Weet ik, maar ook voor Oekrainsche militairen is het m.i. onmogelijk in te schatten hoe lang een overstap van soviet materiaal naar F-16's gaat duren. Er komt zoveel bij kijken.quote:Op donderdag 9 mei 2024 18:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dit is iemand van de luchtmacht en geen politicus.
van Abrams werd altijd al gezegd dat het niet heel geschikt is voor de Oekrainers, enige reden dat ze die uberhaupt kregen is om de Duitsers over de streep te trekken met hun Leopardsquote:Op donderdag 9 mei 2024 18:18 schreef kibo het volgende:
[..]
En dan nog.
Zodra die F16 daar door de eerste de beste luchtdoelraket wordt neergehaald wacht het dezelfde afgang als het wunderwaffe Abrams.
Ik denk dat ze in het begin aan wild weasel/SEAD gaan doen, dus zodra er een Russische radar aangezet wordt gaat er direct een HARM op, en zodra een Su-35 in de buurt komt gaan daar de AMRAAMs heen. Daardoor krijgen de Migs en Sukhois meer mogelijkheden hun missies te doen en hou je toestellen met FAB1500's uit de buurt. Lijkt mij het meest logische. Ik zie ze niet direct naar de Kerchbrug vliegen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 18:58 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Daarom ben ik vooral ook benieuwd hoé ze gebruikt gaan worden en of ze zichzelf niet overschatten, want zo heel veel opties zijn er niet om echt iets teweeg te brengen buiten het front en de Russische luchtverdediging.
zal ook een stukje desinformatie bijzitten, het zijn geen tanks die je overal kunt parkerenquote:Op donderdag 9 mei 2024 19:04 schreef oheng het volgende:
[..]
Weet ik, maar ook voor Oekrainsche militairen is het m.i. onmogelijk in te schatten hoe lang een overstap van soviet materiaal naar F-16's gaat duren. Er komt zoveel bij kijken.
Ik denk dat er best wel contact is over de voortgang van de training.quote:Op donderdag 9 mei 2024 19:04 schreef oheng het volgende:
[..]
Weet ik, maar ook voor Oekrainsche militairen is het m.i. onmogelijk in te schatten hoe lang een overstap van soviet materiaal naar F-16's gaat duren. Er komt zoveel bij kijken.
vermoed dat ze in eerste instantie vooral in het achterland vliegen, evt boven Kiev om te laten zien dat ze er zijn en evt tegen drones en kruisraketten en pas echt in actie gaan komen als het front begint te bewegen (in het voordel van Oekraine)quote:Op donderdag 9 mei 2024 19:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik denk dat ze in het begin aan wild weasel/SEAD gaan doen, dus zodra er een Russische radar aangezet wordt gaat er direct een HARM op, en zodra een Su-35 in de buurt komt gaan daar de AMRAAMs heen. Daardoor krijgen de Migs en Sukhois meer mogelijkheden hun missies te doen en hou je toestellen met FAB1500's uit de buurt. Lijkt mij het meest logische. Ik zie ze niet direct naar de Kerchbrug vliegen.
Een beetje rondvliegen voor de show lijkt me nou wat ze zeker niet gaan doen. Je wil geen seconde langer kwetsbaar zijn dan noodzakelijk is en dat ben je dan natuurlijk wel. De beelden komen wel op TV.quote:Op donderdag 9 mei 2024 19:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
vermoed dat ze in eerste instantie vooral in het achterland vliegen, evt boven Kiev om te laten zien dat ze er zijn en evt tegen drones en kruisraketten en pas echt in actie gaan komen als het front begint te bewegen (in het voordel van Oekraine)
ze zijn sowieso kwetsbaar, maakt niet uit wat ze doenquote:Op donderdag 9 mei 2024 19:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een beetje rondvliegen voor de show lijkt me nou wat ze zeker niet gaan doen. Je wil geen seconde langer kwetsbaar zijn dan noodzakelijk is en dat ben je dan natuurlijk wel. De beelden komen wel op TV.
Jawel, maar er komt veel meer bij kijken. Brandstof, onderdelen, wapens, onderhoud, landingsbanen, communicatie middelen, integratie in de bestaande systemen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 19:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik denk dat er best wel contact is over de voortgang van de training.
Dat is ook allemaal mogelijk met oostblok spullen. Het is niet dat alleen westers materiaal dat kan natuurlijk.quote:Op donderdag 9 mei 2024 19:07 schreef Ulx het volgende:
Ik denk dat ze in het begin aan wild weasel/SEAD gaan doen, dus zodra er een Russische radar aangezet wordt gaat er direct een HARM op, en zodra een Su-35 in de buurt komt gaan daar de AMRAAMs heen. Daardoor krijgen de Migs en Sukhois meer mogelijkheden hun missies te doen en hou je toestellen met FAB1500's uit de buurt. Lijkt mij het meest logische. Ik zie ze niet direct naar de Kerchbrug vliegen.
Ik denk voornamelijk dit, maar dat zet niet echt zoden aan de dijk. Zie ze echt niet boven het slagveld zelf vliegen, veel te risicovol en ja, dan gaan er een boel naar de grond.quote:Op donderdag 9 mei 2024 19:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
vermoed dat ze in eerste instantie vooral in het achterland vliegen, evt boven Kiev om te laten zien dat ze er zijn en evt tegen drones en kruisraketten en pas echt in actie gaan komen als het front begint te bewegen (in het voordel van Oekraine)
Van wie heb je dat gehoord, dat 31 gedowngrade Abrams M1A1 wel ff de oorlog gingen veranderen?quote:Op donderdag 9 mei 2024 18:18 schreef kibo het volgende:
[..]
En dan nog.
Zodra die F16 daar door de eerste de beste luchtdoelraket wordt neergehaald wacht het dezelfde afgang als het wunderwaffe Abrams.
maakt niet uitquote:Op donderdag 9 mei 2024 19:19 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk voornamelijk dit, maar dat zet niet echt zoden aan de dijk. Zie ze echt niet boven het slagveld zelf vliegen, veel te risicovol en ja, dan gaan er een boel naar de grond.
Gedeeltelijk. Maar Oekraïne heeft weinig raketten waarmee ze een Sukhoi op 80-100 kilometer kunnen houden. En de HARMs die ze hebben werken in een nogal beperkte modus. Die kunnen geen sensordata van de MIGs zelf accepteren, die moeten dus met hun eigen zoekertje hun ding doen. Dat is een flink nadeel. Daar gaat een F16 echt wel verschil maken.quote:Op donderdag 9 mei 2024 19:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is ook allemaal mogelijk met oostblok spullen. Het is niet dat alleen westers materiaal dat kan natuurlijk.
En hoe integreer je die met allerlei westerse raketten, ECM pods, smart bombs, laser aanwijzers en noem de hele bende maar op? Of was je van plan dat soort dingen in Rusland te bestellen?quote:Op donderdag 9 mei 2024 19:18 schreef sp3c het volgende:
F16 is geen wunderwaffen
het is jammer dat we niet meer mig29's geerft hebben van de Sovjetunie want daar hebben ze echt meer aan atm
Wat schaft Duitsland aan voor zichzelf?quote:
De F16 biedt vooral een logistiek voordeel. In het westen is er genoeg kennis over en er zijn ook genoeg bommen en onderdelen voorhanden.quote:Op donderdag 9 mei 2024 19:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
En hoe integreer je die met allerlei westerse raketten, ECM pods, smart bombs, laser aanwijzers en noem de hele bende maar op? Of was je van dat soort dingen in Rusland te bestellen?
kan gewoon, de Zuid Afrikanen hebben het geprobeerd met MI35 maar niemand wilde het kopenquote:Op donderdag 9 mei 2024 19:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
En hoe integreer je die met allerlei westerse raketten, ECM pods, smart bombs, laser aanwijzers en noem de hele bende maar op? Of was je van dat soort dingen in Rusland te bestellen?
en er zijn 1 miljard airframes beschikbaarquote:Op donderdag 9 mei 2024 19:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De F16 biedt vooral een logistiek voordeel. In het westen is er genoeg kennis over en er zijn ook genoeg bommen en onderdelen voorhanden.
Die hebben toch al vier nieuwe besteld?quote:Op donderdag 9 mei 2024 19:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wat schaft Duitsland aan voor zichzelf?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |