Koloniaal denken is pseudowetenschappelijke nonsens.quote:Op donderdag 9 mei 2024 20:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat ??? Is er een onverlaat die iemand koloniaal en westers denken verweet?
En hoe weet je dat die persoon met dit geinspireerd is door Gloria Wekker ?
Of roep je maar wat
Gebeurde het maar amper. Spreek eens een Jood met een keppeltje aan, zou ik zeggen. Of de Joden die nu niet meer naar de universiteit durven.quote:
Omdat dat beter in het plaatje past.quote:Op donderdag 9 mei 2024 20:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gebeurde het maar amper. Spreek eens een Jood met een keppeltje aan, zou ik zeggen. Of de Joden die nu niet meer naar de universiteit durven.
Het gebeurt hier wel, voor onze neus, en jij ontkent het gewoon. Waarom? Omdat het 'maar' Joden zijn?
In het beste geval cognitieve dissonantie, in het slechtste geval antisemitisme.quote:Op donderdag 9 mei 2024 20:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gebeurde het maar amper. Spreek eens een Jood met een keppeltje aan, zou ik zeggen. Of de Joden die nu niet meer naar de universiteit durven.
Het gebeurt hier wel, voor onze neus, en jij ontkent het gewoon. Waarom? Omdat het 'maar' Joden zijn?
Ik snap niet waarom je niet beide keihard zou veroordelen. Israël is zeer fout, maar de slopende figuren of de antisemistische figuren die zeggen voor de Palestijnen op te komen zijn gewoon net zo fout. Simpel.quote:Op donderdag 9 mei 2024 20:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat dat beter in het plaatje past.
Ja, maar dat past niet in het plaatje.quote:Op donderdag 9 mei 2024 20:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom je niet beide keihard zou veroordelen. Israël is zeer fout, maar de slopende figuren of de antisemistische figuren die zeggen voor de Palestijnen op te komen zijn gewoon net zo fout. Simpel.
Dat mensen bang zijn is vervelend, maar dat maakt het niet het hoofdonderwerp of automatisch terecht.quote:Op donderdag 9 mei 2024 20:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het hoofdonderwerp in het topic Nederlandse politiek lijkt me logisch gezien vooral Nederland. En jij bagatelliseert de verschrikkelijke golf van antisemitisme, met je 'vervelend'. Niks vervelend, een grote niet te tolereren verschrikking. Echt, ik begin echt te denken dat jij inderdaad de Joden als minderwaardig beschouwt, je bent volledig geradicaliseerd inmiddels.quote:Op donderdag 9 mei 2024 20:51 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat mensen bang zijn is vervelend, maar dat maakt het niet het hoofdonderwerp of automatisch terecht.
Het moet echter het hoofdonderwerp zijn want anders zouden we het moeten hebben over de door Nederland gesteunde massaslachting onder Palestijnen en dat is wel het laatste waar de politiek momenteel wakker van ligt. De slachtoffers zijn immers maar Palestijnen. Dus dan maar lekker bewijsloos iedereen van antisemitisme beschuldigen!
De mensen die zonder bewijs (hele groepen) mensen van antisemitisme en valse motieven beschuldigen omdat ze het zelf niet echt willen hebben over de daden van Israël zijn eveneens zeer fout. En daar heb je er echt heel erg veel van.quote:Op donderdag 9 mei 2024 20:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom je niet beide keihard zou veroordelen. Israël is zeer fout, maar de slopende figuren of de antisemistische figuren die zeggen voor de Palestijnen op te komen zijn gewoon net zo fout. Simpel.
Niet als het gaat om buitenlandbeleid waarin de regering zonder aarzelen een regime blijft steunen dat tienduizenden burgerdoden onder Gazanen veroorzaakt en dat elk protest daartegen probeert te framen als antisemitisch.quote:Op donderdag 9 mei 2024 20:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het hoofdonderwerp in het topic Nederlandse politiek lijkt me logisch gezien vooral Nederland.
En er is hier ook niemand die de aanvallen van Israël bagatelliseert of verdedigt, er is hier wel iemand die antisemitisme bagatelliseert.quote:Op donderdag 9 mei 2024 20:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
Niet als het gaat om buitenlandbeleid waarin de regering zonder aarzelen een regime blijft steunen dat tienduizenden burgerdoden onder Gazanen veroorzaakt en dat elk protest daartegen probeert te framen als antisemitisch.
Nee. Zo werkt het niet.quote:Op donderdag 9 mei 2024 20:55 schreef VoMy het volgende:
[..]
De mensen die zonder bewijs (hele groepen) mensen van antisemitisme en valse motieven beschuldigen omdat ze het zelf niet echt willen hebben over de daden van Israël zijn eveneens zeer fout. En daar heb je er echt heel erg veel van.
Niet momenteel. Antisemitisme is al eeuwen oud.quote:Op donderdag 9 mei 2024 20:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja? Dat vonden die Jood die ik sprak in Westerbork en de Joodse vrouw die als peuter in de concentratiekampen heeft gezeten en die daar sprak anders niet, dat er geen bewijs is. Die merken dat tientallen keren per dag, momenteel. Joden durven geen keppeltje meer op, Joden durven niet meer naar de synagoge. En jouw enige reactie is bagatelliseren.
NWS / Israël - Hamas - #270 Endgame voor Hamasquote:Op donderdag 9 mei 2024 21:06 schreef Hexagon het volgende:
Misschien moeten we hier een apart Israel Palestina topic maken?
Het onderwerp is groot genoeg
Uh, Baudet wijst geen groepen of Joden als dader aan of zet groepen weg.quote:Op donderdag 9 mei 2024 20:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja? Dat vonden die Jood die ik sprak in Westerbork en de Joodse vrouw die als peuter in de concentratiekampen heeft gezeten en die daar sprak anders niet, dat er geen bewijs is. Die merken dat tientallen keren per dag, momenteel. Joden durven geen keppeltje meer op, Joden durven niet meer naar de synagoge. En jouw enige reactie is bagatelliseren.
Echt, ik walg van figuren als jou, die puur voor hun politieke doel mensen als minder belangrijk neerzetten. Bah. Je bent net zo ver geradicaliseerd als Baudet, alleen met een andere groep mensen als slachtoffer.
In POL bedoel ik dan.quote:Op donderdag 9 mei 2024 21:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
NWS / Israël - Hamas - #270 Endgame voor Hamas
Wel momenteel. Tot 7 oktober kon je hier relatief veilig over straat met een keppeltje en naar de synagoge, nu niet meer. Aldus de Nederlandse Joden zelf.quote:Op donderdag 9 mei 2024 21:14 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Niet momenteel. Antisemitisme is al eeuwen oud.
De huidige protesten zijn niet gericht tegen Joden in het algemeen maar tegen de staat Israel en hun beleid + de sterke banden met de Nederlandse regering en universiteiten in het land.
Nou dat lijkt me sterk man. Je gaat altijd een risico aan. Israel is niet op 7 oktober gesticht.quote:Op donderdag 9 mei 2024 21:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wel momenteel. Tot 7 oktober kon je hier relatief veilig over straat met een keppeltje en naar de synagoge, nu niet meer. Aldus de Nederlandse Joden zelf.
Het conflict hoort eigenlijk in OOR, natuurlijk.quote:Op donderdag 9 mei 2024 21:06 schreef Hexagon het volgende:
Misschien moeten we hier een apart Israel Palestina topic maken?
Het onderwerp is groot genoeg
Lijkt me nogal overdreven. Wat zegt onafhankelijk onderzoek erover?quote:Op donderdag 9 mei 2024 21:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wel momenteel. Tot 7 oktober kon je hier relatief veilig over straat met een keppeltje en naar de synagoge, nu niet meer. Aldus de Nederlandse Joden zelf.
Hahaha. Het stikt hier van de mensen en politici die vanaf dag 1 alle kritiek op Israel blind hebben afgedaan als antisemitisme. Of, om het leuker te maken, als gevolg van de aard van de moslims of buitenlanders die kritiek zouden hebben. De Tweede Kamer heeft vanaf het begin gepoogd om alle kritiek te criminaliseren als antisemitisme, om het maar niet over de opkomende en uiteindelijk uitgevoerde massaslachting onder Palestijnen te hebben. Dat en niets anders is de realiteit - wij als Nederland steunen Israël omdat we weigeren om Palestijnen als volwaardige mensen te zien, en om die steun mogelijk te houden moeten er valse motieven geprojecteerd worden op de mensen die kritiek leveren.quote:Op donderdag 9 mei 2024 21:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
En er is hier ook niemand die de aanvallen van Israël bagatelliseert of verdedigt, er is hier wel iemand die antisemitisme bagatelliseert.
Dank je.quote:Op donderdag 9 mei 2024 22:00 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hahaha. Het stikt hier van de mensen en politici die vanaf dag 1 alle kritiek op Israel blind hebben afgedaan als antisemitisme. Of, om het leuker te maken, als gevolg van de aard van de moslims of buitenlanders die kritiek zouden hebben. De Tweede Kamer heeft vanaf het begin gepoogd om alle kritiek te criminaliseren als antisemitisme, om het maar niet over de opkomende en uiteindelijk uitgevoerde massaslachting onder Palestijnen te hebben. Dat en niets anders is de realiteit - wij als Nederland steunen Israël omdat we weigeren om Palestijnen als volwaardige mensen te zien, en om die steun mogelijk te houden moeten er valse motieven geprojecteerd worden op de mensen die kritiek leveren.
Antisemitisme is erg, zoals elke vorm van racisme. Ik hoef me over het eerste uit te spreken, want de Tweede Kamer spreekt zich op tal van manieren uit. Helemaal prima.
Wat niet prima is, is het gelijkstellen van Joden en Israël, om kritiek te demoniseren. Wat niet prima is, is de hausse aan racisme gericht op moslims en mensen die zich uitspreken tegen de door se regering gesteunde uithongering en kapotbombardering van de Gazastrook. En daar spreekt de politiek zich niet tegen uit, sterker nog, ze doen hier vooral aan mee. Wat niet oke is, is een protest tegen een president uit Israël die aangeeft dat in zijn ogen alle burgers van Gaza schuldig zouden zijn aan terrorisme, besmeuren met aantijgingen van antisemitisme.
En dat is wat er, van de ChristenUnie via de VVD tot de BBB gebeurd. Vanaf dag 1 wordt gepoogd kritiek te smoren want de Palestijnen moeten de door hun gewenste straf krijgen: een helse tijd vol willekeurige doden, willekeurige bommen executies, een kapot gezondheidssysteem. En iedereen die zich daartegen verzet is in de ogen van Segers, Brekelmans, vdPlas, een anrisemiet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |