Genotquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:32 schreef Toefjes het volgende:
Ik denk dat dit nog wel een paar dagen door zal gaan.
Ik vind het al heel wat dat ze vanmiddag de boel heeft laten ontruimen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:31 schreef mascara-klodder het volgende:
Halsema: hier kan je niet mee wegkomen hoor.
Stream unavailablequote:Op woensdag 8 mei 2024 22:31 schreef RipCity het volgende:
Aanval in beeld https://www.at5.nl/artike(...)kijk-de-beelden-hier
Dat is op een groot deel ongetwijfeld van toepassing. We zullen dus nog wat vermaak te zien gaan krijgen de komende dagen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:32 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Die lui zouden het helemaal niet willen dat hun eisen meteen werden ingewilligd want dan hadden ze geen reden meer om te demonstreren.
Het boeit ze niet eens echt, zo lang ze maar kunnen rellen.
Utrecht gaat dit sowieso willen overtreffen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:32 schreef Toefjes het volgende:
Ik denk dat dit nog wel een paar dagen door zal gaan.
Mocht men wat afwisseling zoeken.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:29 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Een lekker nummertje voor bij de stream.
https://www.at5.nl/artike(...)-naar-rembrandtpleinquote:
Censuur is ingetreden. Israël heeft AT5 uit de lucht gehaald.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:31 schreef RipCity het volgende:
Ik ben een links kutje zoals mensen op FOK! dat noemen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik vind het al heel wat dat ze vanmiddag de boel heeft laten ontruimen.
En nee, ik ben geen fan van Femke…
Ze is net herkozen voor een nieuwe termijn.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:35 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik ben een links kusje zoals mensen op FOK! dat noemen.
Maar Femke haar positie is behoorlijk onhoudbaar geworden.
En wat Nederlandse trots erbij.quote:
Wat had ze precies moeten doen dan?quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:35 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Maar Femke haar positie is behoorlijk onhoudbaar geworden.
WTF, ze gooien stenen en ammoniak naar de pers en de politie terwijl ze schreeuwen: 'We are peacefull, what are you?'' en 'Shame on you!!'quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:31 schreef RipCity het volgende:
We hadden wel eerder een Somalische knuffelactivistequote:Op woensdag 8 mei 2024 21:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja maar het is tegelijkertijd wel typisch Nederlands.
In andere landen zoals Frankrijk en de VS gaat het er vaak wat heftiger aan toe. Wij doen het wat kleiner.
Meteen? Ze had al veel eerder moeten ingrijpen. Ik praat dus over weken en maanden. Er is nu een klimaat geschapen dat je onder het mom van protest je van alles kunt permitteren.quote:
Ook dat nogquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:36 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ze is net herkozen voor een nieuwe termijn.
En groenlinks leden roepen dat de poltie pigs zijn die onschuldige mensen aanvalt. En een figuur van Bij1 stond op het dak van de uva.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
WTF, ze gooien stenen en ammoniak naar de pers en de politie terwijl ze schreeuwen: 'We are peacefull, what are you?'' en 'Shame on you!!'
Wat een walgelijk tuig is het zeg
Lekker zacht aanpakken al dagen lang. Als dank krijg je daar dit voor.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
WTF, ze gooien stenen en ammoniak naar de pers en de politie terwijl ze schreeuwen: 'We are peacefull, what are you?'' en 'Shame on you!!'
Wat een walgelijk tuig is het zeg
Ja, nu hopen dat niemand binnen haar partij iets doms doet......quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:14 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
En helaas denk ik niet dat er nieuwe demonstranten bij komen.
Dus het zal zoals verwacht allemaal met een sisser aflopen.
Kan dat gezeik over Halsema ook stoppen.
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:50 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ja, nu hopen dat niemand binnen haar partij iets doms doet......
Opeens weet je het: je wordt shovelbestuurderquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:50 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Lekker zacht aanpakken al dagen lang. Als dank krijg je daar dit voor.
Nederland
De Politie
Overigens heeft die met die shovel rijdt wel een leuke baan bij de wouten zeg
Amsterdam blijft niks bespaard.quote:
Hoe hebben die lui ooit de kans gekregenquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:50 schreef Stupidisco het volgende:
Die is toe aan een wasbeurt.
[ afbeelding ]
En een nieuwe band en waarschijnlijk wat lak werkquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:50 schreef Stupidisco het volgende:
[ afbeelding ]
Daar is ook weinig Nederlands bij.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:50 schreef Stupidisco het volgende:
[ afbeelding ]
Nah valt wel mee, gewoon vreedzaam toch @Harvest89quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:50 schreef Stupidisco het volgende:
[ afbeelding ]
Er staat in het Hebreeuws "Abu Obeida komt eraan" op.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:50 schreef Stupidisco het volgende:
[ afbeelding ]
Moest lachen. Best schattig.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:50 schreef Stupidisco het volgende:
[ afbeelding ]
Klopt, ze hadden ook allang een atoombom kunnen gooien op de Gaza.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Moest lachen. Best schattig.
Ze hadden die bus ook in de fik kunnen steken.
Die agenten hadden wel wat anders aan hun hoofd dan een busje bewaken denk ik.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:51 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Hoe hebben die lui ooit de kans gekregen
Doen ze in andere landen toch anders he?quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Verf is wel toepasselijk in deze.quote:
Of 1200 Israëliërs afmaken. Valt idd best mee.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Kan hier ook makkelijk gebeuren.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:54 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Doen ze in andere landen toch anders he?
Ja, want dat zachte aanpakken heeft in dit geval ook echt iets met de politie te maken.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:50 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Lekker zacht aanpakken al dagen lang. Als dank krijg je daar dit voor.
Nederland
De Politie
Overigens heeft die met die shovel rijdt wel een leuke baan bij de wouten zeg
0.0 cohonesquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:56 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Ja, want dat zachte aanpakken heeft in dit geval ook echt iets met de politie te maken.
Ze laten hun ware aard zien en dat woont hier gewoon....quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er staat in het Hebreeuws "Abu Obeida komt eraan" op.
Maar het is echt niet pro-Hamas dit hoor!
Dat is wel domme framing, de politie heeft besloten zich terug te trekken omdat er nog maar een kleine groep stond, het meeste was opgeruimd, en er geen gevaar meer was voor de omgeving. Dit is allemaal te zien in het laatste half uur van de AT5 stream.quote:
Heb er geen, beetje speuren op X.quote:
Is iedereen in Amsterdam gek geworden?quote:Jongerenadviesraad voor Amsterdam: 'Waar is onze burgermoeder?'
De Jongerenadviesraad voor Amsterdam (Jara), die in het leven is geroepen door het stadsbestuur als schakel tussen de gemeente en jongeren, zet vraagtekens bij het handelen van burgemeester Femke Halsema.
Jules Declerieux, lid van de jongerenraad, zegt dat de raad Halsema had gewaarschuwd dat ingrijpen demonstraties alleen maar erger maakt. In plaats daarvan adviseerde de raad om de UvA ‘constructieve gesprekken’ te laten voeren met de studenten. Jara benadrukt dat studenten daar al maanden om vragen, maar 'niet gehoord' worden.
Declerieux: "Een overgrote meerderheid van jongeren voelt zich niet gehoord na het politieoptreden. Waar is onze burgermoeder? Dit is onveilig voor alle jongeren en geeft een verkeerde boodschap. Meningsverschillen los je niet op met geweld."
https://www.parool.nl/ned(...)-grijpt-in~befdf2c0/
Ja, omdat die zogenaamde betrokkenen bij de Palestijnse zaak nu hun hoogtepunt in de (social) media hebben gehad en nu moeten ze ontnuchterd en in sommige gevallen bont en blauw gemept terug naar de orde van de dag en dat blijkt plotseling wat minder spannend.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:01 schreef FvanS het volgende:
[..]
Dat is wel domme framing, de politie heeft besloten zich terug te trekken omdat er nog maar een kleine groep stond, het meeste was opgeruimd, en er geen gevaar meer was voor de omgeving. Dit is allemaal te zien in het laatste half uur van de AT5 stream.
Je zag die demonstranten ook echt denken van ''Eh ja, de politie is weg, wat moeten we nu'' En langszaam druipt alles af.
Vriendelijk advies:quote:
Ik weet niet wie dat is makker.quote:
Chinezen zijn geen joden dus dan boeit het nietquote:Op woensdag 8 mei 2024 23:05 schreef eenjongen... het volgende:
Vraagje aan de pro palestina fokkers: Boycotten jullie alles uit China voor de situatie met de Oeigoeren? Verkrachtingen, verplicht werken, afgepakte baby's en verdwijningen/moorden. Zo nee, waarom is dat zoveel minder erg dan de situatie in Gaza?
Kan ik wel beantwoorden.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:05 schreef eenjongen... het volgende:
Vraagje aan de pro palestina fokkers: Boycotten jullie alles uit China voor de situatie met de Oeigoeren? Verkrachtingen, verplicht werken, afgepakte baby's en verdwijningen/moorden. Zo nee, waarom is dat zoveel minder erg dan de situatie in Gaza?
Hun nieuwste iPhones zijn ook voor een habbekrats en onder erbarmelijke omstandigheden in elkaar gezet in China, bij het omstreden Foxconn.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:05 schreef eenjongen... het volgende:
quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:08 schreef Zoddie het volgende:
wtf
https://www.dumpert.nl/item/100091869_cb9ff56e
Eens met Jules. Waarom heb je geen enkele politieagent kunnen zien met een kaffiyeh die een kopje thee aanbood aan de vreedzame demonstranten? Of op zn minst een constructief gesprek aanging in het Arabisch?quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De Amsterdamse jongerenraad is woedend dat Halsema opdracht heeft gegeven voor een 'gewelddadig optreden'
[..]
Is iedereen in Amsterdam gek geworden?
Lolquote:Op woensdag 8 mei 2024 23:08 schreef Zoddie het volgende:
wtf
Jullie zouden het goed met elkaar kunnen vinden.quote:
Dus je waggelt met je dikke reet naar de politie en daarna janken?quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:08 schreef Zoddie het volgende:
wtf
Timmermans jodenhaterquote:Op woensdag 8 mei 2024 23:10 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Jullie zouden het goed met elkaar kunnen vinden.
[ x ]
Een hakenkruis, het typische symbool voor Israël.quote:
Natuurlijk niet. Dit is niet voor de moslims maar tegen de Joden. Puur antisemitismequote:Op woensdag 8 mei 2024 23:05 schreef eenjongen... het volgende:
GL-PvdA bestaat niet lang meer, dat trekt zichzelf uit elkaar door deze oorlog.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:10 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Jullie zouden het goed met elkaar kunnen vinden.
[ x ]
Leef je nog wel?quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:13 schreef Alaianaya het volgende:
Nu heb ik dit nieuws helemaal niet gevolgd, maar ik woon letterlijk naast het Roeterseiland en ik heb hier, buiten wat politiebusjes in de omgeving van het Holocaustmuseum, niets van meegekregen. Wordt het allemaal wat spannender gemaakt dan het is of is mijn huis gewoon erg goed geisoleerd?
Het verschil tussen die twee is dat het Westen beleidsmatig nauw betrokken is met Israel en ze onvoorwaardelijk steunt, terwijl we met China weinig te maken hebben. Als Nederland onderdelen leverde aan China waarmee genocide op Oeigoeren werd gepleegd, zouden daar ook protesten tegen zijn. En als ze Taiwan binnenvallen komen daar ook protesten tegen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:05 schreef eenjongen... het volgende:
Ja.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:13 schreef Alaianaya het volgende:
Wordt het allemaal wat spannender gemaakt dan het is
In Nederland/Europa, ik denk het niet. Hoogstens wat politieke verontwaardiging.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:17 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Het verschil tussen die twee is dat het Westen beleidsmatig nauw betrokken is met Israel en ze onvoorwaardelijk steunt, terwijl we met China weinig te maken hebben. Als Nederland onderdelen leverde aan China waarmee genocide op Oeigoeren werd gepleegd, zouden daar ook protesten tegen zijn. En als ze Taiwan binnenvallen komen daar ook protesten tegen.
Een demonstratie voor het uitmoorden van 35.000 Palestijnen had ik best apart gevonden.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:12 schreef eenjongen... het volgende:
Het verbaast mij wel dat er nog geen grote tegendemonstratie is. En met tegendemonstratie bedoel ik een groep pvv'ers die even naar die uni's gaat.
Niet dat ik het toejuich, maar zou oprecht wel verwachten
Het westen steunt Israël onvoorwaardelijk? Sinds wanneer?quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:17 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Het verschil tussen die twee is dat het Westen beleidsmatig nauw betrokken is met Israel en ze onvoorwaardelijk steunt, terwijl we met China weinig te maken hebben. Als Nederland onderdelen leverde aan China waarmee genocide op Oeigoeren werd gepleegd, zouden daar ook protesten tegen zijn. En als ze Taiwan binnenvallen komen daar ook protesten tegen.
Over protesten als China Taiwan binnenvalt? Heeft weinig zin om te praten over hypothetische gevallen, maar ik ben er wel zeker van dat er wereldwijde ophef komt als dat gebeurt. Tenzij het gebeurt tijdens een andere apocalyptische aangelegenheid.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:19 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
In Nederland/Europa, ik denk het niet. Hoogstens wat politieke verontwaardiging.
Hardop gelachen. Op welk apparaat heb je dit antwoord getypt?quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:17 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Harde kern van Ajax hadden plannen in die richting.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:12 schreef eenjongen... het volgende:
Het verbaast mij wel dat er nog geen grote tegendemonstratie is. En met tegendemonstratie bedoel ik een groep pvv'ers die even naar die uni's gaat.
Niet dat ik het toejuich, maar zou oprecht wel verwachten
Sorry? Wij leveren geen producten waarmee China genocide op Oeigoeren pleegt?quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:17 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Precies, die demonstratie de dag na het afmaken van 1200 Israëliërs was wel prima toch?quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:19 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Een demonstratie voor het uitmoorden van 35.000 Palestijnen had ik best apart gevonden.
Als daar de hele demonstratie om zou gaan had ik dat ook apart geworden, maar volgens mij moet je beter luisteren wat die demonstranten allemaal schreeuwen en doenquote:Op woensdag 8 mei 2024 23:19 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Een demonstratie voor het uitmoorden van 35.000 Palestijnen had ik best apart gevonden.
Nauwelijks; ik moest net één straat omlopen om boodschappen te doen. Dit wens ik niemand toe.. het komt wel erg dichtbij zo.quote:
Maar dan vergaat de wereld zoals we hem kennen sowiesoquote:Op woensdag 8 mei 2024 23:20 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Tenzij het gebeurt tijdens een andere apocalyptische aangelegenheid.
Ik betwijfel dat ten zeerste.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:17 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Naja, protesten van vandaag waren wel wat verder weg natuurlijk. Begreep van de livestream dat de politie het roeterseiland zelf al had afgezet.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:13 schreef Alaianaya het volgende:
Nu heb ik dit nieuws helemaal niet gevolgd, maar ik woon letterlijk naast het Roeterseiland en ik heb hier, buiten wat politiebusjes in de omgeving van het Holocaustmuseum, niets van meegekregen. Wordt het allemaal wat spannender gemaakt dan het is of is mijn huis gewoon erg goed geisoleerd?
Rare vraag. Ik ben totaal geen fan van het huidige China. Steun ik niet.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:05 schreef eenjongen... het volgende:
Welnee.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:17 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Zelfs Joe Biden wringt zich door alle bochten om Israel te blijven steunen, ondanks alle onnodige burgerslachtoffers die ze creëren. In Nederland heeft het gerechtshof een verbod op levering van F-35-onderdelen ingesteld omdat het risico te groot is dat ze worden gebruikt om het humanitaire oorlogsrecht te schenden, dus het kabinet zoekt naar andere wegen om ze toch te leveren.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:20 schreef probeer het volgende:
[..]
Het westen steunt Israël onvoorwaardelijk? Sinds wanneer?
Ik hoor alleen maar free free palestine en alahu akbar. Het gebruikelijke riedeltje.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:23 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Als daar de hele demonstratie om zou gaan had ik dat ook apart geworden, maar volgens mij moet je beter luisteren wat die demonstranten allemaal schreeuwen en doen
Niets van meegekregen maar je moest wel een straat omlopen?quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:24 schreef Alaianaya het volgende:
[..]
Nauwelijks; ik moest net één straat omlopen om boodschappen te doen. Dit wens ik niemand toe.. het komt wel erg dichtbij zo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |