abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 mei 2024 @ 23:29:56 #1
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213474742
Politie roept op om weg te blijven van pro-Palestijns protest bij Universiteit van Amsterdam

quote:
AMSTERDAM - De politie Amsterdam roept studenten op de bezetting van het Roeterseiland op de campus van de Universiteit van Amsterdam te beëindigen. De dienst stelt ook vast dat, nadat er maandagavond al de nodige onrust ontstond, de locatie ’een aanzuigende werking heeft’. „Wij roepen iedereen op om weg te blijven van Roeterseiland.” Daarna wordt mogelijk overgegaan tot ontruiming.

In het centrum van Amsterdam is nabij de Roeterseilandcampus onrust ontstaan na het opzetten van een tentenkamp voor de Palestijnse zaak. Zo’n tweehonderd studenten hebben op de campus op het terrein van de Universiteit van Amsterdam (UvA) maandag een eigen actieplek ingericht. Ze eisen dat de Amsterdamse universiteiten banden verbreken met Israël. ’s Avonds escaleerde de situatie, zo is te zien op beelden op sociale media.

Israëlische vlag in brand gestoken
Bij schermutselingen tussen pro-Palestijnse betogers en mensen die uit tegenprotest een Israëlische vlag lieten zien, zijn de nodige klappen uitgedeeld. Een Israëlische vlag is afgepakt en in brand gestoken, is te zien in een filmpje. Er zijn vechtpartijen uitgebroken en er wordt met vuurwerkfakkels geschermd en gegooid

Man met hoofdwond afgevoerd
Op X gaan ook video’s rond waarin is te zien hoe pro-Palestijnse betogers anderen belagen met stokken. Een jonge man die aan het filmen was op de Nieuwe Prinsengracht werd aangevallen en is volgens AT5 met een hoofdwond afgevoerd. Ook zijn er eerder op de avond fakkels afgestoken, waarbij paniek en geworstel ontstond. Door het vuurwerk ontstonden ook wat brandjes.

Burgemeester Femke Halsema kwam poolshoogte nemen bij de universiteit, zo is te zien op beelden. Ze is volgens fotografen in gesprek gegaan met een aantal demonstranten.

Vertegenwoordigers uit de Joodse gemeenschap wijzen er maandag op dat het tevens Jom Hashoa is, de herdenkingsdag van de Holocaust, en dat daar honderden meters verderop in de Hollandse Schouwburg ’s avonds een bijeenkomst voor was. Het Nieuw Israëlietisch Weekblad acht daarom ’de timing en de locatie van het kamp’ ongepast en ’anti-Joods’. Hoofdredacteur Esther Voet deelde maandagavond beelden van de onrust bij de Amsterdamse universiteit. Zij meldt op X dat ’Joodse jongeren een tegengeluid wilden laten horen’.

Eisen activistische studenten
Eerder maandagmiddag schalde „Viva viva intifada” over de campus. Studenten met felgekleurde hesjes waren aanspreekpunt voor studenten die mee willen doen, of journalisten. Met De Telegraaf wordt echter niet gepraat, kwam een van de weinige wel Nederlands sprekende activisten vertellen nadat zij even hebben overlegd. Een videoploeg van De Telegraaf werd later weggepest, het werken hen onmogelijk gemaakt.

Op foldertjes die werden uitgedeeld, staan de eisen van de activistische studenten. Zij willen dat de Uva, Vrije Universiteit (VU) en het Amsterdam University College (AUC) onthullen welke banden zij hebben met Israëlische onderwijsinstellingen en bedrijven. Daarna moeten al die banden verbroken worden. Ze roepen studenten én docenten op zich aan te sluiten, en bijvoorbeeld hun lessen in het tentenkamp te houden. Daarnaast vragen de studenten om donaties in de vorm van geld, voedsel of kampeerspullen.

Verenigde staten
Het idee van een pro-Palestijns tentenkamp lijkt overgewaaid te zijn uit de Verenigde Staten. In de afgelopen week zijn er veel protesten geweest op Amerikaanse universiteiten, sommige liepen zodanig uit de hand dat de politie betrokken raakte. Op de Universiteit van Virginia zijn dit weekend zeker 25 studenten gearresteerd. In totaal zijn, verspreid door het hele land, zo’n 2000 studenten in de boeien geslagen.

Momenteel wordt er ook geprotesteerd op de Universiteit van Gent. Verschillende protesten op universiteiten in Europa zijn de afgelopen week ontmanteld door de politie.

Israël hekelt de demonstraties op de universiteiten. President Isaac Herzog stelde donderdag dat prominente academische instellingen worden „besmet met haat en antisemitisme.” Ook sprak hij zijn steun uit voor de Joodse studenten.
twitter

twitter

twitter

quote:
Op maandag 6 mei 2024 22:48 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Verdient wel een eigen topic.
twitter

twitter

LIVESTREAM

I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_213474744
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:26 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Rare vraag. Ik ben totaal geen fan van het huidige China. Steun ik niet.
Maar volgens mij zit onze economie als een spinnenweb met China aan elkaar. Boycotten van producten is lastig, dan moet je eerst precies weten wat helemaal of gedeeltelijk in China gemaakt is geworden.

Israel is anders, onze regering steunt dat land al decennialang, ook op politiek vlak. Terwijl ze daar jarenlang Palestijnen onderdrukken.
Ik heb het niet over de overheid die iets moet boycotten, ik heb het over mensen persoonlijk. Als je zo tegen het concept genocide bent, tegen verkrachtingen etc, waarom doe je daar dan alleen in Gaza wat mee? Waarom boycot met bijvoorbeeld wel McDonalds en niet Apple, terwijl er genoeg bewijs is over die mooi Iphones...

En vergeet alle stickers met 'Made in China' niet. Ik denk niet dat ze die er in Chili op plakken of wel?
  woensdag 8 mei 2024 @ 23:30:33 #3
459912 FlippingCoin
pi_213474750
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:26 schreef Harvest89 het volgende: [..] Rare vraag. Ik ben totaal geen fan van het huidige China. Steun ik niet. Maar volgens mij zit onze economie als een spinnenweb met China aan elkaar. Boycotten van producten is lastig, dan moet je eerst precies weten wat helemaal of gedeeltelijk in China gemaakt is geworden. Israel is anders, onze regering steunt dat land al decennialang, ook op politiek vlak. Terwijl ze daar jarenlang Palestijnen onderdrukken.
Ja lastig, dat moet je niet hebben natuurlijk.

Het moet niet te veel moeite kosten allemaal.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_213474754
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:22 schreef Hathor het volgende:

[..]
Harde kern van Ajax hadden plannen in die richting.
Die had ik inderdaad wel verwacht ja, denk dat Politie er bovenop heeft gezeten.
  woensdag 8 mei 2024 @ 23:31:41 #5
459912 FlippingCoin
pi_213474761
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:31 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Die had ik inderdaad wel verwacht ja, denk dat Politie er bovenop heeft gezeten.
Dan zitten ze er wel strak op ja
  woensdag 8 mei 2024 @ 23:31:48 #6
117098 Hathor
Effe niet
pi_213474763
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:31 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Kan nog wel komen, het duurt nog wel even.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 8 mei 2024 @ 23:32:05 #7
459912 FlippingCoin
pi_213474767
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:31 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik hoop het
pi_213474780
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:27 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Zelfs Joe Biden wringt zich door alle bochten om Israel te blijven steunen, ondanks alle onnodige burgerslachtoffers die ze creëren. In Nederland heeft het gerechtshof een verbod op levering van F-35-onderdelen ingesteld omdat het risico te groot is dat ze worden gebruikt om het humanitaire oorlogsrecht te schenden, dus het kabinet zoekt naar andere wegen om ze toch te leveren.
Reageer jij dan ook nog ff op onderstaande?
Of kijken we toch maar weg als er bewijs wordt geleverd dat je argumenten niet kloppen? Net zoals we weg blijven kijken bij de mensenrechtenschendingen in China?

quote:
10s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:25 schreef Scorpie het volgende:
https://www.ftm.nl/artike(...)henden-mensenrechten

Achter een betaalmuur maar waar is de OPHEF en de CANCELLATION.
  woensdag 8 mei 2024 @ 23:32:44 #9
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213474781
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:30 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Ik heb het niet over de overheid die iets moet boycotten, ik heb het over mensen persoonlijk. Als je zo tegen het concept genocide bent, tegen verkrachtingen etc, waarom doe je daar dan alleen in Gaza wat mee? Waarom boycot met bijvoorbeeld wel McDonalds en niet Apple, terwijl er genoeg bewijs is over die mooi Iphones...

En vergeet alle stickers met 'Made in China' niet. Ik denk niet dat ze die er in Chili op plakken of wel?
De wens om ergens midden in de natuur in Oost Europa zelfvoorzienend in een blokhut te leven met mijn eigen vee en moestuin heb ik al een poosje achter me gelaten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_213474795
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:27 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Zelfs Joe Biden wringt zich door alle bochten om Israel te blijven steunen, ondanks alle onnodige burgerslachtoffers die ze creëren. In Nederland heeft het gerechtshof een verbod op levering van F-35-onderdelen ingesteld omdat het risico te groot is dat ze worden gebruikt om het humanitaire oorlogsrecht te schenden, dus het kabinet zoekt naar andere wegen om ze toch te leveren.
Dat zijn inderdaad enkele voorbeelden van steun aan Israël. Maar als dat jouw uitleg van onvoorwaardelijke steun is, dan verschillen jij en ik ontzettend in onze definitie van onvoorwaardelijk.
"Pools are perfect for holding water"
pi_213474808
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:33 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat zijn inderdaad enkele voorbeelden van steun aan Israël. Maar als dat jouw uitleg van onvoorwaardelijke steun is, dan verschillen jij en ik ontzettend in onze definitie van onvoorwaardelijk.
Onvoorwaardelijke steun en het bericht van gisteren over het tegenhouden van munitieleveringen gaan volgens sommige mensen prima samen
pi_213474814
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:31 schreef Hathor het volgende:

[..]
Zou wel benieuwd zijn hoe die GroenLinks meisjes zouden reageren als er Cobra's aan hun voeten liggen en vuisten op ze af komen.
  woensdag 8 mei 2024 @ 23:35:26 #13
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_213474820
Zal het niveau van de UvA wel goed doen nu iedereen weet dat de wetenschappelijke integriteit tot aan de grens van Israël gaat.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  woensdag 8 mei 2024 @ 23:35:33 #14
117098 Hathor
Effe niet
pi_213474823
quote:
16s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:32 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ik hoop het
De politie hoeft maar even 10 minuten de andere kant op te kijken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_213474826
Deze hele ellende gaat ook gevolgen hebben voor de Europese verkiezingen die we binnenkort hier hebben.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 8 mei 2024 @ 23:36:17 #16
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213474831
Natuurlijk gaan deze studenten niet oproepen tot breken van banden met China.

Dat gaan ze namelijk zelf voelen in hun portemonnee.

En zo goedkoop is het idealisme van het gros van dat brullend volk van de UvA.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213474836
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Deze hele ellende gaat ook gevolgen hebben voor de Europese verkiezingen die we binnenkort hier hebben.
En hoe
  woensdag 8 mei 2024 @ 23:37:10 #18
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_213474847
quote:
Ironisch genoeg precies 80 jaar na DDay.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_213474851
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:32 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
De wens om ergens midden in de natuur in Oost Europa zelfvoorzienend in een blokhut te leven met mijn eigen vee en moestuin heb ik al een poosje achter me gelaten.
Ah, dus je wilt je vooral ergens verontwaardigd over kunnen voelen als je zelf niks hoeft in te leveren.

Dat zegt dan meteen voldoende over de echtheid van je betrokkenheid bij de Palestijnen.
Heul erg enzo, maar het moet me niet m'n IPhone kosten.
pi_213474861
quote:
Ik moest vorige keer stemmen tellen en we schrokken met zijn alle hoeveel stemmen de pvv toen kreeg, dat zal nu nog veel meer zijn
pi_213474866
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:34 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Onvoorwaardelijke steun en het bericht van gisteren over het tegenhouden van munitieleveringen gaan volgens sommige mensen prima samen
Mjah volgens mij is de VN al zo'n beetje mijn gehele leven bezig om zich in overwegende meerderheid uit te spreken tegen specifieke handelingen/acties/beleid door Israël. Maar he, het moet blijkbaar weer heel zwart/wit of overtrokken allemaal, want anders kunnen sommige mensen niet boos genoeg zijn, ofzo. En dan krijg je dus onzin als 'het westen steunt Israël onvoorwaardelijk!'.

Terwijl kritiek op specifieke steun aan Israël hartstikke terecht kan zijn. En het in dat geval van die F35 onderdelen imo ook is.
  woensdag 8 mei 2024 @ 23:38:43 #22
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213474867
Overigens is het al een tijdje bewezen dat aartsconservatieve religieuzen uit Qatar al jaren miljoenen pompen in Amerikaanse universiteiten.

Qua transparantie: ben wel benieuwd naar de inkomsten en donaties aan de UvA. En overige universiteiten hier.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 8 mei 2024 @ 23:39:14 #23
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213474871
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:37 schreef littlemindy het volgende:

[..]
Ah, dus je wilt je vooral ergens verontwaardigd over kunnen voelen als je zelf niks hoeft in te leveren.

Dat zegt dan meteen voldoende over de echtheid van je betrokkenheid bij de Palestijnen.
Dit is de beste post in heel deze reeks en beschrijft het gros van die studenten ten voeten uit...

Hulde!
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213474878
quote:

[..]
Dat hoeft natuurlijk niet, maar die selectieve verontwaardiging is extreem. Dat is iets wat mij zo verbaast. Iedereen die daar staat zegt A en bedoeld B
  woensdag 8 mei 2024 @ 23:40:10 #25
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213474880
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:37 schreef littlemindy het volgende:

[..]

Ik heb niet eens een Iphone.
En voor de rest heb jij geen idee wat ik in mijn leven verloren en/of ingeleverd heb.
pi_213474881
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:38 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Ik moest vorige keer stemmen tellen en we schrokken met zijn alle hoeveel stemmen de pvv toen kreeg, dat zal nu nog veel meer zijn
Word wel wat makkelijker tellen voor jullie. Nadeel is alleen dat je wel heel veel extra stemmen zal moeten tellen omdat de animo om te stemmen groter dan ooit zal zijn.

Sterkte alvast :P
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_213474894
quote:

[..]
Precies, en daarvoor in de plaats is de algehele verontwaardiging tegen alles rechts van het politieke spectrum gekomen als hobby toch?
pi_213474903
Ik heb een iPhone. Sta ik nu aan de verkeerde kant van de geschiedenis :'(
pi_213474907
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Word wel wat makkelijker tellen voor jullie. Nadeel is alleen dat je wel heel veel extra stemmen zal moeten tellen omdat de animo om te stemmen groter dan ooit zal zijn.

Sterkte alvast :P
Ik word er zeer goed voor betaald, dus bedankt, maar komt meer dan goed.

Ben wel heel benieuwd hoe het zal verlopen
pi_213474912
Wat een slapzakken bij de Erasmus Universiteit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 8 mei 2024 @ 23:43:06 #31
459912 FlippingCoin
pi_213474914
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:40 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik heb niet eens een Iphone.
En voor de rest heb jij geen idee wat ik in mijn leven verloren en/of ingeleverd heb.
Lol je bent afgeslacht in dit topic :D
pi_213474917
quote:
86s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:41 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik heb een iPhone. Sta ik nu aan de verkeerde kant van de geschiedenis :'(
Dat hebben die kutjes van de UvA ook hoor
pi_213474919
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:42 schreef Stupidisco het volgende:
Wat een slapzakken bij de Erasmus Universiteit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind dat niet zo erg, maar doe dat gewoon met alle instituten. Zien we gelijk wel landen allemaal invloed op ons willen uitoefenen
  woensdag 8 mei 2024 @ 23:46:03 #34
459912 FlippingCoin
pi_213474936
Volledige openheid zou goed zijn, ik verdenk ook wel islamitische geldstromen.
pi_213474943
quote:
16s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:43 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Damzzz wat hou ik van je. Dit had nooit iemand kunnen geloven :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2024 23:47:12 ]
pi_213474945
quote:
16s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:46 schreef FlippingCoin het volgende:
Als het volledige openheid en transparantie betreft, dan inderdaad mee eens.
pi_213474948
quote:

[..]

Drogreden.

Prima mogelijk om je het ene leed ontzettend aan te trekken, en het andere leed volledig aan je voorbij te laten gaan. Dat maakt je betrokkenheid bij dat ene leed niet minder valide.

Bovendien hebben mensen niet eens de rationele noch empathische vermogens om op de hoogte te zijn van ál het leed van de wereld, én om vervolgens ook nog bij élk slachtoffer evenredig mee te leven. Laat staan om dan óók nog eens dmv bv demonstraties, voor de rechten van élk slachtoffer op te komen.

"Welke demonstratie is dit?"
"Dit is nummer 387a, tegen de aanleg van oliepijpleiding door Native American gebied. Die is van 17:50 tot 17:55. Daarna is de demonstratie tegen de oliebedrijven in Nigeria tot 18:00. Morgen is het Oergooien-dag. Overmorgen Indonesische vissers."

"Ja maar en de Oergooien dan?!" is gewoon bullshit. Déze mensen hebben het nú over de Palestijnen. Het kan prima zijn dat jij dat niet of minder belangrijk vindt, maar kom dan niet aan met onzin over hoe zíj ook meer om andere groepen zouden moeten geven.
pi_213474952
quote:
16s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:46 schreef FlippingCoin het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)appers-voor-prestige
https://www.universiteitleiden.nl/dossiers/leiden-china

En dat in 30 seconden
  woensdag 8 mei 2024 @ 23:48:59 #39
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213474967
quote:
16s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:43 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Helemaal niet.
Lees de reactie nog eens.

Voor de rest spreek ik hier gewoon mijn mening uit. Als je mensen afgeslacht wil zien kun je genoeg filmpjes van dode Palestijnen online bekijken.
pi_213474968
Situatie in Utrecht.

Eerste deadline verliep om 22:00 uur.
Nieuw gestelde deadline is 00:05 uur.

00:05 moet iedereen weg zijn

Anton Pijpers van de Universiteit Utrecht heeft zojuist de actievoerders een ultimatum gesteld: om vijf over twaalf moet iedereen het pand verlaten hebben. Eventuele schade wordt op demonstranten persoonlijk verhaald. Het pand wordt gevorderd, ‘de universiteit is verantwoordelijk voor de veiligheid binnen’

woensdag 8 mei 2024 @ 23:49:47 #41
459912 FlippingCoin
pi_213474973
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:47 schreef probeer het volgende:

[..]
Drogreden.

Prima mogelijk om je het ene leed ontzettend aan te trekken, en het andere leed volledig aan je voorbij te laten gaan. Dat maakt je betrokkenheid bij dat ene leed niet minder valide.

Bovendien hebben mensen niet eens de rationele noch empathische vermogens om op de hoogte te zijn van ál het leed van de wereld, én om vervolgens ook nog bij élk slachtoffer evenredig mee te leven. Laat staan om dan óók nog eens dmv bv demonstraties, voor de rechten van élk slachtoffer op te komen.

"Dit is nummer 387a, tegen de aanleg van oliepijpleiding door Native American gebied. Die is van 17:50 tot 17:55. Daarna is de demonstratie tegen de oliebedrijven in Nigeria tot 18:00. Morgen is het Oergooien-dag. Overmorgen Indonesische vissers."
Ja het zal er niets mee te maken hebben dat de ene kwestie joden treft en de andere niet.

Lol
pi_213474982
Waarom moet ik lachen om Pijpers :@ :')
  woensdag 8 mei 2024 @ 23:50:34 #43
459912 FlippingCoin
pi_213474983
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:48 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Helemaal niet.
Lees de reactie nog eens.

Voor de rest spreek ik hier gewoon mijn mening uit. Als je mensen afgeslacht wil zien kun je genoeg filmpjes van dode Palestijnen online bekijken.
De enige beelden die ik zag zijn van vekrachtte en vermoorde joden op 7 oktober

Dat is genoeg
pi_213474985
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:49 schreef Stupidisco het volgende:
Situatie in Utrecht.

Eerste deadline verliep om 22:00 uur.
Nieuw gestelde deadline is 00:05 uur.

00:05 moet iedereen weg zijn

Anton Pijpers van de Universiteit Utrecht heeft zojuist de actievoerders een ultimatum gesteld: om vijf over twaalf moet iedereen het pand verlaten hebben. Eventuele schade wordt op demonstranten persoonlijk verhaald. Het pand wordt gevorderd, ‘de universiteit is verantwoordelijk voor de veiligheid binnen’

[ afbeelding ]
Spot @Isdatzo; de UU-medewerker én Antifa-opstoker!
pi_213474987
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
Overigens is het al een tijdje bewezen dat aartsconservatieve religieuzen uit Qatar al jaren miljoenen pompen in Amerikaanse universiteiten.

Qua transparantie: ben wel benieuwd naar de inkomsten en donaties aan de UvA. En overige universiteiten hier.
Alstublieft. Dat ziet er allemaal niet zo spannend uit. In 2022 kwam er nota bene een leerstoel De Geschiedenis van het Joodse Boek.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 8 mei 2024 @ 23:51:02 #46
459912 FlippingCoin
pi_213474988
quote:
Walgelijk

China is gevaarlijker voor ons dan Rusland
pi_213474991
quote:

[..]
Drogreden.

"Ja maar en de Oergooien dan?!" is gewoon bullshit. Déze mensen hebben het nú over de Palestijnen. Het kan prima zijn dat jij dat niet of minder belangrijk vindt, maar kom dan niet aan met onzin over hoe zíj ook meer om andere groepen zouden moeten geven.
Het maakt je betrokkenheid niet minder, maar het is wel hypocriet
  woensdag 8 mei 2024 @ 23:51:35 #48
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213474993
quote:
16s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:50 schreef FlippingCoin het volgende:
De enige beelden die ik zag
Dat zegt alweer genoeg.
pi_213474996
quote:

[..]

Zal ik dan maar happen op deze tu quoque? Een collectieve actie (en vooral een actie van een overheid) draagt veel meer bij aan een structurele verandering dan wanneer Pietje uit protest een keer niet langs de McDonald's of whatever gaat. Bovendien zijn ethische consumentenkeuzes enorm complex, terwijl sancties hartstikke simpel zijn.

Je kan trouwens niet tegen alles tegelijk protesteren. Het gaat nu over de mensonterende situatie in Gaza, dus zijn daar protesten tegen. Simpel zat.
  woensdag 8 mei 2024 @ 23:51:58 #50
459912 FlippingCoin
pi_213474999
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:51 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat zegt alweer genoeg.
Prima
pi_213475002
quote:
16s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:49 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja het zal er niets mee te maken hebben dat de ene kwestie joden treft en de andere niet.

Lol
Dat is prima mogelijk.

Maar dat maakt een "ja maar de oorlog in x en y dan?!" niet opeens een valide argument. Blijft gewoon een drogreden.
pi_213475004
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:51 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Het maakt je betrokkenheid niet minder, maar het is wel hypocriet
Tsja, dat zijn we dan allemaal, constant.
pi_213475007
twitter
pi_213475037
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:51 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Zal ik dan maar happen op deze tu quoque? Een collectieve actie (en vooral een actie van een overheid) draagt veel meer bij aan een structurele verandering dan wanneer Pietje uit protest een keer niet langs de McDonald's of whatever gaat. Bovendien zijn ethische consumentenkeuzes enorm complex, terwijl sancties hartstikke simpel zijn.

Je kan trouwens niet tegen alles tegelijk protesteren. Het gaat nu over de mensonterende situatie in Gaza, dus zijn daar protesten tegen. Simpel zat.
Happen hoeft niet hoor, ben blij dat je er op in gaat.
Bij de boycot van de McDonalds, waar geen overheid mee te maken had, is het aandeel flink gezakt en heeft het een zeer groot effect op de winstgevendheid van het bedrijf gehad. Dat kwam niet omdat er 1 persoon niet meer naar de Mac ging, maar omdat echt heel veel mensen dat niet meer deden nadat daartoe was opgeroepen.

Hoezo zou dat niet kunnen met Chinese producten? En al helemaal de Chinese producten waarvan is aangetoond dat deze (deels) door Oeigoeren zijn geproduceerd?

Het is simpelweg selectieve verontwaardiging in plaats van het principieel staan voor/tegen iets.

Ooh en voor de volledigheid, hierbij ook nog een bron die bovenstaande bevestigd:
https://nos.nl/artikel/25(...)boycot-midden-oosten
pi_213475039
Was deze al gepost:

twitter

Maandag 13 mei in de herkansing?

woensdag 8 mei 2024 @ 23:57:41 #56
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213475045
quote:

[..]
Drogreden.

Ik zeg niet dat ze dat zouden moeten, ik analyseer waarom juist dit conflict het gros van deze studenten wel triggert. En dat heeft met daadwerkelijke interesse in Palestina m.i. geen zak te maken. Nul.

Omdat, en dat is mijn stelligste overtuiging, het overgrote deel van wat daar staat te scanderen (en slopen) helemaal geen interesse heeft in Palestina of het leed van Palestijnen, maar meedeint op de aan de UvA aangeleerde ideologische verplichting.

Frappant ook dat déze club precies dezelfde leuzen scandeert als XR: "Anti-fascisten!", "Our Streets", "Anti-kapi-talisme", "Revolution". Dat komt omdat een enorm ouderwets en totaal failliet wereldbeeld, het marxisme, bij deze club is ingeblazen, zeker op plaatsen als de UU en de UvA. Intersectionaliteit. Postkolonialisme. Dat soort spul, zoek ook even op waar die betrokken docenten in zijn gespecialiseerd.

Zij staan alles voor wat TEGEN het Westen en de Westerse samenleving ingaat, of in ieder geval, die zaken waarvan zij menen dat het voor het huidige 'kapitalistische, fascistische, individualistische' Westen staat. En zoals je zelf aangeeft, voor bepaalde lieden hoort Israël daar standaard bij. Dat is hun geloof, hun missie, zoals je dat ook gewoon terug kunt lezen in het manifest van XR zelf: de totale 'verandering' van de samenleving.

Daarom staat het gros daar te hossen, omdat dit als onderdeel wordt gezien van een manier om die Westerse samenlevingssstructuur (zoals dat zo mooi genoemd wordt) om te vormen in iets wat wenselijker is. Jeweetwel, die utopie van gelijkheid en vrede. Daarom ook, zien zij er geen enkele discrepantie in met regenboogvlaggen en uitspraken als "QUEERS FOR PALESTINE" op te draven, dat terwijl die andere grote groep demonstranten hoofdzakelijk bestaat uit lieden die eveneens geen zier geeft om Palestina maar dit aanwendt als een geloofsstrijd voor een 'broedervolk' en er behoorlijk radicale en conservatieve ideeën op na houdt. Lieden, ook, die je nooit in zulke aantallen ziet opkomen voor hun broeders in Afghanistan, Pakistan of Jemen, omdat, zoals ik al eerder zei, er daar geen externe boeman aan te wijzen is als schuldige maar het intra-islamitische toestanden betreft. Lege straten. Geen 'SAVE AFGHANISTAN'.

En een onzalig huwelijk tussen die twee groepen - gehersenspoelde chronisch activistische studenten met een neo-marxistisch wereldbeeld en een hoop salafisten die een geloofsstrijd willen voeren - maakt het overgrote deel uit van de lieden die we nu al enkele dagen hebben mogen zien huishouden aan de UvA (En de V.S.) Ben ik van overtuigd. Zoals ik er ook van overtuigd ben dat het gros Palestina nog niet op een kaart kan aanstippen.

Daarom zeg ik ook: ik trek in dit conflict geen partij. Weiger ik pertinent. Ik ga niet met Israël-vlaggen zwaaien en niet met Palestijnse. Zoals je zelf al zei: daar is dit ook te complex voor, simpel vlaggenvertoon als uiting van 'steun'. Dat betekent niet dat ik pro-Israël ben (Netanyahu is een schurk en tiran eerste klas), noch anti-Palestina (elk menselijk leed zou tot woede en protest moeten leiden).

Maar ik geloof er geen BARST van dat het gros van deze demonstranten werkelijk oh zo begaan is met Palestina. Sorry, afgaande op wat ik lees hoor en zie; driewerf nee. En in dat deel geef ik v.d. Burg gelijk: die staan daar met een heel andere reden. Wellicht geen antisemitisme, eerder bovengenoemde. Een strijd tegen een Systeem.

Ofwel, ik verwijt het gros niet dat ze zich niet interesseren in andere conflicten, ik verwijt ze dat ze helemaal geen interesse in welk conflict dan ook hebben, maar alles aanwenden om dat Systeem maar te kunnen treffen.

[ Bericht 1% gewijzigd door EttovanBelgie op 09-05-2024 00:03:51 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213475049
quote:

[..]
Drogreden.

Misschien moet je je eens afvragen waarom het leed van de ene meer teweeg brengt dan het leed van de ander, en dan vooral bij een specifieke groep mensen die een bepaalde religie aanhangen. Ik zal je een hint geven, het heeft te maken met iets dat begint met een J.
pi_213475052
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:11 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Dit blijft zo fascinerend dat dit dan Sabine Scharfuhrerwachter heet...

Verzin je niet.
Haar handtekening:

pi_213475065
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:56 schreef Stupidisco het volgende:
Was deze al gepost:

[ x ]

[ afbeelding ]
Wat een volk. “Onderhandelen” met het bestuur, alsof ze Hamas nadoen.
  donderdag 9 mei 2024 @ 00:01:26 #60
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213475073
quote:
Was deze al gepost:

[ x ]

[ afbeelding ]
Mooie reactie van de UvA.
Politiegeweld viel op zich mee van wat ik heb gezien. Maar nodig waren ze ook niet.
  donderdag 9 mei 2024 @ 00:02:38 #61
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213475087
Nu naar bed. Morgen vanalles te doen.

#voormijgeenhemelvaart
pi_213475088
Aah ammoniak naar de ME gegooid, ben benieuwd wat de pro palestina fokkers daar van vinden...

Dit heeft in mijn ogen niks meer met demonstreren te maken

https://legacy.dumpert.nl/toppers?selectedId=100091945_d541d136
pi_213475104
vreedzaam geprotesteerd, haha wat een oelewappers :')
pi_213475110
“Vreedzaam”

Voor de pro Hamas gekkies wel ja.
pi_213475121
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:01 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Mooie reactie van de UvA.
Politiegeweld viel op zich mee van wat ik heb gezien. Maar nodig waren ze ook niet.
Dat is geen reactie van de UvA, maar van een medewerker (een hoogleraar sociologie van gender en seksualiteit) die doet alsof ze namens alle medewerkers en studenten spreekt. En dat doet ze niet. Zie bijv. dit stuk: Ik steun de UvA.
  donderdag 9 mei 2024 @ 00:07:05 #67
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213475124
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat is geen reactie van de UvA, maar van een medewerker (een hoogleraar sociologie van gender en seksualiteit) die doet alsof ze namens alle medewerkers en studenten spreekt. En dat doet ze niet. Zie bijv. dit stuk: Ik steun de UvA.
Goh...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 9 mei 2024 @ 00:10:54 #68
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_213475151
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:28 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Bron? Of is dat gewoon jouw gevoel omdat je niet kunt verklaren waarom mensen een ander wereldbeeld hebben dan jij?
Nou ja, jij mag best geloven dat opeens allemaal docenten (hier en o.a. in Amerika) achter hun studenten staan. Toen ik nog studeerde zou dat gelijk argwaan hebben opgewekt :D
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_213475155
quote:
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:02 schreef eenjongen... het volgende:
Aah ammoniak naar de ME gegooid, ben benieuwd wat de pro palestina fokkers daar van vinden...

Dit heeft in mijn ogen niks meer met demonstreren te maken

https://legacy.dumpert.nl/toppers?selectedId=100091945_d541d136
Wel even legacy uit de url halen of men heeft alleen audio en geen beeld.
  donderdag 9 mei 2024 @ 00:11:30 #70
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_213475158
Ondanks het schoonvegen kan ik me goed voorstellen dat de demonstranten vinden dat ze hier als winnaars uit zijn gekomen.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_213475164
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik dacht al, UvA valt UvA aan? Dat klopt niet.
pi_213475166
Voor @Harvest89, dít is de reactie van de UvA:

quote:
Verloop van de demonstraties op de UvA deze week
8 mei 2024

Op verschillende plekken op de UvA-campussen vinden deze week demonstraties plaats. Die demonstraties begonnen maandag met het opzetten van tenten op de Roeterseilandcampus. Studenten en collega’s hebben veel vragen over de daaropvolgende gebeurtenissen in deze week. De hausse aan berichten in de media en op social media geeft niet altijd een helder overzicht. Deze tijdlijn zet daarom de gebeurtenissen sinds maandagmiddag op een rijtje en laat zien hoe is geprobeerd om de ontwikkelingen in rustiger vaarwater te krijgen.
Maandagmiddag 6 mei: Roeterseilandcampus
Rond het middaguur zetten de eerste demonstranten hun tenten op het grasveld op de Roeterseilandcampus. Ze demonstreren vreedzaam tegen de oorlog in Gaza en roepen de UvA op de banden met Israëlische instituties te verbreken. Een delegatie van het UvA-bestuur gaat een aantal keren met de actievoerders in gesprek met het oog op het opbreken van het tentenkamp.

In de loop van maandagavond hebben we na bemiddeling door burgemeester Halsema een overzicht van samenwerkingen waarin Israëlische wetenschapsgroepen participeren (en dus géén lijst met namen van individuele wetenschappers) gepubliceerd, om daarmee te voldoen aan een van de eisen van de demonstranten. Ook de Centrale Studentenraad (CSR) vroeg daar eerder naar, toen hebben we positief gereageerd op dit verzoek om transparantie. Het gaat overigens om informatie die al openbaar was.
Maandag is ook een tijdelijke bevriezing van relaties met Israëlische wetenschapsgroepen voorgesteld.
Ook is voorgesteld om een UvA-brede dialoog te organiseren over het kader samenwerking met derden, in het bijzonder gericht op landen in oorlogssituaties. Die dialoog is vergelijkbaar met de eerdere dialoogsessies rondom de samenwerking met de fossiele energiesector.
Maandagavond 6 mei: onveilige situatie en ontruiming
De actievoerders met wie de gesprekken maandag worden gevoerd, zijn akkoord met de toezeggingen, maar die overeenstemming wordt niet gedeeld door alle actievoerders in het tentenkamp. Na de gesprekken, eerst met de burgemeester en later met de politie, vertrekt een deel van de actievoerders. Helaas geldt dat niet voor alle demonstranten.

In de loop van maandagavond ontstaat een onveilige en grimmige situatie, met verschillende incidenten, waarbij met vuurwerk werd gegooid, mensen zijn geslagen, de Israëlische vlag werd verbrand en barricades werden opgetrokken.
Omdat de openbare orde en veiligheid in het geding is, moet de driehoek (politie, Openbaar Ministerie en de burgemeester) besluiten in te grijpen om de resterende groep demonstranten te verwijderen.
Het College van Bestuur betreurt ten zeerste dat het zo loopt. Demonstreren mag op de UvA, maar zonder gezichtsbedekking, blokkades, overnachtingen of sfeer van intimidatie.
Dinsdagmiddag 7 mei: Roeterseiland en binnenstad
Dinsdag aan het einde van de middag begint op het Roeterseiland een nieuwe demonstratie, waaraan zo’n duizend studenten en medewerkers hebben meegedaan. Dat toont hun grote betrokkenheid. Het protest richt zich op een vreedzame manier tegen het bestuur en tegen het politieoptreden van maandag. Deze demonstratie verplaatst zich later op de middag door de binnenstad naar twee andere UvA-locaties, het Binnengasthuisterrein en de Oudemanhuispoort.

Dinsdagavond 7 mei: Binnengasthuisterrein en Oudemanhuispoort
Deze demonstratie loopt uit op een bezetting van de Oudemanhuispoort en BG4 op het Binnengasthuisterrein.

De demonstranten werpen barricades op waarbij schade wordt aangebracht aan de gebouwen, de inventaris en de publieke ruimte.
Aanwezigen in BG4 worden geïntimideerd en moeten halsoverkop vertrekken.
In de loop van de avond wordt het rustiger, en de politie onderneemt geen actie om verdere escalatie te voorkomen.
Het bestuur nodigt een vertegenwoordiging van de demonstranten uit om woensdagmorgen in gesprek te gaan om tot een dialoog en een oplossing te komen met onder meer het voorstel het gebouw BG4 beschikbaar te stellen als debatcentrum.
Enkele tientallen actievoerders brengen de nacht door in de bezette gebouwen.
Woensdagochtend 8 mei: gesprekken en blokkades
Een vertegenwoordiging van de actievoerders neemt de uitnodiging aan en gaat om 10.00 uur in gesprek met het bestuur. Het bestuur herhaalt de voorstellen om debat en dialoog aan de UvA verder de ruimte te geven.
Tijdens dit gesprek besluiten actievoerders en bestuur later op de dag verder te gaan in een tweede gesprek. Om de betrokken partijen tijd te geven na te denken over de voorstellen over-en-weer.
In de tussentijd worden de barricades rondom de bezette panden verder versterkt. Het wordt duidelijk dat inventaris uit de UvA-panden, inclusief kunstwerken, daarvoor wordt gebruikt. De UvA ontvangt berichten dat buurtbewoners hun huis niet uit durven en dat UvA-medewerkers zijn geïntimideerd.
Vanwege de blokkades zijn de gebouwen BG 1, 2, 3 en de Oudemanhuispoort gesloten voor onderwijs en onderzoek.
Het CvB houdt contact met de demonstranten en hoopt zo toe te werken naar een oplossing die een einde maakt aan deze situatie, die werkt voor alle partijen.
Woensdagmiddag en -avond 8 mei
Het tweede gesprek tussen de vertegenwoordiging van de demonstranten en het bestuur heeft de partijen niet nader tot elkaar gebracht.
De onveiligheid in en om de bezette panden is intussen te groot geworden. Omwonenden voelen zich onveilig en er zijn stevige vernielingen aangericht. Daarom besluit de UvA in overleg met de politie en gemeente om aangifte te doen.
De politie haalt de barricades op straat weg vanwege de openbare orde en veiligheid. Op basis van de aangifte ontruimt de politie ook de panden.
De politie is op het moment van publicatie van dit bericht nog in actie; de eerder bezette UvA-panden zijn leeg.
Ik vind het schokkend dat het CvB een tijdelijke bevriezing van relaties met Israëlische wetenschapsgroepen heeft voorgesteld. Ik heb zelf ooit zo'n relatie gehad en ik zie niet in waarom het bestuur mij dat zou mogen verbieden. We hebben academische vrijheid.
  donderdag 9 mei 2024 @ 00:13:24 #73
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213475173
quote:
15s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:11 schreef BansheeBoy het volgende:
Ondanks het schoonvegen kan ik me goed voorstellen dat de demonstranten vinden dat ze hier als winnaars uit zijn gekomen.

logisch; zaken gesloopt en je hoeft geen euro te betalen... dat is winst ja.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213475186
-

[ Bericht 50% gewijzigd door NY_Giant op 09-05-2024 12:15:09 ]
pi_213475189
Tweede ultimatum in Utrecht is ook verstreken. Vooralsnog blijft het rustig.

quote:
Het ultimatum van 00.05 uur is verstreken, maar er lijkt nog geen aanstalten te worden gemaakt om over te gaan tot ontruiming van het universiteitsgebouw, ziet onze verslaggever ter plaatse.
pi_213475198
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:12 schreef Claudia_x het volgende:
Voor @:harvest89, dít is de reactie van de UvA:
[..]
Ik vind het schokkend dat het CvB een tijdelijke bevriezing van relaties met Israëlische wetenschapsgroepen heeft voorgesteld. Ik heb zelf ooit zo'n relatie gehad en ik zie niet in waarom het bestuur mij dat zou mogen verbieden. We hebben academische vrijheid.
Ik licht een en ander ten aanzien van deze 'vreedzame' demonstraties uit.

Maandagavond:
• In de loop van maandagavond ontstaat een onveilige en grimmige situatie, met verschillende incidenten, waarbij met vuurwerk werd gegooid, mensen zijn geslagen, de Israëlische vlag werd verbrand en barricades werden opgetrokken.

Dinsdagavond:
• De demonstranten werpen barricades op waarbij schade wordt aangebracht aan de gebouwen, de inventaris en de publieke ruimte.
• Aanwezigen in BG4 worden geïntimideerd en moeten halsoverkop vertrekken.

Woensdagochtend:
• In de tussentijd worden de barricades rondom de bezette panden verder versterkt. Het wordt duidelijk dat inventaris uit de UvA-panden, inclusief kunstwerken, daarvoor wordt gebruikt. De UvA ontvangt berichten dat buurtbewoners hun huis niet uit durven en dat UvA-medewerkers zijn geïntimideerd.

Woensdagmiddag en -avond:
• De onveiligheid in en om de bezette panden is intussen te groot geworden. Omwonenden voelen zich onveilig en er zijn stevige vernielingen aangericht. Daarom besluit de UvA in overleg met de politie en gemeente om aangifte te doen.
  donderdag 9 mei 2024 @ 00:17:36 #77
13462 BansheeBoy
pi_213475203
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
logisch; zaken gesloopt en je hoeft geen euro te betalen... dat is winst ja.
Ik hoop dat je bent bijgekomen van je matige poging tot humor. Enfin: ze hebben hun geluid luid en duidelijk laten horen. Dit zal zeker een vervolg krijgen. Ik hoop zelf op een soort netwerk aan demonstraties wereldwijd. Een soort peer-to-peer. Dat slopen mogen ze wat mij betreft achterwege laten.

Jason.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_213475207
Wanneer leren de universiteiten eens dat deze demonstraties niets te maken hebben met hun eisen, ze willen niet eens dat die ingewilligd worden.
Want dan hebben ze geen reden om te protesteren, geen reden om Amerika na te doen, geen reden om te rellen, geen reden om zichzelf enorm belangrijk te vinden.
Dit is voor de meeste studenten puur een hype ding, het is helemaal IN dus is leuk om mee te doen.
De rest van de demonstranten zijn beroepsdemonstranten die ook over chemtrails praten en 5g vaccins, en mensen die gewoon van rellen houden.
  donderdag 9 mei 2024 @ 00:18:58 #79
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213475219
quote:
15s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:17 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik hoop dat je bent bijgekomen van je matige poging tot humor. Enfin: ze hebben hun geluid luid en duidelijk laten horen. Dit zal zeker een vervolg krijgen. Ik hoop zelf op een soort netwerk aan demonstraties wereldwijd. Een soort peer-to-peer. Dat slopen mogen ze wat mij betreft achterwege laten.

Jason.

Humor?

Aangezien ik weet wat werken voor je geld betekent zie ik hier totaal niets grappigs in.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 9 mei 2024 @ 00:23:16 #80
459912 FlippingCoin
pi_213475249
quote:
15s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:17 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Jason.

Je hebt ook client server demonstraties? :?
  donderdag 9 mei 2024 @ 00:24:49 #81
13462 BansheeBoy
pi_213475259
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Humor?

Aangezien ik weet wat werken voor je geld betekent zie ik hier totaal niets grappigs in.
Prima als jij het een dijenkletser vind. Ik heb echter andere standaarden. Even goede vrienden.

Je kan toch niet ontkennen dat ze iets neer hebben gezet. We hebben het hier over studenten van universiteiten. Dit zijn de (noeste) artsen, wetenschappers en advocaten van morgen!

pi_213475275
quote:
15s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:24 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Prima als jij het een dijenkletser vind. Ik heb echter andere standaarden. Even goede vrienden.

Je kan toch niet ontkennen dat ze iets neer hebben gezet. We hebben het hier over studenten van universiteiten. Dit zijn de (noeste) artsen, wetenschappers en advocaten van morgen!

Ze hebben vooral veel kapot gemaakt.

En hier zitten ook veel uitkeringstrekkers bij, vergis je niet.
pi_213475291
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:27 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

Laat hem toch, hij is een troll, gewoon negeren.
  donderdag 9 mei 2024 @ 00:29:37 #84
13462 BansheeBoy
pi_213475294
quote:

[..]

Ja, dat geloof ik graag. Helaas ook. Dat slopen ben ik nooit een voorstander van. Goed voorbeeld doet volgen zullen we maar zeggen, ik verwijs daarbij naar het behavior van israel.

Toch weiger ik het ware doorklinkende geluid van deze demonstraties te laten kapen door drachtige slopers die slechts een reden zoeken om te rellen. Dat doet de zaak geen eer aan!

pi_213475301
quote:

[..]

En ze hebben klaarblijkelijk ook UvA-medewerkers geïntimideerd. Laten we alsjeblieft niet doen alsof iedereen aan de UvA dit steunt. Mijn inschatting is dat het tegendeel waar is: een kleine groep radicalen demonstreert en bepaalt de beeldvorming.
  donderdag 9 mei 2024 @ 00:30:52 #86
13462 BansheeBoy
pi_213475305
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:29 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Laat hem toch, hij is een troll, gewoon negeren.
Dat zeg je nu wel. Maar hij heeft écht wel een punt. Ik wil alleen niet dat het gedrag van deze gasten de hele demonstratie overschaduwt.

donderdag 9 mei 2024 @ 00:30:53 #87
459912 FlippingCoin
pi_213475306
quote:
15s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:29 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ja, dat geloof ik graag. Helaas ook. Dat slopen ben ik nooit een voorstander van. Goed voorbeeld doet volgen zullen we maar zeggen, ik verwijs daarbij naar het behavior van israel.

Toch weiger ik het ware doorklinkende geluid van deze demonstraties te laten kapen door drachtige slopers die slechts een reden zoeken om te rellen. Dat doet de zaak geen eer aan!

Drachtig? :D

Maat wat zeg jij allemaal.
pi_213475317
quote:
16s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:30 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Drachtig? :D

Maat wat zeg jij allemaal.
Best onverantwoord om zo te demonstreren als je zwanger bent.
  donderdag 9 mei 2024 @ 00:34:41 #89
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_213475332
quote:
15s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:24 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Uhm... Dit is een opvolging van andere demonstraties. Of dacht jij dat deze UvA- 'studenten' dit zelf bedacht hebben? :')
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  donderdag 9 mei 2024 @ 00:36:07 #90
330914 Sherlock_Holmes
pi_213475345
quote:
Was deze al gepost:

[ x ]

[ afbeelding ]
Hamas zag dat het goed was. Nogmaals, briljant gedaan!
  donderdag 9 mei 2024 @ 00:36:18 #91
13462 BansheeBoy
pi_213475349
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:34 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Uhm... Dit is een opvolging van andere demonstraties. Of dacht jij dat deze UvA- 'studenten' dit zelf bedacht hebben? :')
Prima! Dit komt dan dichtbij het peer-to-peer model dat ik voorsta.

donderdag 9 mei 2024 @ 00:37:22 #92
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_213475356
Verder zag je nog wat ander schorem (of hetzelfde) van 'occupy' (dat die shit nog bestaat :') ), XR, nog wat corona-leuzen gehoord. Nah, dit waren voor een groot gedeelte beroepsdemonstranten. Zodra de oorlog klaar is zoeken ze weer wat anders om tegenaan te schoppen
  donderdag 9 mei 2024 @ 00:38:24 #93
13462 BansheeBoy
pi_213475365
Ik zag een video van iemand die ammoniak in het gezicht gooide van een agent. Hoe haal je het in he hoofd. :N

Kan niet anders of in de (hopelijk nabije) toekomst komt Natte Yahoo voor het oorlogstribunaal. Dit kan écht niet. :N

donderdag 9 mei 2024 @ 00:38:53 #94
330914 Sherlock_Holmes
pi_213475366
quote:
15s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:11 schreef BansheeBoy het volgende:

In het geval van PVV stemmers vast en zeker.
  donderdag 9 mei 2024 @ 00:41:48 #95
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_213475383
quote:
15s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nederland is meestal de laatste peer :D :'(
  donderdag 9 mei 2024 @ 00:44:09 #96
330914 Sherlock_Holmes
pi_213475404
quote:
15s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

pi_213475431
De grote kunst in de politiek is niet diegenen te horen die spreken, maar diegenen te horen die zwijgen.
pi_213475434
#Utrecht

Politie onderweg naar bezet gebouw van de Universiteit van Utrecht.
Bezetters in het gebouw. Groep demonstranten voor de deur.
Afwachten of de politie daadwerkelijk gaat ingrijpen.

RTV Utrecht ligt al te slapen dus geen beelden vanuit hun.
Enkel een FB livestream beschikbaar van de Palestijnsegemeenschap.

twitter

twitter

twitter

[ Bericht 22% gewijzigd door Stupidisco op 09-05-2024 01:09:30 ]
pi_213475462
Verschrikkelijk dat dit weer in europa gebeurt. Joden kunnen niet veilig naar school. Dit is niet normaal meer. De schade die ze aanrichten met hun 'protest'
pi_213475521
Toch nog actie in Amsterdam?

Dam staat weer vol met politie(busjes)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')