dat gebeurt nu ook al , maar toch blijven diamanten gevraagd en dat zal zo blijven , gewoon goud is maar gewoon zonder diamantquote:Op zondag 12 mei 2024 16:02 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Zodra Jan en alleman ermee rondloopt kan je, je er niet langer mee onderscheiden en dat kan ertoe leiden dat de vraag instort voor zowel synthetische als natuurlijke diamant.
artificial diamanten maken is niet zo eenvoudig als kweek zoetwaterparels maken door een thaise visserquote:Op zondag 12 mei 2024 15:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja dan is het dus een neppe en maak je er niet zo de blits mee bij je rijkeluisvriendjes.
Ze nemen dan hun certificaten meequote:Op zondag 12 mei 2024 15:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja dan is het dus een neppe en maak je er niet zo de blits mee bij je rijkeluisvriendjes.
Ja, waarom zou je duizenden euro’s uitgeven voor een LV tas als je voor 100 euro een namaak kan krijgen.quote:Op zondag 12 mei 2024 15:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
op den duur,![]()
ze worden nu al als echt gekwalificeerd
waarom zou je 50.000 euro uitgeven voor een diamant als je ook voor 5000 euro terecht kan voor een geslepen diamant op je huwelijksring
voorlopig is LVMH meneer een van de de rijksten ter wereldquote:Op zondag 12 mei 2024 16:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, waarom zou je duizenden euro’s uitgeven voor een LV tas als je voor 100 euro een namaak kan krijgen.
Ok, zo’n namaak is simpel als zodanig te herkennen, maar toch. Mensen die geen waarde hechten aan echt zijn vaker mensen die iets totaal anders kopen dan namaak (die groep is juist vaak een groep die het geld er niet voor heeft en die vaak op later moment nog wel voor echt gaat).
Daarnaast: mensen geven tienduizenden euro’s uit aan huwelijksfeesten. Dat is een dag of een weekend ofzo. Zo’n ring is blijvend. Dus om die nu bwvs uit de ballenbak te grabbelen…
quote:2. Bernard Arnault (FR)
Even stond hij bovenaan de lijst, mede dankzij een boost in de verkoop van luxewaren eind 2022. Bernard Arnault staat aan het roer van het LVMH-imperium (met luxemerken zoals Louis Vuitton, Sephora, Tiffany & Co en Moët & Chandon) en weet dus prima hoe het goede leven eruitziet.
Zijn Europese bedrijf had eerst nog een marktwaarde van 500 miljard dollar, maar nadat de bubbel werd doorgeprikt door analisten is daar zomaar 10% vanaf gegaan.
Zo kwam Arnault toch weer op de tweede plaats terecht, maar met 191 miljard in je bezit mag je natuurlijk niet klagen.
Waarde is vaak subjectief. Kreeft was ooit voedsel voor de armen.quote:Op zondag 12 mei 2024 16:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
voorlopig is LVMH meneer een van de de rijksten ter wereld
De kardashians die blijven toch wel echt kopen , ( om te laten stelen )
[..]
Klopt maar zo'n certificaat kan ook in een app ofzo.quote:Op zondag 12 mei 2024 16:07 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ze nemen dan hun certificaten mee, denk het niet. Dat is het hele punt, synthetische diamant is niet van natuurlijk te onderscheiden zonder geavanceerde apparatuur.
Geloof niet dat Diamanten voor de huidige tijd ooit goedkoop waren. Maar Diamant is alles behalve zeldzaam. Ze waren duur omdat de Beers het aanbod erg krap hield. Zoals de NL overheid dat doet met hun woningbouwbeleid.quote:Op zondag 12 mei 2024 16:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waarde is vaak subjectief. Kreeft was ooit voedsel voor de armen.
Diamanten zijn duur geworden door een hele goede marketing.
Tegenwoordig wordt er vooral rotzooi verkocht. Echt mooi spul is nog steeds duur. Nou moet ik ook zeggen dat met de loudness war veel muziek paarlen voor de zwijnen is (deels op te lossen met vinyl trouwens).quote:Op zondag 12 mei 2024 16:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik zie het probleem niet van goedkope parels of diamanten. Electronica is ook spotgoedkoop geworden, mijn eerste CD Speler die ik in 1987 kocht betaalde ik meen ik 600 Gulden voor. Aan mijn stereo van Technics had ik al 2000 uitgegeven. Volgens inflatiecalulator is dat nu ¤ 2.663,31
Naast de kartelvorming van De Beers waardoor het aanbod kunstmatig gemanipuleerd wordt.quote:Op zondag 12 mei 2024 16:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waarde is vaak subjectief. Kreeft was ooit voedsel voor de armen.
Diamanten zijn duur geworden door een hele goede marketing.
Nee, ze zijn nooit goedkoop geweest. Maar goede marketing en inderdaad schaarste creëren maken dat ze nog altijd duur zijn.quote:Op zondag 12 mei 2024 16:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Geloof niet dat Diamanten voor de huidige tijd ooit goedkoop waren. Maar Diamant is alles behalve zeldzaam. Ze waren duur omdat de Beers het aanbod erg krap hield. Zoals de NL overheid dat doet met hun woningbouwbeleid.
Je denkt dat die Stereotoren die ik destijds aanschafte echt mooi spul was? Was gewoon middenklasse technics van witgoed en herrie.quote:Op zondag 12 mei 2024 16:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Tegenwoordig wordt er vooral rotzooi verkocht. Echt mooi spul is nog steeds duur. Nou moet ik ook zeggen dat met de loudness war veel muziek paarlen voor de zwijnen is (deels op te lossen met vinyl trouwens).
Dat kan. Maar dat electronica spotgoedkoop is geworden klopt niet voor de luxe klasse (en diamanten behoort tot luxegoederen).quote:Op zondag 12 mei 2024 16:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je denkt dat die Stereotoren die ik destijds aanschafte echt mooi spul was? Was gewoon middenklasse technics van witgoed en herrie.
Ja, bij de Beers is de bodem van de doos eruit gevallenquote:Op zondag 12 mei 2024 16:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Geloof niet dat Diamanten voor de huidige tijd ooit goedkoop waren. Maar Diamant is alles behalve zeldzaam. Ze waren duur omdat de Beers het aanbod erg krap hield. Zoals de NL overheid dat doet met hun woningbouwbeleid.
quote:Wat Maakt De Top 5 Diamanten Zo Duur?
Vaak zijn de duurste diamanten niet eens de grootsten. De prijs wordt vooral bepaald door de zuiverheid, de kleur of de afkomst van de diamant. Ze zijn vaak ook in het bezit van musea of koningshuizen. Een gewone sterveling kan deze stenen niet bezitten. De waarde van de diamanten wordt onder andere beoordeeld door het GIA: het Gemological Institute of America. Dit instituut gaf deze diamanten de beoordeling van the Carat, the Color, the Clarity and the Cut. In short,Kortom, de echte 4 C's zoals bij iedere diamant.
Niet meer dus, net als parels want kan nu op industriële schaal worden geproduceerd. En daar is verder niets mis mee.quote:Op zondag 12 mei 2024 16:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat kan. Maar dat electronica spotgoedkoop is geworden klopt niet voor de luxe klasse (en diamanten behoort tot luxegoederen).
In het laatste deel van dat BBC-item (van 4.00 min.) zeggen ze iets zeer interessants. Namelijk dat sinds het jaar 2000 de prijs van een karaat diamant elke 4 jaar is gehalveerd. Sinds 2000 is de prijs dus met een factor 64 omlaag gegaan!quote:
Zit toch ook een historische waarde aan lijkt me, wanneer het een gedocumenteerd exemplaar is? Zoals (ik noem maar iets) ze nu een exacte replica kunnen maken van een Fender Stratocaster uit de jaren '60. Exact dezelfde materialen en componenten, waardoor deze volledig identiek is aan zo'n exemplaar. Maar terwijl zo'n ding dan misschien 2K kost, is een exemplaar uit de 60s bespeeld door Jimi Hendrix 2 miljoen waard.quote:Op zondag 12 mei 2024 09:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar wat gebeurd er met de zoveel karaats beroemde diamanten van steenrijke Russen die in grote kluizen in Zwitserland bewaard worden ??
https://www.baunat.com/nl(...)diamanten-ter-wereld
https://www.baunat.com/nl(...)d-baguette-diamanten
Dat las ik ook, maar dan van de artificial variant , de gedelfde variant door de zwarte mensch kost het 10 voudigequote:Op zondag 12 mei 2024 17:33 schreef Puntenjager het volgende:
Tegelijk las ik ergens in dit topic dat 1 karaat diamant nu 500 Dollar kost.
quote:Prijs
De kosten van laboratoriumdiamanten zijn nog steeds voortdurend in beweging.
Nog maar 4 tot 5 jaar geleden ontdekten we dat laboratoriumdiamanten gemiddeld 23 tot 25% duurder waren dan natuurlijke diamanten.
Tegenwoordig zijn laboratoriumdiamanten aanzienlijk goedkoper dan natuurlijke diamanten, 75% goedkoper, of in sommige gevallen zelfs meer.
Kijk eens naar deze diamant van 3,11 ct van Brilliant Earth .
Het is prachtig en ziet er hetzelfde uit als een natuurlijke diamant die u vier keer de prijs kost..
quote:Veel mensen noemen laboratoriumdiamanten 'nepdiamanten', maar dit is niet juist.
De op koolstof gebaseerde chemische samenstelling van laboratoriumdiamanten betekent dat het in feite 'echte' diamanten zijn - in tegenstelling tot zirkonia of moissaniet .
Dat denk ik ook , net als een echte rembrandt , een Koh I Noor zal beroemd blijven en veel meer waard wordenquote:Op zondag 12 mei 2024 17:50 schreef Repentless het volgende:
[..]
Zit toch ook een historische waarde aan lijkt me, wanneer het een gedocumenteerd exemplaar is? Zoals (ik noem maar iets) ze nu een exacte replica kunnen maken van een Fender Stratocaster uit de jaren '60. Exact dezelfde materialen en componenten, waardoor deze volledig identiek is aan zo'n exemplaar. Maar terwijl zo'n ding dan misschien 2K kost, is een exemplaar uit de 60s bespeeld door Jimi Hendrix 2 miljoen waard.
Of werkt dat niet zo?
maar ja., als het productieproces gaat versnellen dan krijg je joekels van artificial diamanten en dan zijn de minuscule echte diamanten niet meer in trekquote:
quote:Dit is een zeer zeldzame steen,' zegt hij bijna tegen zichzelf, in zwaar geaccentueerd Engels. "Gele diamanten van deze kleur zijn erg moeilijk te vinden. Ze zijn waarschijnlijk 10, misschien 15 duizend dollar waard."
'Ik heb er nog twee, precies zoals deze, in mijn zak,' zeg ik tegen hem.
Hij legt de diamant neer en kijkt mij voor het eerst serieus aan. De andere twee stenen leg ik op tafel.
Ze hebben allemaal dezelfde kleur en maat.
Het vinden van drie vrijwel identieke gele diamanten is als 10.000 keer een munt opgooien en nooit een staart zien.
quote:Weingarten schuift ongemakkelijk op zijn stoel en staart naar de glinsterende edelstenen op zijn eettafel. "Tenzij ze kunnen worden opgespoord", zegt hij, "zullen deze stenen de industrie failliet laten gaan."
Zet pure koolstof onder voldoende hitte en druk - zeg 2200 graden Fahrenheit en 50.000 atmosfeer - en het zal kristalliseren tot het hardste materiaal dat we kennen.
Dat waren de omstandigheden waaronder 3,3 miljard jaar geleden voor het eerst diamanten diep in de aardmantel werden gesmeed.
Precies. Zie het ook met Rolex. Je kunt ook een nep Rolex kopen.quote:Op zondag 12 mei 2024 15:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Diamanten worden vooral kado gegeven. En daarbij hoort een certificaat. Zo lang als de ontvanger daarvan de meerwaarde ziet zal er meerwaarde blijven.
Vergelijk het met als je een tas van LV kado wil doen (jaja, ik weet het, allemaal lelijk en alleen voor proleten enzo… maar even uitgaande van dat jouw vriendin er een wil) en je geeft een namaak LV tas, dan valt dat toch niet echt in het pulleke.
Het gaat om handwerk. Dat is nu juist het punt waarom ik altijd al spreek over een verschil van bewerking.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar ja., als het productieproces gaat versnellen dan krijg je joekels van artificial diamanten en dan zijn de minuscule echte diamanten niet meer in trek
Het polijsten en splijten zal ook geautomatiseerd gaan worden
kortom zeer slechte belegging
[..]
[..]
Ook echte diamanten stijgen in waarde als het aanbod kleiner word omdat men de mijnen sluit of alleen synthetische diamanten nog gaat leveren omdat ze gelijkwaardig zouden zijn aan de natuur variant. Dat is wat ik zei.quote:Op zondag 12 mei 2024 15:22 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat snap ik allemaal wel. Ik reageerde p op iemand die zei dat echte diamanten juist duurder gaan worden. Wat onzin is. Want de vraag daalt en het aanbod niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |