quote:Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024
On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:
‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’
The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.
The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.
Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:
‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’
Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.
Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).
Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.
Er is toch altijd wel iemand van de NLse delegatie bij hem. Al is het maar die NLse bewaker die daar ook achter de schermen steeds bij was bv in dat filmpje in de gang met die Israëlische journalist. Zelfs bij Eurovision in Concert was hij nooit alleen. Was ook constant iemand van AvroTros erbij. Dan kan ik me totaal niet voorstellen dat er nul begeleiding was van de omroep in die arena.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:39 schreef Marcoss het volgende: [..] Mja, zij zijn er ook niet bij geweest toch? Zonder camerabeelden weten zij ook niet 100% zeker wat er gebeurd is
Dus hij had een medeplichtige! The plot thickens...quote:Op maandag 13 mei 2024 15:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Er is toch altijd wel iemand van de NLse delegatie bij hem. Al is het maar die bewaker. Zelfs bij Eurovision in Concert was hij nooit alleen. Was ook constant iemand van AvroTros erbij. Dan kan ik me totaal niet voorstellen dat er nul begeleiding was in die arena.
quote:Op maandag 13 mei 2024 15:55 schreef luxerobots het volgende: [..] De EBU is sowieso vrij zwijgzaam. Dit werd er nog meegedeeld. De cameravrouw heeft een “ander verhaal” over het voorval met de Nederlandse zanger Joost Klein. Dat zegt Noel Curran, directeur-generaal van de European Broadcasting Union (EBU), tegen de Zweedse radiozender Sveriges Radio. Wat haar verhaal dan is, deelt hij niet. https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240511_97631234
Dat zei ik al. Er is dus helemaal niets (concreets) tegengesproken.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:36 schreef Whiskers2009 het volgende: [..] Nee, "de cameravrouw ziet het anders" hebben ze gezegd. Nuanceverschilletje
![]()
het ging er echter om dat ik zei....quote:Op maandag 13 mei 2024 15:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
Dat zei ik al. Er is dus helemaal niets (concreets) tegengesproken.
Er is NIET door de EBU gezegd dat het statement van AVROTROS niet klopte. En al helemaal niet welk deel ervan dan niet zou kloppen.
Alléén dat de cameravrouw het anders ziet. En dat lijkt me volkomen logisch, anders was deze hele rel er nooit geweest.
Ben iig heel benieuwd naar Boulevard vanavond want ik verwacht na dat gesprek op 538 vanmorgen een flinke compilatie van de momenten waarop Joost onsympathiek en agressief tegen Aran was. Waarschijnlijk komt ie niet veel verder dan die wat nukkig uitgesproken zin 'heb je dit weleens een weeskind zien doen dan?' want verder zag ik iig alleen maar persbeelden waarom ze naar elkaar jubelden van leuk. Zelfs nog op de dag van de 2e semi.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:59 schreef superniger het volgende:
Joost moet Aran Bade aanklagen voor smaad.
Mijn punt is dat ze feitelijk helemaal NIETS tegenspreken van wat de AVROTROS heeft verklaardquote:Op maandag 13 mei 2024 16:01 schreef Nizno het volgende:
[..]
het ging er echter om dat ik zei....
waarom spreekt het EBU wel tegen wat het voorval zou zijn door te stellen dat de dame het anders ziet.
en niet het stuk waarin vermeld wordt door avro tros dat er afspraken zijn gemaakt over het filmen.
daarmee vind ik dat we mogen concluderen dat dat stuk wel klopt. en we dan dus niet zoals steeds hier wordt gemeld nog niet als feit kunnen aannemen.
waarschijnlijk....quote:Op maandag 13 mei 2024 16:03 schreef michiel_merk het volgende:
Vervolging waarschijnlijk volgens 538 nieuws ,je zou dan toch zeggen dat er iets heel ergs is gebeurd
Die afspraken die gemaakt zouden zijn, lijken met onderdeel van het voorval.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:01 schreef Nizno het volgende:
het ging er echter om dat ik zei....
waarom spreekt het EBU wel tegen wat het voorval zou zijn door te stellen dat de dame het anders ziet.
en niet het stuk waarin vermeld wordt door avro tros dat er afspraken zijn gemaakt over het filmen.
daarmee vind ik dat we mogen concluderen dat dat stuk wel klopt. en we dan dus niet zoals steeds hier wordt gemeld nog niet als feit kunnen aannemen.
Lijkt me dat ie in een onbewaakt ogenblik die vrouw helemaal tot moes heeft gemept. Of hoe zie jij heel erg?quote:Op maandag 13 mei 2024 16:03 schreef michiel_merk het volgende:
Vervolging waarschijnlijk volgens 538 nieuws ,je zou dan toch zeggen dat er iets heel ergs is gebeurd
OM bepaald altijd over vervolging, niet de politie.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:05 schreef Nizno het volgende:
[..]
waarschijnlijk....
ik denk eerder dat die het idee hebben net als hier dat als iets naar het OM gaat er dus inderdaad een zaak komt.
Die hebben het uit Aftonbladet, net als de Telegraaf die dat ook beweert.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:05 schreef Nizno het volgende:
[..]
waarschijnlijk....
ik denk eerder dat die het idee hebben net als hier dat als iets naar het OM gaat er dus inderdaad een zaak komt.
Allemaal geloofwaardig genoeg, maar waarom zegt de EBU dat dan niet gewoon?quote:Op maandag 13 mei 2024 16:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die afspraken die gemaakt zouden zijn, lijken met onderdeel van het voorval.
Overigens denk ik dat die afspraken heus niet zoveel voorstellen, hoogstens is het mondeling toegezegd.
Je tekent als artiest een contract als je meedoet, en daar staat dan een hele zwik regels in waar je je aan moet houden. Dat je als Joost Klein een uitzondering krijgt (zwart op wit) om niet gefilmd te worden, lijkt me sterk.
Als je de berichtgeving zo hoort zou je haast zeggen dat de camera vrouw tot moes is geslagen, dan was dit allemaal uiteraard terecht. Maar vervolging voor een gebalde vuist of een scheld woord, is toch wel lachwekkendquote:Op maandag 13 mei 2024 16:08 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Lijkt me dat ie in een onbewaakt ogenblik die vrouw helemaal tot moes heeft gemept. Of hoe zie jij heel erg?
Bij grote evenementen is het gangbaar dat er een inlegvel/ledger per artiest is. Dit lijkt me bij uitstek iets dat daarin opgenomen wordt. Avrotros heeft het niet voor niets meerdere malen over gemaakte afspraken.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die afspraken die gemaakt zouden zijn, lijken met onderdeel van het voorval.
Overigens denk ik dat die afspraken heus niet zoveel voorstellen, hoogstens is het mondeling toegezegd.
Je tekent als artiest een contract als je meedoet, en daar staat dan een hele zwik regels in waar je je aan moet houden. Dat je als Joost Klein een uitzondering krijgt (zwart op wit) om niet gefilmd te worden, lijkt me sterk.
Nou ja, de aanklacht is "bedreiging". De politie heeft bevestigd dat er geen fysiek contact was en dat het om "bedreiging" ging.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:12 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Als je de berichtgeving zo hoort zou je haast zeggen dat de camera vrouw tot moes is geslagen, dan was dit allemaal uiteraard terecht. Maar vervolging voor een gebalde vuist of een scheld woord, is toch wel lachwekkend
Gevonden!quote:Op maandag 13 mei 2024 16:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die hebben het uit Aftonbladet, net als de Telegraaf die dat ook beweert.
Terwijl dat volgens @:Evenstar helemaal niet eens in Aftonbladet staat. Maar alleen dat er relatief snel (begin juni) een beslussing genomen kan worden door het OM omdat het onderzoek al is afgerond en de procedure van het snelrecht is ingeschakeld.
Staat ergens in het vorige topic.
quote:Op maandag 13 mei 2024 14:42 schreef Evenstar het volgende:
Nogmaals storm in glas water.
Enige nieuwe informatie is dat onderzoek zo goed als afgerond is en OM daarom al relatief snel, begin juni, een beslissing zal nemen over seponeren of vervolgen. Rest is allemaal invulling van Aftonbladet wat ongeveer niveautje Prive is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |