abonnement Unibet Coolblue
pi_213440562

Crowdfunding is hot! In 2022 is in Nederland 1,08 miljard euro via crowdfunding opgehaald. Dat is een groei van 48% ten opzichte van een jaar eerder. Niet eerder werd in een jaar tijd zoveel met crowdfunding gefinancierd.(bron).

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding (Crowdfinance)
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:

Crowdfundingplatformen met ECSP vergunning
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
NLinvesteert (NLI), een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding.
Duurzaam Investeren (DI), combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Lenderspender (LS), peer-to-peer lending.
October (OCT), platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa.
One Planet Crowd (OPC), groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Voordegroei (VDG), leningen voor MKB.
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Lendahand (LDH), investeren in opkomende economieën.

Crowdfundingplatformen KOM Group
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
Capital Circle (CC), leningen voor MKB.
Max crowdfund (MAX), investeren in vastgoed in NL en buitenland.

Crowdfundingplatformen vooralsnog zonder ECSP
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.

Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Webinars zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Webinar box3 belastingwetgeving
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Informatie Kifid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nominale en effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_213441002
Vervroegde aflossing Henny Bergervoet bij Collin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_213441063
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 15:13 schreef Soulfreak het volgende:
Vervroegde aflossing Henny Bergervoet bij Collin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dit was een echte parel. Toevallig moest ik er nog aan denken in verband met project Otium. Aankoop van 'de buurman'.
Pecunia non olet
pi_213441113
Ja, ik zit nu ook te denken om die Otium mee te nemen. Eerst vrijdag al vervroegde aflossing van ms Ferox, nu deze. En mijn moeder deed gister nog een schenking aan mij (en mijn broer). Dus heb nu even wat meer vrij staan om te investeren. En ruil ik weer een lening met 6,5% rente in voor eentje met 8%.

Eerst maar wel eens even de administratie bij werken met deze aflossing. Had net Let's meat van HCN verwerkt. Wordt nog bijna een drukke werkdag zo. :)

[ Bericht 20% gewijzigd door Soulfreak op 06-05-2024 15:37:16 ]
pi_213441247
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 15:28 schreef Soulfreak het volgende:
Ja, ik zit nu ook te denken om die Otium mee te nemen. Eerst vrijdag al vervroegde aflossing van ms Ferox, nu deze. En mijn moeder deed gister nog een schenking aan mij (en mijn broer). Dus heb nu even wat meer vrij staan om te investeren. En ruil ik weer een lening met 6,5% rente in voor eentje met 8%.

Eerst maar wel eens even de administratie bij werken met deze aflossing. Had net Let's meat van HCN verwerkt. Wordt nog bijna een drukke werkdag zo. :)
Vreemd project dat Otium. Als je wilt ophogen dan lukt dat niet; eerst de oude inzet cancellen en dan het nieuwe bedrag opvoeren.
Pecunia non olet
pi_213441530
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 15:33 schreef KrekelJapie het volgende:
Dit lijkt op een eenzijdige aanpassing vanuit CCF ipv verzoek ondernemer.
[..]

Deze mail net nog even zitten doorlezen.
Ik ga toch ook nog maar een keer VOOR stemmen ondanks dat het met gemengde gevoelens is.
Als de ondernemer nu uiterlijk juli nog steeds niet alle gevraagde gegevens gaat overleggen ben ik er ook echt klaar mee en dan gaan ze wat mij betreft de boel maar uitwinnen.
pi_213441581
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 15:38 schreef obligataire het volgende:

[..]
Vreemd project dat Otium. Als je wilt ophogen dan lukt dat niet; eerst de oude inzet cancellen en dan het nieuwe bedrag opvoeren.
Da's vreemd ja. Ik had nog niet geinvesteerd hierin, dus had dit probleem niet.
pi_213441621
Rommers Elektrotechniek en Service
¤ 100.000 | 7,5% rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfu(...)echniek-en-service1/

1e hypotheek grond/chalet, 2e hypotheek woonhuis. Niet onaardig, wellicht een half procentje te laag.
pi_213441686
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 16:08 schreef KrekelJapie het volgende:
Rommers Elektrotechniek en Service
¤ 100.000 | 7,5% rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfu(...)echniek-en-service1/

1e hypotheek grond/chalet, 2e hypotheek woonhuis. Niet onaardig, wellicht een half procentje te laag.
Laat maar komen die link, heb net een zwik Rabo certificaten verkocht :)
Pecunia non olet
pi_213441876
CRE

quote:
Transformatie Nieuwegein II
06-05-2024
De propositie nadert de beoogde aflossingsdatum. In overleg met de leningnemer wordt de bestaande lening geherfinancierd. Op korte termijn wordt de nieuwe propositie 'Kantoorgebouw Nieuwegein' ter financiering aangeboden. Middels deze financiering worden de investeerders van deze propositie afgelost. Over de exacte aflossingsdatum houden wij de investeerders op de hoogte.
pi_213442001
Nieuw Collin project met een 2e hypotheek:

Restaurant Momi B.V.
¤ 200.000 | 10,0% rente | 48 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/restaurant-momi-b-v/
pi_213442330
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 16:08 schreef KrekelJapie het volgende:
Rommers Elektrotechniek en Service
¤ 100.000 | 7,5% rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfu(...)echniek-en-service1/

1e hypotheek grond/chalet, 2e hypotheek woonhuis. Niet onaardig, wellicht een half procentje te laag.
Met het zicht op dalende rente einde jaar kan het nog wel, ziet er toch veilig uit. Ik neem hem, als het lukt, als enige van de nu 5 toekomstige investeringskansen mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door eenjongen... op 06-05-2024 18:04:47 ]
pi_213442361
Komen er ook nog weer eens niet Direct projecten bij Collin?
pi_213442639
quote:
14s.gif Op maandag 6 mei 2024 16:36 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project met een 2e hypotheek:

Restaurant Momi B.V.
¤ 200.000 | 10,0% rente | 48 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/restaurant-momi-b-v/
In de rente is het risico natuurlijk meegenomen. Maar deze had ook volledig hypothecaire dekking kunnen krijgen bij een tweede hypotheek voor het volledige leenbedrag. Had dan minimaal een procentje rente gescheeld. Nu neem ik deze in elk geval niet mee.
pi_213442656
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 16:26 schreef fok321 het volgende:
CRE
[..]

Dat zou dan de eerste nieuwe CRE kunnen worden sinds de vergunning.
pi_213442869
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 17:27 schreef Erinco71 het volgende:

[..]
Dat zou dan de eerste nieuwe CRE kunnen worden sinds de vergunning.
Daar zou ik maar niet te sterk op rekenen, ze moeten eerst alle investeerer snog omzetten naar de nieuwe betaaldienstverlener en dat is in elk geval nog niet met alle accounts gedaan, ik weet niet of ze er al begonnen zijn? (behalve een aankondiging dat ze het zouden gaan doen)
pi_213443406
Linkje M0m1:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

Linkje R0mm3rs:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_213444441
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 17:26 schreef Erinco71 het volgende:

[..]
In de rente is het risico natuurlijk meegenomen. Maar deze had ook volledig hypothecaire dekking kunnen krijgen bij een tweede hypotheek voor het volledige leenbedrag. Had dan minimaal een procentje rente gescheeld. Nu neem ik deze in elk geval niet mee.
Er zal best een doelgroep zijn voor een West-Afrikaans restaurant, maar of die op een luxe (dus dure) uitvoering zitten te wachten vraag ik me dan wel weer af. Ik ben benieuwd hoe lang ze het gaan volhouden.
Pecunia non olet
pi_213444600
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 19:55 schreef obligataire het volgende:

[..]
Er zal best een doelgroep zijn voor een West-Afrikaans restaurant, maar of die op een luxe (dus dure) uitvoering zitten te wachten vraag ik me dan wel weer af. Ik ben benieuwd hoe lang ze het gaan volhouden.
Het restaurant zou al 3 1/2 jaar bestaan
Op de website zie ik ook wat branchevreemde activiteiten
pi_213444853
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 20:06 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Het restaurant zou al 3 1/2 jaar bestaan
Op de website zie ik ook wat branchevreemde activiteiten
is het niet de bedoeling dat je eerst je bord kleit, om er vervolgens je eten in geserveerd te krijgen? :-)
pi_213445165
Wie de rekening niet kan betalen moet voor straf nablijven om wat nieuw serviesgoed te maken.
pi_213445698
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 15:38 schreef obligataire het volgende:

[..]
Vreemd project dat Otium. Als je wilt ophogen dan lukt dat niet; eerst de oude inzet cancellen en dan het nieuwe bedrag opvoeren.
Zeker een vreemd project. Er is ter plekke gratis parkeren te over, ik betaal er echt nooit en kom er regelmatig. Een hotel is er nog niet. En het Rosada outlet centrum heeft een eigen parkeergelegenheid, en is bovendien te ver weg op loopafstand.
pi_213446370
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 21:21 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Zeker een vreemd project. Er is ter plekke gratis parkeren te over, ik betaal er echt nooit en kom er regelmatig. Een hotel is er nog niet. En het Rosada outlet centrum heeft een eigen parkeergelegenheid, en is bovendien te ver weg op loopafstand.
? Wat is dit ding dan?

https://www.google.nl/map(...)11l6ztfb9_?entry=ttu

https://www.booking.com/hotel/nl/otium-roosendaal.nl.html

[ Bericht 7% gewijzigd door obligataire op 06-05-2024 22:24:16 ]
Pecunia non olet
pi_213446430
quote:
mea culpa, was in aanbouw. is recent geopend.
pi_213446609
quote:
Voor wie geen abo heeft:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat me wel opvalt is dat het hier om een kersverse onderneming gaat, iets wat in de pitch niet wordt gemeld. Dat is wel een extra risicofactor m.i.

[ Bericht 6% gewijzigd door obligataire op 06-05-2024 22:52:05 ]
Pecunia non olet
pi_213446834
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 22:37 schreef obligataire het volgende:

[..]

Wat me wel opvalt is dat het hier om een kersverse onderneming gaat, iets wat in de pitch niet wordt gemeld. Dat is wel een extra risicofactor m.i.
Ja, dat het hotel pas nieuw is had ik ook graag willen zien in de pitch. Met zelf zoeken vind je het wel. En dan valt ook op dat er in de pitch wel een verwachte omzet voor 2024 en 2025 wordt gegeven maar dat er niets over eerdere jaren vermeld staat.
Maar met een nieuw hotel komen er wel meer bezoekers die een auto willen parkeren en dan niet alleen overdag maar ook 's nachts. Dan is het voor de hotelgasten wel fijn dat de auto's veiliger op een afgesloten terrein staan.
pi_213448399
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 22:37 schreef obligataire het volgende:

[..]
Voor wie geen abo heeft:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat me wel opvalt is dat het hier om een kersverse onderneming gaat, iets wat in de pitch niet wordt gemeld. Dat is wel een extra risicofactor m.i.
Typisch voor

Of toeval?
pi_213450488
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 19:55 schreef obligataire het volgende:

[..]
Er zal best een doelgroep zijn voor een West-Afrikaans restaurant, maar of die op een luxe (dus dure) uitvoering zitten te wachten vraag ik me dan wel weer af. Ik ben benieuwd hoe lang ze het gaan volhouden.
Ik ken de locatie is nieuw gebouwd zit onder appartementencomplex aan water. Staat al ongeveer 2 jaar leeg. Zou eerst een Loetje komen. Die heeft er van afgezien. De eigenaar van het pand een pensioenfonds wil wel heel graag dat het verhuurd raakt vandaar zijn bijdrage in de bouw van inrichting.
Ik heb ook twijfels of die tent een sluitende exploitatie kan halen.
pi_213451429
quote:
14s.gif Op maandag 6 mei 2024 14:23 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project met een 2e hypotheek:

Verkeersschool Peter Postma
¤ 34.000 | 8,5% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/verkeersschool-peter-postma/
Die wil ik wel meepakken, als iemand een linkje heeft
pi_213451481
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 13:51 schreef gerbennn het volgende:

[..]
Die wil ik wel meepakken, als iemand een linkje heeft
Was binnen een minuut vol. Sinds de app niet werkt, is het bijna niet te doen om hier tussen te komen zonder linkje vooraf.
pi_213451729
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 14:02 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Was binnen een minuut vol. Sinds de app niet werkt, is het bijna niet te doen om hier tussen te komen zonder linkje vooraf.
Dit project zal uiteindelijk wel goed komen, maar is vooral tof als je graag mails en stemrondes van Collin Beheer aangeboden krijgt ;)
Pecunia non olet
pi_213452245
Rare update van CCF, lening loopt nog door tot 2027 of ik heb wat gemist ?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_213452386
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 15:55 schreef zeeland6 het volgende:
Rare update van CCF, lening loopt nog door tot 2027 of ik heb wat gemist ?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zal het over een geheel ander project gaan?
pi_213452429
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 16:17 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Zal het over een geheel ander project gaan?
Heel erg slordig:

Vandaag hebben wij u inzake A. Majed en M. Nuaimy met leningnummer 41882 per abuis een bericht toegestuurd dat op een andere lening van toepassing is.

Het bericht is verwijderd uit uw berichtenbox.


Onze excuses voor het ongemak.
pi_213452457
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 16:21 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Heel erg slordig:

Vandaag hebben wij u inzake A. Majed en M. Nuaimy met leningnummer 41882 per abuis een bericht toegestuurd dat op een andere lening van toepassing is.

Het bericht is verwijderd uit uw berichtenbox.


Onze excuses voor het ongemak.
Ik zat net te kijken, betreft inderdaad een project waar ik in zit vermoed ik dan:
https://www.collincrowdfund.nl/m-nuaimy/

Ik vond het al raar dat er 2 leningen van die geldnemer die dag af zouden lopen, zeker slordig.
pi_213454909
Ik las net GvE/werkkapitaal mokumono, goed verhaal maar de zekerheden zijn te verwaarlozen.
Ik haakte pas echt af toen ik de cijfers zag:

...........2021 2022 2023 2024 2025 2026
Omzet 252 142 657 1.701 2.100 3.502
Brutowinst 55 55 117 547 842 1.308
Af: Afschrijvingen 10 10 44 45 44 25
Af: Overige bedrijfskosten 137 137 601 420 544 730
Bedrijfsresultaat -92 -669 -528 82 254 553
Af: Financiële lasten 5 25 39 21 11 3
Resultaat voor belasting -97 -694 -567 61 243 550

Met uiteraard een omslag in het lopende jaar....
https://www.geldvoorelkaa(...)=28039&code=SC28039i
Pecunia non olet
  woensdag 8 mei 2024 @ 00:42:27 #38
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_213461355
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 17:49 schreef tnhb het volgende:

[..]
Daar zou ik maar niet te sterk op rekenen, ze moeten eerst alle investeerer snog omzetten naar de nieuwe betaaldienstverlener en dat is in elk geval nog niet met alle accounts gedaan, ik weet niet of ze er al begonnen zijn? (behalve een aankondiging dat ze het zouden gaan doen)
Dit proces kun je zelf, na inloggen, op hun website (CRE) doorlopen. Is niet heel prominent aangegeven.

Er staat nu trouwens een nieuw project aangekondigd daar.
pi_213462371
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 00:42 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Dit proces kun je zelf, na inloggen, op hun website (CRE) doorlopen. Is niet heel prominent aangegeven.

Helaas, tenzij ik echt niet kan zoeken, er zou nog wel eens een verschil kunnen zitten tussen zakelijk en prive investeerders...
pi_213462494
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 20:11 schreef obligataire het volgende:
Ik las net GvE/werkkapitaal mokumono, goed verhaal maar de zekerheden zijn te verwaarlozen.
Ik haakte pas echt af toen ik de cijfers zag:

...........2021 2022 2023 2024 2025 2026
Omzet 252 142 657 1.701 2.100 3.502
Brutowinst 55 55 117 547 842 1.308
Af: Afschrijvingen 10 10 44 45 44 25
Af: Overige bedrijfskosten 137 137 601 420 544 730
Bedrijfsresultaat -92 -669 -528 82 254 553
Af: Financiële lasten 5 25 39 21 11 3
Resultaat voor belasting -97 -694 -567 61 243 550

Met uiteraard een omslag in het lopende jaar....
https://www.geldvoorelkaa(...)=28039&code=SC28039i
Inderdaad, in 2024 meer dan een miljoen meer omzet en 180k minder kosten dan in 2023. Ik vind het nogal optimistisch.
pi_213462596
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 08:45 schreef tnhb het volgende:

[..]
Helaas, tenzij ik echt niet kan zoeken, er zou nog wel eens een verschil kunnen zitten tussen zakelijk en prive investeerders...
Na inloggen kreeg ik een vreemde melding: uw e-mailadres is nog niet geverifieerd, klik op de link in de mail die is toegestuurd. Echter ik had en kreeg geen mail.

Vervolgens (was wel ingelogd) ging ik naar mijn account, daar stond een banner met stuur mail opnieuw, en nu kreeg ik wel een mail binnen. Vervolgens kwam ook het proces in beeld met het hele stappenplan circus, ben er net doorheen gelopen. Ben ook niet zakelijk.
pi_213462994
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 08:59 schreef Red_arrow het volgende:

[..]
Inderdaad, in 2024 meer dan een miljoen meer omzet en 180k minder kosten dan in 2023. Ik vind het nogal optimistisch.
Er zijn méér overeenkomsten met VanMoof dan wat je bij een oppervlakkige blik zou denken.
Voordeel is dat hun fietsen wel overal aan onderdelen kunnen komen en gerepareerd kunnen worden.
Financieel is het dezelfde 'luchtfietserij' als VanMoof, alleen op wat kleinere schaal. Ze roepen niet dat ze de halve wereld van fietsen gaan voorzien. Dat is een stukje realisme dat ik kan waarderen ha ha.
Pecunia non olet
pi_213463141
Ben benieuwd of één deze dagen CRE Maarsen wordt afgewikkeld, stond op de planning voor 7 mei.
pi_213463946
Aankoop hotel Andorra
https://www.collincrowdfund.nl/3b-horeca-b-v/
Een belangrijke zekerheid vervalt als er 200k wordt afgelost. Er blijft dan een schuld van 700k over tegen een zekerheid van 150k. Vrij zwakke pitch.

3B Horeca B.V.
¤ 900.000 | 9,0% rente | 48 maanden

[ Bericht 9% gewijzigd door KrekelJapie op 08-05-2024 11:23:37 ]
pi_213464049
Ook een nieuwe van Van den Adel
https://www.collincrowdfu(...)ding-b-v-veenweg-79/
Terugkoop pand met 1e hypotheek

Jeroen van den Adel Holding B.V. Veenweg 79
¤ 275.000 | 7,5% rente | 18 maanden
pi_213464427
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 11:23 schreef KrekelJapie het volgende:
Ook een nieuwe van Van den Adel
https://www.collincrowdfu(...)ding-b-v-veenweg-79/
Terugkoop pand met 1e hypotheek

Jeroen van den Adel Holding B.V. Veenweg 79
¤ 275.000 | 7,5% rente | 18 maanden
Fijne aan deze 18 maanden is dat hij net voor eind 2025 volledig wordt afgelost en je dus lekker uitkomt qua belasting. Ik probeer hem klein mee te pakken
pi_213464508
Ik heb nog even goed zitten kijken naar Otrium.
Wat me alleen opvalt, is dat die Thermen er boven hangt. Die Thermen kwam onlangs niet vol, moest doelkapitaal verlaagd worden, rente verhoogd, etc.

Otrium zelf is een nette, maar op grond van die Thermen die erboven hangt, neem ik hem toch maar beperkt mee. En niet groot/dubbel. Dat heeft puur met de verwantschap in het organogram te maken.

Zie afbeelding:
https://imgur.com/a/H2YphhT

En zie; https://www.collincrowdfund.nl/thermen-roosendaal-vastgoed-b-v-3/
pi_213464557
Goed gesignaleerd. Ik zie er helemaal van af. De heren verliezen wel hun haren maar niet hun streken........
Pecunia non olet
pi_213464622
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:05 schreef obligataire het volgende:

Goed gesignaleerd. Ik zie er helemaal van af. De heren verliezen wel hun haren maar niet hun streken........
Dit. Ik heb me gisteravond al terug getrokken, er zitten teveel dingen die niet fijn voelen aan deze. En zoals altijd hoop ik van harte dat ik het helemaal mis heb en diegenen die er wel in zitten er een prima investering aan gaan hebben.
pi_213465454
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 11:23 schreef KrekelJapie het volgende:
Ook een nieuwe van Van den Adel
https://www.collincrowdfu(...)ding-b-v-veenweg-79/
Terugkoop pand met 1e hypotheek

Jeroen van den Adel Holding B.V. Veenweg 79
¤ 275.000 | 7,5% rente | 18 maanden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')