Maar wacht even, het is helemaal niet bekend of dit een PR-verplichting was of niet. Je spreekt nogal voor je beurt hier.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:38 schreef Repentless het volgende:
[..]
'Victim blaming'.Je doet mee aan een van de grootste internationale live-events ter wereld. Dat al heel lang voor jou bestond en ook heel lang na jou zal blijven bestaan. Dan moet je jezelf niet zo grandioos overschatten dat bepaalde regels of PR-verplichtingen voor jou niet gelden of dat er voor jou maar een uitzondering moet worden gemaakt, omdat je dat zelf niet wilt of daar "geen zin in hebt".
Dat klopt, maar het schept wel een beeld van iemand die het mentaal al zwaar had en die niet kon omgaan met de regels op het Songfestival. Die niet wilde meedoen met het circus eromheen, wou doen wat hij wou doen en zeggen wat hij wou zeggen. Als dan zo'n cameravrouw volledig in haar recht staat terwijl ze daar staat te filmen, in opdracht van de organisatie dan kan Joost krijsen wat hij wil natuurlijk, had hij maar niet moeten meedoen.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:36 schreef Andromache het volgende:
[..]
Alles leuk en aardig, maar het zegt niets over het bewuste incident.
Misschien wat minder speculaas etenquote:Op zondag 12 mei 2024 18:40 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Geeft ook wel meteen een beeld wat er gebeurd kan zijn, dat cameravrouwtje wordt nu afgevallen en die deed gewoon haar werk, Joost zal het er wel niet mee eens zijn geweest.
Ik reageerde op deze passage en daaropvolgende opmerking dat dit 'victim blaming' zou zijn.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar wacht even, het is helemaal niet bekend of dit een PR-verplichting was of niet. Je spreekt nogal voor je beurt hier.
quote:Nee, maar op AD.nl nu wel eindelijk een premium artikel met wat nuance waar in wordt aangegeven dat Joost al een week problemen had omdat hij geen controle had en het is blijkbaar zo'n controlfreak. Hij hield ook niet van camera's, wou doen wat hij wou doen en interviews vond hij ook maar vervelend. Mensen in zijn kring gaven al voor de start aan dat Joost nogal labiel was.
Dat zal, maar ook dat premium-artikel bevat geen enkele nieuwe informatie. Ze hebben alleen een 'insider' die verder ook niet weet wat er gebeurd is.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:42 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik reageerde op deze passage en daaropvolgende opmerking dat dit 'victim blaming' zou zijn.
Ik wacht nog liever even op de feitenquote:Op zondag 12 mei 2024 18:35 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ga jij Joost wegzetten als slachtoffer? Hij belaagd een cameravrouw en dan is hij slachtoffer? Werkt het al zo inmiddels?
Blijft niet veel over van #believeallwoman zodra de dader niet uit de juiste hoek komt.
Nou ja, het is dat je er bij zegt dat het 70 jaar goed gaat.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:22 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Nee, maar op AD.nl nu wel eindelijk een premium artikel met wat nuance waar in wordt aangegeven dat Joost al een week problemen had omdat hij geen controle had en het is blijkbaar zo'n controlfreak. Hij hield ook niet van camera's, wou doen wat hij wou doen en interviews vond hij ook maar vervelend. Mensen in zijn kring gaven al voor de start aan dat Joost nogal labiel was.
70 jaar lang gaat het goed, elke artiest moet zich houden aan de regels, zich houden aan de afspraken en die wat de organisatie zegt, zo ook de deelnemers die er dit jaar waren. Behalve Joost dan, en dat is dan de schuld van iedereen behalve Joost.
Ik voorspel zodra er meer info komt en uitkomt wat er echt heeft plaatsgevonden dat ze zwaar door het stof kunnen.
Nee, maar als dit de hele week de tendens is geweest dan heb ik daar nog steeds dezelfde mening over. Ook als dit voorval en de diskwalificatie er niet was geweest.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat zal, maar ook dat premium-artikel bevat geen enkele nieuwe informatie. Ze hebben alleen een 'insider' die verder ook niet weet wat er gebeurd is.
Ow nee hoor, ik deel die mening al veel langer. Maar ik geniet gewoon even weer van het feit dat voor de zoveelste keer grensoverschrijdend gedrag in het gezicht ontploft bij de mensen die anderen keer op keer in een morele verhevenheid erop wijzen dat grensoverschrijdend gedrag niet kan terwijl ze maar mensen blijven cancellen zodra het wel in hun straatje past.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:38 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Oh dus het is omdat ze een vrouw is? Een telefoon wegduwen bij een man is anders?
'de mensen'quote:Op zondag 12 mei 2024 18:46 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ow nee hoor, ik deel die mening al veel langer. Maar ik geniet gewoon even weer van het feit dat voor de zoveelste keer grensoverschrijdend gedrag in het gezicht ontploft bij de mensen die anderen keer op keer in een morele verhevenheid erop wijzen dat grensoverschrijdend gedrag niet kan terwijl ze maar mensen blijven cancellen zodra het wel in hun straatje past.
Je doet de hele tijd alsof dat één en dezelfde groep is, én dat iedereen daarin hetzelfde denkt, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:46 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ow nee hoor, ik deel die mening al veel langer. Maar ik geniet gewoon even weer van het feit dat voor de zoveelste keer grensoverschrijdend gedrag in het gezicht ontploft bij de mensen die anderen keer op keer in een morele verhevenheid erop wijzen dat grensoverschrijdend gedrag niet kan terwijl ze maar mensen blijven cancellen zodra het wel in hun straatje past.
Ze is jou natuurlijk niks schuldig qua verklaring, fyi.quote:
Eens, met het verhaal in AD mis ik ook de begeleiding van Joost. 12 jaar zijn ouders verloren, al een apart karakter, hij had gewoon veel meer begeleiding nodig gehad.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:44 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nou ja, het is dat je er bij zegt dat het 70 jaar goed gaat.
Want de gemiddelde artiest is ook gewoon labiel. Het zijn vaak impulsieve gevoelsmensen.
Maar die is er wel geweest, en jij trekt expliciet een lijn van dat eerste naar het tweede.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:45 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nee, maar als dit de hele week de tendens is geweest dan heb ik daar nog steeds dezelfde mening over. Ook als dit voorval en de diskwalificatie er niet was geweest.
Tot die tijd zal het bij speculeren blijvenquote:Op zondag 12 mei 2024 18:48 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ze is jou natuurlijk niks schuldig qua verklaring, fyi.
Nee hoor. Ik reageer op iemand die als reactie op een artikel waarin wordt beschreven dat hij de hele week al lastig gedrag heeft vertoond, zegt dat dat 'victim blaming' zou zijn.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar die is er wel geweest, en jij trekt expliciet een lijn van dat eerste naar het tweede.
Wel aan de politie, dus we zullen het wel horen.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:48 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ze is jou natuurlijk niks schuldig qua verklaring, fyi.
Ja.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:49 schreef Adames het volgende:
[..]
Tot die tijd zal het bij speculeren blijven
Dat is het dan ook, die betreffende user gaat er van uit dat Klein iets ernstigs heeft gedaan en dat het dus zijn eigen schuld is. Maar dat weet hij niet en jij ook niet.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:51 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik reageer op iemand die als reactie op een artikel waarin wordt beschreven dat hij de hele week al lastig gedrag heeft vertoond, zegt dat dat 'victim blaming' zou zijn.
Ja ze moet natuurlijk wel gewoon verklaringen afleggen, maar niet aan het Nederlandse publiek.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wel aan de politie, dus we zullen het wel horen.
Zij persoonlijk niet, maar het blijft natuurlijk gek dat de organisatie nog steeds niet zegt waarom ze iemand hebben gediskwalificeerd.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:54 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja ze moet natuurlijk wel gewoon verklaringen afleggen, maar niet aan het Nederlandse publiek.
En jij ook niet. Ik ga uitsluitend in op hetgeen er in dat artikel wordt beschreven, vanuit de veronderstelling dat dat waar is. Dan vind ik het geen 'victim blaming', als dit een feitelijke weergave van het gedrag is geweest.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is het dan ook, die betreffende user gaat er van uit dat Klein iets ernstigs heeft gedaan en dat het dus zijn eigen schuld is. Maar dat weet hij niet en jij ook niet.
Hij mag toch niet meer meedoen door wat zij zeggen dat ontoelaatbaar gedrag richting een esf medewerker is?quote:Op zondag 12 mei 2024 18:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zij persoonlijk niet, maar het blijft natuurlijk gek dat de organisatie nog steeds niet zegt waarom ze iemand hebben gediskwalificeerd.
Dan vind je diskwalificatie dus terecht.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:59 schreef Repentless het volgende:
[..]
En jij ook niet. Ik ga uitsluitend in op hetgeen er in dat artikel wordt beschreven, vanuit de veronderstelling dat dat waar is. Dan vind ik het geen 'victim blaming', als dit een feitelijke weergave van het gedrag is geweest.
Maar wat was dat dan?quote:Op zondag 12 mei 2024 19:00 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Hij mag toch niet meer meedoen door wat zij zeggen dat ontoelaatbaar gedrag richting een esf medewerker is?
Hij heeft gewoon een punt. 'Progressief' Nederland hangt aan elkaar van tegenstrijdigheden.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:48 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je doet de hele tijd alsof dat één en dezelfde groep is, én dat iedereen daarin hetzelfde denkt, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn.
quote:Op zondag 12 mei 2024 18:54 schreef Klepper272 het volgende:
Hans Teeuwen als inzending 2025.
Hij heeft het nummer al geschreven
Ja, tuurlijk, sleep ook Israël er weer bij...quote:Op zondag 12 mei 2024 18:50 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ].
En natuurlijk nog even Israël afvallen zouden mensen nog twijfelen wat voor een volk en cultuur daar heerst op het esf.
Daarom, klaploper die Joost.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:38 schreef Repentless het volgende:
[..]
'Victim blaming'.Je doet mee aan een van de grootste internationale live-events ter wereld. Dat al heel lang voor jou bestond en ook heel lang na jou zal blijven bestaan. Dan moet je jezelf niet zo grandioos overschatten dat bepaalde regels of PR-verplichtingen voor jou niet gelden of dat er voor jou maar een uitzondering moet worden gemaakt, omdat je dat zelf niet wilt of daar "geen zin in hebt".
Je vertegenwoordigt je land in een jaarlijkse wedstrijd en toevallig ben je dit jaar de inzending. Iets dat je ontzettend veel internationale exposure oplevert. Je weet vantevoren wat daarbij komt kijken, dan schik je je daar maar in. We moeten wat mij betreft niet gaan doen alsof Nederland of het ESF Joost Klein nodig heeft i.p.v. andersom.
? Nee, nogmaals: ik reageer op het gedrag zoals beschreven in het artikel. Dat was er dus ook al voorafgaand aan dit voorval en de diskwalificatie. Door dat naar buiten te brengen, doe je niet aan 'victim blaming'. Het is wat het is, ongeacht het voorval en de diskwalificatie.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan vind je diskwalificatie dus terecht.
Ja precies.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:03 schreef Adames het volgende:
[..]
Het zou fijn zijn als je dus niet al te vroege conclusies trekt
Maar wel door het te koppelen aan de diskwalificatie. We hebben geen idee of dat gedrag iets er mee te maken heeft. Zo moeilijk is het niet hoorquote:Op zondag 12 mei 2024 19:07 schreef Repentless het volgende:
[..]
? Nee, nogmaals: ik reageer op het gedrag zoals beschreven in het artikel. Dat was er dus ook al voorafgaand aan dit voorval en de diskwalificatie. Door dat naar buiten te brengen, doe je niet aan 'victim blaming'.
Het maakt tegenwoordig niet meer uit wat hij maakt.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:54 schreef Klepper272 het volgende:
Hans Teeuwen als inzending 2025.
Hij heeft het nummer al geschreven
Ja ja feit is dat het allemaal overtrokken is. Er is geen klap uitgedeeld en er is geen harde onderbouwing van het ESF wat er gebeurt is. Dus het is allemaal zwaar overtrokken.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:38 schreef Repentless het volgende:
[..]
Je vertegenwoordigt je land in een jaarlijkse wedstrijd en toevallig ben je dit jaar de inzending. Iets dat je ontzettend veel internationale exposure oplevert. Je weet vantevoren wat daarbij komt kijken, dan schik je je daar maar in. We moeten wat mij betreft niet gaan doen alsof Nederland of het ESF Joost Klein nodig heeft i.p.v. andersom.
quote:Op zondag 12 mei 2024 19:19 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ja ja feit is dat het allemaal overtrokken is. Er is geen klap uitgedeeld en er is geen harde onderbouwing van het ESF wat er gebeurt is. Dus het is allemaal zwaar overtrokken.
Hier heeft misschien een lobby achter gezeten van kamp Israel. Arabieren of Israeli's zijn soms snel op de pik getrapt uit die regio's als het gaat om kritiek.
Ja denk Mossad, met hulp van Soros en vrienden van het WEF.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:19 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ja ja feit is dat het allemaal overtrokken is. Er is geen klap uitgedeeld en er is geen harde onderbouwing van het ESF wat er gebeurt is. Dus het is allemaal zwaar overtrokken.
Hier heeft misschien een lobby achter gezeten van kamp Israel. Arabieren of Israeli's zijn soms snel op de pik getrapt uit die regio's als het gaat om kritiek.
Misschien AIPAC, er is veel kritiek op Israel en er wegen zware belangen van sponsoring tot het meedoen.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:22 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja denk Mossad, met hulp van Soros en vrienden van het WEF.
Oow no tha evil jeeeeeeeeeeewquote:Op zondag 12 mei 2024 19:19 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Arabieren zijn net zo erg. Die kunnen gewoon een Amerikaanse journalist vermoorden zonder sancties.quote:
Met de groeiende haat en frustratie is het een zekerheid dat vroeg of laat er weer een extremistische aanval op Joden in Europa komt. Dan zal ik dit soort reacties nog wel even aanhalen als we het over de oorzaak gaan hebben van het toenemend geweld.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:25 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Misschien AIPAC, er is veel kritiek op Israel en er wegen zware belangen van sponsoring tot het meedoen.
Het is wel heel toevallig dat Joost gecanceld is zonder hard bewijs nadat hij vroeg waarom de vraag van de Poolse journalist niet mocht.
Daar is vanuit Wokistan dan weer helemaal geen commentaar op. Dat is een beetje het puntquote:Op zondag 12 mei 2024 19:26 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Arabieren zijn net zo erg. Die kunnen gewoon een Amerikaanse journalist vermoorden zonder sancties.
En universiteiten en hogescholen faciliteren het.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:29 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Met de groeiende haat en frustratie is het een zekerheid dat vroeg of laat er weer een extremistische aanval op Joden in Europa komt. Dan zal ik dit soort reacties nog wel even aanhalen als we het over de oorzaak gaan hebben van het toenemend geweld.
Ben ik nu gecanceld?quote:Op zondag 12 mei 2024 19:29 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Met de groeiende haat en frustratie is het een zekerheid dat vroeg of laat er weer een extremistische aanval op Joden in Europa komt. Dan zal ik dit soort reacties nog wel even aanhalen als we het over de oorzaak gaan hebben van het toenemend geweld.
Juist niet. Je verkondigt het gewenste narratief.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:31 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ben ik nu gecanceld?
Besta ik nog op social media?
Is mijn baas druk aan het overleggen of ik morgen op werk moet verschijnen?
Ok, maar deze topic gaat over een of andere gare zanger uit Friesland.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:26 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Arabieren zijn net zo erg. Die kunnen gewoon een Amerikaanse journalist vermoorden zonder sancties.
Worden wel wereldberoemd, vele uitspraken en ook reacties op FOK! zullen over 100 jaar in de schoolboeken staan bij het onderwerp groeiend antisemitisme/fascisme in Europa als ze terugkijken hoe het deze keer zo mis is kunnen gaan. Verschil met 90 jaar geleden is dat alles nu netjes is geregistreerd en wordt bijgehouden op het internet, want je ziet de ellende weer toenemen inclusief de Jodenhaat.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En universiteiten en hogescholen faciliteren het.
Hoop dat ze trots zijn, zeker hun DEI-afdelingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |