Dat is dus heel iets anders dan (extreem) links zijn. Sowieso is de discussie moslims/joden/christenen/niet-gelovige een andere dan pro-Palestina zijn of niet. Er zijn genoeg Joden in Nederland die het niet eens zijn met wat Isral nu doet. Er zijn ook genoeg moslims die verafschuwen wat Hamas daar uitspookt.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dikke kans dat er aan de VU meer moslims studeren. De universiteit is meer gericht op het kunnen belijden van je geloof, bijvoorbeeld door gebedsruimtes te bieden.
Meloewa was legendarisch man.quote:Op donderdag 9 mei 2024 16:57 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Heb het even gegoogled voor je. Niets om je voor te schamen denk ik
[ afbeelding ]
En toch kom je daar amper wat over tegen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 17:19 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat is dus heel iets anders dan (extreem) links zijn. Sowieso is de discussie moslims/joden/christenen/niet-gelovige een andere dan pro-Palestina zijn of niet. Er zijn genoeg Joden in Nederland die het niet eens zijn met wat Isral nu doet. Er zijn ook genoeg moslims die verafschuwen wat Hamas daar uitspookt.
Ik zou me kapot schamen als mijn zoon of dochter zoiets doet. Beetje demonstreren als student en je afzetten tegen de gevestigde orde hoort erbij in de Randstad. Maar complete gebouwen vernielen, barricades opwerpen, straatstenen uit de grond trekken, struikelstenen weghalen, anti-semitische leuzen schreeuwen, etc. etc. Tja, dan kun je een reactie verwachten. Zeker als je dan ook nog relschoppers in je clubje toelaat die vooral gericht zijn op escalatie.quote:
Ze schreeuwen minder hard is het "probleem". Ze zijn er en spreken zich echt wel uit maar ze staan niet stampvoetend op shovels te krijsen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 17:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En toch kom je daar amper wat over tegen.
Ik snap deze mevrouw heel goed. Ik hoop dat er meer voorbeelden volgen. Ze moeten veel sofisticater te werk gaan dan dit.quote:
De demonstranten heb je het over toch?quote:Op donderdag 9 mei 2024 17:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik snap deze mevrouw heel goed. Ik hoop dat er meer voorbeelden volgen. Ze moeten veel sofisticater te werk gaan dan dit.
En op basis waarvan weet je dat diegene in kwestie niet vreedzaam protesteerde?quote:Op donderdag 9 mei 2024 17:21 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik zou me kapot schamen als mijn zoon of dochter zoiets doet. Beetje demonstreren als student en je afzetten tegen de gevestigde orde hoort erbij in de Randstad. Maar complete gebouwen vernielen, barricades opwerpen, straatstenen uit de grond trekken, struikelstenen weghalen, anti-semitische leuzen schreeuwen, etc. etc. Tja, dan kun je een reactie verwachten. Zeker als je dan ook nog relschoppers in je clubje toelaat die vooral gericht zijn op escalatie.
Ik zou in ieder geval als student niet meer graag 'UvA' op mijn CV zetten
Ik denk dat het nooit leuk is voor een ouder om te zien dat je kind een flink pak slaag krijgt, ook als hij/zij het er zelfs naar heeft gemaakt. Dus tot zover begrijp ik het ook. Maar dat betekent niet dat de ME niet goed gehandeld heeft. Er zat helaas niets anders op dat keihard optreden. Wat je de autoriteiten (met Halsema voorop) wel mag verwijten is dat ze zo lang coulant zijn geweest en lang hebben gewacht met ingrijpen, daardoor werd het alleen maar lastiger.quote:Op donderdag 9 mei 2024 17:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik snap deze mevrouw heel goed. Ik hoop dat er meer voorbeelden volgen. Ze moeten veel sofisticater te werk gaan dan dit.
En dat is ergens jammer. Niet dat ik pers voorstander zou zijn van nog meer geschreeuw, maar nu komt het toch heel erg over alsof de stilte ook wel een bepaalde boodschap overbrengt. Ik lees her en der dat er moslims zijn die het niet hebben op Hamas en de politiek daar, maar je leest er alleen nooit wat over.quote:Op donderdag 9 mei 2024 17:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ze schreeuwen minder hard is het "probleem". Ze zijn er en spreken zich echt wel uit maar ze staan niet stampvoetend op shovels te krijsen.
Het CvB is de ME ofzo? Of wat bedoel je nou?quote:Op donderdag 9 mei 2024 17:19 schreef VoMy het volgende:
Jeetje, ouders die hun kinderen niet zomaar door een autoritair CvB laten opjagen. Dat ze bestaan zeg.
Omdat je meermaals op komt voor een nederzettingenpolitiek die universeel wordt verworpen door alle regeringen op aarde die niet Isral heten maar klaarblijkelijk wel de tekst van de Geneefse conventies kentquote:Op donderdag 9 mei 2024 17:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En hoe is dit van toepassing op deze oorlog? Ik heb gemist waar de Isralische regering allemaal Isralirs de Gazastrook in aan het loodsen is. Sterker nog, men heeft deze niet eens bezet, ze zijn bezig een terreurbeweging aan het uitschakelen.
Omg we zijn nu met zijn viertjesquote:Op donderdag 9 mei 2024 17:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ze schreeuwen minder hard is het "probleem". Ze zijn er en spreken zich echt wel uit maar ze staan niet stampvoetend op shovels te krijsen.
Was die opsomming niet duidelijk genoeg voor je? Ik heb de stream gisteren ook vanaf de middag tot aan het eind gekeken. Verder was er in DE verboden club aanwezig die vooral uit zijn op geweldquote:Op donderdag 9 mei 2024 17:26 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
En op basis waarvan weet je dat diegene in kwestie niet vreedzaam protesteerde?
Je bent geen knip voor de neus waard als je je geluid niet meer laat horen omdat er ook slopers aanwezig zijn. Principes laat je niet varen bij de eerste de beste tegenwind.quote:Op donderdag 9 mei 2024 17:21 schreef Stoorzendert het volgende:
Beetje demonstreren als student en je afzetten tegen de gevestigde orde hoort erbij in de Randstad. Maar complete gebouwen vernielen, barricades opwerpen, straatstenen uit de grond trekken, struikelstenen weghalen, anti-semitische leuzen schreeuwen, etc. etc.
Het probleem is dat je snel in een bepaalde hoek wordt gedrukt. Als je als moslim zegt dat je tegen Hamas bent, wordt al snel gereageerd met: Oh, dus je bent pro Isral? Dus tegen Palestina?quote:Op donderdag 9 mei 2024 17:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En dat is ergens jammer. Niet dat ik pers voorstander zou zijn van nog meer geschreeuw, maar nu komt het toch heel erg over alsof de stilte ook wel een bepaalde boodschap overbrengt. Ik lees her en der dat er moslims zijn die het niet hebben op Hamas en de politiek daar, maar je leest er alleen nooit wat over.
Ow dat mag zeker (tot 22.00uur), maar zorg dan dat je organisatie op orde is!quote:Op donderdag 9 mei 2024 17:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je bent geen knip voor de neus waard als je je geluid niet meer laat horen omdat er ook slopers aanwezig zijn. Principes laat je niet varen bij de eerste de beste tegenwind.
Kortom, je komt met iets dat losstaat van Gaza en deze oorlog. Wat regeringen vinden is ook niet altijd relevant, velen vinden ook dat Isral de hele Gazastrook mag vegen, maar ineens moet stoppen voor de laatste stad die nog staat. Wat duidelijk de indruk wekt dat men het wel prima vindt als Hamas overeind zou blijven.quote:Op donderdag 9 mei 2024 17:28 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Omdat je meermaals op komt voor een nederzettingenpolitiek die universeel wordt verworpen door alle regeringen op aarde die niet Isral heten maar klaarblijkelijk wel de tekst van de Geneefse conventies kent
Wil je je homo-erotische teksten aub elders spuwen? Is nogal smakeloos. We hebben het hier over de slachtoffers van het regime Natte Yahoo.quote:Op donderdag 9 mei 2024 17:28 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Omg we zijn nu met zijn viertjes,(ik tel AlwaysHappy zijn vriend er ook bij)
Rare manier van ''oprecht hun betrokkenheid en verdriet uiten''. Last time I checked heb je daar geen geweld voor nodig.quote:
Je bent ook geen knip voor de neus waard als je zo zwak bent dat je je geluid niet kan laten horen zonder hele kwalijke geluiden te laten horen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 17:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je bent geen knip voor de neus waard als je je geluid niet meer laat horen omdat er ook slopers aanwezig zijn. Principes laat je niet varen bij de eerste de beste tegenwind.
Die genocide wil nog niet echt vlotten blijkbaarquote:Op donderdag 9 mei 2024 17:30 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ah, het is al geminimaliseerd naar duizenden
Jij heb het hier steeds over je vriend met z'n natte jahoe, maar anderen mogen niet bronstig door de digitale weide huppelen? Je kunt m'n gelubriceerde anus kussen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 17:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wil je je homo-erotische teksten aub elders spuwen? Is nogal smakeloos. We hebben het hier over de slachtoffers van het regime Natte Yahoo.
Enfin, ik hoop dat deze actie op alle gerenommeerde kennis instituten wereldwijd zorgen voor een ommezwaai in het handelen van de israelische regering.
Je zegt dat die zoon specifiek zich schuldig maakte aan wat je opsomde, maar waaruit blijkt dat? Dat neem je maar gewoon even aan omdat je een stream hebt gezien waar het gebeurde.quote:Op donderdag 9 mei 2024 17:29 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Was die opsomming niet duidelijk genoeg voor je? Ik heb de stream gisteren ook vanaf de middag tot aan het eind gekeken. Verder was er in DE verboden club aanwezig die vooral uit zijn op geweld
Dit soort werk enzo:quote:Op donderdag 9 mei 2024 17:16 schreef maily het volgende:
[..]
Kan de discussie helaas niet lezen.
Screenshots anyone?
Dat zegt niemand, maar er is een grens bij het gebruiken van geweld en dingen vernielen. Ga dan naar huis. Je hoeft dan niet je mond te houden of je principes te laten varen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 17:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja waar haal ik het toch vandaanquote:Op donderdag 9 mei 2024 17:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kortom, je komt met iets dat losstaat van Gaza en deze oorlog.
Gelukkig is er het censuurvrije nujij op hen er op te attenderen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 15:46 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nu.nl plaatste het 2e deel ook niet.
Vanavond eet ik Chinees, maar het zijn er zoveel.quote:Op donderdag 9 mei 2024 17:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die genocide wil nog niet echt vlotten blijkbaar
Je principes en je geluid zou je ook kunnen horen als de buurman met het schuim op zijn bek de hele boel kort en klein slaat en niet alleen wanneer ze in Gaza geen steen meer op de andere laten staan.quote:Op donderdag 9 mei 2024 17:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat zegt niemand, maar er is een grens bij het gebruiken van geweld en dingen vernielen. Ga dan naar huis. Je hoeft dan niet je mond te houden of je principes te laten varen.
Ah zo, ja dan heb je gelijk. Ik zou me kapot schamen als mijn zoon of dochter deelnam aan een waardeloos georganiseerd protest. (waar je op voorhand kon weten dat het uit de hand zou lopen)quote:Op donderdag 9 mei 2024 17:35 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Je zegt dat die zoon specifiek zich schuldig maakte aan wat je opsomde, maar waaruit blijkt dat? Dat neem je maar gewoon even aan omdat je een stream hebt gezien waar het gebeurde.
Ik heb gevraagd of het een bewuste keuze was om dat deel van die tweet weg te laten, niets meer niets minder, geen insinuaties of iets verder. Werd niet geplaatst.quote:Op donderdag 9 mei 2024 17:38 schreef Nober het volgende:
[..]
Gelukkig is er het censuurvrije nujij op hen er op te attenderen.
Dus de normale demonstranten moeten stoppen omdat er slopers zijn?quote:Op donderdag 9 mei 2024 17:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat zegt niemand, maar er is een grens bij het gebruiken van geweld en dingen vernielen. Ga dan naar huis. Je hoeft dan niet je mond te houden of je principes te laten varen.
Natuurlijk, als je een beetje normaal bent keur je geweld af en begeef je jezelf in veiligheid.quote:Op donderdag 9 mei 2024 17:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dus de normale demonstranten moeten stoppen omdat er slopers zijn?
Sorry, maar dan heb je een welse ruggengraat van papier mach.
Je hebt de beelden toch gezien? Er was best wel wat mankracht voor nodig om zoveel puinhoop te veroorzaken in zulke korte tijd. Het is niet dat er maar een paar slopers aanwezig waren he?quote:Op donderdag 9 mei 2024 17:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dus de normale demonstranten moeten stoppen omdat er slopers zijn?
Sorry, maar dan heb je een welse ruggengraat van papier mach.
Ze keuren het geweld in alle toonaarden af. Maar ze laten hun geluid niet kapen!quote:Op donderdag 9 mei 2024 17:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Natuurlijk, als je een beetje normaal bent keur je geweld af en begeef je jezelf in veiligheid.
Kom op zeg, dit is geen revolutie ofzo.
Dit was een mengelmoes van verveelde tieners; je zag Occupy, Corona / Tsjerries, XR, BLM, communisten (hamers en sikkels) en anti-Isral. Voor de rest wat meelopers die waarschijnlijk zelf niet eens meer wisten welke leus ze moesten schreeuwenquote:Op donderdag 9 mei 2024 17:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Natuurlijk, als je een beetje normaal bent keur je geweld af en begeef je jezelf in veiligheid.
Kom op zeg, dit is geen revolutie ofzo.
Zelfde redenatie als dat de Palestijnse bevolking ook maar het slachtoffer is van Hamas...quote:Op donderdag 9 mei 2024 17:44 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Je hebt de beelden toch gezien? Er was best wel wat mankracht voor nodig om zoveel puinhoop te veroorzaken in zulke korte tijd. Het is niet dat er maar een paar slopers aanwezig waren he?
De nieuwe Irma Grese.quote:
Ouders die zeker wisten dat ze een zoon zouden krijgen en hem Martijn wouden noemen, moesten snel wat anders bedenken toen het een meisje bleek te zijn.quote:Op donderdag 9 mei 2024 17:56 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Had je fucking kind gewoon goed opgevoed, Martijntje.
Serieus, Martijntje?
Ach, kom op.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |