Welnee. Hamas was totaal verrast dat ze niet direct werden aangepakt door het IDF. De hoofdreden dat ze zoveel slachtoffers konden maken, was vooral het falen van Israel zelf.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De aanval van de Palestijnse terroristen betrof zeker wel genocide. Genocide draait namelijk om intentie en dat is een groep mensen om hun etniciteit en cultuur te willen zuiveren. De aanslagen van 7 oktober waren met de duidelijk intentie zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken, anders maaide men geen heel festival van honderden jongeren neer op waren er geen opnames van uitzinnige Palestijnen die bellen met het thuisfront omdat ze een aantal Joden hebben kunnen slachten.
En dit zijn dan de mensen waar uilskuikens zoals VoMy voor gaan opkomen.
[ twitter ]
Klopt, maar we hebben gezien wat gebrainwashte Duitse burgers toe in staat waren tot in de nadagen van WO2, waarbij jongetjes van 12 Berlijn tot de dood toe verdedigden. Dat onderschatten lijkt me niet echt een optie.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:39 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ho, kameraad... dat gaat toch wat te ver.
Weliswaar steunt het merendeel van de Palestijnen Hamas, waardoor je de generalisatie mag maken dat "de Palestijnen achter Hamas staan" maar dat is nog steeds niet hetzelfde als Hamas zijn.
Ja, alleen heb je dat evengoed in Israel. En dat lijkt mij gezond in tijden van oorlog.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Klopt, maar we hebben gezien wat gebrainwashte Duitse burgers toe in staat waren tot in de nadagen van WO2, waarbij jongetjes van 12 Berlijn tot de dood toe verdedigden. Dat onderschatten lijkt me niet echt een optie.
Dat kan beide natuurlijk waar zijn, het gaat om de intentie. Als de Palestijnse terroristen nog tien andere dorpen hadden kunnen aanvallen, had men dat ook gedaan.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Welnee. Hamas was totaal verrast dat ze niet direct werden aangepakt door het IDF. De hoofdreden dat ze zoveel slachtoffers konden maken, was vooral het falen van Israel zelf.
opmerkelijke manier van communicerenquote:Op maandag 6 mei 2024 10:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat VoMy vooral de emo kaart probeert te trekken om zijn haat jegens Israel te rechtvaardigen.
Duizenden. Maar veel waren het er zeker wel.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
opmerkelijke manier van communiceren
Omdat plaatjes er blijkbaar toe doen. Hier die miljoenen omgekomen Palestijnen
[ afbeelding ]
Je bent emotioneel betrokken. Geen probleem, maar het maakt je net zo subjectief als bijvoorbeeld VoMy.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat kan beide natuurlijk waar zijn, het gaat om de intentie. Als de Palestijnse terroristen nog tien andere dorpen hadden kunnen aanvallen, had men dat ook gedaan.
En hoe denk jij dat deze slachtoffers vallen en waarom?quote:Op maandag 6 mei 2024 10:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Duizenden. Maar veel waren het er zeker wel.
Nee, ik kom gewoon met een onderbouwing. Dat heeft dus niets te maken met emotioneel betrokken zijn, maar met de definitie van de term waar we het over hebben. En op basis van die definitie is 7 oktober gewoon genocide.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je bent emotioneel betrokken. Geen probleem, maar het maakt je net zo subjectief als bijvoorbeeld VoMy.
Israel pleegt geen genocide, en Hamas deed dat ook niet. Punt.
Precies, ik had die gegevens ook paraat. Pak je ook even de Israelische slachtoffers erbij en bereken je dan even op een bevolking van 3 miljoen hoeveel "heel veel" in dit geval is? Dat is dus in VoMy's belevenis 0.003% van de bevolking.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
opmerkelijke manier van communiceren
Omdat plaatjes er blijkbaar toe doen. Hier die miljoenen omgekomen Palestijnen
[ afbeelding ]
Nee, daar moet je eerst even wat meer moeite voor doen, om zo'n claim te kunnen maken.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Duizenden. Maar veel waren het er zeker wel.
Dat bepaal jij natuurlijk net zo min als ik of een derde die niet alle details kent, dus ik denk niet dat je bij machte bent om een Punt achter deze discussie te zetten.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nope. Intentie maakt hoogstens precies wat de definitie zegt. Genocidale-intentie.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En hoe denk jij dat deze slachtoffers vallen en waarom?
[..]
Nee, ik kom gewoon met een onderbouwing. Dat heeft dus niets te maken met emotioneel betrokken zijn, maar met de definitie van de term waar we het over hebben. En op basis van die definitie is 7 oktober gewoon genocide.
Omdat het Israëlische leger aan de lopende band slachtoffers veroorzaakt onder de Palestijnse burgerbevolking. Daarom.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En hoe denk jij dat deze slachtoffers vallen en waarom?
Wat maar eens weer aangeeft dat je Hamas en de Palestijnen die in hun kielzog rovend en plunderend door de kibboetsen trokken geen enkele speelruimte moet geven. Vandaar de bewaking, de muren, de soldaten etc etc.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Welnee. Hamas was totaal verrast dat ze niet direct werden aangepakt door het IDF. De hoofdreden dat ze zoveel slachtoffers konden maken, was vooral het falen van Israel zelf.
Hamas' intenties zijn wel degelijk genocidaal en hun actie op 7 oktober was dat ook. Hadden ze de macht gehad, dan waren ze niet gestopt tot alle joden dood waren. Met de middelen die ze hadden, hebben ze het aantal Israëlische slachtoffers zo hoog mogelijk gemaakt. Dat was het doel: doden. Niet veroveren, niet ontzetten, niet doelen vernietigen, maar doden.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je bent emotioneel betrokken. Geen probleem, maar het maakt je net zo subjectief als bijvoorbeeld VoMy.
0 onderbouwing maar wederom de emotie kaart. We hebben net hier al met zijn allen geconstateerd dat jouw definities van "heel veel" en "doorlopend" nogal creatief zijn opgesteld.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:53 schreef VoMy het volgende:
[..]
Omdat het Israëlische leger aan de lopende band slachtoffers veroorzaakt onder de Palestijnse burgerbevolking. Daarom.
Ik reageer nota bene op een plaatje dat het heeft over duizenden Palestijnse doden, door de jaren heen, van een prima bron. En dan moet ik met bronnen komen? Wat moeten die bronnen dan gaan vertellen?quote:Op maandag 6 mei 2024 10:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, daar moet je eerst even wat meer moeite voor doen, om zo'n claim te kunnen maken.
Kom maar eens met bronnen en onderbouwingen.
En afwachten wat de argumentatie gaat zijn van ICJ en ICC. Ik zie totaal niet in hoe ze tot de conclusie kunnen komen dat Israël genocide pleegt in deze Gaza-oorlog, en er is ook verder nu niemand die mij kan overtuigen.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:53 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat bepaal jij natuurlijk net zo min als ik of een derde die niet alle details kent, dus ik denk niet dat je bij machte bent om een Punt achter deze discussie te zetten.
Ik denk dat er een gerede kans is dat deze acties van Israel uiteindelijk bestempeld gaan worden als genocide of poging tot. In ieder geval door een deel van de genocide-experts wereldwijd; en dan is er nog de rechterlijke kant van het verhaal - daarvan moeten we bijvoorbeeld eerst maar zien in hoeverre het ICJ en ICC überhaupt nog als functionerende instituten blijven bestaan de komende jaren om uitspraken te kunnen doen.
Je zou gelijk hebben als je zou zeggen dat Israel geen intentie tot heeft, en Hamas wel.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nogmaals, je definitie van "heel veel" bij een 0.003% slachtoffer ratio is gewoon lachwekkend. Kijk vooral even naar die piek in 2014 en vraag jezelf eerst eens af hoe die piek gekomen is.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:55 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik reageer nota bene op een plaatje dat het heeft over duizenden Palestijnse doden, door de jaren heen, van een prima bron. En dan moet ik met bronnen komen? Wat moeten die bronnen dan gaan vertellen?
7 oktober laat vooral ook zien dat Israel een definitief einde moet maken aan lastige kolonisten op de WestBank. Israel was immers druk met die kleuters in volwassen mensen lijf, waardoor Hamas 6 uur lang Israelische Joden kon afslachten en livestreamen.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat maar eens weer aangeeft dat je Hamas en de Palestijnen die in hun kielzog rovend en plunderend door de kibboetsen trokken geen enkele speelruimte moet geven. Vandaar de bewaking, de muren, de soldaten etc etc.
Doe je dat niet? Dan krijg je weer een 7 oktober.
Zijn we ook gelijk van de hele klucht dat Gaza een openluchtgevangenis zou zijn af - blijkbaar is dat noodzakelijk omdat ze anders alles en iedereen vermoorden.
Intenties ja.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:54 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Hamas' intenties zijn wel degelijk genocidaal en hun actie op 7 oktober was dat ook. Hadden ze de macht gehad, dan waren ze niet gestopt tot alle joden dood waren. Met de middelen die ze hadden, hebben ze het aantal Israëlische slachtoffers zo hoog mogelijk gemaakt. Dat was het doel: doden. Niet veroveren, niet ontzetten, niet doelen vernietigen, maar doden.
Ze zeggen het zelf: ze gaan net zoveel 7 oktobers uitvoeren tot Israël jüdenrein is. Zo'n uitspraak is zo'n beetje de definitie van genocide.
Maar daarvoor is het ook een terreurorganisatie. We hebben het niet over redelijke mensen.
Speculaties zijn irrationeel.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je zou gelijk hebben als je zou zeggen dat Israel geen intentie tot heeft, en Hamas wel.
Want laten we wel wezen - als Hamas het wapentuig en leger had wat Israel heeft, dan zou Israel natuurlijk niet meer bestaan nu, dan waren ze daadwerkelijk over gegaan tot het uitvoeren van hun genocidale plannen.
Israel is denk ik eerst even druk met bloeddorstige Hamas strijders en hun hulpjes uit te schakelen alvorens ze dat probleem dienen te tackelen.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
7 oktober laat vooral ook zien dat Israel een definitief einde moet maken aan lastige kolonisten op de WestBank. Israel was immers druk met die kleuters in volwassen mensen lijf, waardoor Hamas 6 uur lang Israelische Joden kon afslachten en livestreamen.
Deze cijfers zijn allemaal twijfelachtig. Het gaat ook niet om gedode Hamas terroristen maar om legitieme militaire doelwitten, en dat Israel zegt dat ze er 13000 gedood hebben, maakt dat niet automatisch waar.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En afwachten wat de argumentatie gaat zijn van ICJ en ICC. Ik zie totaal niet in hoe ze tot de conclusie kunnen komen dat Israël genocide pleegt in deze Gaza-oorlog, en er is ook verder nu niemand die mij kan overtuigen.
Nogmaals: 34.000 doden, waarvan 13.000 Hamas terroristen.
Safe zones die ze ook bombarderen. Flyers droppen is ook niet zaligmakend, helaas.quote:Waarschuwingen via sms'jes, belletjes, fylers. gecreëerde safe zones.
Nou ja, en dus een hele berg doden en gedode burgers, enorme hoeveelheden ooggetuigenverklaringen, filmpjes door Israëlische soldaten zelf verspreid waarin ze oorlogsmisdaden begaan, geen optreden van het IDF tegen misstanden op het slagveld, het vernietigen van infrastructuur en het onleefbaar maken van het gebied, en dan nog het uithongeren en het frustreren van (medische) hulpverlening.quote:Wat je eigenlijk alleen maar hebt zijn debiele uitspraken van Israelische politici.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |