Dit inderdaad en niet alleen dat het mij niet interesseert maar men moet eens ophouden met andere te belagen over dit onderwerp. Laat mij verdomme met rust.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:57 schreef VEM2012 het volgende:
Voor mijn gevoel was er een jaar geleden ook al iemand die hierover aan het zeiken was.
Het verschil tussen een heren/dames/genderneutraal toilet is het bordje op de deur. Laat je daar nou niet door afleiden. Als de herenplee stuk is of iemand zit daar een uur op te bouten ga ik met precies hetzelfde resultaat naar de dames. En als het druk is bij de dames, dan zijn er ook genoeg vrouwen die zich even mans genoeg vinden om langs te komen bij de heren.
Nobody fucking cares. Net zoals die stoornis non binairiteit. Niemand interesseert het of jij je man/vrouw/geen van beiden voelt.
[ afbeelding ]
Sorry maar ik hoef liever geen vrouw na(ast) me als ik zit te schijten.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:07 schreef herverwijderd het volgende:
Gewoon al die plees genderneutraal. Wat maakt het nou uit naast wie je zit te kakken (gesteld dat het wel aparte hokjes zijn ,hoewel zo'n Romeins kakhuis me ook wel lollig lijkt)
Zie mijn vorige post. Doe dat eens niet.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 01:35 schreef Leandra het volgende:
Ik snap wel dat het wat lastig is om in dit geval voor de dames-WC te kiezen, want daar staat altijd een rij... dat wil je ook niet.
Donderdag in de Bijenkorf nog naar de heren-WC gegaan, daar stond geen rij, en die voor de dames was gigantisch.
In de Efteling ook al eens naar de heren-WC gegaan.
Alleen jammer dat ze alsnog in reguliere toiletten gaan staan pissen terwijl er ook pisbakken zijn.
Heeft dus niets te maken met veilig voelen, maar met geen keuze willen maken.quote:Non-binaire personen voelen zich niet comfortabel in het kiezen van een genderidentiteit (man/vrouw). Bij toiletbezoek zonder de aanwezigheid van een genderneutraal toilet moeten ze noodgedwongen een keuze maken.
Want toiletten zijn een broeiplaats voor geweldquote:Op maandag 13 mei 2024 21:05 schreef mascara-klodder het volgende:
Echter, als transgender man ziet hij de gescheiden toiletten als een struikelblok voor inclusiviteit en veiligheid.
Nou dat kan ik dan nog wel zeg maar een soort van begrijpen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 07:55 schreef Gia het volgende:
Ik vroeg me serieus af waarom iemand die zich als non binair ziet, zich niet veilig voelt op een mannen, dan wel een vrouwen toilet, aangezien op een genderneutraal toilet iedereen mag gaan, dus maar even gegoogled:
https://www.cws.com/nl-NL(...)enderneutraal-toilet
[..]
Voor dat marginaal groepje mensen dat zich nu "gedwongen voelt" om een keuze te moeten maken gaan we de toiletten niet aanpassen. Dan gaan ze de ene keer maar naar het vrouwentoilet en de volgende keer naar het mannentoilet.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 07:55 schreef Gia het volgende:
Ik vroeg me serieus af waarom iemand die zich als non binair ziet, zich niet veilig voelt op een mannen, dan wel een vrouwen toilet, aangezien op een genderneutraal toilet iedereen mag gaan, dus maar even gegoogled:
https://www.cws.com/nl-NL(...)enderneutraal-toilet
[..]
Heeft dus niets te maken met veilig voelen, maar met geen keuze willen maken.
Echt, dit slaat veel te ver door. Ja, cancel me maar! Graag!
Ugh en ik zie nu pas dat die petitie al twee jaar oud is.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:39 schreef nietzman het volgende:
Ja door irritante engagementfarmers die van een relatief oninteressante petitie ineens ragebait maken door te stellen dat iemand 'boos' is.
Het zeiken over genderneutrale toiletten gaat hem best goed af.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 07:35 schreef MichaelScott het volgende:
Dit gezeik is toch wel het bewijs dat het geen man is. Een man boeit het nier waar hij zeikt.
Zie je wel, ik wist dat ik dit al veel eerder had gehoord!quote:Op dinsdag 14 mei 2024 08:20 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ugh en ik zie nu pas dat die petitie al twee jaar oud is.
en ik had nog zo naar de datum gekeken van het "nieuwsbericht" gekekenquote:Op dinsdag 14 mei 2024 08:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zie je wel, ik wist dat ik dit al veel eerder had gehoord!
Probleem hier is dat ook aandachtshoeren transgender kunnen zijn en dat is een wat nare combinatiequote:Op dinsdag 14 mei 2024 08:35 schreef timmmmm het volgende:
Ik doe altijd mijn best met dit soort dingen, maar ik begrijp het nooit zo goed want het staat wat ver van me af.
Als je vrouw bent, maar een man wil zijn, dan maak je daar werk van en ga je voortaan als man door het leven. Toch? Waarom zou je dan, als je graag man wil zijn, nog het onderscheid willen maken dat je een transgender man bent? Je voelt je toch juist man en niet anders?
Kan iemand die wat meer thuis is in die scène me dit uitleggen? Want dat maakt ook dat ik deze problematiek niet zo begrijp. Ben je man, ga je naar de mannenwc en ben je vrouw ga je naar de vrouwenwc tenzij de rij te lang is, dan ga je demonstratief naar de mannenwc.
Dat dit voor het spectrum wat daartussenin zit een probleem zou kunnen zijn, kan ik me nog voorstellen. Mensen die zich non binair, mensen die intersekse zijn etc. Maar voor een man die eerst een vrouw was snap ik het niet
Je krijgt hier nu ook het Amerikaanse waanzin, het idee dat vrouw zijn niets meer is dan een gevoel.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 08:11 schreef Noek het volgende:
Ik moet weer een die man die zich uiteraard vrouw voelde denken die in een jurk in de vrouwenkleedkamer stond met een boner.
Als die types zich maar veilig voelen hè.
Christus en die vlaggenwapperaars maar jompelen totaal negerend dat er een groep ontstaat die zich nergens meer veilig gaat voelen en daar totaal blind voor zijn want zij zien de vlaggenstok in hun eigen oog niet meer.
Dat slag mensen maakt het denk ik heel moeilijk voor de acceptatie van transgenders.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 08:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
Probleem hier is dat ook aandachtshoeren transgender kunnen zijn en dat is een wat nare combinatie
Uh als de broek uitgaat en er zit een pik, je wil daarmee verder, kun je jezelf vertellen wat je wil maar dan ben je homo.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 08:54 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat slag mensen maakt het denk ik heel moeilijk voor de acceptatie van transgenders.
Als jij een man bent en voelt je vrouw, dan ga je voortaan als vrouw door het leven. Dan doe je als een vrouw en dan ben je voor mij een vrouw. Mij best, dan behandel ik je als vrouw. Wordt pas lastig als het broekje uitgaat en er ineens nog een tampeloeris onder zit, maar da's dan het enige.
Maar als je je een man bent en je zegt tegen iedereen dat je een vrouw bent, maar gedraagt je als een man die een vrouw wil zijn of als een vrouw die vroeger een man was, dan wordt het lastiger om je als vrouw te behandelen. Dan voel je je geen vrouw, dan voel je je transgender en dan worden mensen in die groep meestal wel boos als je ze als transgender behandelt ipv als vrouw
Het zij je vergeven.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 08:41 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
en ik had nog zo naar de datum gekeken van het "nieuwsbericht" gekeken
ik begrijp er ook niet alles van... maar de persoon die die enquete schrijft is schijnbaar geboren als vrouw, die nu kiest als man door het leven gaan.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 08:35 schreef timmmmm het volgende:
Ik doe altijd mijn best met dit soort dingen, maar ik begrijp het nooit zo goed want het staat wat ver van me af.
Als je vrouw bent, maar een man wil zijn, dan maak je daar werk van en ga je voortaan als man door het leven. Toch? Waarom zou je dan, als je graag man wil zijn, nog het onderscheid willen maken dat je een transgender man bent? Je voelt je toch juist man en niet anders?
Kan iemand die wat meer thuis is in die scène me dit uitleggen? Want dat maakt ook dat ik deze problematiek niet zo begrijp. Ben je man, ga je naar de mannenwc en ben je vrouw ga je naar de vrouwenwc tenzij de rij te lang is, dan ga je demonstratief naar de mannenwc.
Dat dit voor het spectrum wat daartussenin zit een probleem zou kunnen zijn, kan ik me nog voorstellen. Mensen die zich non binair, mensen die intersekse zijn etc. Maar voor een man die eerst een vrouw was snap ik het niet
I see what you did therequote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:16 schreef Knipoogje het volgende:
Er zijn sowieso in vrijwel elke openbare ruimte al genderneutrale toiletten: het invalidentoilet. Die ene keer dat er een daadwerkelijke invalide persoon van gebruik wil maken *net* als jij er zit is bijzonder klein.
Sterker nog, je zou ook kunnen argumenteren dat we in Nederland juist heel progressief zijn om geen genderneutrale toiletten te hebben. Hier kun je als tot vrouw omgebouwde man gewoon naar het damestoilet zonder dat er landelijke ophef ontstaat omdat 'vrouwen zich niet veilig voelen', zoals in de USA.quote:
Er zal toch nog wel ergens achter het toiletgebouw een stukje gras over zijn? Dat is pas genderneutraal.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:07 schreef herverwijderd het volgende:
Gewoon al die plees genderneutraal. Wat maakt het nou uit naast wie je zit te kakken (gesteld dat het wel aparte hokjes zijn ,hoewel zo'n Romeins kakhuis me ook wel lollig lijkt)
Er is nog genoeg horeca met slechts 1 toilet (per definitie genderneutraal dus).quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:34 schreef Dauthi het volgende:
Ironie he. Vroeger had je genderneutrale plees, omdat er vaak maar 1 was.
Toen kwam de eis dat op horecalocaties, waar alcohol geserveerd werd er 2 verschillende plees moesten zijn voor mannen en vrouwen. Je kan wel raden hoeveel kleine cafés daar niet in konden voorzien door ruimtegebrek.
En nu moeten de plees weer genderneutraal.
Ja, dat regeren is echt vooruitzien
Wanneer er geen alcoholvergunning is, is het geen probleem.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er is nog genoeg horeca met slechts 1 toilet (per definitie genderneutraal dus).
Ja leuk.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 08:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Je krijgt hier nu ook het Amerikaanse waanzin, het idee dat vrouw zijn niets meer is dan een gevoel.
Feministen, want daarmee en de “seksuele revolutie”, is dit krankzinnig gedoe zo enorm opgeblazen en begonnen.
Vrouwen hebben zichzelf weg zitten stemmen.
Mannen zijn nu vrouwen, beter dan vrouwen zowel in de sport, op de werkvloer als op het toilet.
Dit is wat vrouwen wilde, want er waren geen mannen, ja diegene met een mentale stoornis (zie DSM lijst) wel natuurlijk, die voor zoiets zijn.
De meeste “lgbtq+” figuren worden bejubeld op straat maar thuis uitgelachen.
Aan de andere kant geeft dat aan, dat mensen het stiekem moet doen qua hoe belachelijk ze het allemaal vinden, dat er een enorm probleem is met identiteits politiek.
Wie zit daar dan achter?
Bizar.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:52 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Wanneer er geen alcoholvergunning is, is het geen probleem.
Wanneer er wel een alcoholvergunning is, is/was de eis gesegregeerde toiletten.
Misschien dat die eis bij de alcoholwet van 2021 is komen te vervallen, maar bij de drank en horecawet van daarvoor was het een verplichting.
Het gaat er niet om wat hij/zij/het doet, het gaat erom dat alles en iedereen zich moet aanpassen aan het fantasiewereldje van hem/haar/hetquote:Op maandag 13 mei 2024 21:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, blijft leuk he.
Wil als man door het leven, behalve op het toilet.
Of andersom.
Maar ik weet nu al: dat toilet komt er. Alvast proficiat. Kunnen we wachten op de volgende aksie van Nijs in zijn strijd tegen onrecht.
Vrouwen vinden dat vaak toch geen goed idee hoor. Om meerdere redenen.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:09 schreef Starhopper het volgende:
Tjonge. Die ouderwetse mannetje/vrouwtje gedachte ookMaak gewoon een genderneutraal toilet. Daar is niets moeilijks aan.
Starhopper zou nog het liefst van al zichzelf kunnen bevruchten.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:48 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Vrouwen vinden dat vaak toch geen goed idee hoor. Om meerdere redenen.
Dan gaan ze toch naar het vrouwentoilet ipv het genderneutraletoilet? Dat je keuze hebt is juist mooiquote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:48 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Vrouwen vinden dat vaak toch geen goed idee hoor. Om meerdere redenen.
Het zou zo makkelijk kunnen zijn inderdaad.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:05 schreef mascara-klodder het volgende:
https://trendyvandaag.nl/(...)yMfO6bPQypKk9phxQ6Ip
[..]
Dit kan toch niet echt zijn?
Kies gewoon de wc waar geen rij staat, dat is in de regel de mannen-wc, trek de deur dicht en doe je ding.
Maar wel waar hij schijt, in zo'n Dixi bv zal ik nooit gaan zitten, dan maar in de bosjes of zo.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 07:35 schreef MichaelScott het volgende:
Dit gezeik is toch wel het bewijs dat het geen man is. Een man boeit het nier waar hij zeikt.
Precies, ook het toilet moet een magische plek zijn.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:09 schreef Starhopper het volgende:
Tjonge. Die ouderwetse mannetje/vrouwtje gedachte ookMaak gewoon een genderneutraal toilet. Daar is niets moeilijks aan.
De zoon van een vriend zat op de Vrije school en daar speelde dit meer dan 6 jaar geleden al. Toen was mijn suggestie ook om daarvoor gewoon het invalidentoilet te nemen, alle kneusjes bij elkaar.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:16 schreef Knipoogje het volgende:
Er zijn sowieso in vrijwel elke openbare ruimte al genderneutrale toiletten: het invalidentoilet. Die ene keer dat er een daadwerkelijke invalide persoon van gebruik wil maken *net* als jij er zit is bijzonder klein.
"Poep hier! Dank u wel, dank u wel."quote:Op maandag 13 mei 2024 21:09 schreef inslagenreuring het volgende:
Misschien voor dit figuur de attractie holle bolle Nijs introduceren. Een mythische transgender die je in de bek kunt schijten voor 2 euro.
Jeetje, waarom zou je je zo boos maken om wat er bij een ander in de broek zit?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Uh als de broek uitgaat en er zit een pik, je wil daarmee verder, kun je jezelf vertellen wat je wil maar dan ben je homo.
Moet je zelf weten natuurlijk, dat is voor ieder zich en zichzelf.
Maar nee, dat soort shit ga ik niet in mee, jij vindt het prima te gaan enablen.. DAT is de reden dat dit zo ver allemaal is gekomen.
Dat doen alsof het allemaal normaal en okay is, dat is het niet.
Er zijn maar 2 geslachten, er bestaat niet zoiets als “in het verkeerde lichaam” geboren zijn want dan zou je dit moeten terugzien in hersenstructuur bijvoorbeeld en dat is aantoonbaar niet aanwezig.
Maw in plaats van die paar mensen die na hun 18de niet van genderdysforie kunnen afkomen (en dat is echt de absolute minderheid) van de letterlijk 99% die dat wel doen, die mensen helpen er mee om te gaan.
Gaan we doen alsof geslacht niet bestaat of dat het een “social construct is” of allerlei kronkels omdat zulke mensen zichzelf niet kunnen accepteren zoals ze zijn.
Nee, de wens is 1 genderneutrale WC.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 12:20 schreef Gia het volgende:
Het wil ook nog het liefst dat alle toiletten genderneutraal worden, oftewel, normale mensen in de maag splitsen dat ze ook naar een gemengd toilet moeten!! Waar is onze vrijheid en keuze?
Die non binaire pipo's krijgen al een hartverzakking bij het zien van de woorden dames kleedruimte/heren kleedruimte, want alles moet gemengd zijn, zodat zij niet hoeven te kiezen. Flikker op!
Uit de OP:quote:Op dinsdag 14 mei 2024 12:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, de wens is 1 genderneutrale WC.
De andere variant verzin je zelf weer eens.
Alle toiletten wellicht onrealistisch....quote:Hoewel Nijs begrijpt dat het omvormen van alle toiletten naar genderneutrale faciliteiten wellicht onrealistisch is,
Toch even advocaat van de duivel: al mijn toiletten in mijn woningen zijn genderneutraal. En dat is niet omdat ik nou zo raar ben (hetgeen niet wil zeggen dat ik niet raar ben), aangezien het hoogst ongebruikelijk is dat woningen specifieke dames en heren toiletten hebben.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 12:20 schreef Gia het volgende:
Het wil ook nog het liefst dat alle toiletten genderneutraal worden, oftewel, normale mensen in de maag splitsen dat ze ook naar een gemengd toilet moeten!! Waar is onze vrijheid en keuze?
Die non binaire pipo's krijgen al een hartverzakking bij het zien van de woorden dames kleedruimte/heren kleedruimte, want alles moet gemengd zijn, zodat zij niet hoeven te kiezen. Flikker op!
Ook het woordje wellicht staat niet in de petitie.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 14:29 schreef Gia het volgende:
Alle toiletten wellicht onrealistisch....
Daar maak ik uit op dat hij/zij/het dat het liefst zou willen.
quote:We zeggen niet dat álle toiletten in de Efteling genderneutraal moeten zijn; we snappen de behoefte aan gescheide toiletten zelf ook. Toch zouden we heel gelukkig zijn als er toch minstens(!) één locatie met een neutraal toilet zou zijn. Dat zou al een heel mooi begin zijn om iédereen zich thuis te laten voelen in de Wereld Vol Wonderen!
Gescheide toilettenquote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:05 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ook het woordje wellicht staat niet in de petitie.
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |