Diezelfse politie die had verklaard dat er geen fysiek contact was en dat er hierop hooguit een kleine boete stond? Die politie?quote:Op maandag 13 mei 2024 16:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Voldoende bewijs zegt de Zweedse politie.
Dan zal er vast meer gebeurd zijn dan een dreigende beweging. Joost hep een probleem.
quote:Op maandag 13 mei 2024 16:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we allemaal de afgelopen dagen wel een beetje geprobeerd te lezen en te horen wat we graag wilden horen, zeker voordat ie werkelijk gekwalificeerd was. Maar er is nog voldoende ruimte voor speculatie, wees niet getreurd.
Volgens boulevard zou hij al een zittingsdatum hebben gekregen, wat gek is gezien er nog geen besluit is.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:41 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik las het als: er is voldoende informatie verzameld om tot een zitting te komen.
(En dat kan dus nog alle kanten op, wat er iit die zitting komt)
quote:Het dossier van Joost is nog niet overgedragen aan het Openbaar Ministerie in Zweden, aldus de politie. Zij verwachten dat begin juni te doen. Volgens onderzoeksleider Andersson hebben zaken als die van Klein normaal gesproken een verwerkingstijd van zes tot acht weken, maar in dit geval is gebruikgemaakt van een juridische procedure die versnelde vervolging wordt genoemd. Dit was mogelijk omdat het bewijsmateriaal 'goed' is in combinatie met het feit dat het 'geen ernstig' misdrijf is. Door deze procedure zou Joost ook al een voorlopige datum hebben gekregen waarop zijn zaak wordt behandeld.
ik denk dat hij in dit geval het heel bont zou moeten hebben gemaakt om door het ESFpubliek gecanceld te worden.quote:
Ja, wat er waar is en niet is een groot enigma he?quote:Op maandag 13 mei 2024 16:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Diezelfse politie die had verklaard dat er geen fysiek contact was en dat er hierop hooguit een kleine boete stond? Die politie?
Verrassend zeg..quote:Op maandag 13 mei 2024 16:43 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Volgens boulevard zou hij al een zittingsdatum hebben gekregen, wat gek is gezien er nog geen besluit is.
vogens Aran had hij agressief de camera van de Telegraaf uit de handen gepakt.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:43 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Volgens boulevard zou hij al een zittingsdatum hebben gekregen, wat gek is gezien er nog geen besluit is.
Kunnen ze vast een uitzondering voor vinden, vanwege mogelijke dreiging to repersailes (of hoe je dat ook schrijft).quote:Op maandag 13 mei 2024 16:45 schreef Jane het volgende:
Btw, als het daadwerkelijk tot een zitting komt (wat niet per se hoeft, bijv. bij een sepot) dan is die zitting openbaar, neem ik aan? Ook in Zweden?
Wordt in dat geval de identiteit van de klaagster niet automatisch bekend? Iig bij iedereen die bij de zitting aanwezig is?
Je blijft maar dezelfde dingen zeggen. Er IS een afspraak gemaakt, wederzijds. En ook mondelinge afspraken zijn om je aan te houden.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die afspraken die gemaakt zouden zijn, lijken met onderdeel van het voorval.
Overigens denk ik dat die afspraken heus niet zoveel voorstellen, hoogstens is het mondeling toegezegd.
Je tekent als artiest een contract als je meedoet, en daar staat dan een hele zwik regels in waar je je aan moet houden. Dat je als Joost Klein een uitzondering krijgt (zwart op wit) om niet gefilmd te worden, lijkt me sterk.
ik vind hem prima, officieel is het represailles volgens googlequote:Op maandag 13 mei 2024 16:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Kunnen ze vast een uitzondering voor vinden, vanwege mogelijke dreiging to repersailes (of hoe je dat ook schrijft).
Nee in Nederland kunnen slachtoffers anoniem worden gehoord en meestal hoeven ze helemaal niet te komen. In openbare documenten zal de naam altijd geanimiseerd worden.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:45 schreef Jane het volgende:
Btw, als het daadwerkelijk tot een zitting komt (wat niet per se hoeft, bijv. bij een sepot) dan is die zitting openbaar, neem ik aan? Ook in Zweden?
Wordt in dat geval de identiteit van de klaagster niet automatisch bekend? Iig bij iedereen die bij de zitting aanwezig is?
Dat stukje 'sterk bewijs' zint mij enigsinds ik bedoel dat het mij niet zint...quote:Op maandag 13 mei 2024 16:21 schreef europapa het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)rvolging-joost-klein
Geen idee hoe ze daar in Zweden mee omgaan, maar de meeste landen zijn uiterst voorzichtig met rechtspraak achter gesloten deuren. Meestal alleen bij ernstige zaken waar minderjarigen bij betrokken zijn.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Kunnen ze vast een uitzondering voor vinden, vanwege mogelijke dreiging to repersailes (of hoe je dat ook schrijft).
Is hetzelfde. Moet gaan om dreigen met een misdrijf. Dreigen met geweld tegen goederen ook dus.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:45 schreef europapa het volgende:
Wat ik lees op Reddit (is misschien hier ook eerder voorbij gekomen, maar dat heb ik dan gemist):
bij een 'unlawful threat' moet de 'dreiging' betrekking hebben om iets wat op zichzelf strafbaar is, zoals mishandeling of vernielen van bezit
Zou dat dan niet het hele punt zijn? Het feit dat het vuistgebaar / de dreigende beweging zou kunnen hebben geleid tot een van die dingen
Geen idee hoe dat in Nederland zit.
Zijn er ook bedreigingen die geen betrekking hebben op iets wat op zichzelf strafbaaris? Behalve iets als "ik bezorg je de kieteldood", maar dat kun je moeilijk als (strafrechtelijk relevante) bedreiging zienquote:Op maandag 13 mei 2024 16:45 schreef europapa het volgende:
Wat ik lees op Reddit (is misschien hier ook eerder voorbij gekomen, maar dat heb ik dan gemist):
bij een 'unlawful threat' moet de 'dreiging' betrekking hebben om iets wat op zichzelf strafbaar is, zoals mishandeling of vernielen van bezit
Zou dat dan niet het hele punt zijn? Het feit dat het vuistgebaar / de dreigende beweging zou kunnen hebben geleid tot een van die dingen
Geen idee hoe dat in Nederland zit.
Helemaal eens. En eerlijk, ik had nog liever dat wel uitkwam dat het misschien ietssss ernstiger was (een camera kapot ofzo maar ik geloof echt niks van een klap oid aan haar) dan dit gedoe en gespeculeer en de hijgende kwijlende mediabloedhonden die elk uur met een ander hijgerig 'feitje' komen. Laat EBU dan maar gewoon het bewijs openbaar maken. Hup eraf met die pleister.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, wat er waar is en niet is een groot enigma he?
Blijft een wonderlijk fenomeen.
Maar het klinkt wel alsof het net even iets erger is dan AVROTROS in hun statement doet lijken. Wat ook wel logisch is, maar de beperkte mate van transparantie over de hele zaak maakt mensen juist boos. Het is ook gewoon niet slim gespeeld door de EBU, die nu (terecht) een hoop gezeik hebben.
En sinds wanneer geeft de politie geen boetes voor overtredingen waar een boete op staat?quote:Op maandag 13 mei 2024 16:34 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Waarom beslist daar de politie en niet de OvJ over vervolging? Of lult NOS weer eens onzin?
Ja, maar dan hebben we het meestal wel over andere feiten dan hier aan de orde zijn, dacht ik. Maar geen idee hoe dit gaat uitpakken verder.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:49 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Nee in Nederland kunnen slachtoffers anoniem worden gehoord en meestal hoeven ze helemaal niet te komen. In openbare documenten zal de naam altijd geanimiseerd worden.
Dat zal in zweden niet anders zijn.
Even rustig, we hebben één bericht waarin gesproken wordt over afspraken. En wel door de TROSAVRO, die ook gewoon een belang hebben in deze hele kwestie.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:48 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Je blijft maar dezelfde dingen zeggen. Er IS een afspraak gemaakt, wederzijds. En ook mondelinge afspraken zijn om je aan te houden.
Je maakt er een sport van om feiten selectief de geloven of niet.
Ik vrees dat dat van de politie dus niet mag, maar het is erg irritant en schadelijk voor alle betrokkenen.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Helemaal eens. En eerlijk, ik had nog liever dat wel uitkwam dat het misschien ietssss ernstiger was (een camera kapot ofzo maar ik geloof echt niks van een klap oid aan haar) dan dit gedoe en gespeculeer en de hijgende kwijlende mediabloedhonden die elk uur met een ander hijgerig 'feitje' komen. Laat EBU dan maar gewoon het bewijs openbaar maken. Hup eraf met die pleister.
Waarom zou de EBU dat doen? Het is in handen van de politie en waarschijnlijk de rechter die moeten maar beslissen, de politie zit niet te wachten op een lekkende partij.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Helemaal eens. En eerlijk, ik had nog liever dat wel uitkwam dat het misschien ietssss ernstiger was (een camera kapot ofzo maar ik geloof echt niks van een klap oid aan haar) dan dit gedoe en gespeculeer en de hijgende kwijlende mediabloedhonden die elk uur met een ander hijgerig 'feitje' komen. Laat EBU dan maar gewoon het bewijs openbaar maken. Hup eraf met die pleister.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |