Ziet er nog weinig schokken uit toch? Stukje niemandsland veroverd.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:11 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Situatie sinds gisteravond. Sinds vanmiddag is wel bekend dat Hlyboke op deze kaart is ingenomen door de Russen en ze dichterbij de grotere stad Vovchansk zijn gekomen.
Lijkt net Grand theft auto of zo'n tom & jerry filmpje van vroeger whahahaha. Vlogen ze niet ook wel eens in de fik door Charmander in die Pokémon televisie serie? WHAHAHAquote:Op maandag 13 mei 2024 12:56 schreef skysherrif het volgende:
Zie net een video van een rus die brandstof in jerrycans aan het sjouwen is als een FPV drone op hem afkomt. Hij besluit de drone te willen slaan met 1 van de jerrycans.
U kunt het resultaat raden
Kan er wel om lachen ja als het russen betreftquote:Op maandag 13 mei 2024 14:58 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Lijkt net Grand theft auto of zo'n tom & jerry filmpje van vroeger whahahaha. Vlogen ze niet ook wel eens in de fik door Charmander in die Pokémon televisie serie? WHAHAHA
Ja dit is net zo toch
grappig....
Hoe denk je dat de situaties aan het front in kaart worden gebracht?quote:Op maandag 13 mei 2024 15:12 schreef Zwoerd het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de filmpjes van brandende Russen, tanks of andere voertuigen inmiddels wel ken. Ik vind het interessanter te volgen wat er nu aan het front gebeurt. Tuurlijk is elke dode Rus er 1 minder, maar zoals de situatie nu is, lijkt me dat juichen of grappige meme plaatjes niet zo gepast.
Russen moeten oprotten uit Oekraïne. En hoe eerder hoe beter. Ik heb geen medelijden met de Russen die dood gaan tijdens hun illegale verblijf in Oekraïne maar ik vind het te ver gaan om hun dood gaan grappig te vinden of dat te vieren. Laten we ook niet doen alsof elke Rus daar graag wil zijn en of ze allemaal veel keuze hebben.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:12 schreef Zwoerd het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de filmpjes van brandende Russen, tanks of andere voertuigen inmiddels wel ken. Ik vind het interessanter te volgen wat er nu aan het front gebeurt. Tuurlijk is elke dode Rus er 1 minder, maar zoals de situatie nu is, lijkt me dat juichen of grappige meme plaatjes niet zo gepast.
Via scherpe analyses waarbij wordt aangegeven welke dorpen en of gebieden nu in handen zijn van welke fractie. En dan kan je ook nog delen hoeveel mensen er omgekomen zijn of hoeveel mensen daar nu gelegerd zijn. Kan je makkelijk doen zonder filmpjes van soldaten die in de fik vliegen.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:16 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hoe denk je dat de situaties aan het front in kaart worden gebracht?
Een groot misverstand is dat het merendeel daar conscripts zijn, enorm veruit de meeste Russen in Oekraine hebben zich vrijwillig aangemeld om Oekraieners te doden voor geld.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:18 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Russen moeten oprotten uit Oekraïne. En hoe eerder hoe beter. Ik heb geen medelijden met de Russen die dood gaan tijdens hun illegale verblijf in Oekraïne maar ik vind het te ver gaan om hun dood gaan grappig te vinden of dat te vieren. Laten we ook niet doen alsof elke Rus daar graag wil zijn en of ze allemaal veel keuze hebben.
En hoe denk je dat kaarten tot stand komen of analyses? Juist door die videos.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:18 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Via scherpe analyses waarbij wordt aangegeven welke dorpen en of gebieden nu in handen zijn van welke fractie. En dan kan je ook nog delen hoeveel mensen er omgekomen zijn of hoeveel mensen daar nu gelegerd zijn. Kan je makkelijk doen zonder filmpjes van soldaten die in de fik vliegen.
Ik vind het ook allemaal niet zo heel relevant, ik zie liever updates van de frontlinie en gewogen statistieken van verliezen in manschappen en materieel.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:12 schreef Zwoerd het volgende:
Dit ja, het vertroebelt de boel nogal en geeft je bar weinig informatie over de totale situatie aan het front.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:18 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Via scherpe analyses waarbij wordt aangegeven welke dorpen en of gebieden nu in handen zijn van welke fractie. En dan kan je ook nog delen hoeveel mensen er omgekomen zijn of hoeveel mensen daar nu gelegerd zijn. Kan je makkelijk doen zonder filmpjes van soldaten die in de fik vliegen.
https://www.rbc.ua/rus/ne(...)tupu-1715591642.htmlquote:The commander of the "Kharkiv" OTUV [operational-tactical groupping] was changed against the background of the Russian offensive
Against the background of the offensive of Russian troops in the north of the Kharkiv region, the commander of the "Kharkiv" OTUV was replaced. He became Mykhailo Drapaty instead of Yuriy Galushkin.
This was reported to RBC-Ukraine by the OSUV [operational-strategical groupping] "Khortytsia".
"According to the decision of the military leadership, from May 11, Brigadier General Mykhailo Drapaty was appointed to the post of commander of the operational tactical group of troops (OTUV) "Kharkiv", - as the publication was informed by OSUV "Khortytsia".
At the same time, Drapaty also remains in the post of Deputy Chief of the General Staff of the AFU.
What is known about OTUV "Kharkiv" and its former head
The "Kharkiv" OTUV - it is a unit of the Ground Forces of the Armed Forces of Ukraine. It is part of the Khortytsia OSUV. Created during a full-scale Russian invasion of Ukraine in 2022. Parts of the group took part in the Kharkiv counteroffensive.
At the beginning of April 2024, General Yuriy Galushkin became the commander of the "Kharkiv" OTUV, replacing Andrii Hrytskov, this was reported by the deputy head of the Kharkiv Regional Military Administration, Roman Semenukha.
OTUV "Kharkiv" is responsible for the Slobozhansky direction of defense.
Het stelt niet veel voor, en de stad Charkiv zullen de Russen niet/nooit innemen.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ziet er nog weinig schokken uit toch? Stukje niemandsland veroverd.
Mag ook wel even in het Nederlands toch? Dit soort berichten lezen al niet superlekker weg:quote:Op maandag 13 mei 2024 15:29 schreef skysherrif het volgende:
Goed voor wat groter nieuws dan:
[..]
https://www.rbc.ua/rus/ne(...)tupu-1715591642.html
quote:De commandant van de "Kharkiv" OTUV werd vervangen te midden van het Russische offensief. Dit gebeurde tijdens de opmars van Russische troepen in het noorden van de regio Kharkiv. Yuriy Galushkin werd vervangen door Mykhailo Drapaty. Het nieuws werd gemeld door OSUV "Khortytsia" aan RBC-Oekraïne.
Brigadegeneraal Mykhailo Drapaty werd op 11 mei benoemd tot de nieuwe commandant van de operationeel tactische groep troepen (OTUV) "Kharkiv". Dit besluit kwam van de militaire leiding, zoals gemeld door OSUV "Khortytsia". Ondanks zijn nieuwe functie blijft Drapaty ook actief als adjunct-chef van de Generale Staf van de AFU.
De "Kharkiv" OTUV is onderdeel van de Landmacht van de Strijdkrachten van Oekraïne en valt onder de Khortytsia OSUV. Het ontstond tijdens de grootschalige Russische invasie van Oekraïne in 2022 en nam deel aan het tegenoffensief in Kharkiv.
Generaal Yuriy Galushkin nam in april 2024 het commando over de "Kharkiv" OTUV over van Andrii Hrytskov, zoals gemeld door Roman Semenukha, de vicehoofd van de Militaire Administratie van de regio Kharkiv.
De taak van OTUV "Kharkiv" is om de Slobozhansky richting van verdediging te waarborgen.
Ik verwacht ook niet dat ze de stad zullen innemen, zoals al eerder gezegd: De enige manier is door middel van een omsingeling. Daar zaten ze in 2022 eigenlijk best wel in de buurt alleen dan moet je dus niet je troepen zo versnipperen dat er aan elk front maar 10,000 man troepen staat. Als ze al hun mankracht in plaats van op Kiev en Sumy op Charkov hadden gericht dan was die stad nu gewoon in Russische handen geweest.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:32 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het stelt niet veel voor, en de stad Charkiv zullen de Russen niet/nooit innemen.
De Russen hebben twee jaar geleden zitten kloten door het inzetten van te weinig manschappen.
Na de inname van Lisitsjansk begin juli 2022 was de frontlijn zoveel korter geworden, dat ze toen extra bataljons overhielden, die ze hadden moeten inzetten voor de verdediging van de lijn Izjoem naar de Russische grens bij Voltsjansk, waar toen op dat moment maar drie bataljons zaten op een lijn van meer dan 100 kilometer.
Die extra bataljons hebben ze in plaats daarvan gestuurd naar de regio linkeroever Kherson.
Dom dom dom.
Uiteindelijk zijn de Russen beide gebieden kwijtgeraakt in de nazomer en herfst 2022.
Ook wel debiel dat ze min of meer ongestoord troepen kunnen verzamelen en hun logistiek net over de grens redelijk veilig kunnen stellen omdat ze er geen westerse raketten op mogen gooienquote:Op maandag 13 mei 2024 15:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:
En nog even een up to date kaart van het front waarbij te zien is dat de Russen toch al wat meer gebied rond Charkov in handen hebben dan gedacht:
https://storymaps.arcgis.(...)448496de641cf64bd375
Gebeurd wel.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:08 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ook wel debiel dat ze min of meer ongestoord troepen kunnen verzamelen en hun logistiek net over de grens redelijk veilig kunnen stellen omdat ze er geen westerse raketten op mogen gooien
Die beperking, dat Westerse wapens niet ingezet mogen worden op doelen in Ruzland, is vrij recent opgeheven.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:08 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ook wel debiel dat ze min of meer ongestoord troepen kunnen verzamelen en hun logistiek net over de grens redelijk veilig kunnen stellen omdat ze er geen westerse raketten op mogen gooien
Alleen de britten toch? En waar het voornamelijk om gaat, niet met Amerikaanse wapens?quote:Op maandag 13 mei 2024 18:46 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die beperking, dat Westerse wapens niet ingezet mogen worden op doelen in Ruzland, is vrij recent opgeheven.
Harms hebben geregeld doelwitten in Rusland (voroal rond belgorod) uitgeschakeld. Onlangs nog een pantsirquote:Op maandag 13 mei 2024 19:00 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Alleen de britten toch? En waar het voornamelijk om gaat, niet met Amerikaanse wapens?
Als dat inmiddels anders is hoor ik het graag
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |