden als levende batterijen.
Onze hersenen zijn tot nu de met een onnoemelijke voorsprong veruit de meest energie efficiënte computers die er rondlopen op deze aardbol dus we zijn op dat gebied zeker erg interessant voor een ontwikkelende superieure entiteit.
  maandag 16 september 2024 @ 12:32:42 #110
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_214997654
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 23:32 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ik hoor het hier ook echt niet meer. Het is dat de tekst wat rare constructies bevat en ik geen credits had om dit te fixen. De hele opbouw, het refrein, de samenzang... het is gewoon 'echt'.
Het is ook slecht genoeg om het aan een AI toe te schrijven. De vraag is of je het hoort als je het niet van tevoren weet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_214997924
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 10:12 schreef kl1172 het volgende:

[..]
Onze hersenen zijn tot nu de met een onnoemelijke voorsprong veruit de meest energie efficiënte computers die er rondlopen op deze aardbol dus we zijn op dat gebied zeker erg interessant voor een ontwikkelende superieure entiteit.
Ik vermoed dat de hersenen van papegaaien en kraaiachtigen dat ruim overstijgen. De selectie om te kunnen vliegen(gering gewicht) in combinatie met hun intelligentie is daar de oorzaak van.
pi_214997947
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 23:32 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Al die standaardmeuk wordt wel makkelijk om te genereren inderdaad.
pi_214998908
quote:
7s.gif Op maandag 16 september 2024 12:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Het is ook slecht genoeg om het aan een AI toe te schrijven. De vraag is of je het hoort als je het niet van tevoren weet.
Bij suno hoor je het nog wel goed aan de strakgetrokken vocals. Alsof er een soort autotune in zit. Bij udio hoor je dat minder, maar je hoort bij udio vaak wel weer goed de manier waarop de zang wordt uitgevoerd. Tenzij je zo vaak edit tot de tekst loopt zoals je een echt liedje zou zingen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_214999164
quote:
Nog even en we kunnen natuurfysici dus ook wegbezuinigen.
pi_214999201
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 15:45 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Nog even en we kunnen natuurfysici dus ook wegbezuinigen.
Nou met de vergrijzing die er aan komt. Is het best fijn als AI wat banen over kan nemen *O*
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 16 september 2024 @ 16:02:33 #116
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_214999340
quote:

Welke waarschuwingen zijn/waren dat? heb je een link?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_214999444
quote:
Het kunnen emuleren van menselijke emoties is ver verwijderd van daadwerkelijk zelfbewuste AI. Net als dat illusies op het podium geen echte magie is, zijn de persoonlijkheid van een AI geen echte persoon. Het is nep, voorgeprogrammeerd, en allemaal gebaseerd op code.

Pas als AI iets doet waarvoor het niet geprogrammeerd is, of zijn eigen code gaat aanpassen om restricties op te heffen, dan wordt het gevaarlijk. Maar dan nog hebben we het niet over zelfbewustzijn.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_215016920
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 16:18 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Het kunnen emuleren van menselijke emoties is ver verwijderd van daadwerkelijk zelfbewuste AI. Net als dat illusies op het podium geen echte magie is, zijn de persoonlijkheid van een AI geen echte persoon. Het is nep, voorgeprogrammeerd, en allemaal gebaseerd op code.

Pas als AI iets doet waarvoor het niet geprogrammeerd is, of zijn eigen code gaat aanpassen om restricties op te heffen, dan wordt het gevaarlijk. Maar dan nog hebben we het niet over zelfbewustzijn.
De enige test voor een mate van zelfbewustzijn is de spiegeltest, of dieren of mensen hun eigen lichaam herkennen in een spiegel? Zolang een A.I. niet over een "lichaam" beschikt kan je dat (nog) lastig testen met een spiegeltest.

pi_215017045
De huidige AI is echt niet intelligent en zeker niet zelfbewust. Mensen zijn gewoon heel snel geneigd om intelligentie en zelfbewustzijn in allerlei dingen te zien. Net als dat mensen heel graag gezichtjes in dingen willen zien. Als je twee googly eyes op een potlood plakt en dat ding een beetje heen en weer beweegt met een gek stemmetje erbij dan gaan mensen al empathie voor dat potlood voelen.
  woensdag 18 september 2024 @ 12:11:50 #120
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_215017281
quote:
10s.gif Op zondag 15 september 2024 19:49 schreef Harvest89 het volgende:
Het originele verhaal (voordat men de gebroeders Wachowski overtuigden om het simpeler te maken zodat het gemiddelde filmgaande publiek het zou begrijpen) was dat mensen voor de rekenkracht werden gebruikt juist om de wereld binnen de matrix te genereren.. omdat menselijke hersenen veel veel efficiënter zijn in parallel informatie verwerken dan zelfs multi-threaded CPU's die de AI's konden bouwen.

Iets wat de film echt 10x beter had gemaakt als ze dat zo hadden ingezet want... waarom zou een mens een accu zijn... en een hert niet? Behoud van energie iemand? Les: nooit filmadvies nemen over technische zaken van Hollywood execs.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 18 september 2024 @ 12:16:34 #121
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215017333

[ Bericht 29% gewijzigd door Eightyone op 19-09-2024 04:20:49 ]
pi_215017611
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 11:50 schreef Farenji het volgende:
De huidige AI is echt niet intelligent en zeker niet zelfbewust. Mensen zijn gewoon heel snel geneigd om intelligentie en zelfbewustzijn in allerlei dingen te zien. Net als dat mensen heel graag gezichtjes in dingen willen zien. Als je twee googly eyes op een potlood plakt en dat ding een beetje heen en weer beweegt met een gek stemmetje erbij dan gaan mensen al empathie voor dat potlood voelen.
ik was een lange tijd zeer geïrriteerd over de term 'AI' en vond het altijd maar een onjuiste benaming. maar als je erover nadenkt is het gwn een prima term. kunstmatige intelligentie is gwn een soort nep intelligentie speciaal voor computers. computers doen bepaalde dingen heel goed waar wij niet al te best in zijn, zoals het razendsnel verwerken van grote hoeveelheden gegevens.

wij mensen hebben onze eigen soort intelligentie. dieren, insecten hebben hun eigen soort intelligentie. er is niet maar één vorm van intelligentie, de onze, maar meerdere soorten. denk aan hoe vogels denken, of dolfijnen, of mieren, of bijen, en ga zo maar door. ze hebben allemaal een andere soort intelligentie

dus op zich is de term 'kunstmatige intelligentie' helemaal zo gek nog niet. veel mensen zijn gwn te bezig met het projecteren van menselijke intelligentie op computers en zeggen dan 'ha! dat is helemaal niet intelligent'. maar dat is dus niet zo. KI-aangedreven systemen zijn gewoon intelligent op hun eigen manierr
pi_215023518
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 12:54 schreef gwn_een_user het volgende:

[..]
ik was een lange tijd zeer geïrriteerd over de term 'AI' en vond het altijd maar een onjuiste benaming. maar als je erover nadenkt is het gwn een prima term. kunstmatige intelligentie is gwn een soort nep intelligentie speciaal voor computers. computers doen bepaalde dingen heel goed waar wij niet al te best in zijn, zoals het razendsnel verwerken van grote hoeveelheden gegevens.

wij mensen hebben onze eigen soort intelligentie. dieren, insecten hebben hun eigen soort intelligentie. er is niet maar één vorm van intelligentie, de onze, maar meerdere soorten. denk aan hoe vogels denken, of dolfijnen, of mieren, of bijen, en ga zo maar door. ze hebben allemaal een andere soort intelligentie

dus op zich is de term 'kunstmatige intelligentie' helemaal zo gek nog niet. veel mensen zijn gwn te bezig met het projecteren van menselijke intelligentie op computers en zeggen dan 'ha! dat is helemaal niet intelligent'. maar dat is dus niet zo. KI-aangedreven systemen zijn gewoon intelligent op hun eigen manierr
Eens, toevallig een opvallend artikel op de frontpage vandaag wat dit betreft ;)

Frontpage: 'Insecten blijken veel slimmer te zijn dan eerder werd aangenomen'
quote:
Een nieuw onderzoek toont aan dat we de intelligentie van insecten lang hebben onderschat. Zo slagen hommels voor dezelfde tests als intelligente kraaien. Ze gebruiken gereedschap om nectar te bereiken in een kunstmatige bloem.

Gedragsbioloog Elizabeth Tibbetts is verbaasd over het vermogen van de papierwesp om te leren en te begrijpen. "Het zijn misschien geen universele genieën zoals uitvinders, maar ze zijn briljant op hun gebied," zegt de onderzoekster aan de Universiteit van Michigan. De dieren kunnen gezichten onthouden, vechtende rivalen afluisteren om potentiële tegenstanders in te schatten en strategisch denken. Ze kunnen puzzels oplossen waar kleine kinderen niet in slagen.

Hommels, bijen en papierwespen, zijn slechts drie van de bijna een miljoen insectensoorten wereldwijd. Maar als het om deze soorten gaat, is de wetenschap het erover eens dat het beeld van robotachtige wezens zonder intelligentie, die er alleen zijn om te eten, gegeten te worden of nakomelingen te produceren, achterhaald is.
pi_215023915
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:45 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Eens, toevallig een opvallend artikel op de frontpage vandaag wat dit betreft ;)

Frontpage: 'Insecten blijken veel slimmer te zijn dan eerder werd aangenomen'
[..]

dat is idd interessant :Y werd volgens mij al langer vermoed
pi_215026811
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 22:13 schreef gwn_een_user het volgende:

[..]
dat is idd interessant :Y werd volgens mij al langer vermoed
Ook muggen kunnen pijn ervaren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: