quote:Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024
On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:
‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’
The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.
The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.
Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:
‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’
Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.
Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).
Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.
Nou, ik heb hier ook reacties gelezen waar de honden geen brood van lusten andersquote:Op maandag 13 mei 2024 22:11 schreef ESF1Gamer het volgende: [..] FOK!
Hoe heb jij dit beleefd in Malmö ?
![]()
Echt bizar slechtquote:Op maandag 13 mei 2024 22:14 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Op een artikel die bol staat van de bullshit. Dat NLtimes artikel heeft het nog over die google translate vertaling van die zweedse tabloid clickbait troep
[..]
Dit is helaas ook het beeld dat ik tegenwoordig van Zweden heb.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:16 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zweden willen maar één ding echt graag en dat is dat niemand twijfelt aan hun superioriteit.
Had liever iets anders gedaan zaterdagavond.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:11 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
FOK!![]()
Hoe heb jij dit beleefd in Malmö ?
Dat moet hij ook, mocht hij inderdaad vervolgd worden.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:18 schreef engine het volgende:
[..]
Maar er is toch niks aan de hand?
Zo klinkt het alsof hij zich ergens tegen zal moeten gaan verdedigen.
Mijn condoleances.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:22 schreef Jane het volgende:
[..]
Dit is helaas ook het beeld dat ik tegenwoordig van Zweden heb.
Ik ben ooit begonnen aan een Zweedse True Crime podcast, maar daar moest ik na een paar afleveringen mee stoppen, vanwege de misselijkmakende hoeveelheid Zweedse supereuriteits-bagger.
M'n vriend zit ook in een bubble die hem steeds negatieve verhalen over Joost voert. Dus dan zet ik maar weer een tirade in en bombardeer hem met feitjes waardoor hij overtuigd raakt van het tegendeel - of het opgeeft (welke van de twee weet ik eigenlijk nietquote:Op maandag 13 mei 2024 22:19 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat is echt niet het beeld hoor. Althans ja, wel bij de lezers van Aftonbladet en HLN en Telegraaf, de boomers zeg maar. Maar dat is toch niet de doelgroep van Joost
Nou ja, niet erg toch dat je hem (hebt) verdedigd op basis van de informatie die we nu hebben? Ik sta nu ook achter Joost, maar als blijkt dat hij toch iets ergs heeft gedaan, tja, dan zeg ik ook gewoon dat 'ie nogal dom is geweest en de DQ terecht was.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:22 schreef Miloutchi het volgende:
Ik ben soms wel een beetje bang dat er dadelijk wel uitkomt dat Joost iets gedaan heeft wat niet kan en dat ik hem dan zo fel verdedigd heb. Maar zelfs afgezien van Joost was het een shitshow, dusja. In elk ander jaar had ik de EBU wel geloofd, maar nu weet ik het gewoon niet goed.
De Zweedse politie heeft verklaard dat er niks fysieks gebeurd is.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:26 schreef marcodej het volgende:
Als het echt meer was dan een dreigende beweging waarbij hij haar niet heeft aangeraakt, staat AvroTros echt zwaar voor joker.
Oe ja straks heeft hij haar weggeduwd.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:26 schreef marcodej het volgende:
Als het echt meer was dan een dreigende beweging waarbij hij haar niet heeft aangeraakt, staat AvroTros echt zwaar voor joker.
Als blijkt dat Joost een vrouw zwaar heeft toegetakeld dan zeker maar dat scenario lijkt mij zo ontzettend onwaarschijnlijk.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:26 schreef marcodej het volgende:
Echt vreemd he, als je weet wat voor achterlijk provinciaal gat dat land echt is.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:22 schreef Jane het volgende:
[..]
Dit is helaas ook het beeld dat ik tegenwoordig van Zweden heb.
Ik ben ooit begonnen aan een Zweedse True Crime podcast, maar daar moest ik na een paar afleveringen mee stoppen, vanwege de misselijkmakende hoeveelheid Zweedse supereuriteits-bagger.
Dan had je toch sowieso verklaringen gehad?quote:Op maandag 13 mei 2024 22:30 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Als blijkt dat Joost een vrouw zwaar heeft toegetakeld dan zeker maar dat scenario lijkt mij zo ontzettend onwaarschijnlijk.
volgens mij een land met heel veel sneeuwvlokjesquote:Op maandag 13 mei 2024 22:31 schreef HiZ het volgende:
[..]
Echt vreemd he, als je weet wat voor achterlijk provinciaal gat dat land echt is.
Meer dan een gebalde vuist kan ik me toch moeilijk voorstellen.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:30 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Als blijkt dat Joost een vrouw zwaar heeft toegetakeld dan zeker maar dat scenario lijkt mij zo ontzettend onwaarschijnlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |