abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213535379
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 12:03 schreef Anton91 het volgende:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Is dit nou slim? Dit zal meer Russen prikellen om ook mee te vechten voor de Russen. Immers een onschuldig familielid is omgekomen.
pi_213535386
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 12:11 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Is dit nou slim? Dit zal meer Russen prikellen om ook mee te vechten voor de Russen. Immers een onschuldig familielid is omgekomen.
Dat is,toch heel het punt? Een explosie in d3 kelder zoals de FSB eerder heeft gedaan. Lijkt niet op een raketinslag of iets dergelijks vanuit Oekrane.
pi_213535416
quote:

[..]
Maar dan ga je er vanuit dat dit door Oekrane gedaan moet zijn, ik heb daar zo mijn twijfels over.
  Moderator zondag 12 mei 2024 @ 12:22:06 #279
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213535489
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 12:16 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Maar dan ga je er vanuit dat dit door Oekrane gedaan moet zijn, ik heb daar zo mijn twijfels over.
Of je gaat er vanuit dat dit gebouw opzettelijk is aangevallen door Oekrane

Maar doelen in Rusland bestoken is wel slim om te doen ja
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_213535528
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 12:22 schreef sp3c het volgende:

[..]
Of je gaat er vanuit dat dit gebouw opzettelijk is aangevallen door Oekrane

Maar doelen in Rusland bestoken is wel slim om te doen ja
Ik ga er juist vanuit dat Oekrane hier niet verantwoordelijk voor is.
pi_213535543
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 12:16 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Belgorod is een miltiair knooppunt en Oekraine valt het al iets van twee jaar aan. Ben ik helemaal met ze eens. Maar als ze expres of perongeluk burgelijke gebouwen aanvallen. Oei..

Laat ik het zo zeggen. Stel ik woon daar en ben tegen de invasie en mij ouders komen om door zon raket dan zou ik een dag later al aangeven dat ik ook voor de Russen vecht.

Dit gaat uiteraard twee kanten op. Onschuldigen Oekrainse burgers die worden gedood creeren ook fanatieke nieuwe soldaten.
pi_213535586
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 12:26 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Belgorod is een miltiair knooppunt en Oekraine valt het al iets van twee jaar aan. Ben ik helemaal met ze eens. Maar als ze expres of perongeluk burgelijke gebouwen aanvallen. Oei..

Laat ik het zo zeggen. Stel ik woon daar en ben tegen de invasie en mij ouders komen om door zon raket dan zou ik een dag later al aangeven dat ik ook voor de Russen vecht.

Dit gaat uiteraard twee kanten op. Onschuldigen Oekrainse burgers die worden gedood creeren ook fanatieke nieuwe soldaten.
Als dat filmpje van hierboven echt is dan duidt het toch helemaal niet op een raketinslag?

Die Russische chat die erbij zit zegt mij niks, dat kan je zo faken.
pi_213536112
quote:

[..]
Gisteren waren ook video's van gefaalde AA raket lanceringen in Belgorod. Hoewel die s'nachts gemaakt werden.

Traject is wel rg vlak, lijkt wel een buikschuiver.

edit: zou best weleens van binnenuit kunnen komen.

[ Bericht 5% gewijzigd door oheng op 12-05-2024 13:44:10 ]
  Overall beste user 2022 zondag 12 mei 2024 @ 13:41:14 #284
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_213536322
quote:
14s.gif Op zondag 12 mei 2024 02:13 schreef cherrycoke het volgende:
Rusland lacht ons toch gewoon keihard uit met die economische sancties, er word verwacht dat ze harder gaan groeien dan de g7 landen, wat een zwak vertoon.
Oh ja? Ze kunnen geen benzine en diesel meer exporteren omdat Oekrane alle raffinaderijen opblaast. Die repareren kunnen ze niet of nauwelijks vanwege de sancties. Ruwe olie opslaan is ook lastig. Maar de oliebronnen stilleggen is ook geen optie.

Dus hebben ze maar een optie over: Hun ruwe olie tegen dumpprijzen verkopen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zondag 12 mei 2024 @ 13:44:13 #285
3928 Ulx
pi_213536344
quote:

[..]
Ach, wat schattig. Je denkt dat de gewone onschuldige Russische burger tegen de oorlog is.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_213537213
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 13:41 schreef Ulx het volgende:

[..]
Oh ja? Ze kunnen geen benzine en diesel meer exporteren omdat Oekrane alle raffinaderijen opblaast. Die repareren kunnen ze niet of nauwelijks vanwege de sancties. Ruwe olie opslaan is ook lastig. Maar de oliebronnen stilleggen is ook geen optie.

Dus hebben ze maar een optie over: Hun ruwe olie tegen dumpprijzen verkopen.
En op gas gebied is het interessant om te zien dat een van r#slands grootste klanten, Turkije, aan het diversiveren is met LNG van Exxon Mobile.
En natuurlijk het gastransportcontract met Oekrane dat dit jaar afloopt.
En de concurrentie neemt toe.

Allemaal permanente, structurele schade aan de rus economie. Komt het compleet verziekte investeringsklimaat nog bovenop.
pi_213537478
Wil niet heel lullig doen , maar het gaat wel vlot met de Russen. Nu zeker met het Charkivoffensief.
  Overall beste user 2022 zondag 12 mei 2024 @ 18:48:53 #288
3928 Ulx
pi_213539566
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 15:52 schreef theunderdog het volgende:
Wil niet heel lullig doen , maar het gaat wel vlot met de Russen. Nu zeker met het Charkivoffensief.
Zijn het wel Russen? Het begint aardig op een wereldoorlog te lijken.

twitter
  zondag 12 mei 2024 @ 18:51:44 #289
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_213539605
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 18:48 schreef Ulx het volgende:

[..]

[ x ]
Ja, de aanval ten noorden van Kharkiv wordt uitgevoerd door het Afrika corps
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Overall beste user 2022 zondag 12 mei 2024 @ 18:58:23 #290
3928 Ulx
pi_213539668
twitter
  Overall beste user 2022 zondag 12 mei 2024 @ 19:12:31 #291
3928 Ulx
pi_213539836
twitter

Ik heb niet de indruk dat iemand in het westen nog tegen is.
pi_213539971
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 15:52 schreef theunderdog het volgende:
Dat Charkivoffensief snap ik niet, en daar zijn ook niet voldoende manschappen voor.
Maar verder gaat het de laatste weken niet vlot meer voor de Russen.
Bij Ocheretyne is het al praktisch helemaal stilgevallen.
Alleen ten westen van de stad Donetsk wordt momenteel vorderingen gemaakt in Krasnohorivka.
pi_213540034
quote:

[..]

[ x ]
Tijd voor ons om hetzelfde te doen.

We moeten soldaten gaan recruteren in de hele derde wereld voor $1000 per maand.

In heel veel landen ligt de maandloon tussen de $50 en $100 per maand. Dus voor heel veel mensen heel lucratief.

Als we een half miljoen soldaten recruteren kost dat het westen $500 miljoen per maand.

Of $6 miljard per jaar.

Een peuleschil.

Waar wachten we op?
pi_213540138
We slaan een pleefiguur in het westen.

De NAVO moet en kan korte metten maken met het Orc leger.
pi_213540200
quote:

[..]

[ x ]
Oekrane heeft anders ook al meerdere jaren een vreemdelingen legioen. Veel soldaten uit diverse westerse landen. Wereld oorlog, nouja het is een duidelijk geopolitiek conflict genoemd. Gemakshalve kan je het een wereldoorlog noemen alleen "officieel" natuurlijk nog weinig tot geen NAVO boots on the ground.

Verder natuurlijk financieel maar ook qua levering van militair materiaal veel hulp van de NAVO.
  FOK!fotograaf zondag 12 mei 2024 @ 19:39:09 #296
364681 over_hedge
pi_213540205
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 19:24 schreef polderturk het volgende:

[..]
Tijd voor ons om hetzelfde te doen.

We moeten soldaten gaan recruteren in de hele derde wereld voor $1000 per maand.

In heel veel landen ligt de maandloon tussen de $50 en $100 per maand. Dus voor heel veel mensen heel lucratief.

Als we een half miljoen soldaten recruteren kost dat het westen $500 miljoen per maand.

Of $6 miljard per jaar.

Een peuleschil.

Waar wachten we op?
Ja laten we ons vooral gaan gedragen als de Russen. En de afrikanen gebruiken als verkapt slavenleger.

Lijkt me niet het aller beste plan dit :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_213540219
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 19:32 schreef polderturk het volgende:
We slaan een pleefiguur in het westen.

De NAVO moet en kan korte metten maken met het Orc leger.
Wellicht moet Gandalf zijn ding doen of moet er een ring in het vuur gegooid worden , / orc leger.

Pleefiguur ben ik het niet mee eens hoor. De Russen hebben al ontzettend veel verloren en de winst die ze pakken is af en toe wat dorpjes. Zoveel verloren qua troepen, invloed, belangrijke schepen, belangrijkere militaire voertuigen etc etc.

Vergeet ook niet dat Rusland nu al langer steeds meer hulp van China krijgt. En in mindere mate uiteraard Iran, Noord Korea etc
  FOK!fotograaf zondag 12 mei 2024 @ 19:40:48 #298
364681 over_hedge
pi_213540220
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 19:38 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Oekrane heeft anders ook al meerdere jaren een vreemdelingen legioen. Veel soldaten uit diverse westerse landen. Wereld oorlog, nouja het is een duidelijk geopolitiek conflict genoemd. Gemakshalve kan je het een wereldoorlog noemen alleen "officieel" natuurlijk nog weinig tot geen NAVO boots on the ground.

Verder natuurlijk financieel maar ook qua levering van militair materiaal veel hulp van de NAVO.
Het is een wereldoorlog wanneer de oorlog in meerdere werelddelen afspeelt. Niet als er wat soldaten zijn die uit een ander werelddeel komen. Anders was bijna elke oorlog een wereldoorlog. Dan zaten we niet pas op 2
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_213540230
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 19:38 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Die lui worden niet actief gerecruteerd toch? In het begin werden er zelfs een hele hoop juist afgewezen.

Vraag me sowieso af hoeveel er nog over zijn, niet veel denk ik. Over Amerikanen hoor je ook niet veel meer.
pi_213540564
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 19:42 schreef BEFEM het volgende:
Vraag me sowieso af hoeveel er nog over zijn, niet veel denk ik. Over Amerikanen hoor je ook niet veel meer.
Of dood of de glans is er wel af. Paar die hards zijn er nog denk ik. Het is allemaal niet zo bijzonder en speciaal meer zoals twee jaar geleden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')