Wat zijn de feiten? BVDank.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:35 schreef Evangelion het volgende:
Dat jij niks met feiten hebt wisten we al.
De enige die Joost niet terug wil is de EBU. De enige die Israel wel wil is ook de ebu. Het publiek wil joost, geen Isralquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het ding is dat Isral laten blijven gewoon niet meer kan nu. Of Isral moet weg, of Joost terug. Allebei beslissingen waar ze totaal niet vrolijk van gaan worden.
Zou heel mooi zijn. Maar als puntje bij paaltje komt... Vergeet niet dat er allerlei contractuele verplichtingen zijn etc.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:29 schreef Fretwork het volgende:
Die zero tolerance gaat de EBU heel veel gezeik opleveren. Joost zal vast niet terug komen, maar ik denk dat we geen 25 artiesten gaan zien.
Maar wat nu gebeurd staat niet geheel los van Joost he, dit was niet gebeurd zonder DQ Joost denk ik.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:36 schreef heywoodu het volgende:
Maar ik ben even in de war: gaan we het hier nou weer over Joost hebben, waar dit topic (dacht ik) voor is, of blijven we hier zoals de afgelopen uren eigenlijk het hele gebeuren bespreken, inclusief allerlei landen die hun los van Joost staande problemen met Isral hebben?
Lijkt me een gevalletje van contracten / NDA's....quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:33 schreef bloodymary1 het volgende:
Wel raar dat nu ze toch gediskwalificeerd zijn er niemand zegt waar het nu eigenlijk over gaat, inclusief Joost of zijn team.
Tik op de vingers is echt te weinig. Die landen willen echt dat ze gediskwalificeerd wordenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:37 schreef Mani89 het volgende:
DSQ Joost gaan ze echt nooit meer terugdraaien, wisjfoel sinking. Ze geven waarschijnlijk Israhel een tik op de vingers als gebaar richting de rest en dooooorrrrr.
Ik stoor me er niet zo aan, zolang het maar met bronnen is en over het ESF gaat.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:36 schreef heywoodu het volgende:
Maar ik ben even in de war: gaan we het hier nou weer over Joost hebben, waar dit topic (dacht ik) voor is, of blijven we hier zoals de afgelopen uren eigenlijk het hele gebeuren bespreken, inclusief allerlei landen die hun los van Joost staande problemen met Isral hebben?
Dit is geen rocket science toch? Al dagen bekend dit, alleen de israel lovers hier zitten deze posts weg te editten.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:34 schreef Za het volgende:
Mijn post is weggevallen door een slotje denk ik, dus post het nog eens.
Het voorval, ik ben er 100% zeker van.
Gezien het een geval met een fotografe betreft, ben ik er zeker van dat Joost niet wilde dat ze een foto maakte van hem tesamen in beeld met de zangeres van Israel. Dit is hij steeds uit de weg gegaan omdat hij deze associatie niet wilde.
De bedreiging zal geen fysieke zijn geweest maar een materile, bv, wanneer je de foto toch maakt sla ik de camera uit je handen, of woorden van gelijke strekking. Niet meer niet minder.
Mwah, genoeg Isral supporters hoor. Daarom zouden ze best eens kunnen winnen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:36 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
De enige die Joost niet terug wil is de EBU. De enige die Israel wel wil is ook de ebu. Het publiek wil joost, geen Isral
Nee, daar gaat gezeik van komen. Heel heel heel veel gezeik.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:37 schreef Mani89 het volgende:
DSQ Joost gaan ze echt nooit meer terugdraaien, wisjfoel sinking. Ze geven waarschijnlijk Israhel een tik op de vingers als gebaar richting de rest en dooooorrrrr.
Eigen schuldquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:28 schreef Poepz0r het volgende:
Die tijdsdruk lijkt mij wel kut voor de organisatie
Dit is gewoon een soort livetopicquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:36 schreef heywoodu het volgende:
Komop man, ga nou geen illusies maken. Joost doet niet mee vanavond, klaar. Het is geen "potentile optie" o.i.d.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:35 schreef Poepz0r het volgende:
Mogelijke oplossingen;
Ze diskwalificeren Isral. Dan stopt de financiering van het festival. Gaan ze nooit doen.
Ze doen niets. Dan zullen landen acties ondernemen.
Ze laten Nederland terug in de competitie en geven Isral sanctie. Dan zal de rust wederkeren
Ze kunnen Isral bijvoorbeeld een andere sanctie opleggen omdat ze de overtreding anders kwalificeren.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het ding is dat Isral laten blijven gewoon niet meer kan nu. Of Isral moet weg, of Joost terug. Allebei beslissingen waar ze totaal niet vrolijk van gaan worden.
Ik vind het zo irritant dat er nergens een quote of iets gelekt is van wat er gezegd is qua bedreiging.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:38 schreef xminator het volgende:
[..]
Dit is geen rocket science toch? Al dagen bekend dit, alleen de israel lovers hier zitten deze posts weg te editten.
Oh ik bedoelde het ook zeker niet als 'ik stoor me er aan', alleen heb ik de aandachtsspanne om n topic open en bij te houden en wil ik even zeker weten dat dit dan wel de juiste is voor alles voorlopigquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik stoor me er niet zo aan, zolang het maar met bronnen is en over het ESF gaat.
Treiteren en lastig vallen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ze kunnen Isral bijvoorbeeld een andere sanctie opleggen omdat ze de overtreding anders kwalificeren.
Welk reglement zou Isral trouwens hebben overtreden?
En dan komt daar dus gezeik van. Wat gaan ze doen als 3 landen dan afhaken? En mogelijk nog meer uit solidariteit?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ze kunnen Isral bijvoorbeeld een andere sanctie opleggen omdat ze de overtreding anders kwalificeren.
Welke reglementen zou Isral trouwens hebben overtreden?
Maar dat gaat toch over Joost?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:36 schreef heywoodu het volgende:
Geen relatie met Joost.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:38 schreef RipCity het volgende:
Statement allesandra: https://www.instagram.com(...)MXV3aHoyMGptbjZ1eg==
Lijkt mij ook niet maar de ebu wordt nu door andere landen wel tegen de muur gezet dus er moet iets gebeurenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:38 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Komop man, ga nou geen illusies maken. Joost doet niet mee vanavond, klaar. Het is geen "potentile optie" o.i.d.
Het hele gebeuren bespreken zoals altijd.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:36 schreef heywoodu het volgende:
Ze noemen hem dan zelfs uitgerekend 'Our Europapa' hoe dom is datquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:33 schreef Em31 het volgende:
[..]
Er draait vanavond ook een interval act om Martin sterdahl he.
Alles gaat mis nu.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:38 schreef RipCity het volgende:
'Let love lead you to the truth'quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:38 schreef RipCity het volgende:
The shit hits the fanquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:41 schreef Kinga het volgende:
Het wordt met de minuut erger deze shitshow
Zou haar wel knuffelen bohquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
'Let love lead you to the truth'
Ik vind het een prima actie van haar om zich terug te trekken, maar dit soort teksten doen mijn tenen altijd een beetje krommen
Show must go on. Die finale komt er wel.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:41 schreef Poepz0r het volgende:
Straks annuleren ze de finale nog omdat ze geen beslissing durven maken
Ik zou daar niet zeker van zijnquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Show must go on. Die finale komt er wel.
Maar op details is het nog niet helemaal fijn daar.
Wat hadden ze dan verwacht?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:41 schreef BeriBeri het volgende:
De Zweedse publieke omroep SVT meldt in hun liveblog dat de EBU momenteel een crisisbijeenkomst houdt. Dat heeft alles te maken met de heftige reacties uit het Nederlandse kamp op het uitsluiten van Klein.
Gewoon 3 uur lang Appie vanavond. In zijn pakje rennend over het podium. Pakaak!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:41 schreef Poepz0r het volgende:
Geef maar gewoon gelijk de prijs aan Isral iedereen weet dat ze gaat winnen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:41 schreef Poepz0r het volgende:
Als ie een vrouw had afgetuigd zal de reactie heel anders zijn geweest.quote:
Ik heb nog geen afmelding gezienquote:
Lijkt me tikkeltje ijdel maar dromen mag altijd zong Koosquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:43 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik heb echt hoop 🙂, als ie tch mee mag doen wint hij ook.
Ja duh.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Als ie een vrouw had afgetuigd zal de reactie heel anders zijn geweest.
16uquote:
Het zou me niet eens verbazen als hij zonder mee te doen alsnog het meest gestreamde nummer blijft.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:43 schreef Aadrianus het volgende:
3.226.576 weergaven 9 mei 2024 #1 in Trending
Joost Klein from the Netherlands performed ‘Europapa’ in the Second Semi-Final of Eurovision 2024 in Malm, Sweden
Dit is de mooiste dikke vinger om op te steken naar de EBU.
Joost en zijn team hebben ook nog te maken met eventuele strafrechtelijke gevolgen, dus het is maar de vraag hoeveel die mogen zeggen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:33 schreef bloodymary1 het volgende:
Wel raar dat nu ze toch gediskwalificeerd zijn er niemand zegt waar het nu eigenlijk over gaat, inclusief Joost of zijn team.
Nee dat gaan ze ook niet doen, EBU krijgt nu wel een koekje van eigen deeg.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:43 schreef viceversa het volgende:
Jongens heb nou geen valse hoop ze gaan de DQ niet terugdraaien.
Ze moeten iets gaan doen de organisatie. Waarschuwing Isral is echt veel te licht.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:43 schreef viceversa het volgende:
Jongens heb nou geen valse hoop ze gaan de DQ niet terugdraaien.
Terechtquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee dat gaan ze ook niet doen, EBU krijgt nu wel een koekje van eigen deeg.
quote:
NRK (Noorse AVROTROS)quote:Een bron bevestigt tegenover NRK dat het crisisoverleg in het Songfestivalkamp zal plaatsvinden.
De crisisbijeenkomst zal plaatsvinden tussen de drie landen die niet zijn komen opdagen en de EBU.
Verschillende landen verschenen niet in de vlaggenparade tijdens de podiumrepetitie die momenteel in Malm plaatsvindt.
Zwitserland, Griekenland en Ierland namen niet deel aan de vlaggenparade.
Ook Ierland is zaterdag niet komen opdagen voor de tests.
De reden is nog steeds onduidelijk.
En de EBU heeft het helemaal over zichzelf afgeroepen. En dat begon al lang voordat Joost gediskwalificeerd werd.quote:
Omdat het niets voorstelt maar in de ogen van een bepaalde land is alles meteen groter dan het echt is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:39 schreef viceversa het volgende:
[..]
Ik vind het zo irritant dat er nergens een quote of iets gelekt is van wat er gezegd is qua bedreiging.
Marco zong ook iets over dromenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Lijkt me tikkeltje ijdel maar dromen mag altijd zong Koos
Heel goed dit!!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:38 schreef RipCity het volgende:
Ja precies. Hoe mooi is dat?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:44 schreef Em31 het volgende:
[..]
Het zou me niet eens verbazen als hij zonder mee te doen alsnog het meest gestreamde nummer blijft.
Ja en ze wist toch al een tijdje dat Isral meedeed?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
'Let love lead you to the truth'
Ik vind het een prima actie van haar om zich terug te trekken, maar dit soort teksten doen mijn tenen altijd een beetje krommen
Mja, is al een paar keer voorbijgekomen...quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:39 schreef viceversa het volgende:
[..]
Ik vind het zo irritant dat er nergens een quote of iets gelekt is van wat er gezegd is qua bedreiging.
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:49 schreef gbm het volgende:
[..]
idd, als je als lid van de Israelische delegatie gewoon mag zeggen dat iemand niet 'het recht heeft om naast ons adem te halen' (toch vrij belangrijk in het leven) zonder te worden geschorst, dan valt het reuze mee met dat zero-tolerance beleid....
Ik dacht over een engelbewaarder.quote:
Ik neem aan dat (verder) iedereen in dit draadje een schoen door hun tv zal gooien wanneer Isral begintquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:06 schreef Japepk het volgende:
Stel je het fluitconcert zometeen voor nu Isral in volgorde de plek van Nederland heeft ingenomen
Wat zegt ze?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:38 schreef RipCity het volgende:
"Jag r fr gammal fr den hr skiten"quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:45 schreef Kinga het volgende:
Maar goed dat ze een ervaren host hebben in Petra. Die moet straks misschien de hele boel bij elkaar improviseren hahahahahahaahaha.
Vanmiddag voor het eerst sinds donderdagavond weer eens aan gezet, en dan die van de halve finale. Deed wel een beetje pijn, het was de eerste keer ooit dat we (ouders, vriendin en ik) een Songfestivallied keken waarbij we allemaal gewoon echt zaten te lachen (van plezier)quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:44 schreef Em31 het volgende:
[..]
Het zou me niet eens verbazen als hij zonder mee te doen alsnog het meest gestreamde nummer blijft.
Politie is er bij betrokken dus ik weet niet of ze mogen zeggen dat Joost bijvoorbeeld de medewerker een fucking bitch noemde ofzo.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:45 schreef bloodymary1 het volgende:
En verder kan niemand een oordeel hebben over wat dan ook zonder dat er daadwerkelijk duidelijk is wat er gebeurd of gezegd is.
Al geeft de reactie van de Avro/Tros dat het buitenproportioneel is wel een tipje van de sluier weg.
EBU heeft 1 grote fout gemaakt en dat is precies dat. maar goed mijn reactie in de tail hierover werd verwijderd dus wees voorzichtig amaquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:45 schreef Ama het volgende:
Als Isral wint verwacht ik wel wat rellen daar buiten tbh.
Van of door wie? Door de softe eurovisie fansquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:46 schreef Ama het volgende:
[..]
Beveiliging kan het anders nog wel eens druk gaan krijgen.
Niet alleen DAAR buitenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:45 schreef Ama het volgende:
Als Isral wint verwacht ik wel wat rellen daar buiten tbh.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |