abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 mei 2024 @ 22:32:12 #1
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_213542112

Nederland w/
Deelnemer: Joost Klein
Leeftijd: 26 jaar
Social media: Instagram Twitter YouTube TikTok
Titel inzending: Europapa
Taal inzending: Nederlands
Genre inzending: Gabberpop
Schrijvers muziek: Joost, Donnie, Tantu Beats, Paul Elstak, Thijmen Melissant
Schrijvers tekst: Joost, Donnie, Tantu Beats, Tim Haars
Loting: Tweede semi, tweede helft
Selectie methode: Interne selectie op 11 december, nummer presentatie op 29 februari.
quote:
Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024

On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:

‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’

The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.

The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.

Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:

‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’

Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.

Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).

Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.

Die odds waar iedereen het hier de hele dag over heeft vind je hier. w/

Het gekozen nummer Europapa:

You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_213542129
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 22:30 schreef chratnox het volgende:

[..]
Aftenbildet geloof ik dat 't heet ja, maar dat weet ik niet zeker. Dat is dezelfde krant die vrijdag zei dat hij haar geslagen zou hebben en dat (naar mijn weten) nooit gerectificeerd heeft.
Even gecheckt. Daar stond het niet in. Het stond in de Tubantia, maar dat artikel is van dezelfde auteur.

Ik zie het nu ook elders voorkomen, bijvoorbeeld hier (in natuurlijk min of meer dezelfde bewoordingen, want ze copy-pasten elkaar). Ik ben benieuwd of de we bron kunnen vinden. Misschien is die Alexander van Eenennaam wel de bron.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_213542136
Wel een erg domme actie van Joost.... ;(
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 12 mei 2024 @ 22:35:31 #4
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213542140
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 22:35 schreef Vincent_student het volgende:
wat heeft hij precies gedaan?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zondag 12 mei 2024 @ 22:35:31 #5
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_213542141
Bij 'Even Tot Hier' wordt het hele Eurovisie gedoe in the picture gezet.
Met Gety Kaspers van Teach In als verstolkster op de melodie van Ding A Dong… _O_
pi_213542142
twitter

Opdat wij nooit vergeten hoe de executive supervisor werd weggehoond bij ongetwijfeld zijn laatste ESF in die functie. Met Cornald als commentator in topvorm.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_213542151
Ik denk wel dat we veel te veel professionaliteit toeschrijven aan die organisator. Die zijn gewoon gewend een prima tv-show neer te zetten, maar meer ook niet.

En nu wordt er al weken op ze ingehakt vanwege het Israel-gebeuren en zitten ze daar al onder hoogspanning. Dan komt er opeens een verhaal dat er een vrouw bedreigd is door een deelnemer. Oh fuck, nu heeft ze aangifte gedaan. Oh fuck fuck fuck, nu gaat die deelnemer verhoord worden door de politie. Aaaargh, wat moeten we doen? Is dit een metoo ding? Kan je iemand die verdachte is nog wel laten meedoen? FUCKKK!

En ja, dan nemen ze waarschijnlijk de verkeerde beslissing, met de wijsheid van nu. Omdat het gewoon een paar amateurs in een congreskamertje in Zweden zijn die hier helemaal niet mee kunnen dealen.
pi_213542152
Volgens mij hebben OM en politie bevestigd dat sprake was van niet-fysieke bedreiging. Dit verhaal wijst op een fysieke aanval en vernieling. Dat is toch iets anders....toch?
  zondag 12 mei 2024 @ 22:37:15 #9
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_213542154
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 22:35 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Opdat wij nooit vergeten hoe de executive supervisor werd weggehoond bij ongetwijfeld zijn laatste ESF in die functie. Met Cornald als commentator in topvorm.
Petra keep on smiling
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_213542156
quote:
99s.gif Op zondag 12 mei 2024 22:35 schreef Nizno het volgende:

[..]
wat heeft hij precies gedaan?
Ik heb hier niet terug zitten lezen, maar ik neem aan dat iedereen het al wel weet van die kapotgegooide camera?
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 12 mei 2024 @ 22:37:42 #11
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213542160
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 22:37 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Ik heb hier niet terug zitten lezen, maar ik neem aan dat iedereen het al wel weet van die kapotgegooide camera?
heb je een bron?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_213542163
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 22:36 schreef Lichtloper het volgende:
Ik denk wel dat we veel te veel professionaliteit toeschrijven aan die organisator. Die zijn gewoon gewend een prima tv-show neer te zetten, maar meer ook niet.

En nu wordt er al weken op ze ingehakt vanwege het Israel-gebeuren en zitten ze daar al onder hoogspanning. Dan komt er opeens een verhaal dat er een vrouw bedreigd is door een deelnemer. Oh fuck, nu heeft ze aangifte gedaan. Oh fuck fuck fuck, nu gaat die deelnemer verhoord worden door de politie. Aaaargh, wat moeten we doen? Is dit een metoo ding? Kan je iemand die verdachte is nog wel laten meedoen? FUCKKK!

En ja, dan nemen ze waarschijnlijk de verkeerde beslissing, met de wijsheid van nu. Omdat het gewoon een paar amateurs in een congreskamertje in Zweden zijn die hier helemaal niet mee kunnen dealen.
Dan is het wel handig om procedures op te zetten voor het zero-tolerancebeleid dat je zo belangrijk vindt.
  zondag 12 mei 2024 @ 22:38:30 #13
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213542170
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 22:30 schreef chratnox het volgende:

[..]
Aftenbildet geloof ik dat 't heet ja, maar dat weet ik niet zeker. Dat is dezelfde krant die vrijdag zei dat hij haar geslagen zou hebben en dat (naar mijn weten) nooit gerectificeerd heeft.
Aftonbladet ;)

En ik heb het verder nérgens gezien. De AVROTROS-baas zei wel dat er eerder in de week al een aanvaring was over ongewenst filmen, maar dat daarom juist afspraken waren gemaakt dat dat NIET meer zou gebeuren. Niks over een berisping.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 12 mei 2024 @ 22:38:51 #14
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213542173
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 22:35 schreef Vincent_student het volgende:
Wat precies?
pi_213542176
quote:
99s.gif Op zondag 12 mei 2024 22:37 schreef Nizno het volgende:

[..]
heb je een bron?
https://www.telegraaf.nl/(...)mera-van-vrouw-kapot
pi_213542181
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 22:35 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Wonderboy _O-
  zondag 12 mei 2024 @ 22:39:41 #17
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_213542184
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 22:36 schreef michiel_merk het volgende:
Volgens mij hebben OM en politie bevestigd dat sprake was van niet-fysieke bedreiging. Dit verhaal wijst op een fysieke aanval en vernieling. Dat is toch iets anders....toch?
Dat er iets kapot kan gaan blijkt wel uit de trofee van de EBU die na 10 seconden al kapot was ...
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 12 mei 2024 @ 22:39:45 #18
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213542185
quote:
ah oke nog steeds die zweedse krant die dat beweerd waarvan dus geen bevestiging is.

Ja sorry wilde even weten wat je precies gelezen had.
pi_213542188
quote:
Ik zie niets over kapotgegooide camera's.

Daarnaast is de bron dubieus, gezien de verklaring van de politie dat er geen fysiek contact is geweest.
EBU en AvroTros hebben ook niets vermeld over schade aan een camera.
pi_213542197
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 22:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Aftonbladet ;)

En ik heb het verder nérgens gezien. De AVROTROS-baas zei wel dat er eerder in de week al een aanvaring was over ongewenst filmen, maar dat daarom juist afspraken waren gemaakt dat dat NIET meer zou gebeuren. Niks over een berisping.
Het zou me niet verbazen als er niets van klopt. Anders zou de EBU dat toch wel hebben gemeld? We hebben al een keer een waarschuwing gegeven, two strikes and your're out - iets in die trant.
  zondag 12 mei 2024 @ 22:40:53 #21
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_213542198
quote:
Beetje vreemd dat dat aftenblad een bron zou hebben terwijl verder iedereen zwijgt en er niks over wil vertellen.
  zondag 12 mei 2024 @ 22:41:06 #22
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213542200
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 22:36 schreef michiel_merk het volgende:
Er kloot gewoon niks vh verhaal van Aftonbladet. Die schreven eerder ook al dat Joost fysiek was geworden..

De politie heeft dat inderdaad ontkend.
pi_213542202
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 22:39 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik zie niets over kapotgegooide camera's.

Daarnaast is de bron dubieus, gezien de verklaring van de politie dat er geen fysiek contact is geweest.
of kapotgeslagen.
Maar goed, dus daar hadden jullie het over. Ik kom net binnen. Dat Aftontbladed is een soort Zweedse Bild, begrijp ik?
  zondag 12 mei 2024 @ 22:41:56 #24
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_213542205
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 22:37 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_213542208
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 22:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dan is het wel handig om procedures op te zetten voor het zero-tolerancebeleid dat je zo belangrijk vindt.
Dat zero-tolerance beleid hebben ze ook helemaal geen idee bij joh. Lijkt me ook maar gewoon ter plekke verzonnen.

Sowieso vanuit PR-perspectief hebben ze het wel zo gigantisch verkloot, door niet meteen met een besluit te komen, door überhaupt niet met een verklaring te komen. Ze lieten de geruchtenmachine er maar mee aan de haal gaan en waren alle controle kwijt. Een professionele organisatie was hier véél beter mee omgegaan, los van het inhoudelijke besluit.

Ik denk eigenlijk ook dat als AVROTROS direct publiekelijk de aanval had gezocht, ze tot een ander besluit waren gekomen. Alles aan de aanpak van de EBU schreeuwde dat ze in paniek waren en geen idee hadden van wat ze aan het doen waren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')