abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213450054
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 10:33 schreef Nexum het volgende:

[..]
Een cultuur heeft veiligheid en een stabiel overheidsapparaat nodig om zich los te kunnen trekken van radicalisme. Het wegzetten van de Palestijnen als een ‘onderontwikkelde cultuur’ is te slap. Je kan je niet ontwikkelen als er geen juiste randvoorwaarden zijn. Dit argument slaat dus nergens op.
Klopt helemaal.

Maar waarom zouden Palestijnen dat willen ontwikkelen als toch vluchteling zijn? Overgrootvader moest tenslotte in 1948 als kind van drie het dorpje drie kilometer verderop aan de andere kant van het hek verlaten. Tot zijn nageslacht daar weer kan wonen is helaas niets mogelijk.

En dat is al vijfenzeventig jaar en vier generaties hetzelfde debiele kutsmoesje om zelf maar niets te hoeven doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2024 10:47:29 ]
  dinsdag 7 mei 2024 @ 10:44:58 #277
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_213450059
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 10:04 schreef Nexum het volgende:

[..]
Hamas heeft op 9/10 oktober aangeboden alle gijzelaars vrij te laten zolang de IDF Gaza niet zou binnen vallen, Isral ging daar niet op in.

Eind oktober weer een voorstel gedaan in ruil voor een wapenstilstand van 5 dagen. Weer afgewezen.

Smotrich die op Twitter zegt tegen alle deals te zijn die de gijzelaars vrijheid geven als dat betekent dat Isral Rafah niet kan binnenvallen.

Maar mensen op oh zo ‘Islam is gif en het Westen moet zegevieren’ FOK! blijven maar volhouden dat Isral het recht heeft om zich te verdedigen bla bla :')
Hitler deed Engeland een vredesaanbod na de capitulatie van Frankrijk. :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_213450105
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 10:44 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Eens. Daarom graag een tweestatenoplossing. Niet doorgaan met de status quo van vr 7 oktober en al helemaal niet een volkerenmoord zoals nu aan de gang is.
Ja hoor, volkerenmoord. :+

Isral, die met al z'n vuurkracht in een half jaar tijd maar 30.000 van de 2.200.000 mensen weet te vermoorden :+

Dat je zulke tegenstrijdige argumenten moet gebruiken geeft al aan hoe zwak je standpunt is. Maar dat zal je verder niet in de weg staan, want ik neem aan dat je gesegmenteerde logica gebruikt.
Intolerant voor intolerantie
  dinsdag 7 mei 2024 @ 10:49:38 #279
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213450115
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 10:44 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Eens. Daarom graag een tweestatenoplossing. Niet doorgaan met de status quo van vr 7 oktober en al helemaal niet een volkerenmoord zoals nu aan de gang is.
Dan heb ik slecht nieuws voor je: de tweestatenoplossing is dood. Niet alleen ontbreekt de wil aan beide kanten, het is ook praktisch gezien onmogelijk. De enige reden dat er op het internationale toneel nog over gepraat wordt, is omdat het alternatief nog niet wordt geaccepteerd. Puur tijdrekken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_213450128
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 10:17 schreef Nexum het volgende:

[..]
Hamas niet. Palestijnen wel.
Het merendeel van de Palestijnen steunt Hamas, dus ik heb niet zoveel medelijden met ze. Jij wel?
pi_213450187
twitter
  dinsdag 7 mei 2024 @ 11:02:29 #282
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213450233
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 10:43 schreef Nexum het volgende:

[..]
Ok. Isral verslaat Hamas. Hoera! Hun doel is bereikt. De gijzelaars zijn gered.

En dan? Wat daarna? 40.000 Palestijnen of dood of zwaar verwond. Isral blijft vrolijk doorgaan terwijl Palestina in alle puin achterblijft en zich weer moet herpakken. Zoals ALTIJD.

Jij moet mij echt eens een keer uitleggen hoe je zo blind achter het regime van dit land kan staan. Als je zelf Joods bent kan ik het nog begrijpen maar als dit niet het geval is wil ik echt eens horen wat er in jouw hoofd omgaat. Je veronderstelt hier dat niemand bereid is om ‘de andere kant van het verhaal’ te horen en iedereen is ‘pro Palestijns terrorisme, green-red alliance etc’ maar bent zelf totaal niet bereid om ook maar enigzins inlevingsvermogen te tonen in de leefwereld van de Palestijnen.

Dus. Leg eens uit!
Palestina? Dat land bestaat niet eens.

Elk mens met een functionerend moreel kompas zou achter Isral moeten staan. En dat er Palestijnse slachtoffers vallen komt voort uit hun eigen strijdwijze en tevens het feit dat zij iedere keer opnieuw zelf de strijd beginnen. Je kunt niet zomaar even decennialang een land en volk terroriseren en verwachten dat er min of meer geen slachtoffers vallen aan jouw kant.

Bovendien willen de Palestijnse leiders dit ook, daarom verstopt men zich ook graag achter en onder de eigen bevolking. Elke Palestijn die om het leven komt wordt gezien als een martelaar en men denkt dat deze rijkelijk beloond zal worden door 'Allah' in het hiernamaals. Dit is ook waarom de Palestijnen het mede moeten hebben van zelfmoordterroristen. Daarnaast leveren veel slachtoffers propagandamateriaal op, waarmee men de rest van de wereld tegen Isral hoopt te kunnen keren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213450260
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 10:48 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Ja hoor, volkerenmoord. :+

Isral, die met al z'n vuurkracht in een half jaar tijd maar 30.000 van de 2.200.000 mensen weet te vermoorden :+

Dat je zulke tegenstrijdige argumenten moet gebruiken geeft al aan hoe zwak je standpunt is. Maar dat zal je verder niet in de weg staan, want ik neem aan dat je gesegmenteerde logica gebruikt.
Weer zo eentje die (nog steeds) denkt dat volkorenmoord betekent dat letterlijk iedereen dood moet zijn voordat het volkerenmoord is. Uiteraard is dat niet zo en uiteraard zou Isral dat kunnen doen alleen zouden ze daar niet mee wegkomen . Dus ze doen het langzaam en indirect en hoeven bij lange na niet 100% te slagen om het voldoende effect te laten hebben en hun doel te bereiken. Gebouwen en infrastructuur verwoesten, delen innemen, controle houden over water/voedsel/import/export, geen autonomie laten hebben, geen toekomstperspectief bieden etc. Palestijnen worden klein gehouden en murw gebeukt zodat ze nooit een eigen, onafhankelijk land zullen zijn.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_213450290
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 10:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dan heb ik slecht nieuws voor je: de tweestatenoplossing is dood. Niet alleen ontbreekt de wil aan beide kanten, het is ook praktisch gezien onmogelijk. De enige reden dat er op het internationale toneel nog over gepraat wordt, is omdat het alternatief nog niet wordt geaccepteerd. Puur tijdrekken.
Ik weet dat dat er op dit moment totaal niet in zit. Zowel de Isralische regering als Hamas willen het niet. Ik ben er van overtuigd dat de meerderheid van beide volken het wel zouden willen mits er een goed, eerlijk voorstel op tafel komt en het daadwerkelijk een einde betekent aan het geweld en de ellende aan beide kanten. Helaas zijn aan beide kanten extreemrechtse, geweldadige, religieus genspireerde malloten aan de macht.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 7 mei 2024 @ 11:14:23 #285
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213450323
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 11:06 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Weer zo eentje die (nog steeds) denkt dat volkorenmoord betekent dat letterlijk iedereen dood moet zijn voordat het volkerenmoord is. Uiteraard is dat niet zo en uiteraard zou Isral dat kunnen doen alleen zouden ze daar niet mee wegkomen . Dus ze doen het langzaam en indirect en hoeven bij lange na niet 100% te slagen om het voldoende effect te laten hebben en hun doel te bereiken. Gebouwen en infrastructuur verwoesten, delen innemen, controle houden over water/voedsel/import/export, geen autonomie laten hebben, geen toekomstperspectief bieden etc. Palestijnen worden klein gehouden en murw gebeukt zodat ze nooit een eigen, onafhankelijk land zullen zijn.
Palestijnen hebben geen eigen land omdat men dit meermaals is aangeboden, maar men dit zelf afgewezen. Bovendien kent de populatie een enorme groei de afgelopen decennia. Kortom, worden zij klein gehouden? Integendeel zelfs.

En ook het hebben van veel kinderen is onderdeel van de strijdstrategie van deze barbaren, zie bijvoorbeeld deze man. En dit zijn dan dus de mensen die jij steunt, ik zou mij wat dat betreft toch eens achter de oren krabben als ik jou was.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213450352
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 11:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Palestina? Dat land bestaat niet eens.

Elk mens met een functionerend moreel kompas zou achter Isral moeten staan. En dat er Palestijnse slachtoffers vallen komt voort uit hun eigen strijdwijze en tevens het feit dat zij iedere keer opnieuw zelf de strijd beginnen. Je kunt niet zomaar even decennialang een land en volk terroriseren en verwachten dat er min of meer geen slachtoffers vallen aan jouw kant.

Bovendien willen de Palestijnse leiders dit ook, daarom verstopt men zich ook graag achter en onder de eigen bevolking. Elke Palestijn die om het leven komt wordt gezien als een martelaar en men denkt dat deze rijkelijk beloond zal worden door 'Allah' in het hiernamaals. Dit is ook waarom de Palestijnen het mede moeten hebben van zelfmoordterroristen. Daarnaast leveren veel slachtoffers propagandamateriaal op, waarmee men de rest van de wereld tegen Isral hoopt te kunnen keren.
Als je met Israel de democratische staat bedoelt, dan steun ik dat zeker liever dan een door Hamas overgenomen land. Maar, door je "beloond door Allah" opmerking gaat jouw morele kompas mogelijk mank :)

Hadden we niet soortvan afgesproken met z'n allen, dat we Israel en Joden (zegge, Judaisme) strikt van elkaar scheiden? Ofwel, wat de Israelische democratie "doet" mag je niet alle Joden aanrekenen: Fair enough, mee eens neem ik zo aan.

Als Israel en het Jodendom strikt van elkaar moeten worden gescheiden in discussies (en aanklachten, insinuaties, etc) vermeng dan ook Palestina niet met Islam zou ik zeggen: Zelfs niet als je kan aantonen dat dat wel zo is, want dat kan ik dan vervolgens bij Israel ook :Y Maar we hebben afgesproken, dat zijn de huisregels, om dat NIET te doen.

Mee eens?

Wat mij betreft is deze vermenging het sluitstuk van elke discussie, de stop in de gootsteen. Ook Netanyahu maakt zich schuldig aan deze vermenging, wat notabene als punt is opgenomen in de (oude en nieuwe) definitie Anti-Semitisme.

Let op, als Netanyahu t.a.v. Palestijnen of Hamas, het woord "Amalek" bezigt (en dit als strijdlust inzet richting zijn militairen "Onthoudt wat Amalek ons heeft aangedaan", zie nieuws), dan maakt Netanyahu zich er zelf schuldig aan omdat hij daarmee Judaisme vermengt met het conflict. Hij haalde daarmee een genocidaal verhaal aan, ten tijde van een oorlog = vermenging = fout volgens de definitie Anti-Semitisme.

Kunnen we het erover eens worden, dat we dit OF bij beide partijen niet doen, OF bij beide partijen wel doen.

Dan verwacht ik ook geen kritiek (of een ban) als ik zaken uit het Judaisme aanhaal, om zaken in dit conflict te beschrijven, duiden, of te gebruiken als kritiek. Dus geen Maimonedes, geen Vilna of Joan, geen Melchisedek, geen Zohar, geen Talmud.. en dan dus ook geen Koran.

Of, we laten dit los, en doen dit dan bij beide partijen.. wel zo redelijk / billijk!
  dinsdag 7 mei 2024 @ 11:21:12 #287
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_213450380
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 11:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Palestijnen hebben geen eigen land omdat men dit meermaals is aangeboden, maar men dit zelf afgewezen. Bovendien kent de populatie een enorme groei de afgelopen decennia. Kortom, worden zij klein gehouden? Integendeel zelfs.

En ook het hebben van veel kinderen is onderdeel van de strijdstrategie van deze barbaren, zie bijvoorbeeld deze man. En dit zijn dan dus de mensen die jij steunt, ik zou mij wat dat betreft toch eens achter de oren krabben als ik jou was.

[ twitter ]
In deze link staat dat het aantal kinderen per Palestijnse vrouw al gedaald is van 8 in de jaren 80 naar 5 in 2017.
Ik vermoed dat in een land als Egypte het aantal kinderen per vrouw ongeveer gelijk is, en in vele Arabische landen. Dus dat ze het enkel doen als strijders tegen Isral lijkt me wat vergezocht.
In vele ontwikkelingslanden krijgen vrouwen veel kinderen omdat ze hopen dat die voor de ouders zorgen als ze het niet meer zelf kunnen.

https://nidi.nl/demos/palestijnse-arbeidsmarkt-uit-balans/
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_213450397
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 11:06 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Weer zo eentje die (nog steeds) denkt dat volkorenmoord betekent dat letterlijk iedereen dood moet zijn voordat het volkerenmoord is.
:D
quote:
Uiteraard is dat niet zo
8)7
quote:
en uiteraard zou Isral dat kunnen doen alleen zouden ze daar niet mee wegkomen .
_O-

Het is volkerenmoord maar geen volkerenmoord want daar zouden ze niet mee wegkomen. 8)7
quote:
Dus ze doen het langzaam en indirect, en hoeven bij lange na niet 100% te slagen om het voldoende effect te laten hebben en hun doel te bereiken.
Zoveel vuurkracht en niemand die ze kan verslaan... maar ja, dat is niet geniepig genoeg, niet Joods genoeg, dus tch maar een complot. 8)7
quote:
Gebouwen en infrastructuur verwoesten, delen innemen, controle houden over water/voedsel/import/export, geen autonomie laten hebben, geen toekomstperspectief bieden etc. Palestijnen worden klein gehouden en murw gebeukt zodat ze nooit een eigen, onafhankelijk land zullen zijn.
En dat overkomt de Palestijnen zomaar. 8)7

God, werkelijk. De bochten waarin je je moet draaien om je haat maar goed te praten. :D

Ik zou medelijden met je hebben als het niet zo erg was.
  dinsdag 7 mei 2024 @ 11:23:45 #289
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_213450398
En het feit dat je een heel volk als barbaren wegzet zegt wel hoe ongezond je er zelf mee bezig bent, Howardclark. 7 dagen per week ben je van de ochtend tot de avond mee bezig hier.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 7 mei 2024 @ 11:24:59 #290
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213450406
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 11:17 schreef Buikbrein het volgende:

[..]
Als je met Israel de democratische staat bedoelt, dan steun ik dat zeker liever dan een door Hamas overgenomen land. Maar, door je "beloond door Allah" opmerking gaat jouw morele kompas mogelijk mank :)

Hadden we niet soortvan afgesproken met z'n allen, dat we Israel en Joden strikt van elkaar scheiden? Ofwel, wat de Israelische democratie "doet" mag je niet alle Joden aanrekenen: Fair enough, mee eens neem ik zo aan.

Als Israel en het Joodse volk strikt van elkaar moeten worden gescheiden in discussies (en aanklachten, insinuaties, etc) vermeng dan ook Palestina niet met Islam zou ik zeggen.

Wat mij betreft is deze vermenging het sluitstuk van elke discussie, de stop in de gootsteen. Ook Netanyahu maakt zich schuldig aan deze vermenging, wat notabene als punt is opgenomen in de (oude en nieuwe) definitie Anti-Semitisme.

Let op, als Netanyahu t.a.v. Palestijnen of Hamas, het woord "Amalek" bezigt (en dit als strijdlust inzet richting zijn militairen "Onthoudt wat Amalek ons heeft aangedaan", zie nieuws), dan maakt Netanyahu zich er zelf schuldig aan omdat hij daarmee Judaisme vermengt met het conflict.

Kunnen we het erover eens worden, dat we dit OF bij beide partijen niet doen, OF bij beide partijen wel doen.

Dan verwacht ik ook geen kritiek (of een ban) als ik zaken uit het Judaisme aanhaal, om zaken in dit conflict te beschrijven, duiden, of te gebruiken als kritiek.
Isral is een multiculturele en diverse samenleving. De Palestijnen zijn dit niet, radicale Islam is dan ook n van de drijfveren achter het terreur. En als je mij niet wilt geloven, kijk dan naar het handvest van de Palestijnse terroristen zelf:
quote:
'The Islamic Resistance Movement is a distinguished Palestinian movement, whose allegiance is to Allah, and whose way of life is Islam. It strives to raise the banner of Allah over every inch of Palestine.'
quote:
'Palestine is an Islamic land... Since this is the case, the Liberation of Palestine is an individual duty for every Moslem wherever he may be.'
Bron
pi_213450437
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 11:23 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
:D
[..]
8)7
[..]
_O-
[..]
God, werkelijk. De bochten waarin je je moet draaien om je haat maar goed te praten. :D

Ik zou medelijden met je hebben als het niet zo erg was.
De bochten die jij en vele anderen in dit topic in moeten draaien om maar te blijven volhouden dat Isral de superieure ver ontwikkelde cultuur is en dat Palestijnen alles over zichzelf hebben afgeroepen.

Ik zou medelijden met je hebben maar zo te zien zijn jij en meneertje HowardRoark al ver genoeg gendoctrineerd
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_213450461
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 11:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Isral is een multiculturele en diverse samenleving. De Palestijnen zijn dit niet, radicale Islam is dan ook n van de drijfveren achter het terreur. En als je mij niet wilt geloven, kijk dan naar het handvest van de Palestijnse terroristen zelf:
[..]
[..]
Bron
Isral is een joodse staat. Alles wat de Isralische overheid doet is uit naam van God, het land wat ze in de Thora beloofd is, etc.

Ik kan net zo goed beargumenteren dat dat een vorm van radicaal jodendom is. Wat jij dus eigenlijk zegt is: ‘radicaal Jodendom is ok en te verklaren’.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_213450474
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 11:27 schreef Nexum het volgende:

[..]
De bochten die jij en vele anderen in dit topic in moeten draaien om maar te blijven volhouden dat Isral de superieure ver ontwikkelde cultuur is
De terroristen van Hamas, en het onzelfredzame volk genaamd Palestijnen, zijn die dan superieur en ver ontwikkeld? :D

Heeft Gaza dan de beschikking over een florerende, vooruitstrevende, democratische en vrije maatschappij?

Echt, hoe krijg je dit je toetsenbord uit? _O-
quote:
en dat Palestijnen alles over zichzelf hebben afgeroepen.
Dat zijn de feiten; daar kan ik niet zoveel aan doen...
quote:
Ik zou medelijden met je hebben maar zo te zien zijn jij en meneertje HowardRoark al ver genoeg gendoctrineerd
Dat moet je helemaal zelf weten, maar ik zou eerst even in de spiegel kijken voordat jij anderen de maat neemt. :)

Je babbelt namelijk trouw het "Pro-Palestijnse" verhaal na. En bent er zo te zien ook heilig van overtuigd. Stom h, als je dan hier op de feiten wordt gewezen :{

Stil zitten; jullie worden geknipt en geschoren. Het is de eindtijd voor dat lieve Hamas.
pi_213450485
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 11:32 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
De terroristen van Hamas, en het onzelfredzame volk genaamd Palestijnen, zijn die dan superieur en ver ontwikkeld? :D

Heeft Gaza dan de beschikking over een florerende, vooruitstrevende, democratische en vrije maatschappij?

Echt, hoe krijg je dit je toetsenbord uit? _O-
[..]
Dat zijn de feiten; daar kan ik niet zoveel aan doen...
[..]
Dat moet je helemaal zelf weten, maar ik zou eerst even in de spiegel kijken voordat jij anderen de maat neemt. :)

Je babbelt namelijk trouw het "Pro-Palestijnse" verhaal na. En bent er zo te zien ook heilig van overtuigd. Stom h, als je dan hier op de feiten wordt gewezen :{

Stil zitten; jullie worden geknipt en geschoren. Het is de eindtijd voor dat lieve Hamas.
Isral vooruitstrevend en democratisch noemen :')
  dinsdag 7 mei 2024 @ 11:40:15 #295
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213450519
Israeli precision-guided munition likely killed group of children playing foosball in Gaza, weapons experts say

quote:
The last time Mona Awda Talla saw her daughter Shahed alive, she was leaving the house to go buy her some cake, wearing pink pants. The 10-year-old stopped to play foosball with her friends beside the cake shop in Gaza’s Al-Maghazi refugee camp. Moments later, she was dead.

Grief-stricken and sobbing, Awda Talla said she still can’t believe that her only daughter will never come home. A video showing the aftermath of the strike that killed Shahed captured her sprawled on the ground next to her friends, her pink pants impossible to miss.

“There is no Shahed now. Every time she came in, she said, ‘Mom.’ I would say, ‘My soul, my soul,’” Awda Talla told CNN. “My soul is gone.”

In the two weeks since the attack, the Israeli military’s statements have shifted, but it has not taken responsibility for the strike that ultimately killed Shahed and 10 other children.

An analysis of the site of the attack, documented by a freelance journalist working for CNN in Gaza, paints a very different picture of Israeli military responsibility. Three munitions experts who reviewed videos and photos showing damage caused by the strike and shrapnel left in its aftermath, independently drew the same conclusion: that the carnage was likely caused by a precision-guided munition deployed by the Israeli military.

Chris Cobb-Smith, a former British Army officer and weapons expert, who has experience investigating munitions used by Israel in Gaza said that, based on available imagery of the aftermath, he believed the strike was “absolutely” caused by a precision-guided missile fired by an Israeli drone.
Wat goed dat Israel heel precies groepen kinderen kan omleggen met die precisiebombardementen. Stel je voor dat ze die zouden missen. De wapenexperts zullen wel antisemitische HAMAS-fans zijn.
Antifa
pi_213450524
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 11:36 schreef Nexum het volgende:

[..]
De feiten ontkennen. :Y
Zo kennen we onze jodenh- sorry, Pro-Palestina mensen weer. :D

Je kunt wel stoppen, je bent af. Bedankt voor je bijdragen in dit topic; het knopje rechtsboven met de X is de uitgang.
pi_213450540
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 11:41 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
De feiten ontkennen. :Y
Zo kennen we onze jodenh- sorry, Pro-Palestina mensen weer. :D

Je kunt wel stoppen, je bent af. Bedankt voor je bijdragen in dit topic; het knopje rechtsboven met de X is de uitgang.
Ahh daar hebben we weer het klassieke jodenhaat argument. Kritiek op Isral afschuiven op het haat richting alle joden.

Vraag me af wat je tegen een jood die anti-Isral is zou zeggen.
  dinsdag 7 mei 2024 @ 11:45:09 #298
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213450556
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 11:30 schreef Nexum het volgende:

[..]
Isral is een joodse staat. Alles wat de Isralische overheid doet is uit naam van God, het land wat ze in de Thora beloofd is, etc.

Ik kan net zo goed beargumenteren dat dat een vorm van radicaal jodendom is. Wat jij dus eigenlijk zegt is: ‘radicaal Jodendom is ok en te verklaren’.
Het merendeel van Isral bestaat uit 'hilonim' en 'masortim'. Dat wil zeggen, seculier of gematigd religieus. Slechts een kleine minderheid is (ultra) orthodox, maar deze groep neemt wel in omvang toe door het hoge geboortecijfer dat men kent.

Bron
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 11:36 schreef Nexum het volgende:

[..]
Isral betreft inderdaad een liberaal, democratisch en relatief Westers land. Daarom zijn er vrouwenrechten, verscheidene religieuze minderheden en tevens ruimte voor lhbt'ers.
  dinsdag 7 mei 2024 @ 12:03:46 #299
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213450668
twitter

Voorlopig overzicht van de troepenbewegingen bij Rafah.
pi_213450684
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 11:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
[..]
Bron
De enige reden dat je wegkomt met de argumentatie, is omdat als we dit tot in den treure zouden door be-discussieren, degene die het Pro-Israel standpunt bezigt niet wordt geblocked. (ik ben overigens niet tegen Israel als democratische staat, Joden hebben absoluut recht op een plek om te wonen)

De discussie eindigt in een blokkade, en blijft daarmee onbeslist :) op een ander forum, zegge in een echte "Boksring" met eerlijke regels, zou je het moeilijker hebben je standpunt te verdedigen zonder bescherming van de mods die de angel eruit halen <- wat ik overigens prima kan begrijpen en respecteer, het is niet mijn forum.

Maar bedenk wel, met welke spelregels we hier discussieren. Jouw vermenging van Palestijnen en Islam is kennelijk "Kosjer", terwijl het net zo kwalijk is als het verantwoordelijk houden van Judaisme voor wat er in Israel gebeurd. Geen van beiden heeft de Moral Highground, integendeel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')