abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 mei 2024 @ 20:40:15 #251
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213484063
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 20:37 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Wat ??? Is er een onverlaat die iemand koloniaal en westers denken verweet?
En hoe weet je dat die persoon met dit geinspireerd is door Gloria Wekker ?
Of roep je maar wat
Koloniaal denken is pseudowetenschappelijke nonsens.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213484127
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 15:24 schreef VoMy het volgende:

[..]
Gelukkig gebeurt dit dan ook amper.
Gebeurde het maar amper. Spreek eens een Jood met een keppeltje aan, zou ik zeggen. Of de Joden die nu niet meer naar de universiteit durven.

Het gebeurt hier wel, voor onze neus, en jij ontkent het gewoon. Waarom? Omdat het 'maar' Joden zijn?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 9 mei 2024 @ 20:43:47 #253
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213484138
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 20:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Gebeurde het maar amper. Spreek eens een Jood met een keppeltje aan, zou ik zeggen. Of de Joden die nu niet meer naar de universiteit durven.

Het gebeurt hier wel, voor onze neus, en jij ontkent het gewoon. Waarom? Omdat het 'maar' Joden zijn?
Omdat dat beter in het plaatje past.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 9 mei 2024 @ 20:44:40 #254
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213484158
quote:

[..]

In het beste geval cognitieve dissonantie, in het slechtste geval antisemitisme.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_213484168
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 20:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Omdat dat beter in het plaatje past.
Ik snap niet waarom je niet beide keihard zou veroordelen. Israël is zeer fout, maar de slopende figuren of de antisemistische figuren die zeggen voor de Palestijnen op te komen zijn gewoon net zo fout. Simpel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 9 mei 2024 @ 20:47:26 #256
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213484216
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 20:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik snap niet waarom je niet beide keihard zou veroordelen. Israël is zeer fout, maar de slopende figuren of de antisemistische figuren die zeggen voor de Palestijnen op te komen zijn gewoon net zo fout. Simpel.
Ja, maar dat past niet in het plaatje.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 9 mei 2024 @ 20:51:44 #257
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213484310
quote:

[..]

Dat mensen bang zijn is vervelend, maar dat maakt het niet het hoofdonderwerp of automatisch terecht.

Het moet echter het hoofdonderwerp zijn want anders zouden we het moeten hebben over de door Nederland gesteunde massaslachting onder Palestijnen (weet je wie er ook bang zijn? Palestijnen die de door Rutte en co toegejuichte bommen op hun hoofd kunnen krijgen) en dat is wel het laatste waar de politiek momenteel wakker van ligt. De slachtoffers zijn immers maar Palestijnen. Dus dan maar lekker bewijsloos iedereen van antisemitisme beschuldigen!
Antifa
pi_213484354
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 20:51 schreef VoMy het volgende:

[..]
Dat mensen bang zijn is vervelend, maar dat maakt het niet het hoofdonderwerp of automatisch terecht.

Het moet echter het hoofdonderwerp zijn want anders zouden we het moeten hebben over de door Nederland gesteunde massaslachting onder Palestijnen en dat is wel het laatste waar de politiek momenteel wakker van ligt. De slachtoffers zijn immers maar Palestijnen. Dus dan maar lekker bewijsloos iedereen van antisemitisme beschuldigen!
Het hoofdonderwerp in het topic Nederlandse politiek lijkt me logisch gezien vooral Nederland. En jij bagatelliseert de verschrikkelijke golf van antisemitisme, met je 'vervelend'. Niks vervelend, een grote niet te tolereren verschrikking. Echt, ik begin echt te denken dat jij inderdaad de Joden als minderwaardig beschouwt, je bent volledig geradicaliseerd inmiddels.
  donderdag 9 mei 2024 @ 20:55:34 #259
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213484402
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 20:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
De mensen die zonder bewijs (hele groepen) mensen van antisemitisme en valse motieven beschuldigen omdat ze het zelf niet echt willen hebben over de daden van Israël zijn eveneens zeer fout. En daar heb je er echt heel erg veel van.
Antifa
  donderdag 9 mei 2024 @ 20:57:17 #260
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213484454
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 20:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het hoofdonderwerp in het topic Nederlandse politiek lijkt me logisch gezien vooral Nederland.
Niet als het gaat om buitenlandbeleid waarin de regering zonder aarzelen een regime blijft steunen dat tienduizenden burgerdoden onder Gazanen veroorzaakt en dat elk protest daartegen probeert te framen als antisemitisch.
Antifa
pi_213484556
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 20:57 schreef VoMy het volgende:

[..]
Niet als het gaat om buitenlandbeleid waarin de regering zonder aarzelen een regime blijft steunen dat tienduizenden burgerdoden onder Gazanen veroorzaakt en dat elk protest daartegen probeert te framen als antisemitisch.
En er is hier ook niemand die de aanvallen van Israël bagatelliseert of verdedigt, er is hier wel iemand die antisemitisme bagatelliseert.
  donderdag 9 mei 2024 @ 21:04:57 #262
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213484720
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 20:55 schreef VoMy het volgende:

[..]
De mensen die zonder bewijs (hele groepen) mensen van antisemitisme en valse motieven beschuldigen omdat ze het zelf niet echt willen hebben over de daden van Israël zijn eveneens zeer fout. En daar heb je er echt heel erg veel van.
Nee. Zo werkt het niet.

Er zijn namelijk legio lieden die de acties van Israël en Netanyahu in het bijzonder afkeuren. Maar dat is niet genoeg.

Want jullie 'strijd' gaat helemaal niet om Palestina.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 9 mei 2024 @ 21:06:03 #263
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213484754
Misschien moeten we hier een apart Israel Palestina topic maken?

Het onderwerp is groot genoeg
  donderdag 9 mei 2024 @ 21:11:22 #264
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213484963
Wel goed dat ze alvast rekening houden met de SGP door niet op Hemelvaart te onderhandelen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 9 mei 2024 @ 21:14:55 #265
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213485098
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 20:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja? Dat vonden die Jood die ik sprak in Westerbork en de Joodse vrouw die als peuter in de concentratiekampen heeft gezeten en die daar sprak anders niet, dat er geen bewijs is. Die merken dat tientallen keren per dag, momenteel. Joden durven geen keppeltje meer op, Joden durven niet meer naar de synagoge. En jouw enige reactie is bagatelliseren.

Niet momenteel. Antisemitisme is al eeuwen oud.

De huidige protesten zijn niet gericht tegen Joden in het algemeen maar tegen de staat Israel en hun beleid + de sterke banden met de Nederlandse regering en universiteiten in het land.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 9 mei 2024 @ 21:15:10 #266
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213485108
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 21:06 schreef Hexagon het volgende:

NWS / Israël - Hamas - #270 Endgame voor Hamas
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 9 mei 2024 @ 21:15:49 #267
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213485127
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 20:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja? Dat vonden die Jood die ik sprak in Westerbork en de Joodse vrouw die als peuter in de concentratiekampen heeft gezeten en die daar sprak anders niet, dat er geen bewijs is. Die merken dat tientallen keren per dag, momenteel. Joden durven geen keppeltje meer op, Joden durven niet meer naar de synagoge. En jouw enige reactie is bagatelliseren.

Echt, ik walg van figuren als jou, die puur voor hun politieke doel mensen als minder belangrijk neerzetten. Bah. Je bent net zo ver geradicaliseerd als Baudet, alleen met een andere groep mensen als slachtoffer.
Uh, Baudet wijst geen groepen of Joden als dader aan of zet groepen weg.
Niet fraai om zomaar even een politicus erbij te slepen die hier niks mee te maken heeft.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 9 mei 2024 @ 21:16:10 #268
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213485145
quote:
In POL bedoel ik dan.
pi_213485480
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 21:14 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Niet momenteel. Antisemitisme is al eeuwen oud.

De huidige protesten zijn niet gericht tegen Joden in het algemeen maar tegen de staat Israel en hun beleid + de sterke banden met de Nederlandse regering en universiteiten in het land.
Wel momenteel. Tot 7 oktober kon je hier relatief veilig over straat met een keppeltje en naar de synagoge, nu niet meer. Aldus de Nederlandse Joden zelf.
  donderdag 9 mei 2024 @ 21:23:46 #270
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213485534
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 21:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wel momenteel. Tot 7 oktober kon je hier relatief veilig over straat met een keppeltje en naar de synagoge, nu niet meer. Aldus de Nederlandse Joden zelf.
Nou dat lijkt me sterk man. Je gaat altijd een risico aan. Israel is niet op 7 oktober gesticht.
Dit conflict is decennia oud, dat weet jij natuurlijk ook.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_213485612
donderdag 9 mei 2024 21:23 schreef Harvest89 het volgende:[/b]

[..]
Nou dat lijkt me sterk man. Je gaat altijd een risico aan. Israel is niet op 7oktober gesticht.
[/quote]

Dat zeggen Joden zelf. In de kranten, maar ook de keppeldragende man die ik sprak in Westerbork zei dat. Antisemitisme was hier wel, maar klein. En nu is het weer enorm.
pi_213485709
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 21:06 schreef Hexagon het volgende:

Het conflict hoort eigenlijk in OOR, natuurlijk.
pi_213486766
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 21:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Lijkt me nogal overdreven. Wat zegt onafhankelijk onderzoek erover?

Ik zie bijvoorbeeld dit https://www.rijksoverheid(...)gen%2028%20in%202022.
Dan lijkt het allemaal heel erg mee te vallen. De joden weten wel goed de weg naar de politie te vinden bij een incident blijkbaar.

Antisemitisme is uiteraard walgelijk gedrag. Alleen wordt het nu vooral gebruikt om het niet over de eindeloze moordpartijen door Israel te hoeven hebben. Ik bedoel het gaat letterlijk om een tiental meer incidenten in een jaar. Maar we horen al tijden niks anders dan over antisemitisme. Geen andere bevolkingsgroep zou zoveel aandacht krijgen voor een minieme stijging in incidenten, ik bedoel er worden letterlijk meer krantenartikelen aan gewijd dan dat er incidenten bij de politie gemeld worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 09-05-2024 21:59:04 ]
  donderdag 9 mei 2024 @ 22:00:27 #274
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213487241
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 21:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
En er is hier ook niemand die de aanvallen van Israël bagatelliseert of verdedigt, er is hier wel iemand die antisemitisme bagatelliseert.
Hahaha. Het stikt hier van de mensen en politici die vanaf dag 1 alle kritiek op Israel blind hebben afgedaan als antisemitisme. Of, om het leuker te maken, als gevolg van de aard van de moslims of buitenlanders die kritiek zouden hebben. De Tweede Kamer heeft vanaf het begin gepoogd om alle kritiek te criminaliseren als antisemitisme, om het maar niet over de opkomende en uiteindelijk uitgevoerde massaslachting onder Palestijnen te hebben. Dat en niets anders is de realiteit - wij als Nederland steunen Israël omdat we weigeren om Palestijnen als volwaardige mensen te zien, en om die steun mogelijk te houden moeten er valse motieven geprojecteerd worden op de mensen die kritiek leveren.

Antisemitisme is erg, zoals elke vorm van racisme. Ik hoef me over het eerste uit te spreken, want de Tweede Kamer spreekt zich op tal van manieren uit. Helemaal prima.

Wat niet prima is, is het gelijkstellen van Joden en Israël, om kritiek te demoniseren. Wat niet prima is, is de hausse aan racisme gericht op moslims en mensen die zich uitspreken tegen de door de regering gesteunde uithongering en kapotbombardering van de Gazastrook. En daar spreekt de politiek zich niet tegen uit, sterker nog, ze doen hier vooral aan mee. Wat niet oke is is de stroom aan oproepen tot deportaties gericht op Nederlanders met een verkeerde mening.

Wat niet oke is, is een protest tegen een president uit Israël die aangeeft dat in zijn ogen alle burgers van Gaza schuldig zouden zijn aan terrorisme, besmeuren met aantijgingen van antisemitisme.

En dat is wat er, van de ChristenUnie via de VVD tot de BBB gebeurd. Vanaf dag 1 wordt gepoogd kritiek te smoren want de Palestijnen moeten de door hun gewenste straf krijgen: een helse tijd vol willekeurige doden, willekeurige bommen executies, een kapot gezondheidssysteem. En iedereen die zich daartegen verzet is in de ogen van Segers, Brekelmans, vdPlas, een anrisemiet.
Antifa
  donderdag 9 mei 2024 @ 22:02:15 #275
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213487315
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 22:00 schreef VoMy het volgende:

[..]
Hahaha. Het stikt hier van de mensen en politici die vanaf dag 1 alle kritiek op Israel blind hebben afgedaan als antisemitisme. Of, om het leuker te maken, als gevolg van de aard van de moslims of buitenlanders die kritiek zouden hebben. De Tweede Kamer heeft vanaf het begin gepoogd om alle kritiek te criminaliseren als antisemitisme, om het maar niet over de opkomende en uiteindelijk uitgevoerde massaslachting onder Palestijnen te hebben. Dat en niets anders is de realiteit - wij als Nederland steunen Israël omdat we weigeren om Palestijnen als volwaardige mensen te zien, en om die steun mogelijk te houden moeten er valse motieven geprojecteerd worden op de mensen die kritiek leveren.

Antisemitisme is erg, zoals elke vorm van racisme. Ik hoef me over het eerste uit te spreken, want de Tweede Kamer spreekt zich op tal van manieren uit. Helemaal prima.

Wat niet prima is, is het gelijkstellen van Joden en Israël, om kritiek te demoniseren. Wat niet prima is, is de hausse aan racisme gericht op moslims en mensen die zich uitspreken tegen de door se regering gesteunde uithongering en kapotbombardering van de Gazastrook. En daar spreekt de politiek zich niet tegen uit, sterker nog, ze doen hier vooral aan mee. Wat niet oke is, is een protest tegen een president uit Israël die aangeeft dat in zijn ogen alle burgers van Gaza schuldig zouden zijn aan terrorisme, besmeuren met aantijgingen van antisemitisme.

En dat is wat er, van de ChristenUnie via de VVD tot de BBB gebeurd. Vanaf dag 1 wordt gepoogd kritiek te smoren want de Palestijnen moeten de door hun gewenste straf krijgen: een helse tijd vol willekeurige doden, willekeurige bommen executies, een kapot gezondheidssysteem. En iedereen die zich daartegen verzet is in de ogen van Segers, Brekelmans, vdPlas, een anrisemiet.
Dank je.

Hier zien we de Intersectionele Lens in optima forma.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')