Ik ga ook wel uit van actie-reactiequote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:40 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Ongeacht wat hier wellicht aan vooraf ging qua woordenwisseling?
Want dat vind ik wél wat uitmaken
Ik denk dat in deze fase, amper 24 uur na het gebeurde, de verklaring van de medewerker wel eens voldoende kan zijn zelfs. Mist voldoende duidelijk. Daarbij neem ik nadrukkelijk mee dat zo’n medewerker er ook green belang bij heeft om de show in het honderd te sturen. Wat dat betreft is het al weer anders als het gaat om iemand van een andere delegatie.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:39 schreef Aratanax het volgende:
[..]
Geheel eens. Vandaar ook de lagere bewijsmaatstaf.
Ik vind actie-reactie wel echt wat andersquote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:39 schreef FlippingCoin het volgende:
Vrij hypocriet allemaal, toen Mathijs een beetje tegen zijn personeel schreeuwde stond iedereen op om te roepen dat het walgelijk is, en nu is er een serieuze verdenking richting Joost en moet die vrouwelijke medewerker maar dr rotmuil houden want zijn nummer is zo leuk.
Nee hier sta ik echt niet achter.
Maar dat zou toch te belachelijk voor woorden zijn. Dat kan ik me eigenlijk amper voorstellen. Dan zou het echt iets in de trant van "fuck off, bitch" moeten zijn geweest, en daar ga je toch geen politieonderzoek voor instellen.quote:
Joost Klein lijkt mij niet iemand nee die vanuit het niks naar iemand toeloopt en bepaalde dingen zegt nee.quote:
100% 100% 100%quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:39 schreef FlippingCoin het volgende:
Vrij hypocriet allemaal, toen Mathijs een beetje tegen zijn personeel schreeuwde stond iedereen op om te roepen dat het walgelijk is, en nu is er een serieuze verdenking richting Joost en moet die vrouwelijke medewerker maar dr rotmuil houden want zijn nummer is zo leuk.
Buiten dat, als iemand polariserend bezig is, dat is het wel die Karen van team Israël. Maar wij moeten ineens het goede voorbeeld geven en het maar laten gaan ofzo.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:35 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wat is daar polariserend aan? Rusland doet om dezelfde reden ook niet mee.
Op het moment dat een verklaring voldoende is, dan is het rechtssysteem natuurlijk helemaal kaduuk.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat in deze fase, amper 24 uur na het gebeurde, de verklaring van de medewerker wel eens voldoende kan zijn zelfs. Mist voldoende duidelijk. Daarbij neem ik nadrukkelijk mee dat zo’n medewerker er ook green belang bij heeft om de show in het honderd te sturen. Wat dat betreft is het al weer anders als het gaat om iemand van een andere delegatie.
Maar goed, daar kun je van de buitenkant alllemaal heel weinig over zeggen.
Eigenlijk niet neequote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:42 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Maar dat zou toch te belachelijk voor woorden zijn. Dat kan ik me eigenlijk amper voorstellen. Dan zou het echt iets in de trant van "fuck off, bitch" moeten zijn geweest, en daar ga je toch geen politieonderzoek voor instellen.
Ik vind structureel mensen kleineren en bedreigen wel anders dan eenmalig je zelfbeheersing verliezen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:39 schreef FlippingCoin het volgende:
Bij Mathijs was het structureel en vanuit een machtspositie. Dit is incidenteel in een situatie waarbij een deelnemer onder hoogspanning staat door de omstandigheden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:39 schreef FlippingCoin het volgende:
Kan dat niet nog steeds kloppen? Misschien heeft hij iemand bij de keel gegrepen en is dat de bedreiging?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:33 schreef Momo het volgende:
Dat verhaal over fysiek geweld kwam wel van de Zweedse krant Aftonblat gisteren, wat dus nu niet waar lijkt te zijn als je de Nederlandse pers moet geloven....
Ik gok dat we voor 21:00 wel een definitief besluit hebben.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:41 schreef Zoon_John het volgende:
De vraag is, vanavond is de finale. Hoe laat weet men waar ze aan toe zijn?
Klopt, ik denk niet dat je dan een politieonderzoek had. De politie lacht je uit, ik denk dat er toch wat meer aan de hand is, of dat er echt een bedreiging of zo is geuit.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:42 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Maar dat zou toch te belachelijk voor woorden zijn. Dat kan ik me eigenlijk amper voorstellen. Dan zou het echt iets in de trant van "fuck off, bitch" moeten zijn geweest, en daar ga je toch geen politieonderzoek voor instellen.
Ik heb bij een aangifteboer gewerkt, je wil niet weten hoe vaak mensen bellen om bedreiging. 19 van de 20 gevallen zijn niet strafbaar en daar kan je aangifte voor doen, maar het wordt op het bureau of aan de telefoon sterk afgeraden, omdat een bedreiging soms zo wordt ervaren, maar er eigenlijk geen echte bedreiging is geweest. Denk hierbij aan 'ik doe je wat aan' of 'nu ben jij aan de pineut'. Behalve dan als bijvoorbeeld Breikvik zoiets zou zeggen, dan kan het weer wel strafbaar zijn.quote:Op zaterdag [quote]
[b]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2709833/11/25#p213511806]zaterdag 11 mei 2024 10:27 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Als dat zo was was er geen aangifte gedaan.
quote:Het evenement dat zaterdagavond in Leeuwarden wordt gehouden rond de finale van het Eurovisie Songfestival gaat hoe dan ook door, ook als Joost Klein gediskwalificeerd wordt. Dit laat de organisator van het evenement weten. Op de zogenoemde 'Europaparty' op het plein Oldehoofsterkerkhof wordt de finale live uitgezonden en treden vrienden van Joost Klein op. Ook laat Nikkie de Jager vanaf daar de puntentelling namens Nederland weten.
,,Er is geen reden om het af te blazen", aldus de organisator. ,,Het allermooiste zou zijn als Joost wel gewoon op het podium staat vanavond, maar we maken er hoe dan ook een mooi feest van."
Leeuwarden is de geboorteplaats van Joost Klein. Het feest is een gezamenlijk initiatief van de gemeente Leeuwarden, de provincie Friesland, poppodium Neushoorn, Omrop Fryslân en presentator Sipke Jan Bousema.
Waarom? We zijn nog niet aan het afstraffen hè? We zijn de orde aan het herstellen. Dan gelden hele andere regels.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Op het moment dat een verklaring voldoende is, dan is het rechtssysteem natuurlijk helemaal kaduuk.
Bovendien had Matthijs een heel andere machtsverhouding met die werknemers.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:43 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik vind structureel mensen kleineren en bedreigen wel anders dan eenmalig je zelfbeheersing verliezen.
Als Mattijs slechts één keer wat had geroepen had het voor mij minder zwaar gewogen.
Dan is het nog steeds niet goed te praten, maar het is ook weer niet zo dat de wereld vergaat.
Hier zeg je wat. Bedreigen kan ook non-verbaal.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:43 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Kan dat niet nog steeds kloppen? Misschien heeft hij iemand bij de keel gegrepen en is dat de bedreiging?
Ja ik veroordeel Joost ook niet, we moeten gewoon afwachten waar de politie mee komt. En als dat dus dreigementen waren vind ik een dq terecht, anno 2024 moeten we dat niet accepteren ook niet als het een leuke kerel met een leuke act is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Grote probleem is dat we allemaal aan het gissen zijn en er nog niets officieel bekendgemaakt is.
Vooral alleen een bedreiging, hoe fout ook, vind ik iemand schorsen voor de finale wel een mokerzware straf.
Matthijs heeft niemand bedreigd. Bedreiging is strafbaar in een juridische zin.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:43 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Bij Mathijs was het structureel en vanuit een machtspositie. Dit is incidenteel in een situatie waarbij een deelnemer onder hoogspanning staat door de omstandigheden.
Niet echt vergelijkbaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |