Uitgelachen? Net terug gelezen ik zie niemand lachen en vooral serieus op je reagerenquote:Op donderdag 11 juli 2024 18:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik werd laatst hier nog uitgelachen toen ik zei dat er emotionele reacties en begrip komt uit de huidige chat gtp versie.
Het is echt duidelijk en de waarschuwingen vanuit de medewerkers van openAI moeten echt wat serieuzer genomen worden.
Mwah,quote:Op zondag 15 september 2024 22:13 schreef WheatWaffles het volgende:
Die menselijke maat is toch geprogrammeerd of niet. Chatgpt is toch geen echte bewustzijn maar een model dat heftig gebruik maakt van statistiek?
https://www.udio.com/songs/nsaR8T5aRZkTzeHXNtBYkgquote:Op zondag 15 september 2024 20:12 schreef Eightyone het volgende:
Als ik tegenwoordig een mooie foto zie, op X/Twitter of zo, moet ik maar raden of 'ie echt is of niet.
Muziek wordt onderhand ook al lastiger te vertrouwen, dat ik misschien al naar fakenummers zit te luisteren zonder het door te hebben. Over een van de nummers die tegenwoordig op Sterren NL meedraait zijn al twijfels.
https://www.volkskrant.nl(...)n-gedraaid~b72e377b/
Onze hersenen zijn tot nu de met een onnoemelijke voorsprong veruit de meest energie efficiënte computers die er rondlopen op deze aardbol dus we zijn op dat gebied zeker erg interessant voor een ontwikkelende superieure entiteit.quote:Op zondag 15 september 2024 19:49 schreef Harvest89 het volgende:
Ik vind dit een supergeweldige uitvinding.
Maar ik hoop dat ik dood ben voordat AI tot de conclusie is gekomen dat om zich verder te kunnen ontwikkelen alle mensen gebruikt moeten worden als levende batterijen.
Het is ook slecht genoeg om het aan een AI toe te schrijven. De vraag is of je het hoort als je het niet van tevoren weet.quote:Op zondag 15 september 2024 23:32 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
https://www.udio.com/songs/nsaR8T5aRZkTzeHXNtBYkg
Ik hoor het hier ook echt niet meer. Het is dat de tekst wat rare constructies bevat en ik geen credits had om dit te fixen. De hele opbouw, het refrein, de samenzang... het is gewoon 'echt'.
Ik vermoed dat de hersenen van papegaaien en kraaiachtigen dat ruim overstijgen. De selectie om te kunnen vliegen(gering gewicht) in combinatie met hun intelligentie is daar de oorzaak van.quote:Op maandag 16 september 2024 10:12 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Onze hersenen zijn tot nu de met een onnoemelijke voorsprong veruit de meest energie efficiënte computers die er rondlopen op deze aardbol dus we zijn op dat gebied zeker erg interessant voor een ontwikkelende superieure entiteit.
Al die standaardmeuk wordt wel makkelijk om te genereren inderdaad.quote:Op zondag 15 september 2024 23:32 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
https://www.udio.com/songs/nsaR8T5aRZkTzeHXNtBYkg
Ik hoor het hier ook echt niet meer. Het is dat de tekst wat rare constructies bevat en ik geen credits had om dit te fixen. De hele opbouw, het refrein, de samenzang... het is gewoon 'echt'.
Bij suno hoor je het nog wel goed aan de strakgetrokken vocals. Alsof er een soort autotune in zit. Bij udio hoor je dat minder, maar je hoort bij udio vaak wel weer goed de manier waarop de zang wordt uitgevoerd. Tenzij je zo vaak edit tot de tekst loopt zoals je een echt liedje zou zingen.quote:Op maandag 16 september 2024 12:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is ook slecht genoeg om het aan een AI toe te schrijven. De vraag is of je het hoort als je het niet van tevoren weet.
Nog even en we kunnen natuurfysici dus ook wegbezuinigen.quote:
Nou met de vergrijzing die er aan komt. Is het best fijn als AI wat banen over kan nemenquote:Op maandag 16 september 2024 15:45 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Nog even en we kunnen natuurfysici dus ook wegbezuinigen.
Welke waarschuwingen zijn/waren dat? heb je een link?quote:Op donderdag 11 juli 2024 18:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik werd laatst hier nog uitgelachen toen ik zei dat er emotionele reacties en begrip komt uit de huidige chat gtp versie.
Het is echt duidelijk en de waarschuwingen vanuit de medewerkers van openAI moeten echt wat serieuzer genomen worden.
Het kunnen emuleren van menselijke emoties is ver verwijderd van daadwerkelijk zelfbewuste AI. Net als dat illusies op het podium geen echte magie is, zijn de persoonlijkheid van een AI geen echte persoon. Het is nep, voorgeprogrammeerd, en allemaal gebaseerd op code.quote:Op donderdag 11 juli 2024 18:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
De enige test voor een mate van zelfbewustzijn is de spiegeltest, of dieren of mensen hun eigen lichaam herkennen in een spiegel? Zolang een A.I. niet over een "lichaam" beschikt kan je dat (nog) lastig testen met een spiegeltest.quote:Op maandag 16 september 2024 16:18 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Het kunnen emuleren van menselijke emoties is ver verwijderd van daadwerkelijk zelfbewuste AI. Net als dat illusies op het podium geen echte magie is, zijn de persoonlijkheid van een AI geen echte persoon. Het is nep, voorgeprogrammeerd, en allemaal gebaseerd op code.
Pas als AI iets doet waarvoor het niet geprogrammeerd is, of zijn eigen code gaat aanpassen om restricties op te heffen, dan wordt het gevaarlijk. Maar dan nog hebben we het niet over zelfbewustzijn.
Het originele verhaal (voordat men de gebroeders Wachowski overtuigden om het simpeler te maken zodat het gemiddelde filmgaande publiek het zou begrijpen) was dat mensen voor de rekenkracht werden gebruikt juist om de wereld binnen de matrix te genereren.. omdat menselijke hersenen veel veel efficiënter zijn in parallel informatie verwerken dan zelfs multi-threaded CPU's die de AI's konden bouwen.quote:Op zondag 15 september 2024 19:49 schreef Harvest89 het volgende:
Ik vind dit een supergeweldige uitvinding.
Maar ik hoop dat ik dood ben voordat AI tot de conclusie is gekomen dat om zich verder te kunnen ontwikkelen alle mensen gebruikt moeten worden als levende batterijen.
ik was een lange tijd zeer geïrriteerd over de term 'AI' en vond het altijd maar een onjuiste benaming. maar als je erover nadenkt is het gwn een prima term. kunstmatige intelligentie is gwn een soort nep intelligentie speciaal voor computers. computers doen bepaalde dingen heel goed waar wij niet al te best in zijn, zoals het razendsnel verwerken van grote hoeveelheden gegevens.quote:Op woensdag 18 september 2024 11:50 schreef Farenji het volgende:
De huidige AI is echt niet intelligent en zeker niet zelfbewust. Mensen zijn gewoon heel snel geneigd om intelligentie en zelfbewustzijn in allerlei dingen te zien. Net als dat mensen heel graag gezichtjes in dingen willen zien. Als je twee googly eyes op een potlood plakt en dat ding een beetje heen en weer beweegt met een gek stemmetje erbij dan gaan mensen al empathie voor dat potlood voelen.
Eens, toevallig een opvallend artikel op de frontpage vandaag wat dit betreftquote:Op woensdag 18 september 2024 12:54 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
ik was een lange tijd zeer geïrriteerd over de term 'AI' en vond het altijd maar een onjuiste benaming. maar als je erover nadenkt is het gwn een prima term. kunstmatige intelligentie is gwn een soort nep intelligentie speciaal voor computers. computers doen bepaalde dingen heel goed waar wij niet al te best in zijn, zoals het razendsnel verwerken van grote hoeveelheden gegevens.
wij mensen hebben onze eigen soort intelligentie. dieren, insecten hebben hun eigen soort intelligentie. er is niet maar één vorm van intelligentie, de onze, maar meerdere soorten. denk aan hoe vogels denken, of dolfijnen, of mieren, of bijen, en ga zo maar door. ze hebben allemaal een andere soort intelligentie
dus op zich is de term 'kunstmatige intelligentie' helemaal zo gek nog niet. veel mensen zijn gwn te bezig met het projecteren van menselijke intelligentie op computers en zeggen dan 'ha! dat is helemaal niet intelligent'. maar dat is dus niet zo. KI-aangedreven systemen zijn gewoon intelligent op hun eigen manierr
quote:Een nieuw onderzoek toont aan dat we de intelligentie van insecten lang hebben onderschat. Zo slagen hommels voor dezelfde tests als intelligente kraaien. Ze gebruiken gereedschap om nectar te bereiken in een kunstmatige bloem.
Gedragsbioloog Elizabeth Tibbetts is verbaasd over het vermogen van de papierwesp om te leren en te begrijpen. "Het zijn misschien geen universele genieën zoals uitvinders, maar ze zijn briljant op hun gebied," zegt de onderzoekster aan de Universiteit van Michigan. De dieren kunnen gezichten onthouden, vechtende rivalen afluisteren om potentiële tegenstanders in te schatten en strategisch denken. Ze kunnen puzzels oplossen waar kleine kinderen niet in slagen.
Hommels, bijen en papierwespen, zijn slechts drie van de bijna een miljoen insectensoorten wereldwijd. Maar als het om deze soorten gaat, is de wetenschap het erover eens dat het beeld van robotachtige wezens zonder intelligentie, die er alleen zijn om te eten, gegeten te worden of nakomelingen te produceren, achterhaald is.
dat is idd interessantquote:Op woensdag 18 september 2024 21:45 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Eens, toevallig een opvallend artikel op de frontpage vandaag wat dit betreft![]()
Frontpage: 'Insecten blijken veel slimmer te zijn dan eerder werd aangenomen'
[..]
Ook muggen kunnen pijn ervaren.quote:Op woensdag 18 september 2024 22:13 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
dat is idd interessantwerd volgens mij al langer vermoed
quote:Das Zeitalter der KI-Wettervorhersagen beginnt
Künstliche Intelligenz soll die Wettervorhersagen spürbar verbessern. Ein Grund: KI-Modelle berechnen Vorhersagen in Zukunft im Minutentakt. Schon jetzt übertreffen erste KI-Modelle die klassischen Wettervorhersagen.
Daarnaast zal het gebruik van flexibele en door AGI aangestuurde humanoïde robots komende jaren ook sterk toenemen. Maar goed ook, vanwege de vergrijzing en de grote problemen met huisvesting van migranten in Nederland. Een robot neemt met weinig genoegen wat betreft huisvestingquote:AI-agents komen eraan en 'veranderen elke kantoorbaan'
Kunstmatige intelligentie is met de komst van onder meer ChatGPT razendsnel populair geworden. Nu staat de volgende evolutie voor de deur. Zogeheten AI-agents beantwoorden niet alleen vragen, maar nemen ons daadwerkelijk taken uit handen. "Wij worden de manager van robotlegers."
Deze agents gaan verder dan taalmodellen zoals AI-chatbots, die slechts antwoorden geven op jouw vragen. Ze kunnen op basis van een opdracht een volledig proces met uitvoerende taken overnemen. "Het is een programmaatje dat zelf kan waarnemen, plannen, beslissen, reageren en leren", zegt onderzoeker Peter van der Putten van de Universiteit Leiden en het AI Lab van softwarebedrijf Pega.
"Ieder proces waar een toetsenbord en muis bij komen kijken, zal in de komende jaren veranderen", voorspelt hij. "Een inkoopafdeling kan agents inzetten om leveranciers te zoeken, te onderhandelen en contracten te sluiten. Dat kunnen die agents zelfs onderling afstemmen, zonder tussenkomst van mensen."
Dit soort digitale assistenten zijn in potentie de ideale werknemers. Ze zijn nooit ziek, werken snel en kennen het bedrijf door en door.
Het lijkt erop dat we daar al zijn aangeland, alleen vergt het nu (nog teveel) energie en compute kosten.quote:Op maandag 6 januari 2025 13:09 schreef theunderdog het volgende:
Nee. Ik ben erg enthousiast over AI en wat het gaat betekenen in de toekomst. Maar kunstmatige algemene intelligentie is niet realistisch voor de komende tientallen jaren.
Waarom?quote:Op maandag 6 januari 2025 17:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Als er geen off switch is, wordt AI de ondergang van de mensheid.
Kan ook nog zichzelf kapotmaken. In de vorm van model collapse.quote:Op maandag 6 januari 2025 17:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Als er geen off switch is, wordt AI de ondergang van de mensheid.
De meeste mensen werken in MS Office, het is vele malen eenvoudiger en goedkoper om hun werk op de ouderwetse manier te automatiseren, door er een programma voor te schrijven. Zie het zo: hoe eenvoudiger het is die AI te trainen, hoe makkelijker het is dat programma te schrijven. En dat kun je debuggen en je kunt de verschillende taken samenvoegen.quote:Op maandag 6 januari 2025 13:08 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Daarnaast zal het gebruik van flexibele en door AGI aangestuurde humanoïde robots komende jaren ook sterk toenemen. Maar goed ook, vanwege de vergrijzing en de grote problemen met huisvesting van migranten in Nederland. Een robot neemt met weinig genoegen wat betreft huisvesting
Omdat het iets is waar wij geen controle over hebben.quote:
Wij hebben twee van die palletizers op het werk en die staan afgeschermd binnen hekken. Echt guillotines die dingen.quote:Op maandag 6 januari 2025 17:19 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
De meeste mensen werken in MS Office, het is vele malen eenvoudiger en goedkoper om hun werk op de ouderwetse manier te automatiseren, door er een programma voor te schrijven. Zie het zo: hoe eenvoudiger het is die AI te trainen, hoe makkelijker het is dat programma te schrijven. En dat kun je debuggen en je kunt de verschillende taken samenvoegen.
Zou jij een graafmachine op de openbare weg door een AI willen laten bedienen?
Hebben we ook niet over het weer, over criminaliteit, over Putin, etc etc etcquote:Op maandag 6 januari 2025 17:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Omdat het iets is waar wij geen controle over hebben.
Het is nu inderdaad zo dat het programmeren veel eenvoudiger is geworden met behulp van geavanceerde A.I.quote:Op maandag 6 januari 2025 17:19 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
De meeste mensen werken in MS Office, het is vele malen eenvoudiger en goedkoper om hun werk op de ouderwetse manier te automatiseren, door er een programma voor te schrijven. Zie het zo: hoe eenvoudiger het is die AI te trainen, hoe makkelijker het is dat programma te schrijven. En dat kun je debuggen en je kunt de verschillende taken samenvoegen.
In zo'n geval kan men geo-fencing toepassen, waarbij de energievoorziening etc. direct wordt uitgeschakeld indien de door AGI bestuurde graafmachine buiten de gefencde omgeving komt bij werkzaamheden.quote:Zou jij een graafmachine op de openbare weg door een AI willen laten bedienen?
Dat ben ik niet met je eens. Laat een AI maar eens een kort programmaatje schrijven en kijk of het werkt.quote:Op maandag 6 januari 2025 19:26 schreef Digi2 het volgende:
Het is nu inderdaad zo dat het programmeren veel eenvoudiger is geworden met behulp van geavanceerde A.I.
Dat schijnt al wel te lukken met eenvoudige programmaatjes, maar daar zit men niet op te wachten.quote:Op maandag 6 januari 2025 19:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Laat een AI maar eens een kort programmaatje schrijven en kijk of het werkt.
Met behulp van A.I. tools programmeren maakt het programmeren eenvoudiger en sneller, althans tot nu toe. O3 kan blijkbaar complexe programmas schrijven en ook zelf testen, maar dat is buiten aangewezen testers nog niet op de markt beschikbaar.quote:Zie het zo: maak een film van wat er de hele dag op iemands monitor staat en kijk of een AI daar iets van kan bakken. Ok, wat simplistisch voorgesteld, maar dat is het idee.
Als je in een database gaat kijken wat daar aan gegevens in zitten en je gooit alles er uit wat niet volledig of correct is (dus zo'n beetje alles dat door mensen in tekstvelden is ingevoerd), dan blijft er vaak bedroevend weinig over. En veel te weinig om een AI op te trainen.
Ik zou zeggen: probeer het allebei maar eensquote:Op maandag 6 januari 2025 19:56 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat schijnt al wel te lukken met eenvoudige programmaatjes, maar daar zit men niet op te wachten.
[..]
Met behulp A.I. tools programmeren maakt het programmeren eenvoudiger en sneller, althans tot nu toe. O3 kan blijkbaar complexe programmas schrijven en ook zelf testen, maar dat is buiten aangewezen testers nog niet op de markt beschikbaar.
Bekijk deze YouTube-video
Ik programmeer zelf in C, C++ en Java en heb vroeger Microchip Pic assembler geprogrammeerd, maar heb zelf geen behoefte om te gaan betalen voor de tools. Vooral omdat ik weet dat de snelheid waarmee A.I. zicht ontwikkeld zodanig snel is dat het voor een hobbyist geen zin heeft. De huidige A.I. tools zijn juist bedoelt te helpen debuggen en progs te helpen structureren. Gezien het niveau van O3 wordt werk van programmeurs straks vooral het prompten , nalezen en foolproeven van de door A.I. geschreven software.quote:Op maandag 6 januari 2025 20:03 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: probeer het allebei maar eens
Al die AI programmeerhulpjes hebben vooral heel veel bugs geproduceerd, omdat de programmeur er vertrouwen in heeft en het er gewoon in plakt. Dan is hij lekker snel klaar. Als het compileert zal het wel werken ...
Programmeren is vooral een kwestie van weten hoe je bestaande dingen aan elkaar moet knopen.
Er werken al robots in de fabrieken van Musk. Hij heeft ook aangekondigd dat er robots op de markt komen voor een prijs van 20k per jaar. Huren is beter dan kopen, want de robots leren snel, wat de een kan, kan de ander ook direct, Daarnaast zullen er hardware upgrades zijn.quote:Op maandag 6 januari 2025 13:08 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Daarnaast zal het gebruik van flexibele en door AGI aangestuurde humanoïde robots komende jaren ook sterk toenemen. Maar goed ook, vanwege de vergrijzing en de grote problemen met huisvesting van migranten in Nederland. Een robot neemt met weinig genoegen wat betreft huisvesting
Eerst zien, dan geloven. Linus Torvalds zegt ook vooral veel bugs door het gebruik van de AI voorbij te zien komen en denkt zelf dat de productiviteit van de programmeurs daardoor is afgenomen.quote:Op maandag 6 januari 2025 20:12 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik programmeer zelf in C, C++ en Java en heb vroeger Microchip Pic assembler geprogrammeerd, maar heb zelf geen behoefte om te gaan betalen voor de tools. Vooral omdat ik weet dat de snelheid waarmee A.I. zicht ontwikkeld zodanig snel is dat het voor een hobbyist geen zin heeft. De huidige A.I. tools zijn juist bedoelt te helpen debuggen en progs te helpen structureren. Gezien het niveau van O3 wordt werk van programmeurs straks vooral het prompten , nalezen en foolproeven van de door A.I. geschreven software.
Die "robots" van Musk worden allemaal op afstand bestuurd. Het lijkt wel handig om ze via VR head- en handsets te programmeren, maar dan kunnen ze alleen die ene handeling uitvoeren en staan ze meteen stil als er iets onverwachts gebeurt.quote:Op maandag 6 januari 2025 20:13 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Er werken al robots in de fabrieken van Musk. Hij heeft ook aangekondigd dat er robots op de markt komen voor een prijs van 20k per jaar. Huren is beter dan kopen, want de robots leren snel, wat de een kan, kan de ander ook direct, Daarnaast zullen er hardware upgrades zijn.
Dus ook ander werk zal worden overgenomen en daar is niet eens AGI voor nodig
Uiteraard is de politiek er totaal niet op ingespeeld, misschien dat AI kan adviseren of beter nog het bestuur overnemen
Eens, al verwacht ik dat het binnenkort verder gaat dan alleen kantoorbanen. Er wordt veel geïnvesteerd in humanoïde robots die door A.I. aangestuurd gaan worden en dat kan imo wel degelijk meer repetitieve banen in de industrie gaan overnemen. Een humanoïde loodgieter zal je niet snel gaan aantreffen, mocht dat wel het geval gaan zijn dan is AGI behaald naar mijn idee.quote:Op woensdag 8 januari 2025 03:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Maar, we hebben waarschijnlijk ook geen AGI nodig om al flinke veranderingen te zien in de maatschappij. Een tool die 90% van alle dagelijkse kantoorbaan zaken kan doen is al genoeg. De laatste 10% (de uitzonderingen) worden voorlopig dan nog door mensen gedaan.
Totaal oneens. Je moet AI ook geen complete programma's laten schrijven. Dan begrijp je het gewoonweg niet.quote:Op maandag 6 januari 2025 19:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Laat een AI maar eens een kort programmaatje schrijven en kijk of het werkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |