abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213566957
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 14:22 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Gewoon enkel landen toelaten die lid zijn van de Europese Unie en/of de NAVO (Zwitserland, Liechtenstein, Andorra, Monaco, San Marino, Vaticaanstad en Australië blijven wel welkom), want alle landen met territoriale conflicten zijn geen lid van de Europese Unie of de NAVO. Vergeet niet dat als Kosovo straks ook nog mee mag doen, dat dat gegarandeerd gedoe gaat opleveren met Servië en landen die Kosovo niet erkennen.
Volgens mij ben je vergeten dat Cyprus in de EU zit.
pi_213566994
Ik kan me nog herinneren dat Teach In het ESF won en heb sindsdien - met ups en downs - meestal met enthousiasme gekeken en later ook meegedaan aan het online gedoe eromheen.

Maar ik weet echt niet of mijn fandom gaat overleven wat er bij deze editie is gebeurd. Ik heb serieuze twijfels of ik volgend jaar wel ga kijken.
  woensdag 15 mei 2024 @ 10:10:55 #53
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_213567309
Ik blijf kijken, maar er verdwijnt idd wel een stukje van de charme.

Als je S10 moet geloven, is het daar achter de schermen niet heel erg gezellig.
pi_213569696
Ik krijg het idee dat de relatie tussen AVROTROS/NPO en de EBU nu erg bekoeld is. Zeker nadat wat Nederland voor de EBU heeft gedaan in 2020/2021.

Eerst maar afwachten wat er nou echt is gebeurd en hoe rechtmatig de diskwalificatie nou eigenlijk was. En hoe de communicatie verder verloopt tussen beide partijen

Op het moment komt de EBU tamelijk toon doof over, en als dat zo blijft is het denk ik dat het niet onwaarschijnlijk is dat de AVROTROS het voor volgend jaar maar af laat weten.
  woensdag 15 mei 2024 @ 14:49:56 #55
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_213570087
Wat ik me ook wel afvraag is wie deze hel nog wil presenteren als Israël niet uitgesloten is. Het publiek was echt vies mad, en Litouwen geeft nu al aan dat het traumatisch was om daarvoor op te treden. Ik had het idee dat het voorde presentatrices ook tamelijk traumatisch was. Ze waren beide professioneel genoeg om het niet te laten merken, maar tussen de regels door had ik wel het idee dat beide behoorlijk van de leg waren eigenlijk :@ .

Ik weet niet of ik het een Jan of een Chantal goed had zien doen in deze omstandigheden....
pi_213570885
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 14:49 schreef Saboo het volgende:
Wat ik me ook wel afvraag is wie deze hel nog wil presenteren als Israël niet uitgesloten is. Het publiek was echt vies mad, en Litouwen geeft nu al aan dat het traumatisch was om daarvoor op te treden. Ik had het idee dat het voorde presentatrices ook tamelijk traumatisch was. Ze waren beide professioneel genoeg om het niet te laten merken, maar tussen de regels door had ik wel het idee dat beide behoorlijk van de leg waren eigenlijk :@ .

Ik weet niet of ik het een Jan of een Chantal goed had zien doen in deze omstandigheden....
Je moet je daar niet op verkijken hoe lastig dat is inderdaad. Petra is bijzonder geliefd bij het publiek, maar als een deel daarvan enorm opgefokt is, maakt dat het erg lastig je te concentreren. Tijdens de repetitie waar wij bij waren gebeurde het ook geregeld dat als Petra aan het woord was iemand als een Gilles de la Tourette-patiënt opeens keihard “Free Palestine” riep of hele groepen die zonder directe aanleiding begonnen te joelen. En dat werd naar het einde toe toen Martin in beeld kwam helemaal erg natuurlijk.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_213570903
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 16:13 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Je moet je daar niet op verkijken hoe lastig dat is inderdaad. Petra is bijzonder geliefd bij het publiek, maar als een deel daarvan enorm opgefokt is, maakt dat het erg lastig je te concentreren. Tijdens de repetitie waar wij bij waren gebeurde het ook geregeld dat als Petra aan het woord was iemand als een Gilles de la Tourette-patiënt opeens keihard “Free Palestine” riep of hele groepen die zonder directe aanleiding begonnen te joelen. En dat werd naar het einde toe toen Martin in beeld kwam helemaal erg natuurlijk.
Voordat de finale begon was er ook iemand op het podium om wat dingen te vertellen en ik las dat die 'm flipte door de reactie op dat Nederland niet meer meedeed en toen boos wegliep. Je moet nu wel sterk in je schoenen staan inderdaad.

En Malmö vond het organiseren ook vreselijk, terwijl Liverpool het helemaal geweldig vond. Dus ja er is wel wat veranderd. :{
pi_213570911
Ik vrees nu al voor volgend jaar. Zowat elke delegatie heeft geklaagd over Israël en ik denk nog niet dat ze zeggen, doe volgend jaar maar even niet mee.

Dus het gaat zich gewoon herhalen.
  woensdag 15 mei 2024 @ 16:23:47 #59
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213570964
quote:
14s.gif Op zondag 12 mei 2024 12:09 schreef Gehenna het volgende:
Volgend jaar een groep drillrapperts sturen
In dit rijtje is alleen Donnie nog niet geweest, dus ik stel voor dat we hem sturen:
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 15 mei 2024 @ 16:24:50 #60
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213570973
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 09:33 schreef HiZ het volgende:

[..]
Volgens mij ben je vergeten dat Cyprus in de EU zit.
Inderdaad, en daar zijn ze supertrots op.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_213570980
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 16:17 schreef Em31 het volgende:

[..]
Voordat de finale begon was er ook iemand op het podium om wat dingen te vertellen en ik las dat die 'm flipte door de reactie op dat Nederland niet meer meedeed en toen boos wegliep. Je moet nu wel sterk in je schoenen staan inderdaad.
Die meneer vroeg er ook wel om hoor, dat was net Louis van Gaal :@

Al neem ik aan dat hij vooral flipte door de vuurspuwende reactie van @TheVulture :+
pi_213570988
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 16:25 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Al neem ik aan dat hij vooral flipte door de vuurspuwende reactie van @:thevulture :+
_O- _O-
pi_213575589
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 16:25 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Al neem ik aan dat hij vooral flipte door de vuurspuwende reactie van @:thevulture :+
Die kerel vroeg er inderdaad echt zelf om door er lacherig over te doen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_213580258
Dit is nog wel een aardig stuk over dit onderwerp.

https://www.escbetting.co(...)n-2024-season-review
(Daarvoor zit nog een analyse over hoe de landen het hebben gedaan tegenover de verwachtingen)

quote:
(…)
Away from betting, the fact we avoided the worst case scenario of a political win is a positive but we shouldn't let this overshadow the many issues with the contest this year. Once again we have a country not winning the televote taking the victory which was the favourite of just 1 of the 37 voting blocks. Whilst two countries higher with the public are partly (Ukraine) and almost entirely (Israel) politically based, the same can't be said for France or Croatia. The contest stops being relevant if the public favourites stop winning, and I'd argue that is three years in a row where we've had dubious outcomes (yes Kalush included when the juries *didn't* do their jobs) that the public/ or fans could be unsatisfied with. There's a reason we are bringing back Chanel and Sam Ryder, why Sweden felt the need to invite Kaarijaa to the semi final and once again next year far more casuals will evidently be hoping Baby Lasagna makes an appearance than looking forward to a Nemo interval.

The jury landslide coronations are getting out of hand and equally not a good look for the contest. I posted much the same about increasing jury sizes and diversifying them last year as have others but this continues to be ignored. I am starting to come around to Norway being on the right lines and we need a higher televote split otherwise we can just go all in on the next western country to bring a fancy prop with a good song. Ukraine's huge inbuilt advantage is a current issue to that but we shouldn't also be unfairly dumping one of the best songs in 2nd. Since producers have given themselves such power, they must now be held to account also. 'Necessary Evil' or not, that should cost Bjorkman any involvement in running orders for any future contest and ideally the whole 'producers choice' will now go straight into the bin although these moves to a more tailored contest have only tended to go in one direction.

To continue being a negative Nancy, I'm never the most keen on Sweden's stagings, but that Grand Final had undoubtedly the worst interval and filler of the last 20 years (along with the most non descript postcards) with an ode to Osterdahl, Alcazar, Charlotte Perrelli (again), Conchita (again), Loreen sat in a chair for 5 minutes and that ABBA 'appearence'.

Switzerland, I beg of you not to try to make your hosting about Celine Dion in a similar way if the best you'll get is also a 1 minute VT. On the positives, it was a great stage this year and I appreciate increased security likely swallowed a big chunk of the budget.

As for Israel, I was neutral on their participation and feel such a large vote won't be sustained in the coming years (without some merit) or without further political developments. This was more of a one-and-done show of support I believe than the factors elevating Ukraine. That said, serious questions need to asked about KAN's conduct throughout this season and their jury points to Luxembourg, whilst 100% expected, is grounds enough for some reprimand.

Joost Klein's disqualification is another element overshadowing the year. I can see why this was done with a case and legal proceedings hanging over him, but from all sides of the story my take would be "He was a bit of a dick, there should be some fine etc, he should not have missed the opportunity of a lifetime to perform in the grand final and his absence benefitted absolutely no-one".

I believe Martin Osterdahl has faced a really hard set of circumstances and won't particularly go in too hard on him for the Israeli and Dutch situations, but faith has been lost here by broadcasters and fans and the contest thrust into the spotlight for the wrong reasons. Right decisions or not, I don't believe he should survive this year and a clean start is needed.

You can't really hold Switzerland being an expensive ass country against them winning but reality exists and 2025 could be an awkward year as I’d wager we get no returns now and potentially further withdrawals looking likely. Australia and San Marino both look precarious, Azerbaijan have money but do they care anymore? Israel will potentially be pushed out, and are the Dutch going to be in uproar still? There’s probably another few looking at next year with some financial concerns (Cyprus? Moldova?) but hopefully as many broadcasters as possible can find a way to avoid the genuine danger of 13/14 country semi finals next year.

The sense of community within the fandom has also already been on the decline with the increase in rehearsal and press centre restrictions and I do wonder how many will bother turning up next year. None of this is SRF's fault but we have to acknowledge next year may be another awkward one that won’t be able to repair some of the damage done by this. This is the one prediction made this year that I actively hope to be wrong on.

With all that negativity, I should stress I do genuinely love this contest and my critic comes from that feeling. Eurovision is a winning formula that has stood the test of time but we are changing what does not need to, whilst ignoring the actual issues.
  donderdag 16 mei 2024 @ 23:08:10 #65
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_213588401
Ik ben er echt een beetje ziek van. In een paar jaar tijd is de goede sfeer van dit festival helemaal de nek omgedraaid. Het gaat niet meer om het plezier van de artiesten en de leuke contacten onderling en tussen de kijkers, terwijl je een liedjeswedstrijd houdt. Ik heb er na ruim 30 jaar fan zijn echt een beetje pijn van.

Laat het nou allemaal eens niet zo gelikt zijn. Het komt allemaal zo niet menselijk over. De backings on tape, de autotune, de dwingelandij jegens je artiesten, alles is gewoon kut.

[ Bericht 3% gewijzigd door Andromache op 17-05-2024 00:59:17 ]
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  Moderator vrijdag 17 mei 2024 @ 10:28:41 #66
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213591139
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 17 mei 2024 @ 10:29:53 #67
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213591149
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 23:08 schreef Andromache het volgende:

Laat het nou allemaal eens niet zo gelikt zijn
Dit, maak er weer een liedjes festival van en geen productiewedstrijd.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 17 mei 2024 @ 10:34:56 #68
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_213591201
quote:
Ik ben er echt een beetje ziek van. In een paar jaar tijd is de goede sfeer van dit festival helemaal de nek omgedraaid. Het gaat niet meer om het plezier van de artiesten en de leuke contacten onderling en tussen de kijkers, terwijl je een liedjeswedstrijd houdt. Ik heb er na ruim 30 jaar fan zijn echt een beetje pijn van.

Laat het nou allemaal eens niet zo gelikt zijn. Het komt allemaal zo niet menselijk over. De backings on tape, de autotune, de dwingelandij jegens je artiesten, alles is gewoon kut.
Dit was de tweede keer dat ik keek , en zoals het er nu uitziet mijn laatste keer.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_213591267
Ik kijk al ruim 30 jaar en blijf ook gewoon kijken, maar ben erg benieuwd wat de consequenties van dit jaar zullen zijn.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 11:22:04 #70
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_213591607
quote:
Zeker.

Ik kijk het ESF al sinds mijn vroege jeugd (= rond de eeuwwisseling - geboren in '92 dus de edities van vorige eeuw herinner ik me niet echt), en voor het eerst in mijn leven weet ik niet zeker of ik volgend jaar nog ga kijken. Dat had ik me 3 jaar geleden, toen na het vreselijke coronajaar eindelijk het ESF hier in eigen land was en ik het live heb mogen meemaken, absoluut niet kunnen voorstellen. Maar in de 3 jaar daarna is echt alles wel vakkundig om zeep geholpen.
pi_213591611
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:42 schreef Ann-Lynn het volgende:
Ik kijk al ruim 30 jaar en blijf ook gewoon kijken, maar ben erg benieuwd wat de consequenties van dit jaar zullen zijn.
Het worden erg interessante maanden ja. Het huidige aantal van 37 is eigenlijk wel wat je minimaal nodig hebt om die twee halve finales geloofwaardig overeind te houden. Of je moet met minder landen in de finale gaan werken (2 keer 9 Q's) en dan een finale veld van 24.

Met de Noord-Koreaanse aanpak van de afgelopen editie denk ik dat er eerder landen gaan afhaken dan dat erbij komen. Daarbij komt dat een organisatorisch land als Zwitserland ook al hogere kosten met zich mee zal brengen.
pi_213591747
Alle landen behalve Israel een jaartje overslaan.
Geen European Broadcasting Union zonder broadcasters.
pi_213591984
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 11:22 schreef TheVulture het volgende:
twee halve finales geloofwaardig overeind te houden.
Vroeger had je er maar 1 en daarvoor helemaal geen halve finales. Ik wil niet terug naar de tijd dat landen een jaar moeten overslaan wegens slechte resultaten (Willeke Alberti met Waar is de zon... goh, wat heb ik me toen lopen opwinden dat NL eruit lag het jaar erop). Er is vast een andere soort voorronde te verzinnen en of je 24 of 20 landen in de finale doet vind ik ook niet zo boeiend.
Een week volop activiteiten eromheen vind ook echt te veel van het goede, het vergt te veel van de performers. Juryshows met publiek, familyshow etc mag van mij allemaal weg. Snap dat het voelbaar wordt in het budget van EBU, maar ik weet ook zeker dat je met weinig geld en veel creativiteit echt iets geweldigs neer kunt zetten.

Regelmatig vindt op school bij de oudste een soort concert door de leerlingen plaats. Ik sta elke keer versteld van de kwaliteit die sommige kinderen leveren en dat je met 1 lampje gericht op 1 zingend kind de hele zaal eerst compleet stil krijgt die vervolgens losbarst in een staande ovatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ann-Lynn op 17-05-2024 12:13:00 (woordje vergeten) ]
pi_213592049
Ik denk eerlijk gezegd dat een aantal landen gaan weigeren als Israël niet uitgesloten wordt. We weten nog maar half wat er allemaal gebeurd is, maar een aantal zijn echt woest. Portugal het ergst lijkt het nu en die krijgt daar ook veel steun in.

Of ze moeten die delegatie de volgende keer aan de andere kant van de arena zetten. ( :') )
  vrijdag 17 mei 2024 @ 12:21:46 #75
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_213592076
Wat mij betreft geeft de EBU een aantal volidioten van de Israëlische delegatie een toegangsverbod/geen accreditatie meer. Maar dan moet je je verslaglegging wel op orde hebben, dat ze zich niet aan de gedragsregels hebben gehouden. Uitsluiten van het hele land gaat me echt te ver met wat we nu weten.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_213592457
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 12:21 schreef Andromache het volgende:
Wat mij betreft geeft de EBU een aantal volidioten van de Israëlische delegatie een toegangsverbod/geen accreditatie meer. Maar dan moet je je verslaglegging wel op orde hebben, dat ze zich niet aan de gedragsregels hebben gehouden. Uitsluiten van het hele land gaat me echt te ver met wat we nu weten.
Er zitten lui in die delegatie die er al sinds Netta walgelijk gedrag op nahouden, en misschien waren dat ook wel mensen die destijds bij Hovi Star betrokken waren in 2016. Schoonmaak lijkt me inderdaad wel nodig.
pi_213592592
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 12:18 schreef Em31 het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat een aantal landen gaan weigeren als Israël niet uitgesloten wordt. We weten nog maar half wat er allemaal gebeurd is, maar een aantal zijn echt woest. Portugal het ergst lijkt het nu en die krijgt daar ook veel steun in.

Of ze moeten die delegatie de volgende keer aan de andere kant van de arena zetten. ( :') )
Ik heb geen idee hoe fanatiek de landen erin zitten. België heeft bijvoorbeeld al enthousiast aangekondigd er volgend jaar weer bij te zijn. Maar het zou natuurlijk enorm helpen als je met een paar landen samen op kan trekken, en ook gezamenlijk kan dreigen om je terug te trekken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')