abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 13 mei 2024 @ 16:43:01 #101
163650 Greys
pi_213548212
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 16:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Voldoende bewijs zegt de Zweedse politie.

Dan zal er vast meer gebeurd zijn dan een dreigende beweging. Joost hep een probleem.
Diezelfse politie die had verklaard dat er geen fysiek contact was en dat er hierop hooguit een kleine boete stond? Die politie?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 13 mei 2024 @ 16:43:33 #102
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213548221
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 16:41 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Volgens mij hebben we allemaal de afgelopen dagen wel een beetje geprobeerd te lezen en te horen wat we graag wilden horen, zeker voordat ie werkelijk gekwalificeerd was. Maar er is nog voldoende ruimte voor speculatie, wees niet getreurd.
:')
Ik spreek gespeculeer juist de hele tijd tegen..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_213548223
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 16:41 schreef Arizona het volgende:

[..]
Ik las het als: er is voldoende informatie verzameld om tot een zitting te komen.
(En dat kan dus nog alle kanten op, wat er iit die zitting komt)
Volgens boulevard zou hij al een zittingsdatum hebben gekregen, wat gek is gezien er nog geen besluit is.

quote:
Het dossier van Joost is nog niet overgedragen aan het Openbaar Ministerie in Zweden, aldus de politie. Zij verwachten dat begin juni te doen. Volgens onderzoeksleider Andersson hebben zaken als die van Klein normaal gesproken een verwerkingstijd van zes tot acht weken, maar in dit geval is gebruikgemaakt van een juridische procedure die versnelde vervolging wordt genoemd. Dit was mogelijk omdat het bewijsmateriaal 'goed' is in combinatie met het feit dat het 'geen ernstig' misdrijf is. Door deze procedure zou Joost ook al een voorlopige datum hebben gekregen waarop zijn zaak wordt behandeld.
speak only if it improves the silence.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 13 mei 2024 @ 16:43:47 #104
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213548224
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 16:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
cancelcultuur
ik denk dat hij in dit geval het heel bont zou moeten hebben gemaakt om door het ESFpubliek gecanceld te worden.
en als dat zo was had hij echt niet Zweden utigekund.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Redactie Sport maandag 13 mei 2024 @ 16:44:05 #105
274204 crew  Mexicanobakker
pi_213548228
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 16:43 schreef Greys het volgende:

[..]
Diezelfse politie die had verklaard dat er geen fysiek contact was en dat er hierop hooguit een kleine boete stond? Die politie?
Ja, wat er waar is en niet is een groot enigma he?

Blijft een wonderlijk fenomeen.

Maar het klinkt wel alsof het net even iets erger is dan AVROTROS in hun statement doet lijken. Wat ook wel logisch is, maar de beperkte mate van transparantie over de hele zaak maakt mensen juist boos. Het is ook gewoon niet slim gespeeld door de EBU, die nu (terecht) een hoop gezeik hebben.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 13 mei 2024 @ 16:45:15 #106
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213548237
quote:
3s.gif Op maandag 13 mei 2024 16:43 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Volgens boulevard zou hij al een zittingsdatum hebben gekregen, wat gek is gezien er nog geen besluit is.
Verrassend zeg..
  maandag 13 mei 2024 @ 16:45:38 #107
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_213548245
Btw, als het daadwerkelijk tot een zitting komt (wat niet per se hoeft, bijv. bij een sepot) dan is die zitting openbaar, neem ik aan? Ook in Zweden?

Wordt in dat geval de identiteit van de klaagster niet automatisch bekend? Iig bij iedereen die bij de zitting aanwezig is? :o
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_213548246
Wat ik lees op Reddit (is misschien hier ook eerder voorbij gekomen, maar dat heb ik dan gemist):

bij een 'unlawful threat' moet de 'dreiging' betrekking hebben om iets wat op zichzelf strafbaar is, zoals mishandeling of vernielen van bezit

Zou dat dan niet het hele punt zijn? Het feit dat het vuistgebaar / de dreigende beweging zou kunnen hebben geleid tot een van die dingen

Geen idee hoe dat in Nederland zit.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 13 mei 2024 @ 16:46:51 #109
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213548257
quote:
3s.gif Op maandag 13 mei 2024 16:43 schreef TjjWester het volgende:

[..]
vogens Aran had hij agressief de camera van de Telegraaf uit de handen gepakt.

oordeel hier even over nav het filmpje waar dit in zit.

Met dank aan Greys
twitter
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator maandag 13 mei 2024 @ 16:47:05 #110
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213548259
quote:
2s.gif Op maandag 13 mei 2024 16:45 schreef Jane het volgende:
Btw, als het daadwerkelijk tot een zitting komt (wat niet per se hoeft, bijv. bij een sepot) dan is die zitting openbaar, neem ik aan? Ook in Zweden?

Wordt in dat geval de identiteit van de klaagster niet automatisch bekend? Iig bij iedereen die bij de zitting aanwezig is? :o
Kunnen ze vast een uitzondering voor vinden, vanwege mogelijke dreiging to repersailes (of hoe je dat ook schrijft).
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_213548267
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 16:08 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Die afspraken die gemaakt zouden zijn, lijken met onderdeel van het voorval.

Overigens denk ik dat die afspraken heus niet zoveel voorstellen, hoogstens is het mondeling toegezegd.

Je tekent als artiest een contract als je meedoet, en daar staat dan een hele zwik regels in waar je je aan moet houden. Dat je als Joost Klein een uitzondering krijgt (zwart op wit) om niet gefilmd te worden, lijkt me sterk.
Je blijft maar dezelfde dingen zeggen. Er IS een afspraak gemaakt, wederzijds. En ook mondelinge afspraken zijn om je aan te houden.

Je maakt er een sport van om feiten selectief de geloven of niet.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 13 mei 2024 @ 16:48:25 #112
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213548269
quote:
88s.gif Op maandag 13 mei 2024 16:47 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Kunnen ze vast een uitzondering voor vinden, vanwege mogelijke dreiging to repersailes (of hoe je dat ook schrijft).
ik vind hem prima, officieel is het represailles volgens google
pi_213548274
quote:
2s.gif Op maandag 13 mei 2024 16:45 schreef Jane het volgende:

Nee in Nederland kunnen slachtoffers anoniem worden gehoord en meestal hoeven ze helemaal niet te komen. In openbare documenten zal de naam altijd geanimiseerd worden.

Dat zal in zweden niet anders zijn.
  maandag 13 mei 2024 @ 16:49:28 #114
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_213548276
quote:
Dat stukje 'sterk bewijs' zint mij enigsinds ik bedoel dat het mij niet zint...

[ Bericht 2% gewijzigd door PinkLow op 13-05-2024 17:04:15 ]
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
  maandag 13 mei 2024 @ 16:49:54 #115
1986 Jane
pi_213548279
quote:
88s.gif Op maandag 13 mei 2024 16:47 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Geen idee hoe ze daar in Zweden mee omgaan, maar de meeste landen zijn uiterst voorzichtig met rechtspraak achter gesloten deuren. Meestal alleen bij ernstige zaken waar minderjarigen bij betrokken zijn.

Openbare rechtspraak wordt meestal gezien als noodzakelijk in een serieuze rechtstaat.
pi_213548281
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 16:45 schreef europapa het volgende:
Wat ik lees op Reddit (is misschien hier ook eerder voorbij gekomen, maar dat heb ik dan gemist):

bij een 'unlawful threat' moet de 'dreiging' betrekking hebben om iets wat op zichzelf strafbaar is, zoals mishandeling of vernielen van bezit

Zou dat dan niet het hele punt zijn? Het feit dat het vuistgebaar / de dreigende beweging zou kunnen hebben geleid tot een van die dingen

Is hetzelfde. Moet gaan om dreigen met een misdrijf. Dreigen met geweld tegen goederen ook dus.
  maandag 13 mei 2024 @ 16:50:14 #117
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213548283
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 16:45 schreef europapa het volgende:

Zijn er ook bedreigingen die geen betrekking hebben op iets wat op zichzelf strafbaaris? Behalve iets als "ik bezorg je de kieteldood", maar dat kun je moeilijk als (strafrechtelijk relevante) bedreiging zien :P
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 13 mei 2024 @ 16:50:14 #118
163650 Greys
pi_213548284
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 16:44 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ja, wat er waar is en niet is een groot enigma he?

Blijft een wonderlijk fenomeen.

Maar het klinkt wel alsof het net even iets erger is dan AVROTROS in hun statement doet lijken. Wat ook wel logisch is, maar de beperkte mate van transparantie over de hele zaak maakt mensen juist boos. Het is ook gewoon niet slim gespeeld door de EBU, die nu (terecht) een hoop gezeik hebben.
Helemaal eens. En eerlijk, ik had nog liever dat wel uitkwam dat het misschien ietssss ernstiger was (een camera kapot ofzo maar ik geloof echt niks van een klap oid aan haar) dan dit gedoe en gespeculeer en de hijgende kwijlende mediabloedhonden die elk uur met een ander hijgerig 'feitje' komen. Laat EBU dan maar gewoon het bewijs openbaar maken. Hup eraf met die pleister.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213548285
Het kan natuurlijk best dat Joost op een agressieve manier en gehaast die telefoon of camera uit haar handen sloeg/trok. Wellicht is het ding toen kapot gevallen ofzo.
Dan heeft hij de dame niet aangeraakt maar wel iets afgenomen en gesloopt.
Dat kan hij 100 x niet zo bedoeld hebben of in een vlaag van boosheid maar dan ben je ook fout.
Diskwalificatie? Nah, een boete of een andere straf had toch ook best gemogen?
pi_213548290
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 16:34 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Waarom beslist daar de politie en niet de OvJ over vervolging? Of lult NOS weer eens onzin? :')
En sinds wanneer geeft de politie geen boetes voor overtredingen waar een boete op staat?

Of hebben die Zweden een oneindig aantal rechters voor onzinzaken.
pi_213548292
Had Theo Maassen niet ook eens zoiets gedaan?
Een camera weggegooid en kapot gemaakt?
Heeeel NL over hem heen. Want je blijft van andermans spullen af.
  maandag 13 mei 2024 @ 16:51:36 #122
1986 Jane
pi_213548294
quote:
3s.gif Op maandag 13 mei 2024 16:49 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Nee in Nederland kunnen slachtoffers anoniem worden gehoord en meestal hoeven ze helemaal niet te komen. In openbare documenten zal de naam altijd geanimiseerd worden.

Dat zal in zweden niet anders zijn.
Ja, maar dan hebben we het meestal wel over andere feiten dan hier aan de orde zijn, dacht ik. Maar geen idee hoe dit gaat uitpakken verder.
pi_213548296
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 16:48 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Je blijft maar dezelfde dingen zeggen. Er IS een afspraak gemaakt, wederzijds. En ook mondelinge afspraken zijn om je aan te houden.

Je maakt er een sport van om feiten selectief de geloven of niet.
Even rustig, we hebben één bericht waarin gesproken wordt over afspraken. En wel door de TROSAVRO, die ook gewoon een belang hebben in deze hele kwestie.

Daarnaast hebben we de Telegraaf die meldt dat de cameravrouw gewoon haar werk deed en dat elke artiest backstage gefilmd werd.

Zo feitelijk is het dus allemaal (nog) niet.
  Redactie Sport maandag 13 mei 2024 @ 16:52:00 #124
274204 crew  Mexicanobakker
pi_213548297
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 16:50 schreef Greys het volgende:

[..]
Helemaal eens. En eerlijk, ik had nog liever dat wel uitkwam dat het misschien ietssss ernstiger was (een camera kapot ofzo maar ik geloof echt niks van een klap oid aan haar) dan dit gedoe en gespeculeer en de hijgende kwijlende mediabloedhonden die elk uur met een ander hijgerig 'feitje' komen. Laat EBU dan maar gewoon het bewijs openbaar maken. Hup eraf met die pleister.
Ik vrees dat dat van de politie dus niet mag, maar het is erg irritant en schadelijk voor alle betrokkenen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_213548298
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 16:50 schreef Greys het volgende:

[..]
Waarom zou de EBU dat doen? Het is in handen van de politie en waarschijnlijk de rechter die moeten maar beslissen, de politie zit niet te wachten op een lekkende partij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')