BELGIË
Mustii voor België.
-Wat moest die?
Dat weet ik niet, dat is zijn naam.
-Hij mot just niks
Bwah Gertje, ik denk zo stil in mijn hoofd hè, dat Roestie het Pleurovisie Dronkfestival gaat winnen!
Dit liedje gaat over het aanwakkeren van ons innerlijke vuur voordat de tijd daarvoor op is.
-Niet echt handig om dat meteen na “Firefighter” van Georgië te zetten dan. Die zangeres staat gelijk met zo’n poederblusser op het podium om het Belgische vuur te blussen. Dan is het een chaos in de studio!
Daarmee is het een troostrijk en verbindend lied, met een urgent thema, zeker in deze roerige tijd.
-Jij hebt even aan Cornald gevraagd wat je moest zeggen over dit suffe zeiklied, hè? Nou ik ben blij dat we daarna lekker troostrijk kunnen gaan hakken met Joost.
Waarom trekt die gozer de hele tijd bekken alsof die zit te poepen en het lukt niet?
-Poepen in België is iets anders hè.
Dat is ook vervelend als het niet lukt, maar dan hoef je er toch niet zo’n Frank de Boer-kop bij te trekken? Daar wordt zijn partner ook niet geil van.
In Reet, Kontich, Aartselaar, Sint Job in ’t Goor, Wortel, Jezus-Eik, Kuttekoven, Dikkebus, Knokke, Erps-Kwerps, Grote Homo, Zottegem, Gooik, Ranst, Zussen, Houthalen en Jeuk zetten ze de TV nu even wat harder!
Maar België gaat ongetwijfeld wel scoren. Dit is een geweldig liedje. Veel beter dan wat al die rare landen in Oost-Europa weer aan poppenkast aan ons voorschotelen. Ik stel voor dat wij gewoon onze 12 aan België geven, want dat doen hunnie daar ook allemaal.
De Sahara is zonder meer erg droog.