abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 mei 2024 @ 14:09:09 #251
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213497364
quote:
8s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 14:03 schreef ems. het volgende:

[..]
Interesseert mij sowieso! Ik heb wel genoeg studies gelezen over Hadrianus en de bar Kokhba revolutie etc maar nog geen 'eerstehands' bronnen. Ik ga hem in de wachtrij zetten.
Hier in ieder geval de Engelstalige vertaling
https://www.gutenberg.org/files/2850/2850-h/2850-h.htm
pi_213497375
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 14:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Hier in ieder geval de Engelstalige vertaling
https://www.gutenberg.org/files/2850/2850-h/2850-h.htm
Hij stond al op de reader. Ik heb mijn bronnen ;) Maar thanks!
Conscience do cost.
  vrijdag 10 mei 2024 @ 21:37:26 #253
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213506393
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 11:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Klopt. Maar feit is dat ze daar nu eenmaal wonen. Terug naar de grenzen van 67 houdt in praktijk een culturele zuivering van Joden in. Israel zal zelf die gewelddadige kolonisten moeten aanpakken, maar dat hadden ze al moeten doen na de moord op Rabin. Doen ze niet. Met alle gevolgen voor de Palestijnen, maar vooral ook voor Israel zelf.
Hoe had iemand zich die terugkeer en door wie dan hoe overeen te komen, naar de grenzen en welke precies waar dan voor/na/van '67 voorgesteld ?
tldr; nergens in welke plan dan ook, zijn grenzen wel bij benadering maar nooit exact vastgelegd, en laat staan dus in welke mate van wiens bestuur overeen te komen. Ik vrees dat het nog generaties aanleiding zal zijn voor conflicten.

Hier een illustratief plaatje van grenzen:

Vervelend was en is tijdens de hele onderhandelingsgeschiedenis wel wordt gesproken over grenzen maar die nergens voldoende exact naar ieders tevredenheid zijn vastgesteld om daarmee voortdurend aanleiding te geven voor "discussie", "claims" en dus conflicten.

Hierbij nogmaals genoemd dat die verguisde "kolonisten" in "recht" staand, het als woongebied hebben opgekocht om daar met backing van de Israëlische regering hun leven te gaan leven (anderen noem/den dat innemen, stelen, afnemen of afgekocht van in de knel gekomen eigenaren die ws "weinig" keuze werd gelaten).

Het blijft buitengewoon jammer dat het plan van 2008 ("herverkavelen van versnipperde territoria") als voorbereiding van feitelijk naar meer een definitieve TweeStaten oplossing, geen verdere doorgang heeft gevonden.
Zowel van Palestijnse als Israëlische zijde werden plannen links & rechtsom getraineerd. Nu ruim 15 jaar later, zijn gebieden nog weer verder verkruimeld en feitelijk sinds 2021 zijn afgehekt (muur Westbank en veiligheidshek Gaza).

Het lastige van whatever gebeurd, Israël - zeker als samenleving - zekerheid wil hebben dat hun landgenoten die nu buiten o.a. op/buiten de grenzen van 1967 wonen, daar sws veilig - achter de "muur" - kunnen blijven
Deel van Ooit onderdeel van Trump's simpele "real-e-state" plan in 2020 was dat niemand zg zou hoeven te verhuizen en Palestijnse gebieden een soort van erkende enclaves zouden worden. Net als toen en nu, blijft de discussie waar de lijntjes door wie ingetekend, dan lopen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 14:04 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ze weigerden toch de voorstellen van 1947? En de grens van 1967 is de grens van de wapenstilstand van 1948. Dus kun je beter spreken over de grens van 1948.

Moet je alleen maar uitleggen waarom de Egyptische en Jordaanse bezetting geen groot probleem was. Geen intifadah die kant op.
Opvallend is - voor mij - dat oeoa manier nooit meer is gesproken over de Palestijnse 'gebieden' die lagen in Egypte en Jordanië. Die en ook andere omliggende partijen, waren maar wat blij dat het Palestijnse issue tot alleen Israël's schuld als niet hun probleem werd vermaakt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 10 mei 2024 @ 21:54:11 #254
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_213506757
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 21:37 schreef Vallon het volgende:

[..]
Hoe had iemand zich die terugkeer en door wie dan hoe overeen te komen, naar de grenzen en welke precies waar dan voor/na/van '67 voorgesteld ?
tldr; nergens in welke plan dan ook, zijn grenzen wel bij benadering maar nooit exact vastgelegd, en laat staan dus in welke mate van wiens bestuur overeen te komen. Ik vrees dat het nog generaties aanleiding zal zijn voor conflicten.

[ afbeelding ]
Vervelend was en is tijdens de hele onderhandelingsgeschiedenis wel wordt gesproken over grenzen maar die nergens voldoende exact naar ieders tevredenheid zijn vastgesteld om daarmee voortdurend aanleiding te geven voor "discussie", "claims" en dus conflicten.

Hierbij nogmaals genoemd dat die verguisde "kolonisten" in "recht" staand, het als woongebied hebben opgekocht om daar met backing van de Israëlische regering hun leven te gaan leven (anderen noem/den dat innemen, stelen, afnemen of afgekocht van in de knel gekomen eigenaren die ws "weinig" keuze werd gelaten).

Het blijft buitengewoon jammer dat het plan van 2008 ("herverkavelen van versnipperde territoria") als voorbereiding van feitelijk naar meer een definitieve TweeStaten oplossing, geen verdere doorgang heeft gevonden.
Zowel van Palestijnse als Israëlische zijde werden plannen links & rechtsom getraineerd. Nu ruim 15 jaar later, zijn gebieden nog weer verder verkruimeld en feitelijk sinds 2021 zijn afgehekt (muur Westbank en veiligheidshek Gaza).

Het lastige van whatever gebeurd, Israël - zeker als samenleving - zekerheid wil hebben dat hun landgenoten die nu buiten o.a. op/buiten de grenzen van 1967 wonen, daar sws veilig - achter de "muur" - kunnen blijven
Deel van Ooit onderdeel van Trump's simpele "real-e-state" plan in 2020 was dat niemand zg zou hoeven te verhuizen en Palestijnse gebieden een soort van erkende enclaves zouden worden. Net als toen en nu, blijft de discussie waar de lijntjes door wie ingetekend, dan lopen.
[..]
Opvallend is - voor mij - dat oeoa manier nooit meer is gesproken over de Palestijnse 'gebieden' die lagen in Egypte en Jordanië. Die en ook andere omliggende partijen, waren maar wat blij dat het Palestijnse issue tot alleen Israël's schuld als niet hun probleem werd vermaakt.
alleen even dat kaartje, dat klopt voor geen meter.
eerste wek al de suggestie dat ooit alles van de palestijnen was. onzin. palestine heeft nog nooit bestaan al sland, en als gebied was het gemengd joods/palestijns.
de derde was het resultaat van meerdere vernietigingsoorlogen tegen israel. die verloren ze. en dus waren ze land kwijt zodat israel zichzelf in ieder geval beter kon gaan veredigen tegen de volgende vernietigingsoorlog.
en de laatste is helemaal onzin.
  vrijdag 10 mei 2024 @ 22:34:50 #255
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_213507435
twitter

Queers for Palestina 🏳️‍🌈🏳️‍⚧️🥰
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zaterdag 11 mei 2024 @ 00:06:59 #256
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213508448
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 21:54 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
eerste wek al de suggestie dat ooit alles van de palestijnen was. onzin. palestine heeft nog nooit bestaan al sland, en als gebied was het gemengd joods/palestijns.
de derde was het resultaat van meerdere vernietigingsoorlogen tegen israel. die verloren ze. en dus waren ze land kwijt zodat israel zichzelf in ieder geval beter kon gaan veredigen tegen de volgende vernietigingsoorlog.
Zoals je zegt en stelt is dit, als ook gebeurd in onderhandelingen, een kwestie van perceptie.
Wat ik vooral duidelijk wil(de) maken is dat dingen aan beide zijden niet zo eenvoudig zijn (te stellen).
En Ja, Israël bouwt (muren) om zo te zorgen dat ze zich nog beter kunnen verdedigen.
De term onzin laat ik als term aan jou en draagt zelf weinig bij in & aan discussie.

NB: dat in het plaatje het Palestina staat komt omdat het idd een plaatje is bron zoals gezien wordt/werd vanuit voornamelijk Palestijns perspectief.
Het Israëlische perspectief - zelfde bron - is dan deze (zonder Westbank >:) ):
  zaterdag 11 mei 2024 @ 00:14:00 #257
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_213508523
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 21:54 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
Hele wereld klopt geen zak van..
Amerika was ook geen Amerika dat is Amerika geworden .
Australië zat vroegere ook rimboe mensen op .
Maar door dat de uk gevangen stuurde is het Australische geworden
Dus wie zeg nu dat Palestijnen of Israël wel klopt ?

Welke kaart moeten we dan gaan houden?
En wie bepaalt wat van wie is kwa land ?

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_Palestina_(regio)

Mooi stuk over de bijbel wat beschreven staat.
Maar waar ook staat dat de huidige Israël niet geloof wat er geschreven staat en niet zal kloppen .

Wat is de waarheid ?

[ Bericht 7% gewijzigd door suijkerbuijk op 11-05-2024 00:20:25 ]
  zaterdag 11 mei 2024 @ 00:25:23 #258
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_213508665
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 00:06 schreef Vallon het volgende:

[..]
Zoals je zegt en stelt is dit, als ook gebeurd in onderhandelingen, een kwestie van perceptie.
Wat ik vooral duidelijk wil(de) maken is dat dingen aan beide zijden niet zo eenvoudig zijn (te stellen).
En Ja, Israël bouwt (muren) om zo te zorgen dat ze zich nog beter kunnen verdedigen.
De term onzin laat ik als term aan jou en draagt zelf weinig bij in & aan discussie.

NB: dat in het plaatje het Palestina staat komt omdat het idd een plaatje is bron zoals gezien wordt/werd vanuit voornamelijk Palestijns perspectief.
Het Israëlische perspectief - zelfde bron - is dan deze (zonder Westbank >:) ):
[ afbeelding ]
dat is geenszins het israelische perspectief, deze nieuwe kaart.
er zijn duidelijke grenzen die al decennia lang gelden, over wat precies israel is, en wat palestijns gebied.
israel is in palestijsn gebied aanwezig deels omdat hun het gezag daar is toegwezen door de VN, en deels in het gebied onder palestijns gezag, om de kolonisten te beschermen,omdat de het palestijns gezag dit nalaat.
het is daarwerkelijk onzin om dat alles toe te wijzen als zijnde israel, het is geen israel.
  zaterdag 11 mei 2024 @ 00:29:32 #259
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_213508713
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 00:14 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Hele wereld klopt geen zak van..
Amerika was ook geen Amerika dat is Amerika geworden .
Australië zat vroegere ook rimboe mensen op .
Maar door dat de uk gevangen stuurde is het Australische geworden
Dus wie zeg nu dat Palestijnen of Israël wel klopt ?

Welke kaart moeten we dan gaan houden?
En wie bepaalt wat van wie is kwa land ?

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_Palestina_(regio)

Mooi stuk over de bijbel wat beschreven staat.
Maar waar ook staat dat de huidige Israël niet geloof wat er geschreven staat en niet zal kloppen .

Wat is de waarheid ?
dat kan je wel van alles zeggen. we kijken naar de kaart van nu, simpel.

deze bijvoorbeeld, met wat details over oudere en aangenomen grenzen
https://en.wikipedia.org/(...)a/File:Un-israel.png
pi_213508872
Nog een antisemitische Holocaust-overlevende! :(

pi_213509186
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 09:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Niets - heel weinig.

Denk dat het grotendeels wel klopt.
Het is gewoon raar. Hij beweert namens OCHA dat er al drie dagen niks in Gaza binnenkomt.
twitter

Maar COGAT en IDF doen net alsof er niks aan de hand is. Iemand zit hier ongelofelijke bullshit te verkopen
twitter

https://x.com/cogatonline(...)Hl_-hsej9WeUwlVWJ8fg
pi_213509623
twitter
  zaterdag 11 mei 2024 @ 07:56:53 #263
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213509980
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 16:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik zag vandaag dit filmpje en ik betrapte mezelf er op dat ik meteen moest denken aan israel:

https://www.dumpert.nl/?selectedId=100092086_946424d2

:{²
Ach Gussie
Het is wel DE manier om met Pranksters om te gaan. Wil jij een streek uithalen om aandacht te krijgen op sociale media, dan verdien je een bloedneus.
  zaterdag 11 mei 2024 @ 08:49:07 #264
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213510346
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 00:25 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
dat is geenszins het israelische perspectief, deze nieuwe kaart.
er zijn duidelijke grenzen die al decennia lang gelden, over wat precies israel is, en wat palestijns gebied.
israel is in palestijsn gebied aanwezig deels omdat hun het gezag daar is toegwezen door de VN, en deels in het gebied onder palestijns gezag, om de kolonisten te beschermen,omdat de het palestijns gezag dit nalaat.
het is daarwerkelijk onzin om dat alles toe te wijzen als zijnde israel, het is geen israel.
Benieuwd hoe volgens jou dan wel de kaart van Palestijnen en Israëliërs eruit ziet of ..... we komen tot de conclusie dat er geen eenheid is in een zienswijze en daarmee zicht op een houdbare oplossing.

Wat je ook vindt, bottomline is er bmw geen door beide partijen ondertekent kadastraal document te vinden aangaande exacte grenzen. Onderhandelingen zijn veelal door anderen in vreugde afgerond zonder dat de paaltjes ter plaatse in de grond zijn gezet. Zelfs nu is ongewis waar wiens grens met welk (afgedwonen) mandaat begint of ophoudt. Dan kan de VN wat vinden maar wanneer betrokkenen dat anders zien staat ze in de woestijnwind te blazen.
pi_213510687
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 03:36 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
Kunnen ze mooi optellen bij de idf doden.
  zaterdag 11 mei 2024 @ 09:26:46 #266
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_213510767
quote:
12s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 08:49 schreef Vallon het volgende:

[..]
Benieuwd hoe volgens jou dan wel de kaart van Palestijnen en Israëliërs eruit ziet of ..... we komen tot de conclusie dat er geen eenheid is in een zienswijze en daarmee zicht op een houdbare oplossing.

Wat je ook vindt, bottomline is er bmw geen door beide partijen ondertekent kadastraal document te vinden aangaande exacte grenzen. Onderhandelingen zijn veelal door anderen in vreugde afgerond zonder dat de paaltjes ter plaatse in de grond zijn gezet. Zelfs nu is ongewis waar wiens grens met welk (afgedwonen) mandaat begint of ophoudt. Dan kan de VN wat vinden maar wanneer betrokkenen dat anders zien staat ze in de woestijnwind te blazen.
het is geen kwestie van meningsverschil en dus een patstelling.
de palestijnen gebruiken van alles om te laten zien hoe onderdrukt ze worden, en meestal klopt het niet.

maar okee, het is allemaal een zooitje, dat klopt. het is dan ook echt oorlog, zonder overeenkomst. en israel heeft alle macht en bepaald dus. maar wat echt israel is op zich wel redelijk duidelijk. de rest is officieel bezet gebied voor de VN, en voor israel "disputed territory".
pi_213510869
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 22:34 schreef superniger het volgende:
[ x ]

Queers for Palestina 🏳️‍🌈🏳️‍⚧️🥰
Onderdrukte mensen moeten altijd support krijgen vind ik. Dat geldt voor veel Palestijnen, maar ook voor Queers. Of de Palestijnen ook voor Queers zouden juichen weet ik niet, maar ze kunnen het wel waarderen denk ik.
  zaterdag 11 mei 2024 @ 09:40:11 #268
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213510983
quote:
[ x ]
Jamaaar israel!

Uitroeien die klerelijers van hamas.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 11 mei 2024 @ 09:52:45 #269
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213511170
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 09:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Jamaaar israel!
Heeft inderdaad verreweg de meeste Palestijnse burgerdoden veroorzaakt, onder meer via executies, bombardementen van wooncomplexen en het uithongeren van de bevolking.
Antifa
  zaterdag 11 mei 2024 @ 09:55:25 #270
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213511217
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 01:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het is gewoon raar. Hij beweert namens OCHA dat er al drie dagen niks in Gaza binnenkomt.
[ x ]

Maar COGAT en IDF doen net alsof er niks aan de hand is. Iemand zit hier ongelofelijke bullshit te verkopen
[ x ]
Dat is natuurlijk de activist van de VN, dat mag duidelijk zijn.
quote:
[ x ]
Nou, het is wachten tot dit de schoenen wordt geschoven van Israël.
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 09:33 schreef Ramboetan het volgende:

[..]
Onderdrukte mensen moeten altijd support krijgen vind ik. Dat geldt voor veel Palestijnen, maar ook voor Queers. Of de Palestijnen ook voor Queers zouden juichen weet ik niet, maar ze kunnen het wel waarderen denk ik.
Vermeende onderdrukking is geen juiste metric om je mate van steun op af te stellen. Je moet kijken naar gedrag en intenties. Je kunt onder onderdrukking van alles scharen namelijk. En als je daar je mate van support op gaat afstellen ben je straks aan het opkomen voor criminelen, schurkenstaten en terroristen. Precies wat we ook in deze oorlog zien gebeuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door HowardRoark op 11-05-2024 10:01:44 ]
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213511241
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 14:04 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ze weigerden toch de voorstellen van 1947? En de grens van 1967 is de grens van de wapenstilstand van 1948. Dus kun je beter spreken over de grens van 1948.

Moet je alleen maar uitleggen waarom de Egyptische en Jordaanse bezetting geen groot probleem was. Geen intifadah die kant op.
Ik volg je redenering niet. Ik heb het over de grenzen van 67, waarom zou ik het dan over de grenzen van 47 moeten hebben?

Als ik mijn kleine teen heb gestoten, ga ik ook niet spreken over mijn knie.
pi_213511292
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 21:37 schreef Vallon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[..]
Nee. Die kolonisten hebben het niet enkel 'opgekocht'. Ze hebben ten dele Palestijnen met geweld weggetreiterd.

Dit vanaf 67 tot aan de dag van vandaag.
pi_213511379
quote:

[..]
[ x ]

[ x ]
quote:

[..]
[ x ]

[ x ]
Ik geloof OCHA boven een partij dat rechtstreekse belangen heeft in het conflict.
pi_213511526
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 09:52 schreef VoMy het volgende:

[..]
Heeft inderdaad verreweg de meeste Palestijnse burgerdoden veroorzaakt, onder meer via executies, bombardementen van wooncomplexen en het uithongeren van de bevolking.
Ik keur niks goed in deze oorlog, Israël gaat zeker te ver op het moment, maar vind je niet dat als er een massale aanval op jou wordt uitgevoerd, met meer dan duizend slachtoffers/gegijzelde, het niet meer dan logisch is dat je een mega response krijgt?
pi_213511587
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 02:30 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
'massive deathtol' - 34.000 doden, waarvan 15.000 Hamas strijders. Waarom toch blijven herhalen dat dat voor een stadsoorlog, zoals het er eigenlijk zelden heeft uitgezien (Gaza is 45 km oppervlakte, waarin meerdere terroristische organisaties zitten, waarvan zeker een kilometers aan ondergrondse tunnels heeft gebouwd. Overal wapenopslag).

De algehele destructie van Gaza is wel buitengewoon problematisch. Ook ten dele te verklaren vanwege bovenstaande, maar desalniettemin absoluut reden tot zorg. Maar het is dus al erg genoeg, zonder te doen alsof er buitenproportioneel veel doden zijn in Gaza. Dat is gewoon niet zo. Let op: in de context van een stadsoorlog zoals die is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')