FUCK THE EBU.quote:Op zondag 12 mei 2024 11:08 schreef blackswangreen het volgende:
Ik weet wel hoe het volgende album van marketingkoning Joost gaat heten: BANNED FROM EUROVISION.
“Not broken, just banned”quote:Op zondag 12 mei 2024 11:08 schreef blackswangreen het volgende:
Ik weet wel hoe het volgende album van marketingkoning Joost gaat heten: BANNED FROM EUROVISION.
Je zit wel vol aannames, dat moet ik je nageven.quote:Op zondag 12 mei 2024 11:08 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dus om hier recht van spreken te hebben, moet je het hele jaar door posten?Dan kan je niet vooral de livetopics mee pakken in de week om het songfestival of bij de onthulling van het lied, dan moet je ook bij de onthulling van de artiest van letland even meepraten en bij de odds bij de wedkantoren 3 maanden van tevoren?
Je kan niet gewoon wanneer je het kijkt of het volgt meeposten, dan tel je niet mee?
quote:Op zondag 12 mei 2024 11:11 schreef timmmmm het volgende:
Laat maar, veel plezier in je eigen bubbel. Jammer dat het er hier tegenwoordig zo aan toe gaat
Fijn dat je er nog trots op bent ook, succesvol iemand weggepest. Triest figuurquote:
Ik snap dat jij dit juridisch bekijkt, maar wat ze bij Joost hebben gedaan heet in de volksmond gewoon een straf. Net als mijn kinderen soms gestraft worden als ze iets hebben geflikt.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wacht even. Een straf is gericht op het toevoegen van leed. Dat is hier niet het oogmerk geweest. Hier is gepoogd een veilige omgeving te bieden aan personeel. Dat is een ordemaatregel. Dat moet je juridisch ook heel anders toetsen.
Met songtitels als Fuck the Bookmakers, Fuck the Swedish Justice System, Fuck Martin Österdahl en als emotionele slotballad Fuck Everyone.quote:
Nou, je wordt gedreven door een negatief sentiment ten overstaan van Joos Klein. Dat benevelt jouw objectiviteit in deze situatie. En vanuit dat opzicht wring je in allerlei bochten om Joost Klein als boeman neer te zetten, terwijl de feiten die voorhanden zijn spreken van een miniscule gedraging waarbij hij buitenproportioneel werd gestraft.quote:Op zondag 12 mei 2024 11:08 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dus om hier recht van spreken te hebben, moet je het hele jaar door posten?Dan kan je niet vooral de livetopics mee pakken in de week om het songfestival of bij de onthulling van het lied, dan moet je ook bij de onthulling van de artiest van letland even meepraten en bij de odds bij de wedkantoren 3 maanden van tevoren?
Je kan niet gewoon wanneer je het kijkt of het volgt meeposten, dan tel je niet mee?
MOTHERFUCKER!!!!quote:Op zondag 12 mei 2024 11:14 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Met songtitels als Fuck the Bookmakers, Fuck the Swedish Justice System, Fuck Martin Österdahl en als emotionele slotballad Fuck Everyone.
Dan hopelijk een andere rechtsgang wegens reputatieschade en gevolgschade. Dit soort corporate ordnung muss sein instellingen kan je maar op 1 manier aanpakken. Hun raken in hun portemonneequote:Op zondag 12 mei 2024 11:12 schreef Mandy040986 het volgende:
Mocht het echt iets zijn wat niets voorstelde en dat straks ook blijkt uit het onderzoek, dan zijn de rapen wel gaar hoop ik.
Ik hoop oprecht dat we dan een jaar overslaan.
Zo zo, ook nog eens jezelf betitelen als een succesvol iemand op een anoniem forum.quote:Op zondag 12 mei 2024 11:12 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Fijn dat je er nog trots op bent ook, succesvol iemand weggepest. Triest figuur
quote:Op zondag 12 mei 2024 11:16 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Some of those that work for EBU
are the same that burn crosses
Dat hoop ik ook ja.quote:Op zondag 12 mei 2024 11:16 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dan hopelijk een andere rechtsgang wegens reputatieschade en gevolgschade. Dit soort corporate ordnung muss sein instellingen kan je maar op 1 manier aanpakken. Hun raken in hun portemonnee
De artiesten worden niet betaald door EBU, sterker nog, je moet betalen om mee te mogen doen. Dus nee, Joost ( of welke andere artiest dan ook ) is GEEN medewerker van EBU, ook niet in een inleenconstructie, want daar is gewoon geen sprake van.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:55 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Lijkt mij wel degelijk. Als artiest wordt je ingehuurd door een opdrachtgever, in dit geval EBU net zoals SVT wordt ingehuurd door opdrachtgever EBU.
Ik snap die reactie ook eigenlijk niet zo. Van Tim bedoel ik.quote:Op zondag 12 mei 2024 11:17 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Zo zo, ook nog eens jezelf betitelen als een succesvol iemand op een anoniem forum.
Wacht even. Ik leef ook in de maatschappij. Ik snap heus wel dat het in alles als een straf voelt. Maar op het moment dat de selling betrokken wordt dat de organisatie handelt alsof ze boven de wet staan dan is dit te andere kant van die stelling.quote:Op zondag 12 mei 2024 11:13 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik snap dat jij dit juridisch bekijkt, maar wat ze bij Joost hebben gedaan heet in de volksmond gewoon een straf. Net als mijn kinderen soms gestraft worden als ze iets hebben geflikt.
Ook niet per se tegen jou gericht. Excuus!quote:Op zondag 12 mei 2024 11:05 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik zat een jaar of 10 geleden al met mijn goede vrienden van dit ESF forum het songfestival live te kijken in het mooiste café van Rotterdam, dus ik weet niet waar jij vandaan haalt dit ik hier alleen kom om te hitsen als er ophef is, maar dat is een iets te makkelijke manier om iemand weg te zetten alleen omdat je het niet met hem eens bent
Klasse hoor.quote:Op zondag 12 mei 2024 11:20 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Joost was vannacht na ESF gewoon in de Euroclub met de fans
Heldquote:Op zondag 12 mei 2024 11:20 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Joost was vannacht na ESF gewoon in de Euroclub met de fans
Heerlijk. Joost Televotemagneet zoals we eigenlijk allemaal al dachtenquote:
Niet alleen bij Joost..quote:Op zondag 12 mei 2024 11:27 schreef Montagui het volgende:
De Ebu is ook verantwoordelijk voor een veilige omgeving van de artiesten. Dat hebben ze bij Joost flink nagelaten.
Dit idd.quote:Op zondag 12 mei 2024 11:25 schreef grazz het volgende:
Eeuwig zonde dat we nooit zullen weten hoeveel punten Joost zou hebben gepakt in de finale
Volgens mij kan dat niet zo snel in Zweden, en volgens mij zei Cornald dat alle seinen op vrijdagavond op groen stonden dus ik denk ook niet dat ze zagen aankomen dat de DQ een feit zou worden.quote:Op zondag 12 mei 2024 11:37 schreef summer52 het volgende:
Waarom heeft de Nederlandse delegatie na de bekendmaking niet gelijk een advocaat in de armen genomen? Ik lees net een artikel van de Nederlandse strafrechtadvocaat Esther Vroegh in een exclusief gesprek met FemkeFataal.nl
“Het is ongekend en het lijkt zelfs wel politiek gekleurd wat hier gebeurt”, aldus Esther. “Op grond van een verdenking van bedreiging en zelfs zonder dat het Zweedse Openbaar Ministerie heeft besloten om Joost al of niet te vervolgen, wordt hij nu al uitgesloten van deelname aan het songfestival. De diskwalificatie is een zeer, zeer ingrijpende en ook aanvechtbare beslissing van organisator EBU. Kennelijk is het doel om Joost koste wat kost uit te schakelen. Dat kan echt niet.”
ELK MOMENT
De advocaat adviseert de zanger om onmiddellijk een raadsman in de arm te nemen en nog vanmiddag een kort geding bij de rechtbank in Malmö te starten. “Een kort geding valt op elk moment en dus ook in het weekend aan te spannen. De rechter hoeft in zo’n zaak niet inhoudelijk te oordelen. De inzet van een kort geding is een voorlopige voorziening. In het kader van grote urgentie – de finale vanavond – valt direct bij de rechter af te dwingen dat Joost gewoon kan deelnemen.”
Dat het Openbaar Ministerie in Malmö niet in staat zou zijn om snel tot een vervolgingsbesluit te komen – in de pers spreekt het OM van ‘weken’ – is volgens Esther Vroegh onzin. “Dat kan heel snel, net zoals in Nederland.
https://www.femkefataal.nl/joost-klein-start-een-kort-geding/
Dit is ook mijn grote vraag. Waarom niet een tweesporenbeleid, in gesprek blijven met de EBU én een juridisch spoedtraject opstarten? De baas van de NPO én AVROTROS was er nota bene.quote:Op zondag 12 mei 2024 11:37 schreef summer52 het volgende:
Waarom heeft de Nederlandse delegatie na de bekendmaking niet gelijk een advocaat in de armen genomen? Ik lees net een artikel van de Nederlandse strafrechtadvocaat Esther Vroegh in een exclusief gesprek met FemkeFataal.nl
“Het is ongekend en het lijkt zelfs wel politiek gekleurd wat hier gebeurt”, aldus Esther. “Op grond van een verdenking van bedreiging en zelfs zonder dat het Zweedse Openbaar Ministerie heeft besloten om Joost al of niet te vervolgen, wordt hij nu al uitgesloten van deelname aan het songfestival. De diskwalificatie is een zeer, zeer ingrijpende en ook aanvechtbare beslissing van organisator EBU. Kennelijk is het doel om Joost koste wat kost uit te schakelen. Dat kan echt niet.”
ELK MOMENT
De advocaat adviseert de zanger om onmiddellijk een raadsman in de arm te nemen en nog vanmiddag een kort geding bij de rechtbank in Malmö te starten. “Een kort geding valt op elk moment en dus ook in het weekend aan te spannen. De rechter hoeft in zo’n zaak niet inhoudelijk te oordelen. De inzet van een kort geding is een voorlopige voorziening. In het kader van grote urgentie – de finale vanavond – valt direct bij de rechter af te dwingen dat Joost gewoon kan deelnemen.”
Dat het Openbaar Ministerie in Malmö niet in staat zou zijn om snel tot een vervolgingsbesluit te komen – in de pers spreekt het OM van ‘weken’ – is volgens Esther Vroegh onzin. “Dat kan heel snel, net zoals in Nederland.
Hij was daar wel, meerdere fans met foto´squote:Op zondag 12 mei 2024 11:39 schreef silverevlis het volgende:
Het lijkt me stug dat die foto van gisteravond is, hij zat volgens Taco Zimmerman in zak en as. Dan ga je niet in een club rondhangen. En diegene had wel even op z'n hashtag mogen letten.
Verder fijn te lezen dat hij het land uit mag. Hopelijk gebeurt dat snel.
Ja, hopelijk wordt het een inspiratiebron voor mooie muziek!quote:Op zondag 12 mei 2024 11:08 schreef blackswangreen het volgende:
Dan zou ik die foto's wel eens willen zien en ik ben niet zo'n held met dat allemaal opzoeken.quote:Op zondag 12 mei 2024 11:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Hij was daar wel, meerdere fans met foto´s
Ik heb dat sowieso nog nergens gelezen. Heb je een bron?quote:Op zondag 12 mei 2024 11:48 schreef LaCatastrophe het volgende:
Het zou gaan om beelden waarbij Joost de vinger langs zijn keel haalt en dan ‘cut’ zegt. Daarbij is de camera naar beneden gedrukt.
Is dit al ergens geverifieerd?
We weten dus niet of die afspraak niet met haar gemaakt is of bij haar bekend was.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:46 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Volgens de AVROTROS, zoals gezegd de enige organisatie die er belang bij heeft Klein te beschermen dus ik ga ervan uit dat dit minstens gebeurd is, gebeurde de agressie nadat Klein gefilmd werd door een cameravrouw terwijl hij dat niet wilde/afgesproken had dat dit niet zou gebeuren.
Dat kan, en ik kan me voorstellen dat je daar pissig om kan worden. Maar de cameravrouw doet gewoon haar werk, die afspraak is niet met haar gemaakt en zij filmt daar omdat zij door haar werkgever gezegd is daar te filmen. Dus zij doet gewoon haar werk. Als de organisatie afspraken schendt die je met hen gemaakt hebt, is het alsnog geen vrijbrief je agressief op te stellen naar het ingehuurde personeel, die hebben daar niks mee te maken en die doen gewoon hun werk.
Plak daar het zero tolerance beleid op en dan heb je gewoon een ernstige schending van de gedragscode. En dat is dus alleen als je het, voor Joost, meest gunstige scenario volgt.
Dus nogmaals, ik zie niet in hoe de EBU, in dit incident, zich boven 'de wet' plaatst, enkel hoe hele hordes mensen willen dat Joost boven 'de wet' staat. De EBU kan natuurlijk wel verweten worden zich niet aan gemaakte afspraken te houden, maar de vraag is wel of dat soort misverstanden de daadwerkelijke misstand goedmaken. Je neigt ernaar te zeggen 'nee, maar dan kan je de straf wel aanpassen omdat je er zelf een aandeel in hebt'.
Die keus is natuurlijk extra lastig omdat je aan de andere kant in het #metootijdperk zit van grensoverschrijdend gedrag, dit is hoe dan oo minstens een van Nieuwkerkje en je met een al explosief songfestival je de grenzen extra moet bewaken. Dat laatste is nu natuurlijk keihard gebackfired voor de organisatie, maar het had ook andersom kunnen gaan. Het met de mantel der liefde bedekken en dan een enorme backlash omdat het de druppel is die het songfestival écht onveilig maakt in een al grimmige sfeer.
Het is gewoon een extreem lastige situatie voor de EBU, veroorzaakt door Joost Klein, en ik vind dat we daar allemaal iets te weinig rekening mee houden.
Ik las het onder een artikel. Nu.nl geloof ik, maar daar stond ook verder geen bron bij.quote:Op zondag 12 mei 2024 11:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb dat sowieso nog nergens gelezen. Heb je een bron?
Als dat waar is: hij beeldt het knippen in de beelden uit!!!!! Oerdomme Zweedse wandelende vagina!!!quote:Op zondag 12 mei 2024 11:48 schreef LaCatastrophe het volgende:
Het zou gaan om beelden waarbij Joost de vinger langs zijn keel haalt en dan ‘cut’ zegt. Daarbij is de camera naar beneden gedrukt.
Is dit al ergens geverifieerd?
Nee de EBU heeft waarschijnlijk zo lang mogelijk gewacht. Want die wisten ook wel dat een kort geding mogelijk was. Wat een shit zooi.quote:Op zondag 12 mei 2024 11:40 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat niet zo snel in Zweden, en volgens mij zei Cornald dat alle seinen op vrijdagavond op groen stonden dus ik denk ook niet dat ze zagen aankomen dat de DQ een feit zou worden.
Het is niet jofel, allemaal.
Idd ze hadden direct een advocaat moeten inschakelen in deelname veilig te stellen. Maarja ze waren zoals gewoonlijk weer veel te laat.quote:Op zondag 12 mei 2024 11:37 schreef summer52 het volgende:
ELK MOMENT
Waarschijnlijk heeft iemand het dan gewoon verzonnen. Of overgenomen van iemand anders op social media die het heeft verzonnen.quote:Op zondag 12 mei 2024 11:53 schreef LaCatastrophe het volgende:
[..]
Ik las het onder een artikel. Nu.nl geloof ik, maar daar stond ook verder geen bron bij.
Maar ik vond het zo specifiek dat ik me ook af vraag waar dit vandaan komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |