abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 2 juli 2024 @ 15:33:31 #151
163650 Greys
pi_214128820
Oh en dat hij zegt dat er 'young female' stond in het statement over het ding met Joost was 'for no particular reason'. Liar liar pants on fire.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_214128847
Joost wordt er tijdens het ESF meteen uitgegooid en weken horen we zero tolerance etc. etc. Nu weten we ondertussen nog stééds niet wat er gebeurd is en zitten we nog steeds op het politieonderzoek te wachten, maar is het volgens de EBU al prima dat hij volgend jaar weer meedoet. Wat is dit?
pi_214128868
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 15:32 schreef Greys het volgende:
Noorwegen heeft de deelname alweer bevestigd. Er blijft verdomd weinig over van de protesten en klachten.

Glas, plas, was. -O-
Noorwegen is weer bij. Nederland voor 99% zeker ook. Israël is uiteraard meer dan welkom. Österdahl blijft ook. En ter compensatie krijgen we er een paar managers bij.

Ja, dat is allemaal vrij teleurstellend, zacht uitgedrukt. Ik begrijp dat in de echte wereld financiële belangen doorgaans de hoofdrol spelen, maar na dit jaar gewoon verder gaan waar we gebleven zijn, is niet echt hoopgevend voor de toekomst.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 2 juli 2024 @ 15:43:14 #154
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_214128871
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 15:32 schreef Greys het volgende:
Noorwegen heeft de deelname alweer bevestigd. Er blijft verdomd weinig over van de protesten en klachten.
Is ook precies wat ik had verwacht eerlijk gezegd.
Koel en donker bewaren
pi_214128878
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 15:39 schreef Em31 het volgende:
Joost wordt er tijdens het ESF meteen uitgegooid en weken horen we zero tolerance etc. etc. Nu weten we ondertussen nog stééds niet wat er gebeurd is en zitten we nog steeds op het politieonderzoek te wachten, maar is het volgens de EBU al prima dat hij volgend jaar weer meedoet. Wat is dit?
Dit is die Belgische zeveraar, die echter wel begrijpt dat niemand in de zomervakantie met het ESF bezig is, en dit dus het moment is om de EBU te verschonen van alle beschuldigingen.
  ESF Reporter dinsdag 2 juli 2024 @ 15:45:44 #156
87554 Cee
Welluk?
pi_214128884
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 15:43 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Noorwegen is weer bij. Nederland voor 99% zeker ook. Israël is uiteraard meer dan welkom. Österdahl blijft ook. En ter compensatie krijgen we er een paar managers bij.

Ja, dat is allemaal vrij teleurstellend, zacht uitgedrukt. Ik begrijp dat in de echte wereld financiële belangen doorgaans de hoofdrol spelen, maar na dit jaar gewoon verder gaan waar we gebleven zijn, is niet echt hoopgevend voor de toekomst.
Ik vind dat u dit treffend verwoordt, Fred.
pi_214129028
Ik hou nog een beetje hoop dat we volgend jaar overslaan. Mede omdat Twan ook z'n biezen heeft gepakt. Iets wat Aadrianus hierboven ook geschreven heeft.
pi_214130007
Had gister nog een beetje hoop dat AvroTros toch volgend jaar gaat overslaan, maar nu Noorwegen al heeft toegezegd, vrees ik dat NL toch ook gewoon weer meedoet als puntje bij paaltje komt.

Wel opvallend inderdaad dat Joost "gewoon" weer mag meedoen volgend jaar. Als het echt zo erg is wat hij gedaan heeft en de veiligheid van een medewerker schoffeerde, dan laat je als organisatie diezelfde persoon toch niet terugkomen?! Die diskwalificatie blijft gewoon belachelijk, ook dit bewijst dat weer. :')
pi_214130571
Tja, als Avrotros de poot niet stijf houdt, gaan we volgend jaar gewoon weer lekker door met waar we gebleven waren hè?
C’est Davie :o)
pi_214132083
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 17:10 schreef d_elise het volgende:
Had gister nog een beetje hoop dat AvroTros toch volgend jaar gaat overslaan, maar nu Noorwegen al heeft toegezegd, vrees ik dat NL toch ook gewoon weer meedoet als puntje bij paaltje komt.

Nederland staat wel iets anders in de wedstrijd dan Noorwegen. Er is nog steeds veel wrevel hier vanwege de onterechte diskwalificatie. AvroTros wil op de een of andere manier eerst genoegdoening voordat we weer in die boot stappen.
pi_214135979
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 17:10 schreef d_elise het volgende:

Wel opvallend inderdaad dat Joost "gewoon" weer mag meedoen volgend jaar. Als het echt zo erg is wat hij gedaan heeft en de veiligheid van een medewerker schoffeerde, dan laat je als organisatie diezelfde persoon toch niet terugkomen?!
Het EBU weet ook wel dat Joost never nooit wil terugkomen, ze spelen het spel gewoon mee, nu mag Joost weer.

Zal hij uitkomen voor België?
Welnee, hij gaat de podia af om daar JOOST KLEIN, JOOST KLEIN te roepen en aanbeden te worden. Intussen laat hij EBU ballonnetjes op om in de picture te blijven, maar ja, die troef is hem afgenomen nu.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 2 juli 2024 @ 21:26:33 #162
163650 Greys
pi_214136011
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 21:24 schreef Za het volgende:

[..]
Het EBU weet ook wel dat Joost never nooit wil terugkomen, ze spelen het spel gewoon mee, nu mag Joost weer.

Zal hij uitkomen voor België?
Welnee, hij gaat de podia af om daar JOOST KLEIN, JOOST KLEIN te roepen en aanbeden te worden. Intussen laat hij EBU ballonnetjes op om in de picture te blijven, maar ja, die troef is hem afgenomen nu.
Hoezo is die troef hem afgenomen? De diskwalificatie zal nooit verdwijnen. Dus hij heeft nog zat appeltjes met de EBU te schillen haha.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_214136106
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 21:26 schreef Greys het volgende:

Hoezo is die troef hem afgenomen? De diskwalificatie zal nooit verdwijnen. Dus hij heeft nog zat appeltjes met de EBU te schillen haha.
De troef om overal te roepen dat hij terug wil komen op het ESF, why the Fuck Not!, Fuck the EBU, de slachtofferrol laten doorrollen.
Hij is gewoon weer welkom.

Hij wil helemaal niet dat die diskwalifcatie verdwijnt, dat was het beste dat hem kon overkomen in 1 klap wereldnieuws.
pi_214138600
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 15:43 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk dat er meer achter de schermen wordt toegezegd dan dat er naar buiten komt in dat WC-eend marketingverhaal dat wij hebben gelezen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_214138606
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 10:02 schreef Greys het volgende:

[..]
Jup. Het enige dat nog zou kunnen zijn is dat de omroepen een veel uitgebreider rapport hebben gekregen en niet alleen dit summiere inconcrete persbericht.
Ik denk dat dit dus het geval is :Y
pi_214139500
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 00:13 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik denk eigenlijk dat er meer achter de schermen wordt toegezegd dan dat er naar buiten komt in dat WC-eend marketingverhaal dat wij hebben gelezen.
Hooguit een financiële deal met Avrotros (en eventueel andere klagende omroepen) kan ik me iets bij voorstellen. Voor de rest is er echt niets waar uit blijkt dat de EBU bezig is om iets concreets te veranderen.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 3 juli 2024 @ 09:22:50 #167
163650 Greys
pi_214139817
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 21:30 schreef Za het volgende:

[..]
De troef om overal te roepen dat hij terug wil komen op het ESF, why the Fuck Not!, Fuck the EBU, de slachtofferrol laten doorrollen.
Hij is gewoon weer welkom.

Hij wil helemaal niet dat die diskwalifcatie verdwijnt, dat was het beste dat hem kon overkomen in 1 klap wereldnieuws.
Jij vult heel andere dingen in bij z'n uitspraken dan ik. Grappig.

Hij kan nog steeds fuck de EBU roepen en vinden want de diskwalificatie is nou eenmaal gebeurd. Hij mocht de finale niet doen. Z'n droom is hem ontnomen. En dat hij eventueel weer welkom is vindt hij waarschijnlijk alleen maar prachtig want zo erg kan het dan allemaal niet geweest zijn en dus nog een groter fuck de EBU voor hem dat ze hem dan toch naar huis stuurden. :+ Er is geen enkele troef afgenomen, er is troef bijgekomen wat mij betreft. Laat Joost maar lekker schuiven. Terecht ook dat hij er nog steeds op inhaakt.

(Dit had misschien beter in het Joost topic gekund bij nader inzien. Sorry mods.)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 3 juli 2024 @ 09:25:19 #168
163650 Greys
pi_214139838
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 00:15 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik denk dat dit dus het geval is :Y
Kan toch bijna niet anders gezien de 'de EBU lijkt er echt werk van te maken' reactie van AvroTros en het weer aanmelden van Noorwegen na al hun terechte klachten in mei.

Dat kan niet op basis van dat summiere persbericht zijn zou je haast denken. Want zo positief was dat helemaal niet.

Maar áls dat zo is, dat de omroepen veel meer toezeggingen en informatie hebben gekregen, dan is het wel vrij dom van de EBU dat dat niet openbaar gemaakt is. Want de fans en eventuele volgende deelnemers/aanmelders weten dan van niks.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_214140292
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 09:25 schreef Greys het volgende:

[..]
Kan toch bijna niet anders gezien de 'de EBU lijkt er echt werk van te maken' reactie van AvroTros en het weer aanmelden van Noorwegen na al hun terechte klachten in mei.

Dat kan niet op basis van dat summiere persbericht zijn zou je haast denken. Want zo positief was dat helemaal niet.

Maar áls dat zo is, dat de omroepen veel meer toezeggingen en informatie hebben gekregen, dan is het wel vrij dom van de EBU dat dat niet openbaar gemaakt is. Want de fans en eventuele volgende deelnemers/aanmelders weten dan van niks.
Dat is wel een beetje dit soort organisaties eigen he, je bedekt het allemaal met wat marketingtermen om wellicht ook mensen niet teveel te beschadigen. Ik gok dat een Martin Osterdahl en die pipo die de baas was over de social media etc. wellicht toch vervangen gaan worden, maar dan voelt het voor hen niet netjes om ze zo opzichtig onder de bus te gooien. Dat wordt dan vaak wel achter de schermen geregeld.
  ESF Reporter woensdag 3 juli 2024 @ 10:46:19 #170
87554 Cee
Welluk?
pi_214140485
Willen jullie nog meer lachen? Komt ie:

twitter
  woensdag 3 juli 2024 @ 10:47:56 #171
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214140502
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 10:46 schreef Cee het volgende:
Willen jullie nog meer lachen? Komt ie:

[ x ]
  ESF Reporter woensdag 3 juli 2024 @ 10:48:00 #172
87554 Cee
Welluk?
pi_214140503
Oh, en nog een Zweed erbij:

twitter
pi_214140558
Wat ontzettend jammer dat het gewoon gaat zoals verwacht. Er verandert niks, landen die meenden te twijfelen gaan meedoen en nu alleen wij nog. :')

Zo zo jammer. Geheel volgens verwachting. Bah.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_214140562
Oh super, echt nog meer zin in nu. Hopelijk geeft hij ons weer zo’n prachtige plek in de running order. _O_
  ESF Reporter woensdag 3 juli 2024 @ 10:58:22 #175
87554 Cee
Welluk?
pi_214140628
Dit is echt een grote grap.
pi_214140781
Dit kan toch niet _O-

Hier verbleekt de FIFA zelfs bij :')
pi_214140782
Er verandert dus gewoon niets en nu moeten ze zelfs samenwerken met hetzelfde team. _O- Ironisch genoeg is er alleen bij Nederland zelf wat veranderd met Twan die ze kwijt zijn.

En de AVROTROS gaat waarschijnlijk nog gewoon ja en amen zeggen ook. :')
pi_214140792
@TheVulture ben je nu nog zo positief? :')
pi_214141107
De EBU is wel door het ijs gezakt.
pi_214141412
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juli 2024 11:09 schreef Fred_B het volgende:
@:thevulture ben je nu nog zo positief? :')
Ik ben even sprakeloos _O-
  woensdag 3 juli 2024 @ 12:10:38 #181
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_214141460
Had verwacht dat die Zwitsers zelf wel capabele mensen zouden hebben voor die functies -O-
pi_214141490
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 12:10 schreef GlennQuagmire het volgende:
Had verwacht dat die Zwitsers zelf wel capabele mensen zouden hebben voor die functies -O-
Ik snap al die verschillende rollen ook niet: Head of Contest, Head of Show, Head of Production en dan allemaal onder 2 Executive Producers... het voelt vooral als een enorme baantjescarroussel
pi_214141993
Ik weet echt nog niet wat ik volgend seizoen ga doen. Want als ik dit zo lees worden alle klachten doodleuk genegeerd en veranderd er niets. Dan heb ik weinig zin om de songfestival in Zwitserland te volgen. De nationale finales en Eurovision in concert neem ik nog wel mee. Daar gaat het wel om de muziek, de artiesten en de fancommunity.
pi_214142283
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 12:56 schreef NailQueen het volgende:
Ik weet echt nog niet wat ik volgend seizoen ga doen. Want als ik dit zo lees worden alle klachten doodleuk genegeerd en veranderd er niets. Dan heb ik weinig zin om de songfestival in Zwitserland te volgen. De nationale finales en Eurovision in concert neem ik nog wel mee. Daar gaat het wel om de muziek, de artiesten en de fancommunity.
Ik wacht het maar gewoon even af allemaal
pi_214142645
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 12:56 schreef NailQueen het volgende:
Uiteindelijk gaan we ongetwijfeld allemaal wel kijken, maar ik krijg er wel zo’n Champions League-gevoel van. Dat was ooit leuk, maar nu volg ik alleen nog een beetje wat de Nederlanders doen, en verder interesseert het me totaal niet meer wie er wint of verliest. Ook erg vergelijkbaar met het ESF, waar bijna alleen nog rijke landen goed scoren en waar (financial) fair play regels voor sommigen anders zijn dan voor anderen.
pi_214142670
Tussen alle perikelen door is er nog één iemand wel tevreden over de gang van zaken, namelijk Martin Österdahl:

quote:
EBU appoints a new crisis management group after this year's chaotic competition in Malmö. The Swedish Eurovision manager Martin Österdahl welcomes the announcement. These reinforcements are needed, says Martin Österdahl.

A new role will oversee Martin Österdahl's work, as well as take over some of his longer-term duties. But Österdahl does not see it as stepping aside. In the future, his managerial role also means participating in the new working group that will work with crisis management and crisis communication.

The Eurovision Song Contest has grown explosively not least during the last four years and the event has in many ways grown out of our organization, says Martin Österdahl.
If we compare ourselves to a larger sporting event that has the same amount of media pressure, we have probably been a bit naive on Eurovision's part and not really had the resources we need.
Booed by the crowd

Eurovision in Malmö 2024 was characterized by protests against Israel's participation, threats of withdrawal and the cancellation of the Netherlands' contribution during Eurovision week. EBU director Martin Österdahl was booed by a frustrated audience in the arena during the final night.

My focus was that we would get through these changes, that they would be spotless and that everyone would come out of there with their skin intact. If an outlet for the frustration and disappointment was needed, then burop (edit: the booing) is perfectly fine for me. The main thing was that no one was hurt, he says.

"Complicated Question"

Martin Österdahl is proud that Eurovision 2024 had high viewing figures and that the competition created great engagement. He points out that Eurovision has lived with "geopolitical tensions" throughout the years, but that it was especially difficult in Malmö.

The Middle East issue is complicated. They struggle with it in the White House and at 10 Downing Street, so it is clear that it is difficult for an organization like the EBU as well. I don't have concrete answers as to how we will solve it in the future, but that the decision-making mandate becomes clearer and that communication improves, that is what we will concentrate on.
Some artists threatened to quit. Will the new working group work to counter such things?

During the summer and autumn, we will review how the communication within the member organization works and make sure that all information gets through all the way. From the highest delegation, to the delegation leaders to the artists. It has obviously exploded there, says Martin Österdahl. - These reinforcements are needed, says Martin Österdahl."
https://www.reddit.com/r/eurovision/comments/1dtsup2/martin_österdahl_welcomes_changes_to_the_ebu/
pi_214143179
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 12:13 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik snap al die verschillende rollen ook niet: Head of Contest, Head of Show, Head of Production en dan allemaal onder 2 Executive Producers... het voelt vooral als een enorme baantjescarroussel
Ze zullen wel gedacht hebben: wij willen meer head.
pi_214143207
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 14:06 schreef Fred_B het volgende:
Tussen alle perikelen door is er nog één iemand wel tevreden over de gang van zaken, namelijk Martin Österdahl:
[..]

“The main thing was that no one was hurt, he says.”

Uhhh… Ok.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 3 juli 2024 @ 16:09:20 #189
163650 Greys
pi_214143867
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juli 2024 15:11 schreef Dave het volgende:

[..]
Uhhh… Ok.
Ook de cameravrouw niet. Kennelijk. :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_214144719
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juli 2024 15:11 schreef Dave het volgende:

[..]
Uhhh… Ok.
Ja, tussen alle duidelijk ingestudeerde antwoorden was deze woordkeuze wel bijzonder :')
pi_214146280
Ik had eigenlijk niet gedacht dat ze Österdahl zouden handhaven. De EBU heeft een plank voor de kop.
  woensdag 3 juli 2024 @ 19:29:25 #192
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214146357
twitter

#wceended
pi_214146485
Nooit gedacht dat we Jon Ola Sand nog eens zouden missen.
  woensdag 3 juli 2024 @ 21:35:40 #194
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_214147903
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 14:03 schreef Fred_B het volgende:
Uiteindelijk gaan we ongetwijfeld allemaal wel kijken,
Is dat zo, en waarom eigenlijk? Ik zou dat eigenlijk best teleurstellend vinden.
Koel en donker bewaren
pi_214148960
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:35 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Is dat zo, en waarom eigenlijk? Ik zou dat eigenlijk best teleurstellend vinden.
Het concept van het ESF blijft best geliefd. Net als bij een WK in Qatar of nutteloze vlakke Touretappes. Hoewel de kijkcijfers vast wat lager liggen dan vóór dit jaar, willen mensen uiteindelijk zodra de tijd de wonden geheeld heeft vermaakt worden en kijken hoe goed Nederland scoort.
pi_214149074
Ik heb al een hotel vastliggen voor Zwitserland 2025 uit voorzorg maar moet echt heel veel zin kweken en op dit moment is het er nog niet... ik heb zelf ook amper nog liedjes teruggeluisterd van de afgelopen editie, er is toch wat geknakt
  Moderator donderdag 4 juli 2024 @ 00:48:01 #197
375570 crew  Cyan9
pi_214149352
Ik zie eigenlijk niet in waarom ik volgend jaar niet zou kijken.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 juli 2024 @ 17:53:03 #198
163650 Greys
pi_214156291
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 23:20 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb al een hotel vastliggen voor Zwitserland 2025 uit voorzorg maar moet echt heel veel zin kweken en op dit moment is het er nog niet... ik heb zelf ook amper nog liedjes teruggeluisterd van de afgelopen editie, er is toch wat geknakt
Weet nog niet of ik ga kijken (waarschijnlijk wel want de deelnemers kunnen hier geen reet aan doen) maar ik ga er sowieso geen bakken geld en vrije dagen aan besteden. Dingen waar je veel geld en vrije dagen aan besteedt horen je enorm veel plezier en blijdschap te brengen, dat gaat het niet worden voor mij volgend jaar. Misschien ooit weer, maar nu niet.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter donderdag 4 juli 2024 @ 19:43:11 #199
87554 Cee
Welluk?
pi_214157345
Naar Zwitserland ga ik volgend jaar sowieso niet, zelfs niet als Osterdahl nakend met een Nederlandse vlag in z’n reet door de straten van Hilversum loopt terwijl we en masse achter hem aan mogen lopen en luidruchtig met oranje toeters SHAME SHAME SHAME roepen (live uitgezonden bij alle deelnemende broadcasters).
Daarvoor heeft het me dit jaar te veel geld, teleurstellingen en vrije dagen gekost. De artiesten gun ik nog m’n aandacht. De EBU krijgt voorlopig geen cent van me.

[ Bericht 3% gewijzigd door Cee op 04-07-2024 20:03:02 ]
pi_214159087
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2024 19:43 schreef Cee het volgende:
Naar Zwitserland ga ik volgend jaar sowieso niet, zelfs niet als Osterdahl nakend met een Nederlandse vlag in z’n reet door de straten van Hilversum loopt terwijl we en masse achter hem aan mogen lopen en luidruchtig met oranje toeters SHAME SHAME SHAME roepen (live uitgezonden bij alle deelnemende broadcasters).
Daarvoor heeft het me dit jaar te veel geld, teleurstellingen en vrije dagen gekost. De artiesten gun ik nog m’n aandacht. De EBU krijgt voorlopig geen cent van me.
_O- _O_ ^p^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')