Niet iedereen wil onnodig de dood ingejaagd worden zo te zien. Nu de rest nog.quote:Partisans: Russian unit refuses to attack Kharkiv Oblast
One division of a Russian motorized rifle battalion refused to participate in the assault against Kharkiv Oblast, the partisan group Atesh reported on May 10.
Russian forces launched a new offensive against Kharkiv Oblast on May 10. Fighting continues in the region, though Ukrainian troops held off the initial attempt to break through Ukraine's defensive lines.
A member of Atesh, who serves in a motorized rifle battalion of the 44th Army Corps of the Russian Armed Forces, said that one division in his unit outright refused to participate in the offensive against Kharkiv Oblast.
The Atesh member said that soldiers in his unit were wary of the high-quality fortifications had been build along the Russian-Ukrainian border. He also said the soldiers had witnessed Russian sabotage and reconnaissance operations in the region that were unsuccessful.
"In view of this, when ... the order was given, part of the unit refused to carry out the criminal will of the command," Atesh reported.
Atesh said their members continue to work with Ukrainian forces to repel Russian attacks in Kharkiv Oblast.
President Volodymyr Zelensky confirmed on May 10 that the Russian military had launched a new offensive in Kharkiv Oblast. He said that the Ukrainian command had known about a potential assault in this direction and had been preparing.
Moscow recently intensified attacks against Kharkivamid reports thatRussia might plan to attack Kharkiv as part of a wider offensive in the coming months.
The General Staff of Ukraine's Armed Forces reported that fighting is ongoing in the Lyptsi and Vovchansk directions in the north of Kharkiv Oblast as Moscow deploys infantry and heavy equipment in the region.
quote:Ukraine’s exports via maritime corridor reach 45M tonnes
About 1,600 vessels loaded with 45 million tonnes of cargo have sailed through the Ukrainian maritime corridor since it was launched.
The relevant statement was made by the Ukrainian Communities, Territories and Infrastructure Development Ministry on Facebook, an Ukrinform correspondent reports.
“Over almost nine months since the Ukrainian maritime corridor was launched, about 1,600 vessels have exported 45 million tonnes of goods from the Odesa region’s ports. Mainly, these were Ukrainian agricultural products intended for the global food markets,” the report states.
According to the ministry, more than 30 million tonnes of Ukrainian agricultural products were shipped towards 38 countries.
Now, another 108 vessels are approaching the Odesa region’s ports to be loaded with more than 3 million tonnes of products for export purposes.
A reminder that the International Maritime Organization (IMO) discussed with Ukrainian partners the issue of enhancing the security of the Ukrainian temporary maritime corridor.
Heh, ok knul ik praat wel met je. Waar komt die "plotselinge" economische "groei" vandaan denk je.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:13 schreef cherrycoke het volgende:
Rusland lacht ons toch gewoon keihard uit met die economische sancties, er word verwacht dat ze harder gaan groeien dan de g7 landen, wat een zwak vertoon.
Nog een brandhaard in Europa lijkt je momenteel wel wenselijk?quote:
Die brandhaard was er al. En is grotendeels veroorzaakt door Rusland. Welke nu deze wetten er door heen probeert te drukken. En die Georgië van hun pad richting de EU af probeert te duwen.quote:Op zondag 12 mei 2024 05:21 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nog een brandhaard in Europa lijkt je momenteel wel wenselijk?
Waar komen trouwens al die EU vlaggen vandaan? Dat arme Georgiers een EU vlag kopen omdat ze zo graag bij de EU willen lijkt me in deze aantallen nogal onwaarschijnlijk namelijk
quote:Hungary plans to create an intelligence center in Africa - media
Viktor Orbán's son, Gaspar Orbán, is actively involved in Hungary's participation in a strange military mission in Chad. Additionally, information has emerged that Orban Jr. is confidentially helping his father create a new national security advisory group. These circumstances raised eyebrows among Hungary's allies in NATO and the EU. Source: VSquare
The Central European official in charge of security affairs expressed concern, arguing that the mission's stated goals in Chad, such as fighting terrorism and controlling migration, were likely pretexts.
He also expressed concerns about the possible creation by Hungary of a military intelligence center in Chad, which could serve Russian interests.
However, despite the increased tensions, a senior EU diplomat in Budapest noted that the Hungarian government remained committed to sending 200 soldiers to Chad .
The deployment comes at a time when the Hungarian military is strengthening both inside and outside its borders. Budapest is also seeking to build trust in the eyes of its Western partners and develop its strategy towards sub-Saharan Africa.
Read also: EU resumes military aid to Chad amid threat of coup
quote:Prime Minister Tusk declares unlimited resources for Poland’s security
During a meeting with soldiers of the Polish Army and Border Guard officers in Karakule, eastern Poland on Saturday, Prime Minister Donald Tusk assured that “there will be no limits when it comes to securing the border,” recalling that the Polish frontier have been put under constant pressure from Belarus, which is waging "a hybrid warfare" against Poland.
The Prime Minister paid a visit to the Podlaskie Province early on Saturday. After a briefing with soldiers of the Polish Army and officers of the Border Guard and Police in the Military Task Group Podlasie, he emphasized that there is a need to “strengthen the border—both in connection with the pressure organized by the regime of President Lukashenka and also in connection with the growing threat resulting from Russia’s aggression on Ukraine and the uncertain geopolitical situation.”
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarom daar heel snel troepen naar toe verplaatsen.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:09 schreef Delenlill het volgende:
Ze zijn inderdaad al een tijdje bezig met het voorbereidend werk voor een volgende invasie. Al hebben ze nu nog de handen vol aan Oekraïne. Maar dat wil niet zeggen dat Moldavië niet in gevaar is vanuit Rusland natuurlijk.
[ x ]
[ x ]
En vervolgens die twee door de Russen geïnfiltreerde regio's uitroken en de Russische vijfde colonne er uit knikkeren. Iets wat de Baltische staten en Duitsland ook als de wiedeweerga dienen te doen.quote:Op zondag 12 mei 2024 08:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Daarom daar heel snel troepen naar toe verplaatsen.
Weet de situatie verder niet maar het is niet raar in een offensief dat je snel een paar dorpen pakt. Datxzullen dorpen in de grijze zone zijn waar niemand zit.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:57 schreef LethalNinja het volgende:
Meerdere dorpen veroverd in korte tijd. Ben benieuwd of oekraine ze snel terug pakt
Dat is,toch heel het punt? Een explosie in d3 kelder zoals de FSB eerder heeft gedaan. Lijkt niet op een raketinslag of iets dergelijks vanuit Oekraïne.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:11 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Is dit nou slim? Dit zal meer Russen prikellen om ook mee te vechten voor de Russen. Immers een onschuldig familielid is omgekomen.
Maar dan ga je er vanuit dat dit door Oekraïne gedaan moet zijn, ik heb daar zo mijn twijfels over.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:11 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Is dit nou slim? Dit zal meer Russen prikellen om ook mee te vechten voor de Russen. Immers een onschuldig familielid is omgekomen.
Of je gaat er vanuit dat dit gebouw opzettelijk is aangevallen door Oekraïnequote:Op zondag 12 mei 2024 12:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar dan ga je er vanuit dat dit door Oekraïne gedaan moet zijn, ik heb daar zo mijn twijfels over.
Ik ga er juist vanuit dat Oekraïne hier niet verantwoordelijk voor is.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
Of je gaat er vanuit dat dit gebouw opzettelijk is aangevallen door Oekraïne
Maar doelen in Rusland bestoken is wel slim om te doen ja
Belgorod is een miltiair knooppunt en Oekraine valt het al iets van twee jaar aan. Ben ik helemaal met ze eens. Maar als ze expres of perongeluk burgelijke gebouwen aanvallen. Oei..quote:Op zondag 12 mei 2024 12:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar dan ga je er vanuit dat dit door Oekraïne gedaan moet zijn, ik heb daar zo mijn twijfels over.
Als dat filmpje van hierboven echt is dan duidt het toch helemaal niet op een raketinslag?quote:Op zondag 12 mei 2024 12:26 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Belgorod is een miltiair knooppunt en Oekraine valt het al iets van twee jaar aan. Ben ik helemaal met ze eens. Maar als ze expres of perongeluk burgelijke gebouwen aanvallen. Oei..
Laat ik het zo zeggen. Stel ik woon daar en ben tegen de invasie en mij ouders komen om door zon raket dan zou ik een dag later al aangeven dat ik ook voor de Russen vecht.
Dit gaat uiteraard twee kanten op. Onschuldigen Oekrainse burgers die worden gedood creeren ook fanatieke nieuwe soldaten.
Gisteren waren ook video's van gefaalde AA raket lanceringen in Belgorod. Hoewel die s'nachts gemaakt werden.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:11 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Oh ja? Ze kunnen geen benzine en diesel meer exporteren omdat Oekraïne alle raffinaderijen opblaast. Die repareren kunnen ze niet of nauwelijks vanwege de sancties. Ruwe olie opslaan is ook lastig. Maar de oliebronnen stilleggen is ook geen optie.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:13 schreef cherrycoke het volgende:
Rusland lacht ons toch gewoon keihard uit met die economische sancties, er word verwacht dat ze harder gaan groeien dan de g7 landen, wat een zwak vertoon.
Ach, wat schattig. Je denkt dat de gewone onschuldige Russische burger tegen de oorlog is.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:11 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
En op gas gebied is het interessant om te zien dat een van r#slands grootste klanten, Turkije, aan het diversiveren is met LNG van Exxon Mobile.quote:Op zondag 12 mei 2024 13:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Oh ja? Ze kunnen geen benzine en diesel meer exporteren omdat Oekraïne alle raffinaderijen opblaast. Die repareren kunnen ze niet of nauwelijks vanwege de sancties. Ruwe olie opslaan is ook lastig. Maar de oliebronnen stilleggen is ook geen optie.
Dus hebben ze maar een optie over: Hun ruwe olie tegen dumpprijzen verkopen.
Zijn het wel Russen? Het begint aardig op een wereldoorlog te lijken.quote:Op zondag 12 mei 2024 15:52 schreef theunderdog het volgende:
Wil niet heel lullig doen , maar het gaat wel vlot met de Russen. Nu zeker met het Charkivoffensief.
Ja, de aanval ten noorden van Kharkiv wordt uitgevoerd door het Afrika corpsquote:Op zondag 12 mei 2024 18:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zijn het wel Russen? Het begint aardig op een wereldoorlog te lijken.
[ x ]
Dat Charkivoffensief snap ik niet, en daar zijn ook niet voldoende manschappen voor.quote:Op zondag 12 mei 2024 15:52 schreef theunderdog het volgende:
Wil niet heel lullig doen , maar het gaat wel vlot met de Russen. Nu zeker met het Charkivoffensief.
Tijd voor ons om hetzelfde te doen.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
[ x ]
Oekraïne heeft anders ook al meerdere jaren een vreemdelingen legioen. Veel soldaten uit diverse westerse landen. Wereld oorlog, nouja het is een duidelijk geopolitiek conflict genoemd. Gemakshalve kan je het een wereldoorlog noemen alleen "officieel" natuurlijk nog weinig tot geen NAVO boots on the ground.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
[ x ]
Ja laten we ons vooral gaan gedragen als de Russen. En de afrikanen gebruiken als verkapt slavenleger.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:24 schreef polderturk het volgende:
[..]
Tijd voor ons om hetzelfde te doen.
We moeten soldaten gaan recruteren in de hele derde wereld voor $1000 per maand.
In heel veel landen ligt de maandloon tussen de $50 en $100 per maand. Dus voor heel veel mensen heel lucratief.
Als we een half miljoen soldaten recruteren kost dat het westen $500 miljoen per maand.
Of $6 miljard per jaar.
Een peuleschil.
Waar wachten we op?
Wellicht moet Gandalf zijn ding doen of moet er een ring in het vuur gegooid worden , / orc leger.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:32 schreef polderturk het volgende:
We slaan een pleefiguur in het westen.
De NAVO moet en kan korte metten maken met het Orc leger.
Het is een wereldoorlog wanneer de oorlog in meerdere werelddelen afspeelt. Niet als er wat soldaten zijn die uit een ander werelddeel komen. Anders was bijna elke oorlog een wereldoorlog. Dan zaten we niet pas op 2quote:Op zondag 12 mei 2024 19:38 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Oekraïne heeft anders ook al meerdere jaren een vreemdelingen legioen. Veel soldaten uit diverse westerse landen. Wereld oorlog, nouja het is een duidelijk geopolitiek conflict genoemd. Gemakshalve kan je het een wereldoorlog noemen alleen "officieel" natuurlijk nog weinig tot geen NAVO boots on the ground.
Verder natuurlijk financieel maar ook qua levering van militair materiaal veel hulp van de NAVO.
Die lui worden niet actief gerecruteerd toch? In het begin werden er zelfs een hele hoop juist afgewezen.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:38 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Oekraïne heeft anders ook al meerdere jaren een vreemdelingen legioen. Veel soldaten uit diverse westerse landen. Wereld oorlog, nouja het is een duidelijk geopolitiek conflict genoemd. Gemakshalve kan je het een wereldoorlog noemen alleen "officieel" natuurlijk nog weinig tot geen NAVO boots on the ground.
Verder natuurlijk financieel maar ook qua levering van militair materiaal veel hulp van de NAVO.
Of dood of de glans is er wel af. Paar die hards zijn er nog denk ik. Het is allemaal niet zo bijzonder en speciaal meer zoals twee jaar geleden.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:42 schreef BEFEM het volgende:
Vraag me sowieso af hoeveel er nog over zijn, niet veel denk ik. Over Amerikanen hoor je ook niet veel meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |