abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213536276
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 13:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Toch zal de waarde van de door zwarte kindjes in Africa opgegraven diamanten er zeer zwaar onder gaan lijden

hetzelfde is gebeurd met parels
Nou dan worden de diamanten uit de natuur nog meer waard als de markt overspoeld word door synth. diamanten die vooral voor de industrie gemaakt worden.

Parels met diamanten vergelijken gaat niet op. Totaal andere bewerkingen.
pi_213536364
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 13:35 schreef Cherni het volgende:

[..]
Nou dan worden de diamanten uit de natuur nog meer waard als de markt overspoeld word door synth. diamanten die vooral voor de industrie gemaakt worden.

Parels met diamanten vergelijken gaat niet op. Totaal andere bewerkingen.
De markt wordt wel degelijk beïnvloed door synthetische diamanten en de prijs van natuurlijke diamant is er flink door gedaald. De bewerking is identiek zoals het slijpen.

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 12 mei 2024 @ 13:51:07 #53
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213536384
mooi hoef ik straks niet zo veel uit te geven aan een trouwring
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_213536454
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 13:47 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De markt wordt wel degelijk beïnvloed door synthetische diamanten en de prijs van natuurlijke diamant is er flink door gedaald. De bewerking is identiek zoals het slijpen.

Bewerkingen identiek? Kun je mij dat aantonen? Zou voor mij compleet nieuw zijn. Het begint al met een ruwe diamant. Daar zit al een verschil.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cherni op 12-05-2024 14:07:55 ]
pi_213536470
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 14:01 schreef Cherni het volgende:

[..]
Bewerkingen identiek? Kun je mij dat aantonen? Zou voor mij compleet nieuw zijn.
Synthetische diamant is chemisch en fysisch diamant, dus om een steen te slijpen bijvoorbeeld worden dezelfde technieken en materialen gebruikt. Hoe het ontstaan is verschilt (oorsprong) en dat wordt dan ook op het certificaat vermeld.
pi_213536492
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 14:07 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Synthetische diamant is chemisch en fysisch diamant, dus om een steen te slijpen bijvoorbeeld worden dezelfde technieken gebruikt. Hoe het ontstaan is verschilt (oorsprong) en dat wordt dan ook op het certificaat vermeld.
Je hebt niet eens met een ruwe diamant te maken. Een synthetische diamant kun je binnen 24 uur produceren. Het is niet alleen het slijpen.
pi_213536544
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 10:10 schreef kibo het volgende:

[..]
Maar nog steeds 30x duurder dan de synthetische. Waarom, als ze kwalitatief hetzelfde zouden zijn?
Waarschijnlijk om dezelfde reden waarom een echte Rembrandt een stuk duurder is dan een goede kopie. Status
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_213536587
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 14:10 schreef Cherni het volgende:

[..]
Je hebt niet eens met een ruwe diamant te maken. Een synthetische diamant kun je binnen 24 uur produceren. Het is niet alleen het slijpen.
Synthetische diamant ontstaat ook in een ruwe vorm die geslepen zal moeten worden voordat het de gewenste facetten heeft. Het ziet er soms anders uit dan natuurlijke ruwe diamant afhankelijk van het proces wat is gebruikt om ze te maken. Klieven zal met CVD diamant niet gaan vermoed ik, die zullen wel gezaagd en geslepen worden.
  zondag 12 mei 2024 @ 14:46:09 #59
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213536755
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 14:25 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Synthetische diamant ontstaat ook in een ruwe vorm die geslepen zal moeten worden voordat het de gewenste facetten heeft. Het ziet er soms anders uit dan natuurlijke ruwe diamant afhankelijk van het proces wat is gebruikt om ze te maken. Klieven zal met CVD diamant niet gaan vermoed ik, die zullen wel gezaagd en geslepen worden.
uiteraard, ik denk dat er voor de bewerkende industrie eerder veel en veel meer werk zal komen

Het slijpwerk moet toch gedaan worden
diamanten worden betaalbaar en zo erg als met Parels zal het niet gaan ,

iedere visserman in Thailand heeft een poeltje waar ie zoetwaterparels kweekt , die zijn ook niet echt mooi
ik hab parelkettingen gekocht in Thailand voor 1500 Baht , leuk om me naar huis te nemen , dat wel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 12 mei 2024 @ 14:47:46 #60
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213536790
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 14:20 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Waarschijnlijk om dezelfde reden waarom een echte Rembrandt een stuk duurder is dan een goede kopie. Status
beroemde schilderijen hebben een certificaat en erkenning en zijn algemeen erkent en iedereen weet waar dat ding hangt
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 12 mei 2024 @ 14:49:43 #61
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213536829
quote:

[..]
Nou dan worden de diamanten uit de natuur nog meer waard als de markt overspoeld word door synth. diamanten
nou dat denk ik nou niet , maar dat hoeft ook niet, hoe goedkoper hoe meer betaalbaar voor de consument

5000 euro is alsnog een redelijke bak geld
pi_213536973
quote:

[..]
Nou dan worden de diamanten uit de natuur nog meer waard als de markt overspoeld word door synth. diamanten die vooral voor de industrie gemaakt worden..
Waarom zouden die meer waard worden? Ook bij diamanten geldt de wet van vraag en aanbod. Er zal minder vraag zijn en nog steeds net zoveel aanbod. Dus dalende prijzen
beter een knipoog dan een blauw oog
  zondag 12 mei 2024 @ 15:07:36 #63
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213537002
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 09:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Lithium en kobalt, je bent daardoor onbedoeld als je een smartphone gebruikt ook slaven uitbuiter.
Onbedoeld?
pi_213537100
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 15:04 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Waarom zouden die meer waard worden? Ook bij diamanten geldt de wet van vraag en aanbod. Er zal minder vraag zijn en nog steeds net zoveel aanbod. Dus dalende prijzen
Dat is ook precies wat de diamantairs in de video van de grootste zaak in California uitleggen, vaak heeft een klant een budget voor ogen en dan gaat men regelmatig toch liever voor een veel groter synthetische diamant dan een kleinere natuurlijke diamant.

pi_213537136
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 15:04 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Diamanten worden vooral kado gegeven. En daarbij hoort een certificaat. Zo lang als de ontvanger daarvan de meerwaarde ziet zal er meerwaarde blijven.

Vergelijk het met als je een tas van LV kado wil doen (jaja, ik weet het, allemaal lelijk en alleen voor proleten enzo… maar even uitgaande van dat jouw vriendin er een wil) en je geeft een namaak LV tas, dan valt dat toch niet echt in het pulleke.
pi_213537153
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 15:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Diamanten worden vooral kado gegeven. En daarbij hoort een certificaat. Zo lang als de ontvanger daarvan de meerwaarde ziet zal er meerwaarde blijven.

Vergelijk het met als je een tas van LV kado wil doen (jaja, ik weet het, allemaal lelijk en alleen voor proleten enzo… maar even uitgaande van dat jouw vriendin er een wil) en je geeft een namaak LV tas, dan valt dat toch niet echt in het pulleke.
Dat snap ik allemaal wel. Ik reageerde p op iemand die zei dat echte diamanten juist duurder gaan worden. Wat onzin is. Want de vraag daalt en het aanbod niet.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_213537240
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 15:22 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Dat snap ik allemaal wel. Ik reageerde p op iemand die zei dat echte diamanten juist duurder gaan worden. Wat onzin is. Want de vraag daalt en het aanbod niet.
Nou ja, of de vraag gaat dalen weet ik niet. Sterker nog: namaak LV tasjes schijnen de vraag naar echte te stuwen (ik heb dat ooit eens gelezen).

Maar het kan, dat ben ik met je eens.

Parels hebben volgens mij vooral te lijden onder het oubollige imago.
pi_213537280
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 15:22 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Natuurlijke diamanten van reguliere grote en kleur zijn sinds de opkomst van synthetische diamant in prijs aan het dalen. Mede een oorzaak is o.a. de veranderende tradities in het westen en de stagnerende chinese economie.
Grofweg is circa 15 tot 20% van de wereld diamantmarkt synthetisch afgelopen jaren.

zondag 12 mei 2024 @ 15:38:01 #69
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213537287
Diamanten als klatergoud zullen natuurlijk wel duur blijven aangezien degenen die ze dragen dan geen fake willen.

Anderzijds kan het natuurlijk wel meer een pauper imago krijgen omdat allerlei sjappies nu industriele diamanten kunnen betalen en die op het oog toch niet te onderscheiden zijn.
pi_213537388
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 15:38 schreef Hexagon het volgende:
Anderzijds kan het natuurlijk wel meer een pauper imago krijgen omdat allerlei sjappies nu industriele diamanten kunnen betalen en die op het oog toch niet te onderscheiden zijn.
Dat is een risico, je kunt je er niet echt meer mee onderscheiden op den duur.
  zondag 12 mei 2024 @ 15:56:06 #71
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213537526
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 15:44 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dat is een risico, je kunt je er niet echt meer mee onderscheiden op den duur.
op den duur, :|W :? ze worden nu al als echt gekwalificeerd

waarom zou je 50.000 euro uitgeven voor een diamant als je ook voor 5000 euro terecht kan voor een geslepen diamant op je huwelijksring
  zondag 12 mei 2024 @ 15:59:07 #72
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213537556
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 15:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

waarom zou je 50.000 euro uitgeven voor een diamant als je ook voor 5000 euro terecht kan voor een geslepen diamant op je huwelijksring
Nouja dan is het dus een neppe en maak je er niet zo de blits mee bij je rijkeluisvriendjes.
  zondag 12 mei 2024 @ 15:59:35 #73
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213537563
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 15:38 schreef Hexagon het volgende:
Diamanten als klatergoud zullen natuurlijk wel duur blijven aangezien degenen die ze dragen dan geen fake willen.

ik stel me wel de teleurstelling voor van de kamermeisjes die ringen met echte diamanten omruilen voor dezelfde ringen met artificial diamanten

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2822767/geslepen-diamantendief
  zondag 12 mei 2024 @ 16:00:35 #74
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213537574
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 15:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nouja dan is het dus een neppe en maak je er niet zo de blits mee bij je rijkeluisvriendjes.
weten hullie veel . dat ziet niemand

in t gooi liegen ze toch de hele boel bij elkaar

pi_213537597
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 15:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Zodra Jan en alleman ermee rondloopt kan je, je er niet langer mee onderscheiden en dat kan ertoe leiden dat de vraag instort voor zowel synthetische als natuurlijke diamant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')